ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی استایل بوهو

  دوشنبه، 09 اسفند 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی استایل بوهو
لباس های آزاد و راحت، رنگ­های زنده الهام گرفته از طبیعت، چاپ­های برگرفته از نقوش شرقی با پارچه های لَخت و راحت، آلترناتیوی برای پوشش لباس های سنتی بوجود آورد که بوهمین Bohemian یا بطور خلاصه بوهو boho نام گرفت. برای ادامه مطلب با ما همراه باشید.

استایل بوهو چیست؟

«استایل بوهو» (Boho Style) یک سبک لباس پوشیدن است که در آن از استانداردها و محدودیت های مرسوم پیروی نمی شود. در این سبک اغلب لباس های رنگی، گشاد، نامتعارف به همراه اکسسوری های خاص انتخاب می شوند تا گویای بوهمی بودن فرد باشند؛ مثلا پیراهن های پر از پلیسه یا دامن هاى بلند چین چینى و شلوارهای پیلى دار. اصل این سبک بر پایه احترام به طبعیت و محیط زیست است. به همین خاطر، از چرم و الیاف طبیعی و طرح های ملهم از طبیعت در طراحی لباس های این سبک استفاده می شود. رنگ هاى خاکى، شترى و قهوه اى که در طبیعت به وفور مشاهده مى شوند و یادآور طبیعت هستند، پر کاربردترین رنگ هاى این استایل است. رنگ هاى دیگری همچون ارغوانی، خردلى، سبز و نارنجى نیز در بوهو استایل زیاد استفاده می شوند. مدل لباس هاى کولى وار، سنتى و محلى همگی از نشانه هاى سبک بوهمین در لباس پوشیدن هستند. استفاده از لباس ها و اجناس آنتیک (قدیمى) و دست دوم در این سبک بسیار مرسوم است. در این استایل معمولا موها بلند و طبیعى هستند که با هدبند یا تل سرهاى پهن پارچه اى در جلوى سر تزیین می شوند. طرفداران این سبک، از صندل های گلادیاتوری، بوت و نیم بوت و کفش هاى باله و اکسسوری هاى بزرگ، رنگى و چوبی استفاده می کنند. بوهمین استایل ابتدا بیشتر مورد استفاده هنرمندان بود و یک سبک پوشش هنری محسوب می شد. اما امروزه به عنوان سبکی برای نشان دادن روح آزاد و پوششی چهارفصل مورد توجه قرار گرفته است. به طور کلی، استایل بوهمین تلفیقى از سبک هاى کژوال، هیپى، اِتنیک و وینتج است.

امروزه بوهمین در سراسر جهان بسیار پر طرفدار است و جایگاه خاصى در دنیای مد دارد. به طوری که برندهاى معتبرى همچون گوچى (Gucci)، کلویى (Chloe) و ایزابل مارانت (Isabel Marant) هر سال مجموعه های زیبا براى علاقه مندان به سبک بوهمین عرضه می کنند.

استایل بوهم

فلسفه استایل بوهو

استایل بوهو که حالتی کولی وار دارد در واقع نماد افرادی است که از قید محدودیت های دست و پاگیر مرسوم اجتماعی و زیبایی شناختی آزاد هستند و تفکری آزاد و بی قید و شرط را بیشتر از چهارچوب بندی های اجتماعی می پسندند. طرفداران بوهمین استایل پیرو نوعی ضدفرهنگ هستند که اهداف اصلی اش خلاقیت و مبارزه با ساختارها و استانداردها در بحث زیبایی شناسی است.

داستان شکل گیری این استایل به قرن ۱۸ میلادی و دوران انقلاب فرانسه بازمی گردد. در آن زمان، وضعیت اقتصادی و اجتماعی حاکم بر جامعه سبب شده بود تا قشر هنرمند و روشنفکر جامعه، شرایط مالی خوبی نداشته باشند. در نتیجه، این افراد مجبور بودند لباس های کهنه، تکه دوزی شده یا لباس های دست دوم بپوشند. به همین خاطر، در آن دوره، تصور عموم این بود که هنرمندان و روشنفکران مثل کولی های سرزمین بوهم لباس می پوشند. این واژه یک اصطلاح تحقیرآمیز برای این قشر بود چرا که بوهمی به کولی های سرزمین بوهمیا گفته می شد. اما همین رویدادها سبب شکل گیری استایل «بوهمین» شد؛ پادفرهنگی که در آن، خلاقیت، هنر و از بین بردن محدودیت های ساختار اجتماعی و حرف اول را می زد. در حقیقت هنرمندان با انتخاب این سبک از پوشش، سعی در ایجاد تفکری آزاد و بی قید و شرط را داشتند. سبکی که از نظر دیگران غیرمتعارف به نظر می آمد.

استایل بوهو با بیش از ۲۰۰ سال قدمت، دچار تغییر و تحول های بسیاری شده است. اما همچنان عنصر اصلی خود، یعنی آزادی در انتخاب رنگ، جنس و شکل پوشش را حفظ کرده است. بوهو استایل هیچ محدودیتی ندارد و زنان و مردها می توانند با ذوق و هنر خود و فارغ از محدودیت های کلیشه ای پوشش های مرسوم، ظاهری آراسته و شکیل داشته باشند. جالب است بدانید که در سبک بوهمی لباس ها را به صورت چند لایه روی هم می پوشند که نشانگر فلسفه اصلى این سبک است. این فلسفه الهام گرفته از سبک زندگى کولی ها و هیپی هاست. به این صورت که در هنگام سفر این افراد همه لباس های خود را برای گرم کردن و اجتناب از نیاز به حمل لباس اضافی می پوشیدند.

مدل لباس بوهمیان

معیارهای لباس پوشیدن به سبک بوهو

  • تونیک های گشاد: تونیک ها و بلوزهای گشاد و بلند ساده یا تونیک هایی با طرح های راه راه و گلدار انتخاب خوبی برای استایل بوهو هستند.
  • دامن های بلند: دامن های بلند و راسته یا دامن های چین دار با پارچه های گل گلی و نازک نیز از دیگر انتخاب های مناسب برای استایل کولی وار بوهو است.
  • پیراهن ماکسی یا سرهمی های آزاد: اگر به پوشیدن پیراهن های ماکسی بلند علاقه دارید این استایل می تواند بسیار برایتان جذاب باشد. شما می توانید با انتخاب یک ماکسی بلند با آستین های سه ربع، کوتاه و یا حتی بندی با پارچه های طرح دار و رنگ های شاد و گرم یک استایل بوهویی جذاب داشته باشید.
  • شلوارهای با فاق خیلی بلند: شلوارهای گشاد و راحت که دمپای آن ها به صورت کش دار یا مچی طراحی می شوند از معیارهای لباس پوشیدن سبک بوهو است. می توان این شلوارها را با هر نوع صندل و کفشی ست کرد.
  • عبا و پانچ: پانچ پوششی شبیه به عبا است که می تواند از پارچه های حریر و خیلی نازک یا پارچه های پشمی و کلفت دوخته شود. عبا هم بیشتر توسط مردها و به همراه کلاه های پشمی یا دستمال سر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نیم بوت چرمی و صندل های بندی: پوشیدن نیم بوت های جیر یا چرمی با پاشنه های متوسط در این استایل بسیار مرسوم است. اما اگر به پوشیدن این نوع کفش علاقه ندارید می توانید از انواع کفش های بندی تخت یا صندل های نگین دوزی شده استفاده کنید. هر کفش پاشنه بلند و تنگی که آزادی شما را در راه رفتن سلب کند برای این استایل مناسب نیستند.
  • شلوارهای جین زاپ دار: یکی از معیارهای تیپ بوهمی، شلوارهای جین با رنگ های روشن و پارگی های ریش ریش شده در قسمت های مختلف یا سنگ شورشده است. هر چقد شلوار شما کهنه تر به نظر بیاید برای استایل بوهو جذاب تر خواهد بود. علاوه بر شلوارهای جین زاپ دار، شلوارهای نخی با شمایلی نامتعارف مثل شلوارهای فاق بلند با دمپای تنگ یا شلوارهای کتان با پاچه های تاشده نیز انتخاب های خوبی برای استایل بوهو هستند.
  • پیراهن و تی شرت های طرح دار: برای داشتن استایل راحت و جذاب بوهو از پیراهن های طرح دار، گل گلی و چندرنگ استفاده کنید. تی شرت هایی که بر روی آن ها اشعار یا نوشته های خاص، عکس مشاهیر و نامداران، نقاشی های مفهومی و کاراکترهای جذاب چاپ شده باشد نیز انتخاب خوبی در این استایل هستند.
  • دستمال گردن و شال های بزرگ: دستمال گردن و شال های بزرگ باعث می شوند که به معنای واقعی کلمه بوهویی شوید. می توانید از جنس های مختلف آنها در هر فصل از سال استفاده کنید.
  • کیف در استایل بوهو: کیف های چرم و جیر برای استایل بوهو مناسبند. اما از کیف قهوه ای حاشیه دار، کوله پشتی سنتی، کیف های بافتنی، توری، کنفی و مکرومه بافی هم غافل نشوید. کیف هایی با قالب شبیه به سطل، بسیار به استایل بوهو می آیند.

فوتوگرافی به سبک بوهم

اکسسوری های بوهو چه شکلی است؟

در استایل بوهو از لباس ها و اکسسوری هایی استفاده می شود که شخص را کول، بی خیال و خونسرد نشان دهد. بنابراین، هیچ چیز به اندازه ی زیور آلات دست ساز طبیعی مثل دستبند های چرمی، انگشترهای نگین دار و زنجیرهای مهره ای، استایل شما را به استایل بوهویی شبیه نمی کند. هر اکسسوری ای که شکل و شمایل سنتی و قدیمی داشته باشد می تواند انتخاب خوبی برای این استایل باشد. زیورآلات استایل بوهو، درست در مقابل زیورآلات مینیمال قرار دارند. گردنبند، انگشتر، گوشواره، دستبند و پابند بوهو، ظاهری ماکسیمال دارند. این زیورآلات، از طراحی های بسیار پیچیده ای برخوردارند و خیلی پرزرق و برق و بزرگ هستند. در زیورآلات بوهو، عناصر طبیعی نیز بسیار پرکاربرد هستند. سنگ های طبیعی، مروارید، چرم، چوب و استخوان، از پرکاربردترین مواد در ساخت زیورآلات بوهو هستند. سنگ فیروزه نیز بین طرفداران سبک لباس بوهو، محبوبیت خاصی دارد. فیروزه نشاط آور است و بیش از هر سنگ دیگری علاقه به طبیعت و عناصر طبیعی را در خود جای داده که باعث شده به مناسب ترین سنگ استایل بوهو تبدیل شود. در کنار فیروزه، سنگ های دیگر مثل آماتیست و اوپال هم مورد استفاده بالایی دارد. طرح زیورآلات بوهو هم معمولا از عناصر طبیعت مثل ماه و خورشید و ستاره الهام می گیرد. برخی از آنها هم معمولا شکل نماد یا سمبل هایی را به خود می گیرند که نمایانگر بخشی از طبیعت مثل آتش و صور فلکی و الهه های باستانی هستند. طرح معروف دریم کچر هم یکی دیگر از اکسسوری های مورد پسند علاقه مندان به سبک بوهو است.

اکسسوری های سبک بوهو

سلبریتی های با پوشش بوهمی

قبل از سال 2000 ستاره­ هایی مثل جنیس جاپلین Janis Joplin، استیو نیکز Stevie Nicks، این سبک را بطور کامل با سبک دیسکو disco آن زمان ترکیب کردند. چطور؟ با انداختن شال­ روی شانه­ ها(به سبک کولی­ها)، استفاده از کلاه و عینک های گرد و المان­های دیگر از سبک بوهو. عینک­های گردی که تا به امروز توجه هر علاقمند به موسیقی را جلب می­کند. اگر شما هم از این دسته­اید و علاقمندید سبکی همچون ستاره­های موسیقی داشته باشید، برند زینیا با مدل Z8174 یک عینک گرد با شِیدShade مشکی برای شما دارد.

بعد از 2000 ریچل زویی Rachel Zoe که یک نویسنده و استایلیست است بوهمین استایل را بصورت یک ترندTrend درآورد. ریچل این سبک را در استایل ستارگان و سلبریتی­هایی که با او همکاری می­کردند به کار برد که یکی از آن­ها نیکول ریچی Nicole Richi است. نیکول ریچی تاثیر خیلی زیادی روی استایل بوهو کولBoho Cool (ترکیب استایل بوهو و لباس­های اسپرت) و بوهو شیکBoho Chic داشت. پارچه­های پرینت دار، ماکسی های بلند بوهو و موهای حالت­دار و رها از مهم­ترین نکات استایل نیکول ریچی است. سیه­نا میلرSiena Miller، ستاره­ای است که بوهو استایل را با ترکیب آیتم­هایی که در ظاهر خیلی با هم سِت نیستند به اوج رساند. گرچه استایل او در سال­های اخیر تغییرات زیادی داشته اما او همچنان در پوشش خود از روح طبیعی و آزاد سبک بوهو استفاده می­کند. ونسا هاجنز Vanessa Hudgens هم با پیراهن­های ماکسی­، بوت­های گلادیاتوری، شلوار جین و تیشرت­های شُل و دامن های لَخت از استایل بوهمی در پوشش خود بسیار استفاده می­کند.

استایل بوهو ازsiena

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (283 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (155 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (107 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (80 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (63 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (55 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (54 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (43 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (37 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مهران مدیری: بخاطر یک دختر از برادرش سیلی خوردم +ویدئو سلفی زیبا و جذاب مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها و پسر خوش چهره و چشم رنگی‌اش+عکس رونمایی کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ از تیپ و استایل متفاوتش در پشت صحنه/ کارشون واقعا سخته+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه نسرین مقانلو و رونمایی از بوفه زیبا و لوکسش/ اصیل و ایرانی پسند+عکس تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده