۱۰ مدل کفش رسمی مردانه که باید داشته باشید

  سه شنبه، 13 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
۱۰ مدل کفش رسمی مردانه که باید داشته باشید
درست است که این روزها بسیاری از آقایان لباس رسمی نمی‌پوشند و به تبع نیازی هم به کفش رسمی مردانه ندارند اما چه بخواهند و چه نخواهند روزی فرا می‌رسد که حداقل به یک جفت از این مدل کفش‌های مردانه نیاز خواهید داشت، ما در ادامه به معرفی ۱۰ مدل کفش رسمی مردانه که باید داشته باشید، اشاره خواهیم نمود.

مدل های زیادی از کفش مردانه وجود دارد که باید بدانند هرکدام را در چه موقعیتی و به چه سبکی بپوشند. با پیروی از راهنمای زیاد تا حد بسیاری می توانید در انتخاب لباس و کفش مناسب راحت تر تصمیم بگیرید. هم چنین به عنوان یک آقا بهتر است که با برخی از مدل ها و نام کفش های متفاوت آشنا شوید. ما در ادامه به معرفی ۱۰ مدل کفش رسمی مردانه که باید داشته باشید، اشاره خواهیم نمود.

1- کفش رسمی مردانه Brogues

کفش بروژ را بهتر است با شلوار پارچه ای و یا کتان بپوشید. دو رنگ قهوه ای روشن و مشکی این کفش بسیار کاربردی است. کفش بروگ، یکی از قدیمی ترین کفش های کلاسیک دنیا است که زادگاهی اسکاتلندی دارد. بروگ را می توانید از روی سوراخ های تزئینی روی نوک کفش شناسایی کنید. جزئیات زیادی در مورد بروگ وجود دارد که آن را با مدل های مشابه متفاوت نگه می دارد. از جمله فاصله بسته شده بندها روی کفش، دوخت روی کفش، پرچ کاری های کلاسیک و همچنین پاشنه آن که کمتر در کفش کلاسیک دیگر دیده می شود.

Brogues

۲- کفش رسمی مردانه Cap-Toe Oxfords

اگر شخصیت جیمز باند را دنبال کنید، به یاد خواهید آورد که این فد نیز همیشه با کت و شلوارهای گران قیمت خود یک جفت کفش آکسفورد می پوشد. به هر مردی داشتن یک آکسفورد را توصیه می کنیم. کفش آکسفورد سالیان درازی است که روی ویترین مغازه ها جا گرفته است و تا مدت های زیادی هم خواهد ماند. روی خریدن آکسفورد کلاسیک مشکی سرمایه گذاری کنید تا برای مدت زیادی بتوانید آن ها را بپوشید. از این کفش می توانید در مراسم عروسی، جلسات اداری یا استایل کلاسیک در بیرون از محل کار استفاده کنید.

Cap-Toe Oxfords

۳- کفش رسمی مردانه Monk Straps

این مدل کفش مردانه این روزها خیلی مد روز نیستند اما همچنان هواداران خاص خود را دارند. مانک استرپ از جمله کفش های مردانه ای است که به جای داشتن بند، سگک دارد. بنابراین می توانید مدل کفش مردانه را با سگک آن از دیگر کفش های مردانه تمایز دهید. مانک استرپ ها معمولا یک سگک و یا دو سگک دارند.

Monk Straps

۴- کفش رسمی مردانه Penny Loafers

یک سبک از کالج که بیشتر مناسب روزهای گرم سال است. این کفش در ایران به کفش کالج هم معروف است. کالج به معنی آکسفورد نیست. قدیمی ترها، آن هایی که کفش لوفر را می دوختند، تصور نمی کردند این کفش با کت و شلوار توانایی پوشیده شدن داشته باشد.

Penny Loafers

۵- کفش رسمی مردانه Chukka Boot

این مدل کفش های معمولا از جنس جیر بوده و در روزهای سرد پاییز و زمستان بسیاری کاربردی اند. بوت چوکا، ترکیبی زیبا از بوت و کفش بندی است. این بوت می تواند از هر دو دسته علاقه مندان زیادی را مشتاق خود کند. همان طور که می دانید بوت ها در استایل کژوال می توانند بهتر از استایل کلاسیک نقش پردازی کنند. اما نگران نباشید اگر محل کارتان آنچنان هم که فکر می کنید کلاسیک نیست، از این کفش به همراه شلوار جین استفاده کنید. شلوار جین ترکیب خوبی برای زنده نگه داشتن زیبایی چوکا است. بهترین رنگ می تواند قهوه ای سوخته یا عسلی باشد. دقت کنید که شکل چوکا چگونه است، چرا که مدل های مختلف دیگری هم مشاهده خواهید کرد که شباهت زیادی با آن دارند.

Chukka Boot

۶- کفش رسمی مردانه Chelsea Boots

بوت چلسی مردانه که مناسب افرادی است که در زمستان نیز قصد دارند ظاهر رسمی خود را حفظ کنند. این بوت ها، اصلاح شده کفش چلسی سال ۱۹۶۰ هستند و این روزها انواع مختلفی از آن وجود دارد که شاید شما را در انتخاب کردن کفش هم مردد کند. به صورت یک قانون کلی، اگر دوست دارید که کفش بوت چلسی را به همراه کت و شلوار به تن داشته باشید رنگ مشکی بهترین است و اگر دوست دارید که آن را با جین ترکیب کنید، رنگ قهوه ای روشن مناسب است. قبل از پایان بحثمان، به لبه کش دار بوت دقت کنید که ویژگی اصلی آن است.

Chelsea Boots

۷- کفش رسمی مردانه Plain-Toe Derbies

این مدل کفش مردانه رسمی بیشتر با شلوار کتان همخوانی دارد. کفش دربی شهرت بیشتری نسبت به آکسفورد دارد و با استایل های کلاسیک و کژوال به خوبی ترکیب می شود. همچنین کفش دربی تفاوت های اندکی هم در ساختار با آکسفورد دارد که از جمله آن، دوخت هلالی شکل روی کفش است که به عنوان نمادی از اصالت کفش محسوب می شود. دل پذیرترین رنگ دربی، قهوه ای تیره و رگه دار است.

Plain-Toe Derbies

۸- کفش رسمی مردانه Dress Boots

یکی از انواع رسمی بوت مردانه که مناسب روزهای بارانی و برفی است. اگر به دنبال چکمه شیک برای روزهای آخر هفته هستید تا علاوه بر کلاسیک بودن، ظاهری مدرن هم به شما هدیه دهند، بهتر است که از این نوع چکمه های بنددار استفاده کنید.

Dress Boots

۹- کفش رسمی مردانه Long Wings

بدون شک یکی از رسمی ترین انواع کفش مردانه است که همیشه در کنار یک کت شلوار خوش دوخت می درخشد.

Long Wings

۱۰- کفش رسمی مردانه Split-Toe Derbies

این مدل کفش بیشتر مناسب آقایان میانسال است، هر چند پوشیدن آن توسط جوانان منع نمی شود.

Split-Toe Derbies

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان