مضراتی که تاتو برای سلامتی دارد

  پنجشنبه، 20 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مضراتی که تاتو برای سلامتی دارد
اگر از متخصصان پوست و مو بپرسید، می‌گویند برای همیشه دور تاتو را خط بکشید.تاتو و کار کردن با رنگ‌های غیر بهداشتی و سوزن در محیطی که هیچ گونه نظارتی بر آن انجام نمی‌گیرد،بدون شک سلامت شما را تهدید خواهد کرد.

اگر از متخصصان پوست و مو بپرسید، می گویند برای همیشه دور تاتو را خط بکشید.تاتو و کار کردن با رنگ های غیر بهداشتی و سوزن در محیطی که هیچ گونه نظارتی بر آن انجام نمی گیرد،بدون شک سلامت شما را تهدید خواهد کرد.این روزها شاهد آن هستیم که بسیاری از خانم ها برای پاک کردن تاتوی دور چشمیا ابروی خودشان به متخصصان پوست مراجعه می کنند و از عوارض آن گله دارند.تاتو از نظر پزشکی به غیر از موارد نادر که برای پوشش یک جوشگاه غیرقابل درمان و زشت در صورت،آن هم از سوی پزشک متخصص پوست به کار می رود، در بقیه موارد از جمله دلایل زیبایی یا آرایش دایم توصیه نمی شودو طبق اطلاعیه های وزارت بهداشت این کار جرم تلقی می شود،زیرا عوارض جدی مانندایجاد گوشت اضافی، انتقال عفونت هایی مانند ایدز، هپاتیت، سل، تبخال و …،تغییر رنگ پوست و تحریک بیماری های زمینه ای را به دنبال دارد.متاسفانه مردم در آرایشگاه ها به طور غیرمجاز و غیراستریل تاتو را انجام می دهندو بعد از منصرف شدن، به پزشکان متخصص پوست برای رفع آن مراجعه می کنندکه گاهی بعضی از تاتوها که رنگ های گوناگون در آن به کار رفته است،درمان بسیار مشکلی دارند و باید به دفعات با اشعه لیزر آنها را درمان کرد.اگر هنوز هم دو دل هستید که برای تاتو به آرایشگاه بروید یا نه، نکات زیر را بخوانید و بعد تصمیم بگیرید.

واکنش های آلرژیک ناخواسته

برای افرادی که هرگز قبلا تتو روی پوست شان نزده اند، کشف این که آیا به جوهر حساسیت دارند یا نه می تواند پیشنهاد خوبی باشد. واکنش منفی به تتو و جوهر خالکوبی بسیار شایع است. برای بعضی ها، ممکن است موجب تحریک و سوزش موقتی و کوتاه مدت شود، اما برخی از علاقمندان تتو ممکن است چندان خوش شانس نباشند. به این ترتیب، شاید بد نباشد تحیقیقاتی در مورد جوهر مورد استفاده انجام بدهید و قبل از انجام خالکوبی کمی بیش تر در این رابطه فکر کنید.

اگرچه اغلب افراد ممکن است به جوهر خالکوبی حساسیت نداشته باشند، اما اثرگذاری بعضی از آلرژن ها (مواد آلرژی زا) و ایجاد یک عارضه ی جانبی توسط آن ها ممکن است کمی طول بکشد. این اتفاق معمولا در مورد رنگ های روشن تر مانند زرد یا سبز شایع تر است چرا که ممکن است هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید عوارض ناخوشایندی از خود نشان بدهند. رنگ های تیره تر مانند آبی، بنفش یا سیاه معمولا چنین واکنشی ایجاد نمی کنند.

حواس تان به HIV و هپاتیت باشد

زمانی که در حال انداختن طرح با جوهر روی بدن تان هستید، اگر محل استریل نشده باشد، و اگر سوزن هایی که روی بدن شما فرو می روند مجددا استفاده شوند، جا دارد که حسابی نگران شوید. استفاده ی مجدد از سوزن ها ممکن است باعث بیماری های بسیار خطرناکی مانند HIV یا هپاتیت شود. به این ترتیب، برای کسانی که به شدت طرفدار تتو و خالکوبی هستند، مهم ترین نکته این است که حتما و حتما به یک مرکز معتبر مراجعه کنند. برای اکثر دانش آموزانی که دوست دارند طرحی روی بدن شان بزنند، معمولا هر مرکز ارزان قیمتی با توجه به بودجه ی کمی که دارند می تواند فریبنده باشد. با این حال، زمانی که پای سلامتی دراز مدت و اقدامات احتیاطی در میان است، باید کمی در مورد مرکز انجام تتو دقت عمل و تحقیق به خرج بدهید تا دچار عوارض ناخواسته ای که مراکز غیر معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد، نشوید.

همه ی زخم ها بی خطر نیستند

اگر بدشانس باشید، خالکوبی جدید شما ممکن است باعث ایجاد زخم های ناخوشایندی در اطراف منطقه شود. هر چند معمولا این زخم ها از بین می روند، اما ممکن است بعضی ها چندان خوش شانس نباشند و یک تتو برای شان بماند و کلی علامت و جای زخم دور آن!گر فرد بدجوری بدشانس باشد، ممکن است ظاهر کلوئیدی در اطراف ناحیه ی خالکوبی اش ایجاد شود. کلوئیدها اساسا تجمع کلاژن در یک ناحیه هستند و ممکن است باعث قرمزی و برجستگی و جای زخم زشت و زننده شوند. اگر چه ابدا نمی تواند بدون تردید گفت که خالکوبی باعث بروز زخم می شود، اما این چیزی است که مردم باید از آن مطلع باشند قبل از این که برای انداختن طرحی روی بدن تصمیم بگیرند.

مشکلات ناشی از MRI:

در این موقعیت، خالکوبی یا آرایش های دائمی ممکن است باعث ورم یا سوزش در نواحی ایجاد شده در حین معاینات MRI شود.گاهی اوقات رنگدانه های تاتو می توانند با کیفیت تصویر تداخل پیدا کنند، مانند زمانی که فردی که خط چشم دایمی دارد و MRI از چشم دارد. بعضی قسمت های خال کوبی ممکن است در واقع باعث سوختن پوست شوند.اگر واکنش آلرژیکی به جوهر خال کوبی روی دهد و یا باعث ایجاد عفونت یا دیگر مشکلات پوستی در نزدیکی یک خال کوبی شود، ممکن است به درمان دارویی و یا دیگر درمان ها نیاز داشته باشید.

آماده باشید:

قبل از اینکه خال کوبی کنید، مطمئن شوید که واقعاً می خواهید چه هنری را روی بدن خود انجام دهید. مطمئن یا نگران هستید که ممکن است روزی از آن پشیمان شوید؟ پس زمان بیشتری برای فکر کردن به آن به خود بدهید. تحت فشار قرار نگیرید، و در اثر الکل یا مواد مخدر خالکوبی نکنید.

اگر تصمیم دارید که جلوتر بروید، محل خال کوبی را به دقت انتخاب کنید. آیا می خواهید آن معلوم باشد یا در زیر لباس مخفی اش کنید؟ همچنین به خاطر داشته باشید که افزایش وزن ممکن است خالکوبی را تحریف کرده و یا ظاهر آن را تحت تاثیر قرار دهد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (442 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (247 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (214 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (181 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (161 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (125 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW