معرفی بازارها و مراکز خرید و دیدنی جلفا

  یکشنبه، 16 تیر 1398   زمان مطالعه 2 دقیقه
معرفی بازارها و مراکز خرید و دیدنی جلفا
جلفا شهری کوچک در شمال غربی استان آذربایجان شرقی در جنوب رود مرزی ارس و شمال کوههای قره داغ و مرز رسمی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان است. جلفا با داشتن بازراهای مرزی از نظر اقتصادی رونق خوبی دارد.

بازارچه مرزی روس ها

بازار روس ها یکی از اولین بازارچه های جلفا که در مرکز شهر و کنار پل چوبی (مرز نخجوان) در سال 1373 افتتاح شده و با ساختاری بازسازی شده یکی از شلوغترین بازارهای جلفا می باشد. در این بازارچه ابتدا بصورت کانکسی کالاهای روسی و اجناسی که در زمان فروپاشی شوروی به ایران سرازیر شده بود به فروش میرسید و کم کم بعد از بازسازی و جمع شدن کانکس ها اجناس روسی کمتر شده و الان اجناس چینی و ترک بیشتر شده است. در این بازارچه تنوع محصولات زیادی از ابزار آلات گرفته تا کفش و پوشاک و مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و اسباب بازی وجود دارد و همچنین وجود چندین کافی شاپ و غذاخوری در این بازار مکان مناسبی برای خرید می باشد.

تصویر
 

مجتمع تجاری بین المللی ستارخان

مجتمع بین‌المللی ستارخان ارس یکی از بزرگترین مراکز خرید جلفا می باشد که در جاده کلیسا و در سه طبقه ساخته شده است. این مرکز تجاری بزرگ با 24 هزار متر مربع زیربنا در سال 93 افتتاح شده و بالغ بر 360 فروشگاه به همراه مرکز بازی و غذاخوری و کافی شاپ دایر می باشد.

تصویر
 

مجتمع تجاری مشاهیر آذربایجان

مجتمع تجاری مشاهیر آذربایجان در پنج کیلومتری جاده جلفا به مرند و در مسیر برگشت از جلفا و در کنار کارخانه آمیکو قرار گرفته است. این مجتمع در در زمینی به مساحت 18000 مترمربع با زیر بنایی بالغ بر 31000 مترمربع با 600 واحد تجاری مغازه و رستوران 1000 متری همراه با تالار 1000 متری و پارکینگ هزار واحدی یکی از باشکوه ترین مجتمع های استان آذربایجان شرقی می باشد. در  این مجتمع کتابخانه مشاهیر آذربایجان، 50 مجسمه از مشاهیر آذربایجان، 200 تابلو از مراکز تاریخی آذربایجان نیز به زیبایی آن افزوده است.

تصویر
 

مجتمع تجاری سهند

مجتمع تجاری سهند توسط شرکت آلتای سهند ارس در جاده منتهی به کلیسای سنت استپانوس و نرسیده به پارک کوهستان قرار گرفته است. این پاساژ در دو طبقه و با 100 مغازه به همراه رستوران و کافی شاپ می باشد. متاسفانه این مجتمع هم جزء مجتمع های نیمه راکد منطقه آزاد بود و مغازه های فعال کمی در خود جای داده است.

تصویر
 

مجتمع تجاری لاچین سنتر

مجتمع تجاری لاچین ارس در کنار مجتمع تجاری سهند و نرسیده به پارک کوهستان می باشد. این مجتمع در دو طبقه و با حدود 250 مغازه و جز بزرگترین مجتمع های منطقه آزاد ارس می باشد. مجتمع لاچین سنتر با سقف شیشه ای یکی از نورگیرترین و زیباترین های طراحی ارس بوده این مجتمع نیز با توجه به وضعیت ثبت سفارش و ورود کالا به ارس جز مجتمع های نیمه راکد می باشد.

تصویر

برخی مراکز خرید شهرستان جلفا:

مجتمع تجاری آراز 248 واحدی
مجتمع تجاری ولی عصر: فلکه عاشورا خیابان پل چوبی
پاساژ نیلوفر آبی: فلکه عاشورا خیابان پل چوبی
پاساژ شمس تبریزی: خیابان شمس تبریزی
پاساژ امیر: فلکه عاشورا خیابان ولایت فقیه
پاساژ صبا: فلکه عاشورا خیابان ولایت فقیه
مجتمع تجاری صدف: فلکه عاشورا خیابان ولایت فقیه
مجتمع تجاری صاحب الزمان: توسط شهرداری در حال ساخت و تجهیز میباشد.
 

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (78 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان