مزایا و معایب خودروی پژو 407

  دوشنبه، 19 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مزایا و معایب خودروی پژو 407
پژو 407 در بازار ایران قربانی سه عامل شد: قیمت‌گذاری غیرمنطقی، قوای فنی ضعیف و تصور سنتی مشتریان از خودروهای پژو که طی سالیان گذشته توسط ایران خودرو به تولید رسیده‌اند. بااین‌وجود، برای افرادی که از خودروهای کره‌ای خسته شده‌اند و تمایلی به خرید چینی‌ها نشان نمی‌دهند، پژو 407 و سیتروئن C5 دو سدان فرانسوی متفاوت و جذاب خواهند بود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پژو 407 یک سدان خانوادگی فرانسوی است که در سال 2003 و به عنوان جانشینی برای پژو 406 معرفی شد. 407 تا سال 2010 بر روی خط تولید پژو قرار داشت و در سال 2008 هم وارد بازار ایران شد. اما به دلیل استقبال کم در ایران و پایان تولید در کشور فرانسه، ایران خودرو هم که متولی عرضه آن بود، پژو 407 را از سبد محصولات خود حذف کرد.

پژو 407 در بازارهای جهانی در نسخه های سدان، کوپه و استیشن واگن به تولید می رسید که در این بین تنها مدل سدان وارد کشورمان شد. پژو 407 با استقبال ضعیفی از سوی خریداران ایرانی روبه رو شد و به سرنوشتی مشابه سیتروئن C5 دچار گشت.

پژو 407 در حال حاضر تنها در نسخه های دست دوم به فروش می رسد.

تصویر
طراحی ظاهری پژو 407

مزایای پژو 407

مزیت اول: کیفیت ساخت و ایمنی مطلوب

اگر با مالکان پژو 407 در مورد کیفیت ساخت خودرو و دوام قطعات فنی آن صحبت کنید، متوجه خواهید شد که این خودرو برخلاف پژوهای ایرانیزه، کیفیت ساخت قابل قبول و استهلاک پایینی دارد. همین مساله سبب شده است تا هزینه نگه داری پژو 407 به عنوان خودرویی وارداتی، قابل قبول باشد و چه بسا اگر ایران خودرو در زمینه خدمات پس ازفروش پژو 407 بهتر عمل می کرد، این خودرو امروزه یکی از کم خرج ترین سدان های وارداتی بازار به حساب می آمد.

این مورد در مقایسه با انواع تولیدات دیگر پژو که در کشورمان حضور دارند، یکی از بزرگ ترین مزایای پژو 407 است. می توان گفت بخش ارائه خدمات پس ازفروش در مورد این خودرو، مزایا و معایب پژو 407 را با یکدیگر درآمیخته است.

یکی دیگر از مزایای پژو 407 به ایمنی مطلوب این خودرو باز می گردد. پژو 407 سیستم های ایمنی مختلفی از جمله سیستم ترمز ضدقفل و سیستم کنترل پایداری را در خود جای داده و به شش کیسه هوا مجهز است. این خودرو در تست تصادف موسسه یوروانکپ نیز موفق به کسب نمرات خوب در زمینه حفاظت از سرنشینان بزرگسال و کودک شده است.

مزیت دوم: سواری و هندلینگ عالی

پژو 407 قطعا از نظر مشخصات فنی در مقابل رقبای کره ای خود در بازار ایران حرفی برای گفتن ندارد؛ اما این ضعف را با سواری نرم و هندلینگ فوق العاده خوب برطرف کرده است. تا جایی که می توان آن را یکی از مزایای پژو 407 عنوان کرد.

فرمان پژو 407 به سیستم کمکی برقی مجهز است و به راحتی زیر دستان راننده به گردش در می آید. میزان دقت این فرمان نیز بالا است و تسلط خوبی را برای راننده فراهم می کند. سیستم تعلیق پژو 407 نیز تمامی ضربات واردشده به کابین را جذب می کند تا بتوان 407 را یک سدان کاملا خانوادگی و نرم در این بازه قیمتی توصیف کرد.

تصویر
طراحی ظاهری پژو 407

معایب پژو 407

عیب اول: واردات محدود

در قسمت معرفی پژو 407 عنوان شد که طی سه سال واردات این خودرو، کمتر از دو هزار دستگاه پژو 407 توسط ایران خودرو یا اشخاص متفرقه وارد کشورمان شدند. بخشی از این مساله به دلیل حضور رقبای قدرت مندی هم چون کیا اپتیما و عدم تمایل مشتریان به خرید پژو 407 بود. بخشی دیگر از این واردات محدود نیز به بازاریابی ضعیف ایران خودرو مربوط می شود که این مورد را نیز می توان یکی از معایب پژو 407 عنوان کرد.

واردات محدود که به عنوان یکی دیگر از معایب پژو 407 شناخته می شود، سبب شد تا خرید و فروش این خودرو به سهولت امکان پذیر نباشد و خریداران نیز تمایلی به پژو 407 نشان ندهند. بازار خودروهای وارداتی در مدل های 2008 الی 2010 چنان توسط کره ای ها و ژاپنی ها اشباع شده است که دیگر مجالی برای حضور پژو 407 باقی نمانده است.

عیب دوم: دردسرهای تعمیر و نگه داری

شاید بتوان گفت مهم ترین مورد از معایب پژو 407 که این خودرو را در بازار ایران بیش از پیش حاشیه نشین کرده است، به دردسرهای تعمیر و نگه داری آن مربوط می شود. متاسفانه ایران خودرو پشتیبانی قدرت مندی از پژو 407 نشان نداده است و مالکان این خودرو ناچار هستند قطعات و لوازم یدکی را از بازار آزاد تهیه کنند که علاوه بر نیاز به پرداخت وجه بیشتر، ریسک استفاده از قطعات تقلبی را نیز در پی دارد.

از سوی دیگر و به سبب واردات محدود پژو 407، تعمیرکاران نیز شناخت چندانی از این خودرو ندارند و انجام تعمیرات دوره ای پژو 407 به سادگی امکان پذیر نیست. این موضوع نیز بر سنگینی معایب پژو 407 در مقایسه مزایا و معایب این خودرو می افزاید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان