معرفی زیباترین و معروف‌ترین میدان‌های جهان

  سه شنبه، 07 شهریور 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی زیباترین و معروف‌ترین میدان‌های جهان
یکی از جاذبه‌های گردشگری در کل دنیا میدان اصلی و شناخته شده آن می‌باشد، که علاوه بر اینکه نمادی خاص برای آن کشور محسوب می‌شود، ممکن است دارای قدمت تاریخی نیز باشد. چنین مکان‌هایی در هر کشور محل برگزاری برخی از جشن‌های سالیانه نیز می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با میدان‌های زیبا و معروف جهان با ما همراه باشید.

میدان نقش جهان، ایران

میدان امام (ره)؛ این میدان در مرکز شهر اصفهان واقع است و در مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد. بناهای تاریخی موجود در میدان نقش جهان شامل عالی قاپو، مسد امام، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه است. علاوه بر این بناها، دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شده است که عموما جایگاه عرضه صنایع دستی اصفهان می‌باشند. میدان نقش جهان در تاریخ 8 بهمن 1313 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت 1358 نخستین اثر ایرانی بود که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید.

میدان نقش جهان ایران

میدان نقش جهان ایران

میدان شارل دوگل، پاریس

امکان ندارد صحبت از معروفترین میدان‌های جهان شود و نامی از میدان شارل دوگل پاریس نباشد، میدانی که میزبان یکی از معروف‌ترین بناهای جهان یعنی طاق پیروزی پاریس است. به غیر از آن میدان شارل دوگل یکی از مراکز اصلی شهر بوده و خیابان شانزلیزه که به عنوان زیباترین خیابان جهان شناخته می‌شود به آن وصل می‌شود.

میدان شارل دوگل پاریس

میدان شارل دوگل پاریس

میدان گرند پلاس، بروکسل

اگر در زمان درستی به بروکسل سفر کنید، می‌توانید شاهد یکی از زیباترین جاذبه‌های واقع در اروپا به نام میدان بزرگ باشید. میدانی که به خاطر فرش گل بزرگی که هر دو سال یک بار در وسط آن پهن می‌شود، گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. البته به جز فرش گل، گرند پلیس مهم‌ترین جاذبه گردشگری در بروکسل محسوب می‌شود و اطراف آن ساختمان‌های قدیمی با معماری خاص، موزه‌های متعدد و... دیده می‌شود.

میدان گرند پلیس بروکسل

میدان گرند پلیس بروکسل

پلازا د مایو، آرژانتین

پلازا د مایو مکانی برای جشن و پایکوبی و همچنین اعتراضات مردمی است و مشهورترین و مهم‌ترین میدان آرژانتین محسوب می‌شود که در بوئنوس آیرس واقع شده است. این میدان در سال 1810 میزبان یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات آرژانتین بود که منجر به استقلال آرژانتین شد. همچنین برخی از مهم‌ترین تندیس و ساختمان‌های آرژانتین نظیر پایرماید د مایو (نماد آزادی و قدیمی‌ترین یادگار ملی بوئنوس آیرس)، خانه صورتی یا کاسا روسادا (دفتر رسمی رئیس جمهور کشور) در این میدان دیده می‌‌شود.

میدان پلازا د مایو آرژانتین

میدان زوکالو، مکزیک

زوکالو تنها یک میدان نیست، بلکه قلب تپنده مکزیک است. زوکالو جایی است که کشور مکزیک در آن متولد شده است. با وجود قدمت بالای کشور مکزیک، نخستین مکانی که در آن ساخت و ساز شکل گرفت، میدان زوکالو بوده و به همین دلیل میزبان برخی از مهم‌‌ترین سازه‌های تاریخ است. مانند کلیسای جامع مکزیکو سیتی که بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کلیسا در آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

میدان زوکالو مکزیک

پلازا مایور، اسپانیا

پلازا مایور مهم‌ترین میدان مادرید است و در کنار میدان اسپانیا شهر سویل، از مشهور‌ترین میادین کشور اسپانیا محسوب می‌شود. در مرکز این میدان تندیسی از فیلیپ سوم دیده می‌شود. فیلیپ سوم در قرن شانردهم پادشاه اسپانیا و دوک میلان بود.

میدان پلازا مایور اسپانیا

میدان پلازا مایور اسپانیا

میدان تایمز، ایالات متحده آمریکا

برخلاف سایر عناوین این فهرست، میدان تایمز نیویورک علاوه بر شهرت و محبوبیت بسیارش، یک مرکز تجاری مهم هم به شمار می‌رود .میدان تایمز به دلیل آسمان‌خراش‌های متعدد، بیلبورد‌های تلبیغاتی بزرگ، نورهای نئونی و فروشگاه‌های متنوع به یک چشم‌ انداز تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین رویداد‌هایی که هر سال در این میدان رخ می‌دهد، جشن سال نو میلادی است که سبب می‌شود جمعیت بسیاری در میدان تایمز گردهم بیایند و طی مراسم ball drop آخرین لحظات سال را چشم به ساعت بدوزند.

میدان تایمز آمریکا

میدان تیان‌آن‌من، چین

بزرگ‌ترین میدان جهان، تییان‌آن‌من با وسعت 440 هزار متر مربع در مرکز شهر پکن قرار گرفته است. اطراف این میدان با یادگارهایی به سبک جماهیر شوروی محصور شده است و از آن به عنوان یک جاذبه گردشگری مشهور در پکن یاد می‌شود. در گذشته رویداد‌های تاریخی بسیاری در این میدان رخ داده است و از نظر تاریخی و فرهنگی جایگاه مهمی در چین دارد. از جمله واقعه خونین 4 ژوئن که در سال 1989 با اعتراض چندصد هزار نفر مردم صورت گرفت.

میدان تیان‌آن‌من چین

میدان تیان‌آن‌من چین

میدان سن مارکو، ونیز

سن مارکو تنها میدان شهر ونیز و یکی از مهم‌ترین نمادهای شهر شناخته می‌شود. در این میدان برخی از ماندگارترین آثار گوتیک را می‌توان مشاهده کرد. ضمن اینکه برج ناقوس بازلیکای سن مارک، بلند‌ترین ساختمان شهر ونیز که یک شاهکار ایتالیایی - بیزانسی است در این میدان قرار دارد. یکی از کارهای توصیه شده در این میدان، نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه فلوریان است که قدمت آن به 300 سال قبل باز می‌گردد.

میدان سن مارکو ونیز

میدان سن مارکو ونیز

میدان جامع الفنا، مراکش

در میدان جامع الفنا خبری از سازه‌ و مناظر استثنایی نیست. اما جو و پویایی که در آن وجود دارد را در جایی دیگر نمی‌توان پیدا کرد. میدان جامع الفنا که در شهر مراکش واقع شده عنوان «شاهکار شفاهی و ناملموس میراث بشری» را از یونسکو کسب کرده است. در جامع الفنا می‌توانید بدون هیچگونه زرق و برقی، ساعاتی را در فرهنگ زیبای مراکشی زندگی کنید و از اجراهای خبایانی، بازارهای تودرتو و غذاهای خیابانی متعددش لذت ببرید.

میدان جامع الفنا مراکش

میدان سنت پیتر، واتیکان

میدان سن پیترو یکی از شناخته‌‌شده‌‌ترین جاذبه‌های رم و واتیکان محسوب می‌شود که دارای 2 بنای چشم گیر است. کلیسای جامع سن پیتر، نخستین سازه‌ای است که با عظمت و زیبایی خود حواس گردشگران را جلب می‌کند، کلیسایی که به عنوان یکی از مقدس‌ترین اماکن مسیحیان به شمار می‌رود و به عقیده کاتولیک‌ها محل دفن پیترو، نخستین پاپ تاریخ و یکی از حواریون حضرت عیسی است. دیگر بنای قابل توجهی که در این میدان وجود دارد، ستون هرمی شکلی است که در سال 1586 از مصر به رم آورده شد.

میدان جامع سنت پیتر واتیکان

میدان سرخ، روسیه

از رژه ارتش اتحاد جماهیر شوروی در قرن 20 گرفته تا میلیون‌ها گردشگری که امروزه از آن به عنوان زیباترین جاذبه مسکو بازدید می‌کنند، میدان سرخ را می‌توان یکی از تاریخی‌ترین، زیباترین و مهم‌ترین میادین جهان به شمار برد که از سال 1990 تحت نظارت میراث جهانی یونسکو است. در مسکو بسیاری از خیابان‌های اصلی به قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین میدان این شهر یعنی، میدان سرخ ختم می‌شود و جاذبه‌های متعددی در جای جای آن واقع شده که برجسته‌ترین آن کلیسای جامع سن باسیل است.

میدان سرخ روسیه

میدان سرخ روسیه

میدان دل کامپو، ایتالیا

میدان دل کامپو، یکی از زیباترین و مشهورترین میدان‌های ایتالیا است که در توسکانی واقع شده است. این میدان با که به دوره‌های مختلف تاریخ از بزرگترین میدان‌های مربوط به قرون وسطی در اروپا است که از دستاوردهای برجسته معماری، هنری و فرهنگی برخوردار است. مشهور بودن میدان دل کامپو به خاطر وسعت بزرگ، معماری بناهای اطراف و اماکن تاریخی همچون ساختمان پالازو پابلیکو و برج‌ معروفش است. همچنین مسابقه‌ اسب سواری که در این میدان برگزار می‌شود، بسیار شناخته شده است. میدان دل کامپو به عنوان یک مرکز اجتماعی، فرهنگی و تاریخی در رم، جذب تعداد زیادی از گردشگران و مسافران از سراسر جهان شده و در کنار کلیساها، موزه‌ها و اماکن دیگر، یکی از نقاط مهم دیدنی این شهر بزرگ را تشکیل می‌دهد.

میدان دل کامپو ایتالیا

میدان ترافالگار، انگلیس

میدان ترافالگار، به عنوان یکی از نمادهای برجسته شهر لندن، یک میدان مهم و تاریخی است که در قلب این شهر قرار دارد. این میدان با ترکیب زیبایی از معماری تاریخی، فضاهای سبز و همچنین موزه‌ها و اماکن فرهنگی اطرافش، برخوردار از جذابیت ویژه‌ای است. میدان ترافالگار در گذر زمان شاهد تغییرات مختلفی از جمله برگزاری رویدادهای عمومی، تظاهرات سیاسی و اجتماعی، جشنواره‌ها و کنسرت‌های مهم بوده است. از مناظره‌های سیاسی و فرهنگی تا تجمع‌های هنری، میدان ترافالگار را همواره یک محور مهم برای تبادل اندیشه‌ها و تجربیات مختلف در شهر لندن تبدیل کرده و به‌عنوان یکی از مقصدهای مهم گردشگری در جهان شناخته می‌شود.

میدان ترافالگار انگلیس

میدان تکسیم، استانبول

میدان تکسیم معروف‌ترین مرکز مدرن شهر استانبول است. بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌های معروف استانبول در نزدیکی میدان تکسیم و خیابان استقلال واقع شده‌اند. یکی از مزیت‌های منطقه تکسیم دسترسی آسان به ناوگان حمل و نقل عمومی استانبول است، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو در میدان تکسیم استانبول قرار دارند. توریست‌ها نباید شب‌های زنده این منطقه را از دست بدهند.

میدان تکسیم استانبول


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (626 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان