مزایا و معایب استفاده از کیف ‌پول‌ صرافی ارز دیجیتال

  دوشنبه، 24 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مزایا و معایب استفاده از کیف ‌پول‌ صرافی ارز دیجیتال
کیف پول‌هایی که رمزارزهای شما را به صورت سرد (آفلاین) ذخیره و نگهداری می‌کنند، بیشترین امنیت را در بین کیف پول‌های دیجیتالی دارند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، با توجه به اینکه سود و تبلیغات اغراق آمیز زیادی اخیرا در پیرامون ارز های دیجیتال موجود بوده است، ایجاد اکانت، ذخیره و ترید ارز های دیجیتال در سایت هایی مانند بایننس، کوین بیس، بیترکس و Bithum و دیگر صرافی های محبوب تبدیل به امری رایج شده است. در حالی که استفاده از خدمات کیف پول فراهم شده توسط یک صرافی ممکن است برای یک تریدر فعال مناسب باشد، ریسک های امنیتی نیز که این سرویس ها معمولا با آنها مواجه هستند در زمان تصمیم گیری در مورد محل ذخیره کوین های دیجیتال خود باید در نظر گرفته شود. تاریخ نشان داده که این موضوعات امنیتی منجر به هک شدن صرافی های بزرگی شده که حجم ترید بالایی را مدیریت می کردند و دارایی هایی با ارزش بالا را نگهداری می کردند. در این گونه وقایع، مجرمان مبالغی از چند صد هزار دلار گرفته تا صد ها میلیون دلار را از وجوه کاربران به جیب می زنند.

در اوایل این صرافی ها ذخیره کافی برای پشتیبانی در برابر این ضرر های عظیم نداشتند و وجوه کاربران برای همیشه از میان می رفت. دلیل اصلی که این صرافی ها با چنین بحران هایی مواجه هستند این است که بسیاری از آنها بر روی یک دفتر کل متمرکز و منفرد عملکرد دارند. اثبات شده که انبارش بر روی یک دفتر کل منفرد یک فناوری تاریخ مصرف گذشته است که یک پلتفرم باز را برای هکر های باتجربه ایجاد می کند تا به داده های حساس و وجوه کاربران دسترسی پیدا کنند.

مزایای استفاده از کیف پول صرافی ارز دیجیتال

کیف پول های صرافی در عین آن که خطرات ذکر شده قبلی را دارند، اما معامله گران به دلایل مختلفی همچنان از آن ها استفاده می کنند. زمانی که کاربران معامله ارز دیجیتال را بین کیف پول های خارج از سرویس های صرافی انجام می دهند، باید کارمزد بیشتری پرداخت کنند.

هر گونه انتقال و تراکنشی در شبکه رمزارزها دارای کارمزد است و این کارمزد ارتباطی با صرافی ها ندارد. برای مثال، اگر شما از یک صرافی ارز دیجیتال بیت کوین بخرید و بخواهید آن را به تراست ولت انتقال دهید، باید به شبکه کارمزد بدهید (انتقال ارزها بین کیف پول های مختلف دارای کارمزد شبکه است). اما اگر همین بیت کوین را در کیف پول صرافی نگهداری کنید، مجبور نیستید کارمزد اضافی پرداخت کنید.

از طرفی، فرض کنید بعد از مدتی می خواهید بیت کوین هایی که در کیف پول تراست ولت دارید را بفروشید. برای فروش بیت کوین، ابتدا باید آن را به یک صرافی معتبر ارز دیجیتال انتقال دهید و سپس، بیت کوین را بفروشید. این انتقال نیاز به پرداخت کارمزد شبکه دارد. اما اگر بیت کوین شما از همان ابتدا در صرافی نگهداری شده بود، هزینه های معاملات شما کمتر می شد.

کیف پول صرافی ارز دیجیتال؛ ارزان تر و سریع تر اما دارای امنیت پایین تر

مزیت اصلی استفاده از کیف پول های صرافی راحتی آن ها، مزایا و تسهیلاتی است که صرافی ها برای استفاده از کیف پول خود ارائه می کنند. گذاشتن پول در کیف پول متصل به صرافی ساده تر است. کاربران از این طریق می توانند کوین های خودشان را با کوین های نگهداری شدۀ دیگر تعویض کنند. این روش اگه چه امنیت پایین تری دارد اما سریع تر و ارزان تر است. یک روش متداول برای معامله گران، نگهداری مقادیر کمی پول و کوین در کیف پول صرافی است. تریدرها می توانند از یک کیف پول سرد جدا گانه برای ذخیره بیشتر رمزارزهای خود استفاده کنند.

به بیان ساده تر، اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارید، مثلاً 3 سال، توصیه می کنیم دارایی خودتان را در یک کیف پول سخت افزاری معتبر نگهداری دارید. اما اگر قصد دارید معاملات ماهانه، روزانه یا لحظه ای انجام دهید، بخشی از ارزهای دیجیتال خودتان را در صرافی نگهداری کنید تا مجبور نباشید کارمزد بیشتری به دلیل انتقال ارزها بین کیف پول شخصی خارج از صرافی و کیف پول خودتان در صرافی پرداخت کنید.

معایب استفاده از کیف پول صرافی ارز دیجیتال

همان طور که در ابتدا نیز به اختصار گفته شد، بزرگترین عیب کیف پول های صرافی ساختار متمرکز آن ها است. این ساختار، زمینه دسترسی هکر به کیف پول را فراهم می کند. بنابراین، برای استفاده از صرافی ارز دیجیتال، اطمینان حاصل کنید که صرافی دارایی شما را به بهترین روش ممکن نگهداری می کند. خودتان نیز موارد امنیتی را برای محافظت از دارایی هایتان رعایت کنید.

چگونه می توانید امنیت کیف پول تان را در صرافی افزایش دهید؟

برای افزایش امنیت معاملات خود در صرافی، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

1. یک پروتکل آنتی ویروس قدرتمند ایجاد کنید

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید برای بهبود امنیت کیف پول صرافی ارز دیجیتال خود انجام دهید، داشتن یک آنتی ویروس قدرتمند هنگام جستجو در این صرافی ها و انجام معاملات مختلف در آن ها است که لایه امنیتی قوی تری در فعالیت و اطلاعات حساس دستگاه شما به وجود می آورد.

2. از یک کیف پول ذخیره سازی سرد استفاده کنید

کیف پول هایی که رمزارزهای شما را به صورت سرد (آفلاین) ذخیره و نگهداری می کنند، بیشترین امنیت را در بین کیف پول های دیجیتالی دارند.

3. از تایید هویت دو مرحله ای استفاده کنید

نادیده گرفتن تایید هویت دو مرحله ای یکی از اشتباهات رایجی است که توسط برخی از صرافی ها انجام می گیرد. آمار ها نشان می دهند 70 درصد از افرادی که از تایید هویت دو مرحله ای استفاده نمی کنند، حساب های آن ها بیشتر در معرض خطر هک شدن قرار دارند. این روش، یک لایه امنیتی برای ورود به سیستم اضافه می کند و به شما یک کد تایید یا شکل دیگری از تایید هویت پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می دهد.

4. با وایفای عمومی وارد صرافی ها نشوید

یکی از اشتباهات رایجی که معامله گران انجام می دهند، استفاده از وایفای عمومی برای ورود به صرافی ها است که این کار، برای هکر ها یک دروازه مجازی جهت ورود و دسترسی به داده های آنها ایجاد می کند.

چند توصیه مهم درباره کیف پول صرافی ارز دیجیتال

  1. از کیف پول های صرافی با احتیاط استفاده کنید. آن ها به نوعی سیستم های ذخیره سازی پایگاه داده مرکزی هستند که می توانند در موقعیت های مختلفی به خطر بیفتند. آن ها به اندازه پلتفرم های خود رمزارزها ایمن نیستند و هنگام انجام معاملات رمزارزها باید با دقت و امنیت بالایی کار خود را انجام دهید.
  2. سعی کنید درباره خدمات کیف پول صرافی های ارز دیجیتال کاملاً تحقیق کرده و مزایا و معایب آنها را بررسی کنید.
  3. رمزارزهای خود را در حساب های مختلفی بگذارید تا در صورت هک شدن یکی از آن ها، کل دارایی خود را از دست ندهید.
  4. هنگام استفاده از تلفن هوشمند خود، از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) استفاده کنید تا با امنیت بالاتری معاملات خود را انجام دهید.
  5. کیف پول های کاغذی ارزان تر از کیف پول های سخت افزاری هستند که می توانید برای ذخیره رمزارزهای خود از آن ها استفاده کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان (1 نظر) سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ... (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
صندلیِ خالیِ رئیس‌جمهور در جلسۀ فوق‌العادۀ هیئت دولت +عکس صحبت های قابل تامل دختر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان درباره حقوق ماهانه پدرش+ویدیو چهره خندان مالک رحمتی، اولین استاندار شهید تبریز در کنار همسر و فرزندانش+عکس شهید آیت الله رئیسی: من خدمتگزار همه‌ام؛ حتی مخالفانم +ویدئو حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه شهید کشورمان در کنار فرزند و همسرش+عکس واکنش نجم الدین شریعتی مجری مذهبی کشورمان به شهادت رئیس جمهور/ رئیس جمهور ایران دیروز دعوت حق را لبیک گفت +عکس ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید در آخرین دیدارش با مردم چه گفت؟ + ویدیو چه کسی بعد از رئیسی مسئولیت ها در دولت را برعهده می گیرد؟ /اصل مهم قانون اساسی درباره فقدان رئیس جمهور فال ابجد روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 حضور پدر آیت الله آل‌هاشم در بیت امام جمعه تبریز +ویدیو اولین فیلم از هلیکوپتر سوخته رییس جمهور / کسی زنده نیست! شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... چهره تازه «ماه کاووس» سریال نون خ کنار پدرش در 37 سالگی+ عکس نقاشی قدیمی از بهترین فرماندهانِ کاریزماتیکِ جهان باستان/ کوروش کبیر در مقام اول انتظار بی پایان محمدرضا گلزار با روتین پوستی خاص روی صورتش!! +عکس تلاش بامزه سردار آزمون برای سوار کردن سفیدبرفی ناز و خوشگلش روی اسب خاص+عکس آوازخوانی بی‌نظیر و حال خوب کن پارسا خائف، پسر خوش صدای اردبیلی/ صداش بهشتی و محشره+ویدیو عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست! (فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / خوش آمدی سید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
تیتر امروز   
چه کسی بعد از رئیسی مسئولیت ها در دولت را برعهده می گیرد؟ /اصل مهم قانون اساسی درباره فقدان رئیس جمهور
انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ...
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال ابجد روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان
عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم