مواد غذایی لازم برای زیبایی چشمان

  سه شنبه، 13 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مواد غذایی لازم برای زیبایی چشمان
تزریق چربی به گودی زیر چشم یک روش ماندگار و مطمئن برای رفع فرورفتگی و کبودی زیر چشم است. با این حال تنها باید توسط جراح دارای صلاحیت و فوق تخصص زیبایی انجام شود تا عوارض آن به حداقل برسد و به خوبی ماندگار باشد.

تزریق چربی به گودی زیر چشم یک روش ماندگار و مطمئن برای رفع فرورفتگی و کبودی زیر چشم است. با این حال تنها باید توسط جراح دارای صلاحیت و فوق تخصص زیبایی انجام شود تا عوارض آن به حداقل برسد و به خوبی ماندگار باشد.

از سوی دیگر استفاده از فیلرها و ژل ها برای پر کردن گودی زیر چشم نیز به عنوان یک درمان مناسب، کم هزینه و سریع پیشنهاد می گردد که توسط بسیاری از پزشکان انجام می شود. با این حال باید توجه داشت که ماندگاری ژل ها معمولا حدود یک تا دو سال است در حالی که تزریق چربی زیر چشم می تواند تا ۱۰ سال و یا بیشتر برای رفع گودی زیر چشم ماندگاری داشته باشد.

حال تشخیص اینکه کدام روش برای شما مناسب تر است به معاینه و مشورت با جراح زیبایی بستگی دارد. همچنین ممکن است روش های جوان سازی دیگری نیز در کنار تزریق چربی به گودی زیر چشم پیشنهاد شود که نتیجه جوان شدن صورت را بسیار بهبود بخشد.

در روش تزریق چربی به گودی زیر چشم، مقداری چربی از دیگر نقاط بدن که بافت های چربی در زیر پوست تشکیل شده، خارج می شود و پس از خالص سازی به زیر پوست در ناحیه زیر پلک پایین تزریق می شود. معمولا نیمی از این بافت چربی تزریق شده توسط خود بدن مصرف و جذب می شود اما نیم دیگر آن باقی خواهد ماند. این در حالی است که ژل ها به سختی جذب می شوند و تقریبا بخش زیادی از آن پس از تزریق باقی می ماند.

با این همه، چرا تزریق چربی یک روش پرطرفدار و مناسب برای جوان سازی صورت شناخته می شود؟ در این مقاله به این پرسش ها پاسخ داده شده است.

اگر افتادگی یا شل شدن پلک مانع از باز کردن کامل چشم ها شود یا پلک های پایین را به پایین بکشد، می توان برای رفع این مشکلات، جراحی زیبایی پلک انجام داد. با برداشتن بافت اضافی از پلک بالا، پلک پایین یا هر دو پلک دید بهبود می یابد و چشم ها زیباتر و جوان تر می شود.بلفاروپلاستی مشکلات زیر را اصلاح می کند:

  • پف یا پوست اضافی زیر پلک بالا و پایین
  • افتادگی یا پف پلک
  • مختل شدن دید پیرامونی به دلیل وجود پوست اضافی روی پلک بالا
  • مشخص شدن سفیدی زیر عنبیه به دلیل افتادگی پلک پایین

عامل های خطری چون خشکی چشم، بیماری تیروئید چشمی و دیابت مناسب بودن عمل زیبایی پلک را زیر سوال می برد. متخصص چشم سابقه پزشکی بیمار، علائم بالینی و شدت و تعداد مشکلات و بیماری ها را بررسی می کند تا اطمینان یابد که منع و خطری برای انجام بلفاروپلاستی وجود ندارد.

مواد غذایی که دید چشم را افزایش می دهد

هم می توانید چشم هایی زیبا داشته باشید و هم می توانید چشم درد داشته باشید داشتن چشم هایی سالم با دید خوب به شما اعتماد به نفس می دهد یا دنبال کردن رژیم زیبایی من می توانید از چشم های زیبایتان محافظت کنید در این جا به چند نکته مفید که برای حفظ بینایی چشم مفید است اشاره می کنیم:

- غذاهایی که حاوی ویتامین Cهستند را به میزان زیاد مصرف کنید

ویتامین C نه تنها در سلامت چشمان شما موثر است بلکه در زمینه های زیادی به شما کمک می کند. در میان نه مورد غذایی زیبایی من ویتامین C به وفور در کیوی، آلبالو، سیب زمینی، اسفناج و گوجه فرنگی وجود دارد. همچنین می توانید با آوردن فلفل سبز، گریپ فروت، پرتقال، توت فرنگی، لیمو و بروکلی میزان مصرف ویتامین C را افزایش دهید.

- غذاهایی را مصرف کنید که دارای آنتی اکسیدان های حلال چربی ویتامین Eهستند

برای محافظت از لیپدهای چشمانتان به این آنتی اکسیدان ها نیاز دارید. در میان نه مورد غذای زیبایی من ویتامین E در گردو، تمشک، کیوی، اسفناج، و گوجه فرنگی، وجود دارد .غذاهای دیگر حاوی ویتامین E شامل هلو، آلو، کلم، مارچوبه، آووکادو و آجیل هستند.

مصرف بتا کاروتن را افزایش دهید

بتاکاروتن که در بدن تبدیل به ویتامین A مورد غذای زیبایی من مقادیر زیادی بتا کاروتن در سیب زمینی، اسفناج، کیوی و گوجه فرنگی وجود دارد. همچنین می توانید با مصرف کدو، هویج، فلفل، انبه، طالبی و انار این میزان را افزایش دهید. در میان نه مورد غذای زیبایی من منابع خوب رتینول که شکل فعال ویتامین Aاست. در منابع حیوانی شامل ماست و قزل آلا به وفور وجود دارد. منابع دیگر شامل شیر، پنیر، چدار و تخم مرغ هستند

غذاهایی که دارای لوتئین و زآکسانتین هستند را مصرف کنید

کاراتنوئیدهای موجود در این دو آنتی اکسیدان در سلامت چشم بسیار مفید می باشند. این دو آنتی اکسیدان را به دو صورت می توان مصرف کرد. هم به صورت خوراکی و هم به شکل پماد که در بازار موجود است. اما طبق مطالعاتی که در دانشکده پوست انجام شده است مصرف خوراکی آن موثرتر خواهد بود. در میان نه مورد غذای زیبایی من، لوتئین و زآکسانتین به وفور در اسفناج، آلبالو، کیوی و گوجه فرنگی موجود است. همچنین در زرده تخم مرغ و به همان اندازه در سبزیجاتی مثل کاهو، بروکلی، اسفناج و سبزیجات برگ دار به وفور یافت می شوند. لوتئین موجود در زرده تخم مرغ بسیار موثر است. دانشمندان معتقدند مصرف یک تخم مرغ در روز میزان لوتئین و زآکسانتین را افزایش می دهد.

غذاهای حاوی روی مصرف کنید

این ماده معدنی از عملکرد چشم محافظت می کند. روی فواید زیبایی بیشماری دارد. غذاهایی چون جگر، شیر، غذاهای دریایی، لوبیا، غلات و لبنیات دارای مقادیر زیادی روی هستند.

مصرف اسیدهای چرب امگا- 3 را افزایش دهید

این ماده یکی از بهترین محافظان چشم است. غذاهای دریایی مثل ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین و قزل آلا بهترین منبع امگا-3 هستند. گردو، اسفناج، شاهدانه، تخم کدو و سویا را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

از مصرف قند بپرهیزید

طبق تحقیقی که در مجله پزشکی و تغذیه در سال 2007 منتشر شد همه می دانیم که مصرف زیاد قند موجب بالا رفتن فشار خون و ابتلا به بیماری دیابت می شود و دیابت هم به سلامت چشم آسیب می رساند. دانشمندان بر این باورند که حتی اگر مبتلا به دیابت هم نباشید با مصرف قند، سلامت چشمانتان را به خطر انداخته اید.

آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو هستید؟

اگر شما دارای یکی از مشخصات زیر هستید کاندید مناسبی برای عمل جراحی بالا کشیدن ابروبه حساب می آیید:اگر گوشه های ابروی شما در موقعیتی پایین تر از ایده آل قرار دارند و این امر باعث شده است که صورت شما غمگین یا خسته به نظر برسد.اگر کناره های ابروهای شما در مقایسه با یکدیگر در یک سطح نیستند.

جراح پلاستیک صورت چگونه شما را برای جراحی لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو ارزیابی میکند؟

در خلال مشاوره قبل از جراحی زیبایی ، جراح صورت شما را از نظر موقعیت ابروها، زیبایی چشم ها و پلک ها، وضعیت استخوانی، ساختمانهای زیر پوستی، ضخامت پوست، و ساختار چین و چروکها تحت بررسی و ارزیابی قرار میدهد. این اطلاعات در برنامه ریزی جهت عمل جراحی شما مورد استفاده قرار میگیرد و جراح زیبایی بر اساس معاینه و ارزیابی صورت شما تکنیک مناسب برای شما را انتخاب می نماید. اصلاح نا زیبایی های ابرو ممکن است علاوه بر جراحی لیفت ابرو نیاز به جراحی زیبایی دیگری نظیر جراحی کشیدن پیشانی، جراحی زیبایی پلک، تزریق بوتاکس یا غیره داشته باشد. در زمان مشاوره جراح شما میتواند اطلاعات لازم در مورد نیاز یا عدم نیاز به این اقدامات را در اختیار شما قرار دهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (231 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (135 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (57 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (54 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (50 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر) نگاهی به ماشین بی ام و هوش پران کریم باقری که همه آرزوشو دارن/ زیدان فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت