معماهایی که فقط یک نابغه می تواند حل کند

  شنبه، 21 اسفند 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
معماهایی که فقط یک نابغه می تواند حل کند
معما برای افراد در هر سنی که باشند مناسب است، زیرا به ذهن ما فرصت می‌دهند تا کمی ورزش کند و از رخوت و کسالت در بیاید. اگر فکر میکنید که یک نابغه اید با ما همراه باشید.

8 معمای سخت

شاید برای برخی از شما تمرکز کردن و پاسخ دادن به یک تست هوش، معما یا یک سوال پیچیده خسته کننده و سخت باشد. اما فکر کردن روی این سوال ها زیبایی و لذت خاص خود را دارد و اگر تمرکز کنید بدون شک دیر یا زودجواب معما را پیدا خواهید کرد و آن وقت رضایت خاصی را در خود حس می کنید. در ادامه ی این مطلب قصد داریم معماهایی را به شما معرفی کنیم که تنها افراد باهوش و نسبتاً نابغه می توانند به درستی به آن ها پاسخ دهند. پس اگر می خواهید هوش خود را آزمایش کنید روی معما ها تمرکز کنید و به سرعت به دنبال جواب نباشید. بدون شک این معما ها به شما کمک می کنند که قوه منطق و تعقل خود را ارزیابی نمایید.

پاسخ معماها در انتهای مطلب ذکر شده است.

معمای ۱

پلیس کاراگاهی را استخدام می کند که یک زندانی فراری را پیدا نماید. نتیجه ی تحقیقات این کاراگاه نشان می دهد که فراری در یکی از این سه خانه ی متفاوت پنهان شده است و پس از نگاهی دقیق به تصویر هوایی از این سه خانه وی موفق شد به درستی خانه ای که زندانی در آن پنهان شده را نشان دهد. شما هم سعی کنید پاسخ صحیح را پیدا کنید.

معمای زندانی

معمای ۲

این ۵ شکل را نگاه کنید و به سوال ساده پاسخ دهید:

معمای تصویری

معمای ۳

برای حل این معما باید بدانید که ۵ خانه در ۵ رنگ مختلف وجود دارند. در هر خانه نیز شخصی از یک نژاد متفاوت از دیگر افراد وجود دارد. همچنین هر یک از آن ها نوشیدنی متفاوتی می نوشد، سیگار متفاوتی می کشد و یک حیوان خانگی متفاوت دارد.

معمای خانه های رنگی
  • مرد بریتانیایی در خانه ی قرمز زندگی می کند.
  • مرد سوئدی یک سگ دارد.
  • مرد دانمارکی چای می نوشد.
  • خانه ی سبز در سمت چپ خانه ی سفید قرار دارد.
  • صاحب خانه ی سبز قهوه می نوشد.
  • مردی که سیگار پال مال می کشد یک پرنده دارد.
  • صاحب خانه ی زرد سیگار دانهیل می کشد.
  • مردی که در خانه ی وسطی زندگی می کند شیر می نوشد.
  • مرد نروژی در خانه ی اول زندگی می کند.
  • مردی که سیگار بلِند می کشد در خانه ی کنار خانه ی مردی که گربه دارد زندگی می کند.
  • مردی که اسب دارد در کنار خانه ی کسی که سیگار دانهیل می کشد زندگی می کند.
  • مردی که سیگار بلومستر می کشد آبمیوه می نوشد.
  • مرد آلمانی سیگار پرینس می کشد.
  • مرد نروژی در خانه ی کنار خانه ی آبی زندگی می کند.
  • مردی که سیگار بلِند می کشد همسایه ی مردی است که آب می نوشد.

معمای ۴

جان در یک اتاقک گیر افتاده است. یک میز، یک صندلی، ۲ در و یک سوراخ کوچک در سقف وجود دارد که شعاع آن ۱۵ سانتیمر است. پشت در اول یک شیر گرسنه قرار دارد که به مدت چند روز هیچ غذایی نخورده است. پشت در دوم یک تونل شیشه ای قرار دارد که نور خورشید را چند برابر می کند به همین دلیل دمای داخل آن چنان بالا رفته که با باز کردن در، جان را خواهد کشت. اما یک راه برای فرار جان وجود دارد که شما باید آن راه را پیدا کنید.

معمای تصویری پسرک گیر کرده در اتاق

معمای 5

این سوال بسیار ساده اما مشکل است!

معمای تصویری پارکینگ

معمای 6

هنگامی کـه طوفان شدید شروع بـه کار کرد؛ مردی در حال کشف قطب جنوب بود. وی موفق شد ۲ غار را پیدا کند کـه بتواند پناه بگیرد؛ اما دریک غار متوجه یک خرس قطبی گرسنه و دیگری پر از آشغال های رادیواکتیو شد. کدام غار را باید انتخاب کند؟

معمای تصویری مرد و غار

معمای 7

یک تاجر وارد دفتر خود شد و دریافت کـه برخی اسناد بسیار مهم از روی میز وی ناپدید شده اند. پلیس بـه ۳ نفر مشکوک شد و هر کدام گفتند کـه ان ها حتی در دفتر نبوده اند. چه کسی دروغ میگوید؟

معمای تصویری دفتر تاجر

معمای 8

یک شاهزاده خانم دریک برج زندانی شد. او فهمید کـه میتواند از طریق درب چهارم فرار کند. اما فقط ۳ درب وجوددارد. چگونه او میتواند درب شماره ۴ را پیدا کند؟

معمای تصویری شاهزاده خانم زندانی در برج

پاسخ معماها

  1. زندانی در خانه ی A قایم شده است زیرا تنها خانه ای است که ماشین کنار آن رو به خیابان پارک شده تا در صورت نیاز یبه سرعت فرار کند.
  2. شکل شماره ۱ )در ابتدا شاید شما حس کنید که مربع سبز رنگ با بقیه متفاوت است اما…) نظرتان درباره ی تنها دایره چیست؟ یا آن مربع کوچک تنها؟ یا تنها شکلی که کادری دور آن قرار ندارد؟ در فرآیند حذف کردن در می یابید که تنها شکلی که با دیگر اشکال تفاوت دارد شکل سمت چپ است زیرا تنها شکلی است که در واقع با بقیه فرقی ندارد!!!! شکل سمت چپ خاص است زیرا خاص نیست!!! به کسانی که توانسته اند این معما را به درستی حل کنند باید به خاطر دید دقیق و منطق بالایشان تبریک گفت.
  3. پاسخ معمای سوم بدین صورت است:
  • مرد نروژی در خانه ی زرد زندگی می کند، آب می نوشد، سیگار دانهیل می کشد و گربه دارد.
  • مرد دانمارکی در خانه ی آبی زندگی می کند، چای می نوشد، سیگار بلِند می کشد و اسب دارد.
  • مرد بریتانیایی در خانه ی قرمز زندگی می کند، شیر می نوشد، سیگار پال مال می کشد و پرنده دارد.
  • مرد آلمانی در خانه ی سبز زندگی می کند، قهوه می نوشد، سیگار پرینس می کشد و ماهی دارد.
  • مرد سوئدی در خانه ی سفید زندگی می کند، آبمیوه می نوشد، سیگار بلومستر می کشد و سگ دارد.

و در نهایت این که مرد آلمانی صاحب ماهی است.

  1. پاسخ بسیار ساده است! جان باید صبر کند تا شب شود. از سوراخ سقف می تواند متوجه تاریک شدن هوا شود و بعد از این که هوا به اندازه ی کافی تاریک شد از تونل شیشه ای فرار کند!
  2. 87 (تصویر را برعکس کنید جواب بسیار ساده خواهد شد.)
  3. غار سمت چپ چون هیچ خرس قطبی در قطب جنوب وجود ندارد.
  4. با توجه به رد پاهای برجا مانده در دفتر و کفش مرد نتیجه می گیریم که سارق مرد است.
  5. نماد های روی در ها شماره هستند.
پاسخ معمای تصویری شاهزاده خانم زندانی در برج

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (500 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (151 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (144 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (41 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان