مزایا و معایب خودروی هوندا سیویک

  دوشنبه، 20 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مزایا و معایب خودروی هوندا سیویک
هوندا سیویک یکی از خودروهای تقریبا اقتصادی و پرفروش در سطح جهان به شمار می‌رود؛ اما محصولات هوندا به‌ویژه هوندا سیویک ۲۰۱۳، به تعداد نسبتا محدود وارد بازار ایران شدند و با توجه فعالیت نه‌چندان گسترده نمایندگی هوندا در ایران، شاهد فروش بالای این خودرو در بازار داخلی نبودیم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هوندا سیویک یک خودرو کامپکت ژاپنی است که از سال 1972 بر روی خط تولید قرار دارد و در حال حاضر در دهمین نسل خود به تولید می رسد. دهمین نسل از سیویک در سال 2016 معرفی شد و به بازارهای جهانی راه پیدا کرد اما ما اکنون درباره نسل نهم سیویک صحبت می کنیم که معرفی آن به سال 2012 بازمی گردد.

این نسل از سیویک در سال 2013 توسط گلرنگ موتور فامیلی در بازار کشورمان عرضه شد ولی باوجود موفقیت های متعدد در دنیا، به دلیل سیاست های اشتباه واردکننده، نتوانست در ایران فروش خوبی را تجربه کند. با این وجود سیویک یک خودرو تمام عیار است و اصولا خودروهای ساخت هوندا این خاصیت را دارند.

تصویر
طراحی ظاهری هوندا سیویک

مزایای هوندا سیویک

1. دوام فنی بسیار بالا

اصولا محصولات ژاپنی در یک خصیصه مشترک هستند و آن، دوام و استقامت بسیار مناسب آن ها است. سدان های ژاپنی و به ویژه هوندا سیویک نیز از این خصیصه مستثنی نیستند و عموم مشتریانی که طی این سال ها از هوندا سیویک استفاده کرده اند، نسبت به کیفیت بالای قطعات موتور و گیربکس این خودرو بسیار ابراز خرسندی داشته اند و یکی از مزایای اصلی هوندا سیویک را همین استهلاک پایین و دوام آوری بالای پیشرانه و جعبه دنده آن می دانند. این مزیت در درازمدت می تواند از لحاظ مالی رضایت فراوانی را را برای مالک هوندا سیویک به همراه داشته باشد و هزینه نگه داری کمتری را بر ایشان تحمیل کند.

2. طراحی بدنه زیبا و آیرودینامیک

طراحان هوندا سیویک ۲۰۱۳ با بهره گیری از خطوط نه چندان مواج و اشکال هندسی نسبتا ساده، ظاهری شیک، امروزی و آیرودینامیک را برای این سدان جمع وجور ژاپنی پدید آورده اند. حتی با وجود پیشرفت زبان های طراحی جدید، به ویژه ظاهر مدرن محصولات چینی حاضر در بازار ایران، هوندا سیویک 2013 هم چنان زیبندگی و طراحی منحصربه فرد خود را حفظ کرده است و افرادی که از این خودرو استفاده می کنند، معمولا به زیبایی اتومبیل خود می بالند.

3. کابین باکیفیت، ساکت و نسبتا جادار

تولیدکنندگان ژاپنی این خودرو، تمامی سعی خود را به کار بسته اند تا مواد استفاده شده در ساخت داشبورد و سایر قسمت ها، از لحاظ سطح کیفی در جایگاهی نسبتا بالا و رضایت بخش قرار داشته باشد. هم چنین به واسطه فاصله محوری 2670 میلی متری این خودرو، حدود ۴ یا ۵ سرنشین بزرگسال می توانند با حداقل محدودیت در کابین ساکت این خودرو حضور یابد.

البته فضای پای سرنشینان عقب به اندازه رقبایی هم چون تویوتا کرولا وسیع نیست؛ اما با این حال، این خودرو هم چنان می تواند فضایی راحت را برای سرنشینان عقب فراهم آورد. صندوق عقب بزرگ و جادار این خودرو نیز از دیگر نقاط قوت آن است که می تواند دغدغه های کاربران خانوادگی را هنگام مسافرت به حداقل برساند.

4. عملکرد فنی دقیق و هماهنگ پیشرانه و جعبه دنده

علاوه بر کیفیت بالای قطعات پیشرانه و جعبه دنده، این دو بخش با هماهنگی بسیار بالا و دقت تحسین برانگیزی در کنار یکدیگر به اجرای فرمان های صادره از سوی پدال گاز واکنش نشان می دهند و تجربه رانندگی لذت بخش، مهیج و مطلوبی را برای راننده به ارمغان می آورند. البته در حالت رانندگی اکو، به دلیل کاستن از مصرف سوخت، اندکی از دقت عمل و لذت رانندگی با هوندا سیویک کاسته خواهد شد که البته این امر در حالت ECO امری طبیعی است. ناگفته نماند که به طور کلی نیز میانگین مصرف سوخت هوندا سیویک در حالت عادی، نسبتا مقرون به صرفه بوده و حدود ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده است که برای یک پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۸ لیتری، رقمی متناسب خواهد بود.

5. امکانات رفاهی و ایمنی متقاعدکننده

آپشن های هوندا سیویک ۲۰۱۳ موجود در بازار ایران گرچه به اندازه یک خودروی لوکس فول نیست، اما برخی امکانات نظیر رادارهای نقطه کور و تغییر لاین و هشدار تصادف از جلو به علاوه ترمز خودکار اضطراری و اپل کارپلی، اندروید اتو و دوربین های عقب و جانبی در این سدان کامپکت حضور دارند که در انواع مشابه، به ندرت یافت می شوند؛ بنابراین از این نظر می توان هوندا سیویک را یکی از سدان های اصطلاحا خوش آپشن نسبت به رقبای موجود در ایران قلمداد کرد.

تصویر
طراحی ظاهری هوندا سیویک

معایب هوندا سیویک

در ادامه بررسی مزایا و معایب هوندا سیویک ، به ذکر معایب آن می پردازیم:

1. طراحی نامتعارف داشبورد

طراحان داخلی هوندا سیویک، بسیار سعی داشته اند تا طرحی بدیع و نو را برای کابین این خودرو خلق کنند که البته گرچه در این باره بسیار موفق ظاهر شده اند، اما نکته این جا است که داشبورد نامتقارن هوندا سیویک ۲۰۱۳ چندان زیبا به نظر نمی رسد. هم چنین شلوغی ادوات مختلف روی داشبورد، امکان گیج شدن راننده را بیشتر می کند و ممکن است سردرگمی وی را در مواقع حساس در پی داشته باشد.

پشت فرمان، تنها اطلاعات دور موتور دیده می شود و سایر داده های موردنیاز، در نمایشگر دیجیتال بالای داشبورد به نمایش درمی آیند. طرح نامتقارن کنسول میانی و دریچه های تهویه نیز چندان زیبا به نظر نمی رسد و در کل، نمی توان از این حیث نمره بالایی به طراحی داشبورد این خودرو اعطا کرد.

2. واردات محدود و بازار دست دوم نامناسب

هوندا سیویک یکی از خودروهای تقریبا اقتصادی و پرفروش در سطح جهان به شمار می رود؛ اما محصولات هوندا به ویژه هوندا سیویک ۲۰۱۳، به تعداد نسبتا محدود وارد بازار ایران شدند و با توجه فعالیت نه چندان گسترده نمایندگی هوندا در ایران، شاهد فروش بالای این خودرو در بازار داخلی نبودیم. این مشکل سبب شده است تا مشتریان ایرانی بیشتر به سمت خودروهای کره ای نظیر هیوندای النترا یا کیا سراتو تمایل پیدا کنند و بازار دست دوم نسبتا ضعیفی را برای هوندا سیویک رقم بزنند.

هم چنین خدمات پس ازفروش هوندا سیویک در ایران بسیار محدود است و لوازم یدکی آن به راحتی رقبای کره ای در دسترس قرار ندارد.

جمع بندی مزایا و معایب هوندا سیویک

اگر مطالب بالا را به دقت مطالعه کرده باشید، قاعدتا شما نیز با ما هم عقیده هستید که هوندا سیویک یک سدان باکیفیت، زیبا و خوش آپشن است که اگر در تیراژ بالا به بازار ایران راه پیدا می کرد و خدمات پس ازفروش آن در حد رقبای کره ای بود، بدون شک امروزه یکی از سدان های بسیار پرفروش و محبوب در کشورمان محسوب می شد.

به طور کلی، مشتریان این خودرو از کیفیت و دوام فنی مطلوب اتومبیل خود کاملا رضایت دارند؛ اما در صورت خرابی یا تصادف، باید دردسرهای بسیار بیشتری را نسبت به مالکان خودروهای کره ای تحمل کنند. اگر از این مورد فاکتور بگیریم، درمجموع می توانیم بگوییم که هوندا سیویک یکی از بهترین و باکیفیت ترین سدان های وارداتی موجود در بازار کشور است و می تواند به راحتی نیازهای مشتریان این گونه سدان های جمع وجور را پاسخگو باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (500 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان