بیوگرافی مهدی ترابی

  چهارشنبه، 21 مهر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
بیوگرافی مهدی ترابی
مهدی ترابی بازیکن محبوب کی روش در ۱۹ شهریور ماه سال ۱۳۷۳ در اشتهارد ایران در خانواده ای کاملا مذهبی متولد شد. پدر او از اهالی فرهنگ و مادر وی خانه دار است که با شماره پیراهن ۱۶ در پست هافبک دفاعی برای تیم ملی فوتبال ایران بازی می کند و در لیست بازیکنان جام جهانی روسیه قرار دارد.

چکیده ای از بیوگرافی مهدی ترابی

  • نام اصلی: مهدی ترابی
  • زمینه فعالیت: فوتبالیست
  • تولد: 19 شهریور 1373
  • زادگاه: اشتهارد، ایران
  • قد: 83*1 متر
  • پُست: هافبک
  • باشگاه : پرسپولیس
مهدی ترابی
مهدی ترابی (زادهٔ ۱۹ شهریور۱۳۷۳) بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر و برای تیم ملی ایران در پست وینگر و هافبک و مهاجم بازی می کند. او کار خود را به عنوان بازیکن فوتبال از تیم نوجوانان سایپا آغاز کرد و در سال ۲۰۱۲ توسط مجتبی تقوی به تیم اصلی سایپا دعوت شد و در نخستین بازی اش در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۹۳–۱۳۹۲ مقابل مس کرمان به عنوان بازیکن جایگزین به میدان رفت.

دوران باشگاهی مهدی ترابی

او کار خود را به عنوان بازیکن فوتبال از تیم نوجوانان سایپا آغاز کرد و در سال ۲۰۱۲ توسط مجتبی تقوی به تیم اصلی سایپا دعوت شد و در نخستین بازی اش در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۹۳–۱۳۹۲ مقابل مس کرمان به عنوان بازیکن جایگزین به میدان رفت.

  • پرسپولیس

ترابی در ۱۰ تیر ۱۳۹۷ با قراردادی به پرسپولیس پیوست. با توجه به محرومیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس، توافقی میان پرسپولیس، سایپا و ترابی انجام شد و بر اساس آن، او پس از نیم فصل بازی در سایپا، به صورت رسمی به پرسپولیس اضافه شد. همچنین او پس از مدت کوتاهی حضور در تیم العربی قطر، در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ به پرسپولیس بازگشت.

  • العربی

وی در تاریخ ۱۸ مهر ۱۳۹۹ با قراردادی به العربی قطر پیوست. او توانست ۲ گل را برای این باشگاه به ثمر برساند؛ هرچند وی مورد توجه سرمربی این تیم قرار نگرفت و از این تیم جدا شد.

  • بازگشت به پرسپولیس

ترابی پس از نیم فصل بازی در لیگ ستارگان قطر، در ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ به پرسپولیس پیوست تا بار دیگر در لیگ برتر فوتبال ایران برای سرخ پوشان توپ بزند.

  • تیم ملی

او در نخستین بازی ملی خود مقابل تیم ازبکستان نخستین گل ملی خود را به ثمر رساند که باعث پیروزی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان شد. او در دومین بازی خود ۴۵ دقیقه برابر ترکمنستان بازی کرد. او در سومین بازی ملی خود مقابل تیم گوام به عنوان یار تعویضی به جای سردار آزمون در دقیقه هفتاد وارد زمین شد و در دقیقه ۸۸ دومین گل ملی خود را به ثمر رساند. او در چهارمین بازی ملی خود مقابل عمان از دقیقه ۶۰ به جای وحید امیری وارد زمین شد و بازی قابل قبولی به نمایش گذاشت. ترابی در پنجمین بازی ملی خود در برابر ژاپن پس از مصدومیت وریا غفوری در دقیقه ۲۱ به میدان آمد و در دقیقه ۴۵ از مدافع ژاپنی پنالتی گرفت و پس از آن که اشکان دژاگه نتوانست پنالتی را گل کند، در ریباند با یک بغل پا دروازه ژاپن را گشود. او در این بازی اولین اخطار ملی خود را دریافت کرد.

مهدی ترابی

افتخارات مهدی ترابی

  • لیگ برتر (۳): ۹۸–۱۳۹۷، ۹۹–۱۳۹۸، ۱۴۰۰–۱۳۹۹
  • جام حذفی: ۹۸–۱۳۹۷
  • سوپر جام: ۱۳۹۸، ۱۳۹۹
  • نایب قهرمان جام امیر قطر: ۲۰۲۰
  • پدیده لیگ برتر فوتبال ایران فصل ۹۵–۱۳۹۴
  • بهترین هافبک چپ سال نوروز فوتبالی: ۱۳۹۸
  • بهترین بازیکن سال نوروز فوتبالی: ۱۳۹۸
  • بهترین گوش راست سال نوروز فوتبالی از نگاه مردم: ۱۳۹۹
سوپر گل مهدی ترابی به استقلال تاجیکستان

حواشی مهدی ترابی

در روز ۲۸ مهر ۱۳۹۸ و در بازی هفته هفتم لیگ برتر ۹۷–۹۸، پرسپولیس در مقابل پیکان قرار گرفت. در این بازی مهدی ترابی پس از گل زنی زیرپیراهن خود را نمایش داد که برروی آن به فارسی و انگلیسی نوشته شده بود «تنها راه نجات کشور = اطاعت از رهبری». این حرکت با واکنش های زیادی روبرو شد. ترابی در پاسخ به واکنش ها حرکت خود را غیر سیاسی و «تصمیم دلی» قلمداد کرد. عمل ترابی واکنش های زیادی را بین برخی چهره های سرشناس و مردم دربرداشت. در شبکه های اجتماعی بعضی از این کار او به نام تملق یاد کردند و برخی دیگر هم کار او را شجاعانه توصیف کردند و او را تحسین کردند.

ازدواج و خانواده مهدی ترابی

مهدی ترابی 21 ساله در حال حاضر مجرد می باشد وبا پدر ومادرش زندگی می کند و یک بازیکن کم سن با سا بقه درخشان هم اکنون در تیم ملی، پست هافبک بازی می کند و تاثیر گذارترین توپ زن و بدون حاشیه است.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
معصومه ابسالان
1 سال پیش

سلام خوبی اقای ترابی من معصومه ابسالان هستم ۱۴ساله از شهرستان چرام استان کهگلویه و بویر احمد به شما پیام میدم امید وارم هر جای این دنیا که هستی همیشه موفق سربلند باشی قهرمانی مبارکمون باشه تبریک بهت میگم اقای ترابی شما خیلی خیلی بینظیرین من به شما افتخار میکنم اقای ترابی من شما رو خیلی خیلی دوستت دارم اقای ترابی من عاشق شما و تیم محبوب پرسپولیس هستم امید وارم من رو مثل هوادارانتون قبول کنید ارزوی موفقیت براتون دارم ❤😘😍🌹
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (391 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (66 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (51 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس