همه چیز درباره مرکز خرید اطلس مال تهران

  شنبه، 18 تیر 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
همه چیز درباره مرکز خرید اطلس مال تهران
اطلس مال از جدیدترین مراکز خرید پایتخت در مجاورت پارک نیاوران است که هشت طبقه اداری، چهار طبقه تجاری، ۶ طبقه پارکینگ و یک طبقه فودکورت دارد. ایجاد فضاهای سبز با آبشار، آسانسورهای پانوراما، استفاده بهینه از انرژی خورشید و قرارگیری در کنار پارک نیاوران با چشم‌انداز عالی، گوشه‌ای از جذابیت‌های این مرکز خرید هستند.

یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین مراکز خرید در پایتخت، اطلس مال تهران است که در منطقه یک و در نزدیکی پارک نیاوران واقع شده است. این مجتمع با مالکیت شرکت باغ فردوس ایرانیان و توسط گروه شرکت های ایرانیان اطلس ساخته شده است. هدف از راه اندازی مجتمع تجاری اداری تفریحی اطلس مال تهران، رونق اقتصادی، ایجاد فرصت شغلی، رفع نیازهای فوری مردم آن منطقه و کاهش سفرهای درون شهری بوده است. اگر قصد دارید ساعاتی را تفریح کنید و یا یک خرید دلپذیر را در فضایی سرسبز تجربه کنید، اطلس مال گزینه مناسبی است. البته در صورتی که ساکن تهران نیستید، می توانید با خرید تور گردشگری تهران از این مجموعه زیبا و پیشرفته دیدن کنید. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با این مجموعه، امکانات و خدمات رفاهی آن بیشتر آشنا شوید.

معرفی اطلس مال نیاوران

اطلس مال که در منطقه نیاوران قرار دارد، یکی از مجتمع های تجاری و اداری تفریحی مجلل در شمال تهران است. این مجموعه پیشرفته و بزرگ، به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد، در تلاش است تا افراد را برای خرید های تجملی و گران قیمت جذب کند.
نیاوران یکی از مناطق فرهنگی و تاریخی تهران محسوب می شود که به دلیل جاذبه های آن، همیشه به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران یاد می شود و هر ساله گردشگران زیادی از این منطقه از تهران دیدن می کنند.در مناسب های مختلف و تعطیلات، افراد بسیاری از شهرهای مختلف ایران و یا خارج از کشور برای بازدید از کاخ نیاوران و کاخ سعدآباد به نیاوران رفت وآمد می کنند.
علاوه بر این، آب و هوای دلپذیر این منطقه از تهران از دیگر دلایلی است که باعث موفقیت مجتمع تجاری پیشرفته و گران قیمت اطلس مال می شود. همه این دلایل نشان می دهد که سرمایه گذاران برای ساخت این پروژه عظیم و پر هزینه انتخاب هوشمندانه و مناسبی داشته اند.
یکی دیگر از جذابیت های این مجموعه، فضای سبز و باطراوتی است که به وسیله آبشارها و گلدان های بزرگ ایجاد شده است. با قدم گذاشتن در مجتمع اطلس مال تهران ساعاتی از دود و آلودگی های موجود در هوای پایتخت رها شده و می توانید هوایی دلپذیر و دلچسب را تجربه کنید.
از دیگر ویژگی های این مجتمع زیبا و پیشرفته، سیستم مدیریت هوشمند آن است که در دیگر مراکز خرید کمتر دیده می شود. جالب است بدانید که در این مجموعه دوربین مدار بسته، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، تهویه هوا، سیستم اطفا حریق و... توسط یک کامپیوتر مرکزی اداره می شود.

مساحت اطلس مال

مرکز اداری تجاری اطلس مال تهران، در زمینی با مساحت ۱۱ هزار و ۳۱۵ متر مربع و زیربنای تقریبی ۱۴۰ هزار متر مربع، (معادل یک دهم ایران مال) بنا شده است. ۶ هزار متر مربع از فضای این مجتمع تجاری، به فروشگاه بزرگی اختصاص یافته که به عنوان مقصد شماره یک خرده فروشی منطقه از آن یاد می شود.

بنای شیشه ای و بزرگ اطلس مال نیاوران در ۱۹ طبقه احداث شده که از این میان، هشت طبقه با ۲۲۰ واحد به بخش اداری، چهار طبقه با ۳۳۰ واحد مختص بخش تجاری و یک طبقه را نیز فود کورت تشکیل می دهد. ۶ طبقه را نیز به پارکینگ اختصاص داده اند که با ظرفیت تقریی ۱۴۰۰ خودرو، تردد آسانی را برای بازدیدکنندگان و مشتریان مجموعه فراهم آورد.

معماری داخلی و خارجی اطلس مال

همسایگی با پارک نیاوران و استفاده از هوای مطلوب و چشم انداز زیبای آن، یکی از مهم ترین ویژگی های زیباشناسی اطلس مال به حساب می آید. اطلس مال نیاوران با فن آوری معماری سبز و متفاوت، هم نوایی با طبیعت را نیز در طراحی داخلی خود لحاظ کرده است. «روف گاردن» یا «سقف سبز» که به «باغ بام» نیز شهرت دارد، یکی از المان های این پروژه سبز محسوب می شود. این باغ بام علاوه بر زیبایی بصری، به مانند عایق عمل کرده و در هر دو فصل گرم و سرد سال، از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. همچنین معماران این سازه سعی در استفاده حداکثری از انرژی خورشیدی داشته و با استفاده از سلو ل های خورشیدی، بخشی از برق مورد نیاز مجموعه را با نور خورشید تامین کرده اند.

بهره گیری از نمای شیشه در ترکیب سازه اطلس مال، از دیگر موارد جالب توجه در معماری این مجتمع اداری تجاری است. این امر علاوه بر ایجاد هماهنگی میان طراحی داخلی و فضای خارجی، روشنایی بیشتر در داخل و شفافیت بیشتر در فضای خارجی ساختمان را سبب می شود. ترکیب حجمی متقارن و منحنی وار در فرم ساختمان اطلس مال، به گونه ای طراحی شده که در طبقات بالا دارای منحنی و متقارن به نظر می رسد و در طبقات پایین مجموعه، به دلیل شیب زمین و همراهی با طبیعت اطراف، نامتقارن است. این موقعیت خاص و شیب زمین، دسترسی مستقیم به طبقات اول، دوم و همکف تجاری را امکان پذیر می کند.نمای اطلس مال، با برانگیختن دو حس کنجکاوی و خوش آمد گویی، بیننده را به داخل ساختمان دعوت می کند

ترکیب فضای سبز اطراف با سازه، به طراحی خطی اطلس مال منجر شده و با برانگیختن دو حس کنجکاوی و خوش آمد گویی، بیننده را به داخل ساختمان دعوت می کند. جداسازی بخش اداری از تجاری نیز از دیگر ویژگی های بنا است که کمترین ترافیک و تداخل را در رفت و آمد افراد به وجود می آورد. قسمت تجاری اطلس مال تهران را با معماری درون گرا و نمای بسته طراحی کرده اند و در مقابل آن، فضای اداری از نمای باز شیشه ای ساخته شده و بین این دو فضا را به فودکورت اختصاص داده اند. طراحی آتریوم زیبا و بزرگ و بهره گیری از طیف رنگ های روشن و شاد داخل فضا، از دیگر جذابیت های اطلس مال تهران به حساب می آید.

اطلس مال نیاوران یکی از بهترین چشم اندازهای محدوده را دارد و طراحان این مجتمع هم از این امتیاز به خوبی استفاده کرده اند. در این مجتمع ۲۵ آسانسور پانوراما با منظره ی پارک تاریخی نیاوران وجود دارد که تجربه جالبی از پرواز بر فراز محدودی نیاوران را برای گردشگرها رقم می زند. پله برقی های موجود در ساختمان هم رفت وآمد را برای همه افراد راحت تر کرده است

معماری اطلس مال

اطلس مال چه امکاناتی دارد؟

مجتمع اطلس مال را باید مجتمعی تجاری، اداری و تفریحی دانست. اما جالب است بدانید که شیوه معماری داخلی این ساختمان با تکیه بر تکنیک خرد نکردن فضا به گونه ای طراحی شده که از تلاقی بخش های اداری و تجاری مجموعه و ایجاد ازدحام و شلوغی پیشگیری کرده است. این مجموعه به دلیل وسعت و کاربری چند گانه ای که دارد امکانات تجاری، اداری و تفریحی گسترده ای دارد که در ادامه به هر یک از جنبه های رفاهی آن می پردازیم.

فودکورت

فودکورت بزرگ اطلس مال در فاصله بین طبقات اداری و تجاری قرار گرفته است. این فودکورت با وسعت ۵ هزار متر مربع یکی از جاذبه های اصلی این مجموعه شناخته می شود. در این طبقه به دلیل شرایط مناسب جغرافیایی منظره ای دلپذیر از فضای سبز پارک نیاوران دیده می شود. فضای فودکورت با سقف شیشه ای و معماری مدرن داخلی برای بیشتر بازدیدکنندگان جذاب است. ۲ هزار متر مربع از فضای فودکورت روباز بوده که از دیگر دلایل جذابیت مجتمع اطلس مال برای گردشگران است. فودکورت ۱۷ واحد رستوران مجلل دارد که انواع غذاهای ایرانی، فست فود و غذاهای بین المللی در آنها سرو می شود.

فودکورت  اطلس مال

امکانات تفریحی

در کنار فودکورت شهربازی سرپوشیده ای برای بازی و سرگرمی کودکان و بزرگسالان وجود دارد. در این بخش از اطلس مال علاوه بر وجود شهربازی برای ایجاد هیجان، فضاهایی برای نگهداری کودکان هم ایجاد شده است تا مادران با خیال آسوده به گردش در این مجموعه مشغول شوند.

در خانه کودک محیط مناسبی مخصوص بازی و خلاقیت کودکان طراحی شده است و وسایل بازی، نقاشی و کاردستی برای کودکان در دسترس است. در این طبقه از مجتمع گیم سنتر هم قرار دارد که مورد توجه علاقه مندان به بازی های کامپیوتری و یا کنسولی است. به طور کلی اطلس مال با فراهم کردن حداکثر شرایط تفریحی در این بخش توانسته فضای مطلوبی را برای افرادی که از پاساژگردی لذت می برند ایجاد کند.

بخش تجاری و اداری

اطلس مال نیاوران از شاخص ترین بازارهای تجاری لوکس در تهران است و در منطقه یک هم هیچ رقیبی ندارد. بخش تجاری در ۴ طبقه تقسیم شده و فروشگاه این پاساژ ۶ هزار متر مربع، وسعت دارد. این مجتمع حتی در طراحی معماری بنا هم سعی کرده تا با ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب، مشتریان بیشتری را به مرکز خرید جذب کند.بازار لوکس، بازار فروش انواع کالاهای لوکس و برندهای اصل داخلی و خارجی است. این فروشگاه عرضه کننده اجناس مختلف در دسته بندی های گوناگونی مثل پوشاک، زیورآلات، کیف و کفش، محصولات آرایشی و بهداشتی و… از برندهای معروفی مثل مانگو، ال سی وایکیکی، مارال چرم، ۳۶۱ و پولو استار و برندهای معتبر دیگر است.

همچنین در طبقات تجاری و در مسیر فروشگاه های مجتمع، مبل های راحتی و فضاهایی برای استراحت و نشستن وجود دارد. اطلس مال با داشتن آسانسورهای پانوراما و آسانسورهای مخصوص حمل بار هم به گشت و گذار در طبقات تجاری مجتمع لذت بیشتری بخشیده و هم به آسانتر شدن انتقال خریدهای مشتریان به طبقات دیگر کمک کرده است.

۸ طبقه از مجموعه اطلس مال به بخش اداری اختصاص داده شده و شرکت های متنوعی مثل آژانس های مهاجرتی مختلف در آن مشغول به کارند. از فضای گسترده این بخش برای برگزاری سمینارها و همایش های اداری هم استفاده می شود.بخش اداری با کمک معماران ماهر طراحی شده و فضایی دلپذیر را برای کار و فعالیت ایجاد کرده است.

روف گاردن

قبل تر به اینکه اطلس مال در معماری خود اهمیت زیادی به پروژه معماری سبز داده است اشاره کردیم. پروژه معماری سبز روشی از ساخت و طراحی ساختمان است که با هدف حفظ و کمک به محیط زیست پیش می رود.درطراحی داخلی و خارجی اطلس مال هم با استفاده از تجهیزاتی مثل سلول های نوری برای تولید برق، لامپ های کم مصرف LED و سیستم تصفیه فاضلاب RBC تلاش شده تا آسیب کمتری به محیط زیست برسد.

در این پروژه سبز با کاشت و پرورش گیاهان متعدد و متنوع سعی شده تا میان سازه و بنای مجتمع اطلس مال با فضای سبز و محیط اطراف این مجموعه هماهنگی ایجاد شود. علاوه بر همه اینها اطلس مال با ایجاد باغ بام یا روف گاردن بسیار سرسبز و بانشاط در بالاترین طبقه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و عایق سازی ساختمان هم شده است.

روف گاردن اطلس مال

آدرس و اطلاعات تماس مرکز خرید اطلس مال

مرکز خرید اطلس مال در تهران، خیابان پاسداران، ضلع جنوبی پارک نیاوران واقع شده است.

  • شماره های تماس مجموعه: ۲۲۸۱۰۹۰۲ - ۲۵۹۴۸
  • دسترسی به اطلس مال با خودو شخصی: از چهار شاه راه اصلی پایتخت یعنی بزرگراه شهید بابایی، بزرگراه صدر، بزرگراه امام علی و بزرگراه شهید صیاد شیرازی می توان به اطلس مال رفت.
  • دسترسی به اطلس مال با اتوبوس: اگر از اتوبوس استفاده می کنید، نزدیک ترین گزینه به این مرکز خرید، ایستگاه اتوبوس سه راه اقدسیه است.
  • دسترسی به اطلس مال با مترو: در ایستگاه مترو نوبنیاد از قطار پیاده شده و با تاکسی و صرف تنها چند دقیقه، خود را به اطلس مال نیاوران برسانید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (528 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (401 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (20 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...