مزایا و معایب استفاده از کیف ‌پول‌ صرافی ارز دیجیتال

  دوشنبه، 24 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مزایا و معایب استفاده از کیف ‌پول‌ صرافی ارز دیجیتال
کیف پول‌هایی که رمزارزهای شما را به صورت سرد (آفلاین) ذخیره و نگهداری می‌کنند، بیشترین امنیت را در بین کیف پول‌های دیجیتالی دارند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، با توجه به اینکه سود و تبلیغات اغراق آمیز زیادی اخیرا در پیرامون ارز های دیجیتال موجود بوده است، ایجاد اکانت، ذخیره و ترید ارز های دیجیتال در سایت هایی مانند بایننس، کوین بیس، بیترکس و Bithum و دیگر صرافی های محبوب تبدیل به امری رایج شده است. در حالی که استفاده از خدمات کیف پول فراهم شده توسط یک صرافی ممکن است برای یک تریدر فعال مناسب باشد، ریسک های امنیتی نیز که این سرویس ها معمولا با آنها مواجه هستند در زمان تصمیم گیری در مورد محل ذخیره کوین های دیجیتال خود باید در نظر گرفته شود. تاریخ نشان داده که این موضوعات امنیتی منجر به هک شدن صرافی های بزرگی شده که حجم ترید بالایی را مدیریت می کردند و دارایی هایی با ارزش بالا را نگهداری می کردند. در این گونه وقایع، مجرمان مبالغی از چند صد هزار دلار گرفته تا صد ها میلیون دلار را از وجوه کاربران به جیب می زنند.

در اوایل این صرافی ها ذخیره کافی برای پشتیبانی در برابر این ضرر های عظیم نداشتند و وجوه کاربران برای همیشه از میان می رفت. دلیل اصلی که این صرافی ها با چنین بحران هایی مواجه هستند این است که بسیاری از آنها بر روی یک دفتر کل متمرکز و منفرد عملکرد دارند. اثبات شده که انبارش بر روی یک دفتر کل منفرد یک فناوری تاریخ مصرف گذشته است که یک پلتفرم باز را برای هکر های باتجربه ایجاد می کند تا به داده های حساس و وجوه کاربران دسترسی پیدا کنند.

مزایای استفاده از کیف پول صرافی ارز دیجیتال

کیف پول های صرافی در عین آن که خطرات ذکر شده قبلی را دارند، اما معامله گران به دلایل مختلفی همچنان از آن ها استفاده می کنند. زمانی که کاربران معامله ارز دیجیتال را بین کیف پول های خارج از سرویس های صرافی انجام می دهند، باید کارمزد بیشتری پرداخت کنند.

هر گونه انتقال و تراکنشی در شبکه رمزارزها دارای کارمزد است و این کارمزد ارتباطی با صرافی ها ندارد. برای مثال، اگر شما از یک صرافی ارز دیجیتال بیت کوین بخرید و بخواهید آن را به تراست ولت انتقال دهید، باید به شبکه کارمزد بدهید (انتقال ارزها بین کیف پول های مختلف دارای کارمزد شبکه است). اما اگر همین بیت کوین را در کیف پول صرافی نگهداری کنید، مجبور نیستید کارمزد اضافی پرداخت کنید.

از طرفی، فرض کنید بعد از مدتی می خواهید بیت کوین هایی که در کیف پول تراست ولت دارید را بفروشید. برای فروش بیت کوین، ابتدا باید آن را به یک صرافی معتبر ارز دیجیتال انتقال دهید و سپس، بیت کوین را بفروشید. این انتقال نیاز به پرداخت کارمزد شبکه دارد. اما اگر بیت کوین شما از همان ابتدا در صرافی نگهداری شده بود، هزینه های معاملات شما کمتر می شد.

کیف پول صرافی ارز دیجیتال؛ ارزان تر و سریع تر اما دارای امنیت پایین تر

مزیت اصلی استفاده از کیف پول های صرافی راحتی آن ها، مزایا و تسهیلاتی است که صرافی ها برای استفاده از کیف پول خود ارائه می کنند. گذاشتن پول در کیف پول متصل به صرافی ساده تر است. کاربران از این طریق می توانند کوین های خودشان را با کوین های نگهداری شدۀ دیگر تعویض کنند. این روش اگه چه امنیت پایین تری دارد اما سریع تر و ارزان تر است. یک روش متداول برای معامله گران، نگهداری مقادیر کمی پول و کوین در کیف پول صرافی است. تریدرها می توانند از یک کیف پول سرد جدا گانه برای ذخیره بیشتر رمزارزهای خود استفاده کنند.

به بیان ساده تر، اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارید، مثلاً 3 سال، توصیه می کنیم دارایی خودتان را در یک کیف پول سخت افزاری معتبر نگهداری دارید. اما اگر قصد دارید معاملات ماهانه، روزانه یا لحظه ای انجام دهید، بخشی از ارزهای دیجیتال خودتان را در صرافی نگهداری کنید تا مجبور نباشید کارمزد بیشتری به دلیل انتقال ارزها بین کیف پول شخصی خارج از صرافی و کیف پول خودتان در صرافی پرداخت کنید.

معایب استفاده از کیف پول صرافی ارز دیجیتال

همان طور که در ابتدا نیز به اختصار گفته شد، بزرگترین عیب کیف پول های صرافی ساختار متمرکز آن ها است. این ساختار، زمینه دسترسی هکر به کیف پول را فراهم می کند. بنابراین، برای استفاده از صرافی ارز دیجیتال، اطمینان حاصل کنید که صرافی دارایی شما را به بهترین روش ممکن نگهداری می کند. خودتان نیز موارد امنیتی را برای محافظت از دارایی هایتان رعایت کنید.

چگونه می توانید امنیت کیف پول تان را در صرافی افزایش دهید؟

برای افزایش امنیت معاملات خود در صرافی، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

1. یک پروتکل آنتی ویروس قدرتمند ایجاد کنید

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید برای بهبود امنیت کیف پول صرافی ارز دیجیتال خود انجام دهید، داشتن یک آنتی ویروس قدرتمند هنگام جستجو در این صرافی ها و انجام معاملات مختلف در آن ها است که لایه امنیتی قوی تری در فعالیت و اطلاعات حساس دستگاه شما به وجود می آورد.

2. از یک کیف پول ذخیره سازی سرد استفاده کنید

کیف پول هایی که رمزارزهای شما را به صورت سرد (آفلاین) ذخیره و نگهداری می کنند، بیشترین امنیت را در بین کیف پول های دیجیتالی دارند.

3. از تایید هویت دو مرحله ای استفاده کنید

نادیده گرفتن تایید هویت دو مرحله ای یکی از اشتباهات رایجی است که توسط برخی از صرافی ها انجام می گیرد. آمار ها نشان می دهند 70 درصد از افرادی که از تایید هویت دو مرحله ای استفاده نمی کنند، حساب های آن ها بیشتر در معرض خطر هک شدن قرار دارند. این روش، یک لایه امنیتی برای ورود به سیستم اضافه می کند و به شما یک کد تایید یا شکل دیگری از تایید هویت پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می دهد.

4. با وایفای عمومی وارد صرافی ها نشوید

یکی از اشتباهات رایجی که معامله گران انجام می دهند، استفاده از وایفای عمومی برای ورود به صرافی ها است که این کار، برای هکر ها یک دروازه مجازی جهت ورود و دسترسی به داده های آنها ایجاد می کند.

چند توصیه مهم درباره کیف پول صرافی ارز دیجیتال

  1. از کیف پول های صرافی با احتیاط استفاده کنید. آن ها به نوعی سیستم های ذخیره سازی پایگاه داده مرکزی هستند که می توانند در موقعیت های مختلفی به خطر بیفتند. آن ها به اندازه پلتفرم های خود رمزارزها ایمن نیستند و هنگام انجام معاملات رمزارزها باید با دقت و امنیت بالایی کار خود را انجام دهید.
  2. سعی کنید درباره خدمات کیف پول صرافی های ارز دیجیتال کاملاً تحقیق کرده و مزایا و معایب آنها را بررسی کنید.
  3. رمزارزهای خود را در حساب های مختلفی بگذارید تا در صورت هک شدن یکی از آن ها، کل دارایی خود را از دست ندهید.
  4. هنگام استفاده از تلفن هوشمند خود، از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) استفاده کنید تا با امنیت بالاتری معاملات خود را انجام دهید.
  5. کیف پول های کاغذی ارزان تر از کیف پول های سخت افزاری هستند که می توانید برای ذخیره رمزارزهای خود از آن ها استفاده کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (459 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (324 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (26 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (10 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند