ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی

  شنبه، 06 آذر 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی
برای دانستن لیستی از ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی باید به مقایسه هزینه های مورد نیاز در سفر به آن ها بپردازید در ادامه این مطلب با شهرهایی آشنا می شوید که با کمترین هزینه ها اما با امکانات مناسب می توانید به آن ها سفر کنید یا برای آن ها تور بخرید.

برای دانستن لیستی از ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی باید به مقایسه هزینه های مورد نیاز در سفر به آن ها بپردازید.ساعد نیوز با مقایسه و کاوش در مورد ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی تعدادی از آن ها را برای معرفی به شما انتخاب کرده است. در ادامه این مطلب با شهرهایی آشنا می شوید که با کمترین هزینه ها اما با امکانات مناسب می توانید به آن ها سفر کنید یا برای آن ها تور بخرید. بسیاری از این شهرها در قاره آسیا و جزو کشورهای همسایه یا نزدیک به کشورمان ایران قرار دارند اما جاذبه هایی مطرح در دنیا و در میان گردشگران محسوب می شوند.

استانبول

قسطنطنیه یا استانبول کنونی نام بزرگترین شهر کشور ترکیه است که به عنوان پنجمین شهر بزرگ دنیا نیز شمرده می شود. تاریخ پر تلاطم این شهر، از دوران قبل از مسیحیت تا بعد از آن و سپس ورود اسلام به این شهر آن را تبدیل به شهری پر از رمز و راز کرده که همه گردشگران و جهانگردان را به خود مجذوب کرده است. جاذبه های این شهر مانند مساجد بی نظیر و بازارها و مراکز خرید متعددش، بسیاری از مردم ایران را نیز به خود جذب کرده است. کشور ترکیه و شهر زیبای استانبول به دلیل همسایگی با ایران، سهولت گرفتن ویزا (ویزای مرزی) و هزینه های پایین سفر و اقامت در رتبه اول در بین ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی دارد.

استانبول

آنکارا

آنکارا پایتخت کشور ترکیه و دومین شهر بزرگ ترکیه به حساب می آید. تاریخچه این شهر نیز قدمتی بسیار دارد و در آن می توانید بناهای تاریخی را در کنار آسمان خراش ها ببینید. وجود تعداد هتل های فراوان با قیمت های متنوع، این شهر را برای تمام اقشار گردشگران مناسب کرده و آنکارا را در لیست ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی قرار داده است. به دلیل شباهت بسیار مردم ترکیه با ما ایرانیان، بیشتر غذاهای آن ها نیز شبیه به غذاهای ایرانیان است. قیمت رستوران ها و کافه ها در آنکارا بسیار متفاوت بوده و باهر بودجه ای که دارید، می توانید غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید.

آنکارا

آنتالیا

اگر به دنبال تفریحات ساحلی و تابستانی در شهری توریستی هستید، شهر آنتالیا به عنوان یکی از ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی می تواند مقصد بعدی شما باشد. به جز جاذبه های تاریخی آن، جاذبه های طبیعی آنتالیا نیز گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. این شهر یکی از شهرهای توریستی مهم ترکیه بوده و پر از هتل های ۳ ستاره، ۴ ستاره و ۵ ستاره متعدد است که با امکانات و خدمات خوبی که به گردشگران ارائه می دهند، اقامتی به یاد ماندنی را برای مهمانانشان رقم می زنند. در آنتالیا با هر بودجه ای می توانید از تفریحات آبی و سرگرمی های پارک های آبی و ساحلی آن استفاده کنید. به قایقرانی در رودخانه بروید یا در سواحل زیبای آن قدم بزنید.

آنتالیا

بدروم

در میان شهرهای ساحلی و توریستی ترکیه شهر بدورم بسیار درخشان و شاخص به چشم می خورد. بدورم به معنی پایین است، چرا که در قسمت پایین کشور ترکیه و در کنار خط ساحلی آن قرار گرفته است. شهری متفاوت نسبت به دیگر شهرهای ترکیه، با کوچه ها و خیابان هایی که به سمت ساحل کشیده شده و پر از خانه هایی با نماهای سفید است. شاید شما را به یاد شهرهای یونان بیندازد. اگر چه این شهر جزو شهرهای لوکس توریستی بوده اما هزینه سفر به این شهر کوچک در ترکیه بسیار پایین است و با هر بودجه ای که دارید می توانید تورهای این شهر را خریداری کنید. ویلاهای زیبای این شهر در کنار دریای اژه شما را محسور خود می کند.

بدروم

دبی

یکی از مدرن ترین و محبوب ترین شهرهای توریستی دنیا که هر کسی علاقه مند به دیدن آن است، شهر دبی در امارات متحده عربی است. این شهر با آسمان خراش ها و هتل های لوکسی که دارد به راحتی می تواند جزو گران ترین شهرها برای سفر محسوب شود، اما تنوع هتل های ۳ ستاره و پروازهای ارازن قیمت آن را جزو ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی برای ایرانیان تبدیل کرده است. به دلیل توریستی بودن این شهر، برای تمام اقشار جامعه تور به این شهر یافت می شود. اگرچه تعداد هاستل ها در این شهر کم بوده اما هتل های ۳ ستاره با امکانات مناسب و مقرون به صرفه فراوان در آن یافت می شود که دبی را محبوب گردشگران سرتاسر دنیا کرده است.

دبی

دیدیم

باز هم شهری ساحلی و کوچک در کشور ترکیه که آماج خیل زیادی از گردشگران شده است. این شهر با جاذبه های تاریخی و تفریحات ساحلی و تابستانی و مراکز خریدش هر ساله گردشگران فراوانی را از کشورمان ایران به سمت خود می کشاند. این شهر در استان آیدین و در غرب ترکیه قرار گرفته و آب و هوایی مدیترانه ای دارد. در این شهر می توانید مناطق بکر و جاذبه های گیرایی را پیدا کنید که تعداد گردشگران در آن بسیار کمتر از دیگر مناطق توریستی ترکیه است.

دیدیم

ایروان

یکی دیگر از ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی در کشور ارمنستان قرا دارد. ایروان پایتخت کشور ارمنستان به دلیل سابقه تاریخی که با ایران دارد و نزدیکی به ایران مقصدی بسیار پرطرفدار و ایده آل برای گردشگران ایرانی است. وسایل حمل و نقل عمومی در ایروان مشابه قیمت هزینه های حمل و نقل در ایران بوده و برای اقامت نیز به راحتی می توانید هتل های ارزان قیمت فراوانی را پیدا کنید. همچنین تورهای گردشگری برای این شهر جزو تورهای ارزان قیمت بوده که اکثرا در تمام روزهای سال به جز ماه های سرد سال برگزار می شود و طرفداران فراوانی دارد.

ایروان

تفلیس

شهری با تاریخی غنی از قلعه ها و موزه ها و کلیساهای قرون وسطایی را در کشور گرجستان خواهید یافت. شهر تفلیس از جمله ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی در کشور گرجستان است که پایتخت آن محسوب شده که تاریخ پر از فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. این شهر نیز به دلیل خیل عظیم گردشگرانی که دارد، امکانات متنوعی برای اقامت، خورد و خوراک و حمل و نقل را برای گردشگرانش فراهم آورده است. تورهای ورودی به این شهر با قیمت های متنوعی ارائه می شود و به راحتی و با هر بودجه ای می توانید به این شهر سفر کنید. اگر چه غذاهای گرجستان بسیار خوشمزه هستند اما به راحتی رستوران های ایرانی را نیز در آن پیدا خواهید کرد.

تفلیس

باکو

پایتخت و پرجمعیت ترین و بزرگترین شهر در جمهوری آذربایجان، شهر باکو است. این شهر توریستی با قرارگیری در کنار دریای خزر و پیوند تاریخی که با ایران دارد، همیشه جزو مقاصد گردشگری ایرانیان بوده است. در شهر باکو با هر قیمت و بودجه ای می توانید هتل و بلیط هواپیما پیدا کنید و هزینه های خورد و خوراکتان را به اندازه بودجه تان در نظر بگیرید. با دانستن کمی زبان ترکی یا آذری می توانید با مردم باکو ارتباط برقرار کنید و خاطره ای خوش از سفر به این شهر را برای خود بسازید.

باکو

کوش آداسی

یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه که جدیدا مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است، شهر بندری و کوچک کوش آداسی است. شهر تاریخی افسوس در کنار این شهر قرار گرفته که نشان دهنده آثار رومی است و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. ورزش های آبی، تفریحات متعدد،هتل های ارزان قیمت و دیگر امکانات سفر به این شهر، آن را وارد لیست ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی کرده است.

کوش آداسی

آلماتی

بهتر است که برای سفر به آلماتی در فصل بهار و با شکوفه های بهاری اقدام کنید. این شهر در جنوب شرقی کشور قزاقستان و در امتداد کوه های تیان شان قرار گرفته است. تاریخ ایلات و عشایر قزاق را در این شهر می یابید. این شهر در ابتدا پایتخت قزاقستان بود اما بعدها عنوان پایتخت را از دست داد و تبدیل به مرکزی فرهنگی و تفریحی شد. همچنین به دلیل اینکه زمانی پایتخت بوده امکانات و شرایط اقامت مناسبی در اختیار گردشگران و مهمانانش قرار می دهد. با جستجو در شهر می توانید رستوران هایی با قیمت های مناسب مانند غذاهای خیابانی پیدا کنید.

آلماتی

باتومی

با سفر به شهر باتومی، خاطره ای خوش از سواحل زیبای دریای سیاه، غذاهای گرجستانی و جاذبه های متنوع و دیدنی آن بسازید. این شهر از ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی بوده که مناسب اسکی بازان است. شهر باتومی، تبدیل به یک شهر بندری مهم در گرجستان شده و گردشگران فراوانی را به خود جذب کرده است. در نتیجه هتل ها، هاستل ها و مهمانخانه های متعددی برای تمام اقشار گردشگران در این شهر دیده می شود. برای خورد و خوراک نیز غذاهای ساده و با قیمت پایین به راحتی پیدا می شود.

باتومی

نخجوان

یکی از زیباترین طبیعت ها را در شهر نخجوان جمهوری آذربایجان پیدا خواهید کرد. این شهر با فاصله کمی که با ایران دارد تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار در میان ایرانیان شده است. به دلیل نزدیکی به ایران تشابهات زیادی را در بین غذاها و فرهنگ مردم نخجوان با ایرانیان مشاهده خواهید کرد. سفر به این شهر نیز هزینه بسیار اندکی را برایتان در بر خواهد داشت.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (82 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (77 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (37 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (26 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (16 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...