ساعدنیوز
ساعدنیوز

مزایا و معایب کاپ های قاعدگی

  یکشنبه، 03 اسفند 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
مزایا و معایب کاپ های قاعدگی
هر کاپ قاعدگی می‌تواند حدود ۳۰ میلی‌لیتر مایع را در خود نگه دارد که تقریبا دو برابر مقداری است که تامپون یا نوار بهداشتیِ فوق‌جذاب می‌تواند جذب کند. این برای روزهایی که خون‌ریزی شدید دارید به شما اطمینان خاطر می‌دهد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، با این که مدت زمان زیادی است که کاپ های قاعدگی تولید می شوند، به تازگی این محصول بهداشتی برای استفاده در زمان پریود توجه خانم ها را به خود جلب کرده است. کاپ قاعدگی، نوعی قیف کوچک است که می توان با قرار دادن آن در واژن، خون قاعدگی را در زمان پریود جمع آوری کرد و دیگر مانند قدیم نیازی به استفاده از نوار بهداشتی یا تامپون نیست. جنس کاپ های قاعدگی از سيليكون طبي، لاستیک یا پلاستیک است و می توان مجددا از آنها استفاده کرد. به سادگی می توان کاپ را خالی کرد، آن را با آب و صابون شست و دوباره آن را در واژن قرار داد. کاپ قاعدگی را میتوان بعد از 6 الی 12 ساعت استفاده، خارج کرده و بشویید. در قاعدگی های با خونریزی شدید، ممکن است فرد مجبور شود که کاپ خود را چندین بار در طی روز خالی کند.

نحوه استفاده از کاپ قاعدگی

اگر می خواهید از فنجان قاعدگی استفاده کنید، بهتر است قبل از هرچیز با متخصص زنان مشورت کنید. قبل از اینکه نوع و برند کاپ قاعدگی را انتخاب کنید، ابتدا باید بدانید چه اندازه ای برایتان مناسب است. انواع کاپ قاعدگی از نظر اندازه متفاوت اند و بیشترِ برندها فنجان هایی در اندازه های کوچک و بزرگ می فروشند.

برای یافتن اندازه فنجان مناسب، شما و پزشکتان باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • سن؛
  • شدت خون ریزی؛
  • طول دهانه رحم؛
  • داشتن زایمان طبیعی؛
  • قدرت ماهیچه های دیافراگم لگنی.

معمولا فنجان های قاعدگیِ کوچک تر برای خانم های کمتر از ۳۰ سالی که زایمان طبیعی نداشته اند توصیه می شوند. اندازه های بزرگ تر معمولا برای خانم های بالای ۳۰ سالی که زایمان طبیعی داشته اند یا پریود شدیدتری دارند مناسب ترند.

قبل از گذاشتن کاپ قاعدگی

وقتی برای اولین بار از کاپ قاعدگی استفاده می کنید، ممکن است احساس ناراحتی کنید؛ اما نرم و روان کردن کاپ قرارگرفتن آن در واژن را راحت تر می کند. قبل از استفاده از کاپ، لبه آن را با آب یا با روان کنندۀ بر پایۀ آب نرم کنید. از کاپ قاعدگی خیس راحت تر می توان استفاده کرد.

نحوه قراردادن کاپ قاعدگی

اگر می توانید تامپون را راحت در واژن قرار دهید، قراردادن کاپ قاعدگی هم برای شما آسان خواهد بود.

برای استفاده از کاپ مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دستانتان را خوب بشویید؛
  2. لبه کاپ را با آب یا روان کننده خیس کنید؛
  3. کاپ قاعدگی را کاملا از وسط تا کنید و آن را در حالتی که لبۀ آن به سمت بالا باشد در دست بگیرید؛
  4. کاپ را در حالتی که لبۀ آن بالاست مانند زمانی که از تامپون استفاده می کنید در واژن قرار دهید (کاپ باید چند سانتی متر پایین تر از گردن رحمتان قرار بگیرد)؛
  5. وقتی کاپ در واژن قرار گرفت، آن را بچرخانید. به این شکل باز خواهد شد و محفظه ای غیرقابل نفوذ در مقابل هوا ایجاد می کند که جلوی خون ریزی را می گیرد.

اگر کاپ را درست در واژن قرار دهید، نباید آن را احساس کنید. باید بتوانید بدون اینکه فنجان بیفتد به راحتی راه بروید، حرکت کنید، بپرید، بنشینید و دیگر فعالیت های روزمره را انجام دهید. اگر برای گذاشتن کاپ با مشکل مواجه شدید، با پزشکتان مشورت کنید.

نحوه خارج کردن کاپ قاعدگی

شما می توانید کاپ قاعدگی را بین ۶ تا ۱۲ ساعت در بدنتان نگه دارید. این یعنی در طول شب هم می توانید از آن استفاده کنید؛ اما نباید بیشتر از ۱۲ ساعت آن را در بدنتان نگه دارید و اگر زودتر پر شد، باید زودتر آن را بیرون آورید.

برای بیرون آوردن کاپ قاعدگی مراحل زیر را انجام دهید:

  1. دستانتان را خوب بشویید؛
  2. انگشت اشاره و شست تان را وارد واژن کنید. دنبالۀ کاپ را به آرامی بکشید تا به بدنۀ اصلی آن برسید؛
  3. بدنه را به آرامی فشار دهید تا لبۀ آن از دهانه رحم آزاد شود. سپس آن را پایین بکشید تا کاپ بیرون بیاید؛
  4. وقتی کاپ بیرون آمد، آن را در دستشویی خالی کنید.

مراقبت های بعد از بیرون آوردن

اگر می خواهید یک بار دیگر از کاپ قاعدگی استفاده کنید، باید آن را خوب بشویید. حداقل باید روزی دو بار کاپ را خالی کنید. کاپ های قاعدگیِ چندبارمصرف مقاوم اند و از ۶ ماه تا ۱۰ سال قابل استفاده اند. کاپ های یک بارمصرف را بعد از یک بار استفاده دور بیندازید.

مزایای کاپ قاعدگی چیست؟

  • دوستدار محیط زیست و مقرون به صرفه است: کاپ قاعدگیِ چندبار مصرف را می توانید تا ۱۰ سال استفاده کنید. این یعنی تولید زباله و هزینۀ کمتر. البته این درمورد کاپ های قاعدگی یک بارمصرف صدق نمی کند.

  • می توانید آن را تا ۱۲ ساعت نگه دارید: تامپون را باید پس از ۴ تا ۸ ساعت تعویض کنید، اما کاپ ها می توانند مدت بیشتری در بدن شما بمانند. به همین دلیل، برای استفاده در طول شب مناسب اند. وقتی آن را به درستی در واژن جاگذاری کردید، دیگر به استفاده از نوار بهداشتی یا پد روزانه نیازی ندارید.

  • گنجایش زیادی دارد: هر کاپ قاعدگی می تواند حدود ۳۰ میلی لیتر مایع را در خود نگه دارد که تقریبا دو برابر مقداری است که تامپون یا نوار بهداشتیِ فوق جذاب می تواند جذب کند. این برای روزهایی که خون ریزی شدید دارید به شما اطمینان خاطر می دهد.

  • بو را کمتر می کند: خون قاعدگی وقتی در معرض هوا قرار می گیرد بوی بدی تولید می کند؛ اما این کاپ ها در مقابل هوا نفوذناپذیرند و در نتیجه بوی بد تولید نمی کنند.

  • ایمن تر است: استفاده از تامپون ممکن است باعث نوعی عفونت به نام سندروم شوک سمی بشود؛ اما چون کاپ قاعدگی خون را جمع می کند و آن را جذب نمی کند، احتمال این نوع عفونت وجود ندارد.

  • سالم تر است: در کاپ های قاعدگی از مواد شیمیایی که در تامپون و نوار بهداشتی استفاده می شود (مانند سفید کننده و دیوکسین) استفاده نمی شود. طبق نظر سازمان جهانی بهداشت، بعضی از دیوکسین ها ممکن است سرطان زا باشند؛ پس استفاده از فنجان قاعدگی سالم تر از تامپون و نوار بهداشتی است. همچنین چون کاپ قاعدگی واژن را خشک نمی کند، از بسیاری از عفونت ها نیز جلوگیری می کند.

معایب کاپ قاعدگی چیست؟

  • گاهی یافتن اندازه مناسب سخت است: کاپ ها اندازه های مختلفی دارند. یافتن اندازه مناسب گاهی چالش برانگیز است؛ به خصوص اگر خمیدگی رحم داشته باشید یا دهانه رحمتان پایین باشد. شاید نیاز باشد چند اندازه مختلف را امتحان کنید و همین ممکن است باعث شود خون ریزی تان گاهی به بیرون نشت کند.
  • ممکن است بیرون آوردن آن سخت باشد : حتی اگر واردکردن کاپ به داخل واژن برایتان آسان باشد، بیرون آوردن آن کمی سخت است. باید در حالت نشسته قرار بگیرید و برای خارج کردن آن باید با استفاده از ماهیچه های دیافراگم لگنتان کاپ را به پایین فشار دهید تا دستتان به دنبالۀ آن برسد. اگر این کار را در مکانی عمومی انجام می دهید، باید کاپ را در دستشویی عمومی بشویید که ممکن است خیلی تمیز نباشد. در چنین مواقعی می توانید بطری آبی از خانه با خود ببرید و آن را روی کاپ بریزید و بعد با دستمال توالت خشک کنید.
  • ممکن است با آی. یو. دی تداخل پیدا کند: بعضی از تولید کنندگان کاپ های قاعدگی توصیه می کنند که در صورت داشتن آی. یو. دی از کاپ قاعدگی استفاده نکنید، زیرا این احتمال وجود دارد که نخِ آن را بکشد یا آن را جابه جا کند. البته پژوهشی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، این موضوع را تأیید نکرد. با این حال، بهتر است شما احتیاط کنید و از کاپ قاعدگی به همراه آی. یو. دی استفاده نکنید یا اینکه حتما در این مورد با پزشکتان مشورت کنید.
  • ممکن است به مواد آن حساسیت داشته باشید: بیشتر کاپ های قاعدگی از مواد بدون لاتکس ساخته می شوند و این یعنی خیلی از افرادی که به لاتکس حساسیت دارند می توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند؛ اما شاید بعضی از افراد به لاستیک یا سیلیکون که کاپ ها از آنها ساخته می شوند حساسیت داشته باشند.
  • ممکن است باعث خارش واژن شود: کاپ قاعدگی ممکن است واژن شما را تحریک کند و باعث خارش واژن شود، به خصوص اگر خوب آن را تمیز نکنید. در ضمن، اگر آن را به درستی جا نیندازید، ممکن است باعث ایجاد ناراحتی و درد شود.
  • ممکن است باعث عفونت شود: با اینکه در قسمت مزایا به این نکته اشاره کردیم که کاپ قاعدگی در مقایسه با تامپون احتمال عفونت واژن را کاهش می دهد، ولی اگر خوب شسته و تمیز نشود، ممکن است باعث آلودگی و عفونت شود.

عواملی که باید در نظر بگیرید

کاپ های قاعدگی برای همه مناسب نیستند. به همین دلیل، قبل از هرچیز باید حتما با پزشکتان صحبت کنید، به خصوص اگر بیرون زدگی رحم دارید. بیرون زدگی رحم وضعیتی است که در آن، رحم به دلیل ضعیف شدن ماهیچه های نگه دارنده آن، روی واژن می افتد.

همچنین، در صورت داشتن یکی از شرایط زیر، قبل از استفاده از کاپ قاعدگی با پزشکتان مشورت کنید:

  • عفونت واژنی دارید؛
  • به لاستیک یا لاتکس حساسیت دارید؛
  • به تازگی جراحی زنان، زایمان یا سقط جنین داشته اید؛
  • قبلا دچار عفونت ناشی از سندرم شوک سمی شده اید؛
  • از دستگاه ضدبارداری (مانند آی. یو. دی) استفاده می کنید؛
  • قبلا رابطه جنسی نداشته اید و محافظت از هایمن (پرده بکارت) برایتان مهم است.

در آخر

کاپ قاعدگی محصولی بهداشتی برای بانوان است که می تواند به جای نوار بهداشتی یا تامپون استفاده شود. برای تصمیم گیری درمورد استفاده از کاپ، بهتر است با پزشک متخصص زنان مشورت کنید؛ به خصوص اگر بیماری ها و عفونت های زنانه دارید. اگر به نوار بهداشتی حساسیت دارید (دلایل حساسیت به نوار بهداشتی) یا خون ریزی تان شدید است، شاید کاپ قاعدگی بهترین انتخاب برای شما باشد. زنانِ بسیاری استفاده از کاپ قاعدگی را تمیزتر و راحت تر و تأثیر آن را غیرقابل مقایسه با نوار بهداشتی و تامپون می دانند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (156 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (142 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (104 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (72 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (60 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (52 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (45 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (35 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (26 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (28 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (23 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: توماج اعدام خواهد شد! این ویدئو یادگاری بمونه... درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو عکس جالب پاشا جمالی و مصطفی زمانی ستاره های دو سریال محبوب نون خ و شهرزاد تبلت دهه شصتی ها! + عکس پیاده روی رهبر معظم انقلاب در طبیعت و جاده باصفای کردستان+عکس حرف دل این روزهای یکتا ناصر + عکس سبک دکوراسیون ساده و بدون زرق و برق خانه هانیه توسلی+عکس روایتی جالب از زیر و رو شدن زندگی صاحب بزرگترین خانه گردشگری در ایران+ویدیو/از کمک به گردشگر آلمانی تا میلیاردر شدن! جشن تولد یکسالگی پسر کوچولوی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چه کیک و تدارکات خفنی+عکس رونمایی از تیپ و استایل شیک و رسمی رضا گلزار/ آقای بازیگر رو با کت و شلوار خاصش ببینید!+ویدیو عرض ارادت بهداد سلیمی قهرمان و مدال آور وزنه برداری خدمت رهبر انقلاب و توصیه رهبر به ایشان/ فرزند بهداد سلیمی در بغل حضرت آقا+ فیلم نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی مادر مرجانه گلچین در خانه اش+ویدیو/ روحشون شاد (عکس) زیبایی بی حد و اندازه نیکی کریمی سلبریتی ایرانی در عکس لو رفته اش/ کیک تولدش چه خوشگله... نگاهی به دکوراسیون خاص گوشه‌ای از خانه زیبا و اصیل نرگس محمدی/ چقدر خوش سلیقه+عکس نگاهی به دکوراسون شیک تالار عروسی محمدرضا گلزار و آیسان خانوم/ تزیین شده با گل های طبیعی+ عکس یزدگردی تک نفره و تنهایی نرگس محمدی با جلیقه محلی+عکس/ خوش بگذره 5کاربرد شگفت‌ انگیز واکس ماشین برای تمیز کردن خانه با نگهداری سانسوریا در آب، شاهد رشد انفجاری آن باشید نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید خلاقیت بی نظیر مردم لرستان برای درک حال صاحب عزا تاریخ ساز شد+عکس/ فقط استقبال محسن کیایی رو ببین... تصویری قدیمی از مسعود روشن پژوه مجری مسابقه محله قبل از کچل شدنش/ تغییر چهره اش خیلی زیاده رونمایی از موتور وسپا خوش رنگ علی طولابی، استعداد درخشان عصر جدید/ ماشالا چقدر بزرگ شده😍+عکس دیدار و گپ و گفت عموپورنگ با شاهرخ خان در هند+ویدیو سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی جواب تمام سوالای مهران مدیری نعیمه میشه +ویدئو/خودش از خنده تلف نشه بهتره🤣 چگونه هتل مناسبی را در مشهد انتخاب کنیم؟ رونمایی از خواهر واقعی و با کلاس سینا مهراد+عکس/فقط شباهت بی حد و اندازه به برادرش! (فیلم) خوانندگی جذاب و هوش پران مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان رحیم سریال پایتخت با صدای جادویی😍👌 جاهای دیدنی قشم در زمستان که بازدید از آن‌ها پیشنهاد می‌شود مزایای مدرک فنی حرفه ای وشرایط اخذ این مدرک نگاهی به کیک تولد 3 سالگی دختر بهداد سلیمی با طراحی خاص کیک با گربه/مبارکا باشه + عکس چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ شباهت بی نظیر و باورنکردنی پسر بزرگ شهاب حسینی در این عکس به عروسک/ با دیدنش شوکه میشین (تصاویر) طرح های کمد خاص و ترسناک یک نجار خارجی همه را انگشت به دهان گذاشت/ حاضری یکی از اینا رو بذاری تو اتاقت؟ داور برنامه محفل پسر دایی علیرضا قربانی از آب درآمد/ نسبت فامیلی قاری قرآن با خواننده اصیل ایرانی+ویدئو خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس قاب دونفره و احساسی امیر جعفری و مادرش در خانه خدا بدون حضور ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس/ قبول باشه خلاقیت بی نظیر در طراحی مبل با الهام از میوه جات/ مغز تو رو باید طلا گرفت+عکس رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه نرگس محمدی، بازیگر نقش ستایش+عکس/ عاشقانه های نرگس و علی اوجی ارزش صد بار دیدن رو داره👌 اقدام تحسین‌برانگیز رامین رضاییان برای هموطنان سیستان و بلوچستانی/ دمت گرم +عکس
تیتر امروز   
ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده