معرفی فیلم حکم تجدید نظر

  دوشنبه، 18 بهمن 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی فیلم حکم تجدید نظر
فیلم حکم تجدید نظر به کارگردانی محمد امین کریم پور در سال 1399 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم ژاله صامتی، همایون ارشادی، فرید سجادی حسینی، گیتی قاسمی، زیبا کرمعلی، شاهرخ فروتنیان، احسان امانی، مجید یلان و آرش عدل پرور به هنرمندی پرداخته‌اند.

خلاصه داستان فیلم حکم تجدید نظر

آرش که متهم به قتل نامزدش لیدا است، در انتظار حکم دادگاه در زندان به سر می برد. او برای مادرش قسم می خورد که بی گناه است. گاهی پذیرش واقعیت و تجدید نظر در عقاید و باورهای انسان، سخت تر از حکم قصاص است.

نکاتی درباره فیلم حکم تجدید نظر

اولین فیلم محمدامین کریم پور همانطور که انتظار می رفت ایرادات عجیب و ساختاری دارد. ایراداتی که بخش بزرگ آن به عدم تجربه فیلمسازی کریم پور در فضایی غیر از اینستاگرام می گردد. فیلمنامه «حکم تجدید نظر» به اندازه ای حفره و مشکلات عجیب دارد که حتی گاهی فیلم را تبدیل به اثری طنز می کند. کریم پور در طول فیلم، شخصیت ها و موقعیت های متعددی را به مخاطب معرفی کرده که به به طور شگفت انگیزی به حال خود رها می کند.به عنوان مثال، در فیلم شخصیت پدر (همسر سابق مادر آرش) که در بخش هایی از فیلم حضور دارد اما نه می دانیم قبلاً کجا بوده و نه می دانیم الان کجاست و فیلم هم به یکباره او را از فیلم حذف می کند! این در شرایطی است که شخصیت پدر در ابتدای فیلم حضور فعالی داشت و حتی زمانی که نیاز به حضور او نبود، خود ر ا به معرکه می رساند تا بتواند موقعیت را به نفع خود تغییر دهد اما زمانی که موقعیت بغرنج شده و شرایط سخت تر می شود، هیچ خبری از شخصیت پدر نیست و به عجیب و غریب ترین شکل ممکن از داستان حذف می شود!فارغ از شخصیت پدر، فیلم خرده روایت های دیگری را هم مطرح می کند که کارکرد مشخصی ندارند. مقوله اهدای عضو وصله ای کاملاً ناجور در کلیت قصه است به طوری که توازن داستان را برهم ریخته است. مقوله ای که هیچ ارتباطی به هسته اصلی داستان ندارد و پرداختن نصفه و نیمه به آن تنها زمان مفید فیلم را کاهش داده است. ایرادات تدوین و فیلمبرداری نیز در اثر قابل مشاهده است به طوری که گاهی هنگام صحبت با تلفن به یکباره سکانس کات نامربوطی می خورد و بحث به پایان می رسد. نمونه این مشکل را می توان در سکانس گفتگوی تلفنی پس از سرقت منزل مشاهده کرد که در نوع خودش عجیب است. وجود شخصیت های عجیب و غریبی همچون پرستاری که از موسیقی و صدای خوش برای بهبود وضعیت بیمار سخن می گوید نیز در نوع خودش جالب است!اما یکی از بزرگترین ضعف هایی که می توان در فیلم مشاهده کرد، بازی بازیگران فیلم است که به جز ژاله صامتی، در وضعیت بحران قرار دارند! بازیگران مطرحی از جمله همایون ارشادی که یکی از بدترین بازی های دوران بازیگری اش را در فیلم به نمایش گذاشته و حتی در مقاطعی به راحتی می تواند باعث خنده مخاطب شود. بازیگران فرعی دیگر نیز وضعیت بهتری از ارشادی ندارند و عدم توانایی کارگردان در بازی گرفتن از بازیگران به وضوح در فیلم «حکم تجدید نظر» قابل رویت است.محمدامین کریم پور راهی طولانی برای تبدیل شدن به یک فیلمساز پیش روی دارد. پشتوانه محکم او در فضای مجازی و محیط اینستاگرام هیچ تضمینی برای موفقیت او در سینما نخواهد بود چراکه مدیوم سینما تفاوت فراوانی با فضای مجازی دارد. در سینما قصه و شخصیت ساخته شده و سپس پرداخت می شوند، ویژگی که به طور مشخص در فیلم «حکم تجدید نظر» در ضعیف ترین حالت ممکن خلق شده است. به روایت پر ایراد کریم پور، گره گشایی نهایی فیلم را هم باید اضافه کرد که علامت سوال های منطقی فراوانی بر جای می گذارد که فیلمساز به آن پاسخی نمی دهد. «حکم تجدید نظر» هیچ شباهتی به یک فیلم سینمایی ندارد و در بهترین حالت می تواند تله فیلم یا یک اثر ویدیویی باشد.

کارگردان فیلم حکم تجدید نظر

محمد امین کریم پور فارغ التحصیل کارشناسی برق الکترونیک از دانشگاه علمی کاربردی است.کریم پور بازیگری در فیلم سینمایی «سرکوفت» و کارگردانی در فیلم «حکم تجدید نظر» را به عهده داشته است.

محمد امین کریم پور

بازیگران فیلم حکم تجدید نظر

ژاله صامتی، همایون ارشادی، فرید سجادی حسینی، گیتی قاسمی، زیبا کرمعلی، شاهرخ فروتنیان، احسان امانی، مجید یلان، آرش عدل پرور

ساير عوامل فیلم حکم تجدید نظر

  • کارگردان: محمدامین کریم پور
  • نویسنده فیلمنامه:رضا کریمی
  • تهیه کننده:رضا کریمی

مشخصات فیلم حکم تجدید نظر

  • ژانر : خانوادگی، اجتماعی
  • زبان : فارسی​​​​​​
  • امتیاز IMDb: امتیاز 0 از 10

18 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (54 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان