مزایا و معایب خودروی نیسان قشقایی

  دوشنبه، 11 اسفند 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
مزایا و معایب خودروی نیسان قشقایی
دوام بالا و کیفیت ساخت مثال‌زدنی این خودرو در کنار قابلیت‌های حرکتی مختلفی که ارائه می‌دهد، نیسان قشقایی را برای نسل‌ها به یکی از بهترین کراس‌اوورهای شهری بازار جهانی تبدیل کرده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ، نیسان قشقایی ( Qashqai ) یک خودروی شاسی بلند است که از سال 2006 تا کنون تولید شده و نام آن از ایل قشقایی گرفته شده است. این خودرو در استرالیا با نام نیسان دوآلیس ( Dualis ) و در چین با نام CCUV به فروش می رسد.

این خودرو توسط شرکت پارس خودرو عرضه می شود و با دریافت 5 ستاره ایمنی یکی از ایمن ترین خودروهای SUV است چرا که علاوه بر مجهز بودن به آخرین امکانات و تجهیزات ایمنی در قسمت های اصلی بدنه از فولادهایی با استحکام کششی استفاده شده.

موتور قشقایی از نوع 4 سیلندر خطی به حجم 2 لیتر است که توانایی تولید 139 اسب بخار را دارد که متأسفانه به نظر می رسد برای خودرویی با این ابعاد موتور قدرتمندی نیست. فضای بار این خودرو 430 لیتر ااست و با تا کردن صندلی های فضای بار به 1585 لیتر می رسد. همچنین در کف صندوق نیز فضایی است که برای پنهان کردن اشیا مناسب است

تصویر
طراحی ظاهری نیسان قشقایی

مزایای نیسان قشقایی

ابتدا به بررسی مزایای این خودرو می پردازیم:

مزیت اول: کیفیت ساخت بالا

کیفیت ساخت و دوام فنی خودروهای ژاپنی، از گذشته های دور تا به امروز، از نقاط قوت این خودروها محسوب می شد. دوام بالا و کیفیت ساخت قابل قبول، یکی از مزایای نیسان قشقایی محسوب می شود و همین مساله سبب شده است تا پس از ده سال، این خودرو هم چنان در بین گزینه های مناسب برای خرید قرار گیرد.

علاوه بر ذات ژاپنی، باید توجه کرد که مونتاژ نیسان قشقایی در ایران توسط پارس خودرو صورت گرفته است. این خودروساز مشهور که سابقه آن به بیش از نیم قرن پیش بازمی گردد، با تولید خودروهای آمریکایی و تحت نام جنرال موتورز ایران به شهرت رسید. تولید خودروهای دوست داشتنی از برندهای معتبری هم چون کادیلاک و نیسان، سبب شده است تا استانداردهای کیفی پارس خودرو نسبت به دیگر خودروسازان بالاتر باشد و از این رو، مشتریان به ساخته های این شرکت اعتماد بیشتری دارند.

نیسان قشقایی نیز در دوره ای به تولید رسید که هنوز تحریم ها صنعت خودروسازی ایران را از پای درنیاورده بودند و همکاری نزدیکی بین پارس خودرو و نیسان در جریان بود. از این رو، حتی امروزه نیز می توان به این کراس اوور ژاپنی سالخورده به عنوان خودرویی کارآمد و کم دردسر نگاه کرد. برای افرادی که به دنبال خرید خودرویی برای مصارف معمولی در بازه طولانی هستند، نیسان قشقایی یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

تصویر
طراحی ظاهری نیسان قشقایی

مزیت دوم: قابلیت آفرود سبک

نیسان قشقایی یک شاسی بلند شهری کوچک یا کراس اوور است. این خودروها درحقیقت نسخه های بلندقامت هاچ بک ها هستند و از شاسی یک پارچه بهره می برند. به همین دلیل، اکثر خودروهای این سگمنت فاقد توانایی آفرود هستند؛ چراکه وجود شاسی نردبانی و پیشرانه قدرت مند برای عبور از مسیرهای خارج جاده ای، ضروری به نظر می رسد. با این حال، برخی خودروسازان به دلیل ارتقا سطح عملکردی محصولات خود، کراس اوورها را به قابلیت چهارچرخ محرک مجهز می کنند.

برخورداری از دو دیفرانسیل 2 حالته با قفل الکترونیکی، یکی دیگر از مزایای نیسان قشقایی است که البته فقط در تیپ LE به آن دسترسی خواهید داشت. نباید تصور کرد که قابلیت چهارچرخ محرک، نیسان قشقایی را به آفرودرهای شاسی مستقل و قدرت مندی هم چون تویوتا اف جی کروزر یا میتسوبیشی پاجرو تبدیل می کند؛ با این حال، ارائه چنین قابلیتی در کراس اوور کوچکی هم چون نیسان قشقایی، موجب خواهد شد تا برای عبور از جاده های شوسه و خیابان های برف گیر به مشکل برخورد نکنید. توجه به این نکته ضروری است که اکثر رقبای نیسان قشقایی در این بازه قیمتی، یعنی کراس اوورهای چینی، فاقد چنین قابلیت مهمی هستند که به نظر می رسد برای مشتریان ایرانی فاکتور مهمی تلقی شود.

مزیت سوم: سهولت رانندگی برای استفاده روزمره

نیسان قشقایی خودرویی است که برای استفاده روزمره و رانندگی های معمول ساخته شده است؛ از این رو، بهترین تجربه ممکن از سواری را در این کلاس با نیسان قشقایی تجربه خواهید کرد. پیشرانه دولیتری تنفس طبیعی به همراه گیربکس اتوماتیک CVT ایکس ترونیک، بهترین گزینه برای چنین خودرویی هستند تا تجربه رانندگی لذت بخشی را نصیب مالکان خود کند.

نیسان قشقایی ابعاد و اندازه چندان بزرگی ندارد؛ از این رو، استفاده از آن برای رانندگی در معابر شهری کاملا آسان خواهد بود. از سوی دیگر، به دلیل تنظیم دقیق سیستم تعلیق و استفاده از پدال های نرم، مشکلات معمول رانندگی با کراس اوورها را در نیسان قشقایی تجربه نخواهید کرد. به همین دلیل، سهولت رانندگی نیز یکی از مزایای نیسان قشقایی محسوب می شود.

تصویر
طراحی ظاهری نیسان قشقایی

معایب نیسان قشقایی

نوبت به بررسی معایب این خودرو می رسد:

عیب اول: کمبود امکانات رفاهی

نیسان قشقایی خودرویی متعلق به یک دهه پیش است و از این رو، بسیاری از امکانات رفاهی مرسوم را در این خودرو نمی توان مشاهده کرد. این مساله هنگامی که تیپ تک دیفرانسیل یا SE از نیسان قشقایی را با کراس اوورهای جدید چینی مقایسه کنید، شدت بیشتری پیدا می کند. بنابراین،ض باید گفت که کمبود امکانات رفاهی یکی از معایب نیسان قشقایی است.

حتی با خرید تیپ LE یا دودیفرانسیل نیسان قشقایی، امکانات رفاهی چندانی در انتظار شما نخواهد بود. تجهیزات رفاهی این خودرو شامل مواردی هم چون سنسور نور و سنسور باران، روکش چرمی صندلی ها، گرم کن صندلی های جلو، کول باکس، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید و کروزکنترل می شوند که در مقایسه با کراس اوورهای خوش رنگ ولعاب چینی هم چون چری تیگو 5، ناکافی به نظر می رسند.

عیب دوم: خدمات پس ازفروش ضعیف

مونتاژ و عرضه نیسان قشقایی توسط پارس خودرو، در بازه زمانی کوتاهی صورت گرفت و این خودرو برخلاف نیسان رونیز و نیسان ماکسیما، چندان در بازار مشاهده نمی شود. همین مساله سبب شده است تا دسترسی به قطعات یدکی و خدمات فنی این خودرو به سادگی امکان پذیر نباشد و مالکان نیسان قشقایی برای تهیه بسیاری از لوازم یدکی همانند قطعات ظاهری بدنه، به مشکل برخورد کنند. بنابراین،ش باید گفت که کمبود قطعات یدکی نیز یکی دیگر از معایب نیسان قشقایی محسوب می شود.

متاسفانه در طی این سال ها، پارس خودرو نیز حمایت خوبی را از این محصول نشان نداده است و مالکان نیسان قشقایی مجبور هستند تا برای انجام خدمات اتومبیل خود، به مراکزی غیر از نمایندگی های رسمی مراجعه کنند. دسترسی آسان به قطعات یدکی و خدمات فنی، یکی از مهم ترین فاکتورهای مشتریان هنگام خرید خودرو به خصوص خودروهای کارکرده محسوب می شود.

عیب سوم: بازار خریدوفروش نه چندان پررونق

همان طورکه در قسمت قبل به آن اشاره شد، نیسان قشقایی خودرویی نیست که به راحتی در هر کوچه و خیابانی مشاهده شود. عرضه این خودرو به بازار در زمان تولید، چندان پرتعداد نبود و به دلیل قیمت بالا در زمان عرضه، افراد زیادی قادر به خرید نیسان قشقایی نبودند. از سوی دیگر، ظاهر ساده و کم آلایش نیسان قشقایی نیز برای جلب توجه مخاطبین چندان جذاب به نظر نمی رسد.

همین مسائل سبب شده است تا بازار خریدوفروش کم رونق، امروزه به یکی از معایب نیسان قشقایی تبدیل شود. نسخه های موجود از نیسان قشقایی در بازار ایران با وجود عمر بالا، قیمت بالایی دارند و مشتریان تمایلی برای خرید یک خودروی کارکرده با سن بالا و قیمت گزاف از خود نشان نمی دهند. توجه به این نکته نیز ضروری است که نیسان قشقایی از نظر خدمات پس ازفروش نیز در جایگاه مطلوبی قرار ندارد و همین مساله، خرید قشقایی را به انتخابی پرمخاطره برای مشتریان تبدیل کرده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (658 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان