ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی فیلم جذاب و فوق العاده E.T موجود فرازمینی

  چهارشنبه، 14 دی 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی فیلم جذاب و فوق العاده E.T موجود فرازمینی
اگر به دنبال تماشای یک فیلم جذاب در ژانر علمی و تخیلی هستید ما فیلم E.T موجود فرازمینی را به شما پیشنهاد میکنیم.در ادامه بیشتر با این فیلم آشنا خواهید شد با ساعدنیوز همراه باشید.

نگاهی به فیلم جذاب و دیدنی E.T موجود فرازمینی

فیلم E.T. the Extra-Terrestrial بطور حتم یکی از خاطره انگیز ترین فیلم های تاریخ سینما است.به عبارتی دیگر، خیلی از فیلم ها هستند که خوب تلقی میشوند و یا القابی همانند شاهکار به آنها نسبت میدهند اما درواقع مهم تر از این موارد ،ماندگار بودن و حس خوبی است که فیلم به مخاطبان میدهد و فیلم ای تی جزو فیلم هایی است که شاید در مقایسه با شاخص ترین آثار علمی تخیلی، جزئیات علمی و آینده نگرانه ی فراوانی نداشته باشد، اما توانسته خاطره ای خوش از این ژانر در ذهن علاقمندان سینما برجای بگذارد.

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • کمپانی تهیه کننده: یونیورسال
  • تهیه کننده: استیون اسپیلبرگ و کاتلین کندی
  • نویسنده فیلمنامه: ملیساماتیسون
  • مدیر فیلمبرداری: آلن دیویا (دولوکس کالر، ۷۰ میلیمتری)
  • تدوین کننده: کارول لتیل تون
  • صحنه آرا: جیمز د. بیسل
  • جلوه های ویژه: دیل مارتین
  • موسیقی متن: جان ویلیامز
  • بازیگران: دی والاس، هنرى تاماس، پیتر کاپوت، رابرت مک ناتون، درو باریمور، تام هاول، رابرت بارتون ۱۱۵ دقیقه

فیلم ای تی

خلاصه فیلم جذاب و دیدنی E.T موجود فرازمینی

یک سفینه فضایی ناشناخته در حوالی شهر لوس آنجلس فرود می آید و سرنشینان آن که سرگرم بررسی مناطق جنگلی هستند با گروهی از انسان ها که ظاهرا به جستجوی آن ها آمده اند، برخورد می کنند. بیگانه ها در شتابشان برای دور شدن از منطقه، یکی از افرادشان را بجا می گذارند و بیگانه تنها مانده در حیاط خلوت نزدیکترین خانه پناه می گیرد. و الیوت، ده ساله که در آن خانه با مادرش «مری» که اخیرا شوهرش او را ترک کرده است، برادر بزرگترش «مایکل، و خواهرش، گرتی، زندگی می کند، مدعی می شود که موجودی غیر عادی دیده است ولی افراد خانواده اش گفته او را جدی نمی گیرند. آنشب الیوت، با مخلوق غیرزمینی ئی.تی. روبرو می شود و همراه او خانه را ترک می کند. روز بعد آندو به اتاق الیوت برمی گردند و الیوت، سعی می کند وسایل راحتی میهمانش را فراهم کند.

او ئی.تی. را به برادر و خواهرش معرفی می کند ولی مادرش را در جریان نمی گذارد. ئی.تی. ، که با الیوت، نوعی رابطه تله پاتیک برقرار کرده است، میزبانانش را با نمایش قدرت های خارق العاده بهت زده می کند و به آن ها می فهماند که باید با همزادانش تماس تلفنی برقرار کند. کودکان وسایل لازم برای ساختن وسیله مورد نیاز ئی.تی. را فراهم می کنند، در روز جستجو کنندگانی با وانت مجهز به وسیله کشف امواج رادیویی به خانه نزدیک می شوند.

کودکان در روز هالووین، ئی.تی. را از خانه بیرون می برند و والیوت، شب را در تپه ها با او می گذارند تا او بتواند با وطنش تماس بگیرد. «الیوت، متأثر از اندوه ئی.تی. در یک محیط بیگانه بیمار می شود. آندو به خانه باز می گردند و جستجوگران برای نجات و الیوت» و ئی.تی. وارد خانه می شوند. آن ها موفق می شوند رابطه روانی بین الیوت، و ئی.تی. را قطع کنند و در نتیجه الیوت، بهبود می یابد، در حالیکه ئی.تی...

نقد فیلم جذاب و دیدنی E.T موجود فرازمینی

در فیلم E.T. the Extra-Terrestrial نکاتی دخیل هستند که فراتر از داستان جای می گیرند. ای تی شاید در ظاهر داستانی ساده و نوجوانانه را روایت گر باشد، اما آن قدر عمیق جریان دارد که تأثیر گذار است. ای تی نه یک موجود که وارد و خارج می شود و هیجانی تزریق می کند، بلکه نهایتی برای بقا است. نوعی امید است. قدرتی است که ارزش انسان را یاد آور می شود. الیوت با حضور ای تی جلا می خورد و ارزشمند می شود.خودش را باز می یابد و از پسری طرد شده در بازی ابتدایی به قدرتی مطلق در میان اطراف بدل می گردد. ای تی همان چیزی است که همه به آن نیاز دارند اما نا مرئی است و ای تی در این فیلم به آن نیستی تجسم می دهد.

ای تی می آید و در لحظه ای اثرش را می گذارد و می رود بدون اینکه طلبیده یا رنجیده شده باشد. ای تی در اومانیستی حالت ممکن، انسان های خاص زندگی هر فردی هستند که وجود دارند تا تلنگر باشند. رسالتشان همین است که بنیان تفکر را به هم بریزند و بروند.

در نقد فیلم E.T. the Extra-Terrestrial باید اشاره داشت اگر چه زبان فیلم کاملا ساده و برای نوجوانان تعریف شده است. اما به اعتقاد نگارنده وسعت فلسفه اش قدمت شرقی دارد. ای تی آن قدر بزرگ و نا زمان است که آثارش کماکان در سینمای جهان وجود دارد. تأثیر پذیری آشکار سریال Stranger Things محصول شبکه نتفلیکس از این فیلم گواه اهمیت فیلم ای تی در ژانر علمی تخیلی دارد.

فیلم e.t

نکات جالبی درباره فیلم E.T موجود فرازمینی

  • در سکانس هالووین، هنگامی که ای تی فکر می کرد، پسر داخل لباس شخصیت یودا یکی از موجودات کهکشان او است، در واقع اشاره ای دارد به یکی از سکانس های فیلم جنگ ستارگان اپیزود اول که در آن موجوداتی هم نوع ای تی وجود داشت.
  • تقریبا تمام مدت، شخصیت عروسکی ای تی توسط یک بدل کار کنترل می شد، اما در سکانس آشپز خانه، کنترل این شخصیت بر عهده کودکی بود که پا نداشت و مهارت زیادی در راه رفتن با دست داشت.
  • چهره شخصیت ای تی، بر اساس دو شخصیت بزرگ یعنی آلبرت انیشتین و کارل سندبرگ شاعر آمریکایی و همچنین یک سگ پاگ طراحی شد.
  • در تست بازیگری، هنری توماس برای بهتر بازی کردن چهره غمناک، به روزی که سگش مرد فکر کرد. استیون اسپیلبرگ متحیر شد و گریه کرد و نقش الیوت را بلا فاصله به او داد.
  • بر اساس داستان اصلی، شخصیت ای تی بالای ده میلیون سال سن دارد.

جوایز و فروش فیلم جذاب و دیدنی E.T موجود فرازمینی

  • نامزد اسکار بهترین کارگردانی
  • نامزد اسکار بهترین فیلم
  • نامزد اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی
  • نامزد اسکار بهترین فیلمبرداری
  • نامزد اسکار بهترین تدوین
  • برنده اسکار بهترین جلوه های تصویری
  • برنده اسکار بهترین موسیقی
  • برنده اسکار بهترین تدوین صدا
  • برنده اسکار بهترین میکس صدا
  • برنده گلدن گلوب بهترین فیلم
  • برنده بفتای بهترین موسیقی

فیلم در همان بدو اکران با استقبال خوب منتقدین و عامه ی مردم مواجه شد، بطوری که با بودجه 10 میلیون دلاری، به فروش استثنایی 793 میلیون دلار در آن سال رسید. در اسکار نیز نامزد 9 جایزه اسکار، ازجمله بهترین فیلم شد و درنهایت موفق به کسب 4 جایزه اسکار شد که یکی از آنها نصیب جان ویلیامز،برای موسیقی شگفت انگیزش شد.

آنونس فیلم جذاب و دیدنی E.T موجود فرازمینی

دوستان و همراهان عزیز ساعدنیوز،ما در قسمت معرفی فیلم و سریال قصد داریم شما را با فیلم های جذاب ایرانی و غیر ایرانی آشنا کنیم.برای پیگیری بیشتر این فیلم ها با ساعدنیوز همراه باشید.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سوژه شدن موجودی حساب هوش پران مشتری مغازه موبایل فروشی+عکس/ تا حالا این همه عدد رو کنار هم ندیده بودم که امروز دیدم🙄 (670 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (410 نظر) مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (391 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (254 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (244 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (202 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (201 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (177 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (162 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (159 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (139 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (130 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک برند خارجی در اختراع کیف برای نون بربری/ مشکل حمل و نقل بربری هم حل شد خدارو شکر😂+عکس (130 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر)
دیگران می‌خوانند   
دانشجویان خارجی در بدو ورود به دانشگاه‌های ایران باید زبان فارسی یاد بگیرند 4 بازیگر فوت شده‌یِ سریال خانه به دوش پس از پایان فیلمبرداری+عکس/ روحشون شاد و یادشون گرامی هنرنمایی و انتقاد ایرج نوذری از تغییر لحن برخی افراد در آنتن زنده+ویدئو/ فقط خنده های المیرا شریفی مقدم😂 حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم عقد مهدی هاشمی فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی+عکس/ خجالتی بودن داماد در تصویر مشهوده پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ (عکس) پاسخ خنده دار دانش آموز به سوال ادبیات در ورقه امتحانی/ کاش کتابو یه ورق میزدی!! عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! خلاقیت خنده دار یک بانوی اهل فن ایرانی در استفاده کاربردی از دریل حماسه آفرید/ هم کدبانو هم فنی +عکس خلاقیت منحصربفرد در طراحی راه پله با الهام از میوه ها/ چشم نمیشه ازشون برداشت + عکس تصویری از پسر شهاب حسینی بازیگر قباد در سریال شهرزاد که از خودش بزرگتر است/به شهاب حسینی نمیخوره پسری به این بزرگی داشته باشه (ویدئو) تجربهٔ شیرین مرگ در کودکی و دیدن رنگ‌هایی از جنس نور/ استاد محمود فرشچیان در برنامهٔ زندگی پس از زندگی روایت می‌کند بیوگرافی و زندگینامۀ دکتر آذر اندامی باکتری‌شناس و کاشف واکسن شبه وبای التور در ایران نگاهی به چیدمان شیک هفت سین کریم باقری اسطوره فوتبال/ چه خونه زندگی داره+عکس خوانندگی بی‌نظیر شرکت کننده خوش صدای صداتو با آهنگ اصیل ایرانی/ چقدر فوق العاده سنتور میرنه+ویدیو جشن تولد ساده و خلوت بهرام افشاری بهتاش سریال پایتخت درکنار نوید محمدزاده و رفیق فابش+عکس (فیلم) خلاقیت جالب و جنجالی راننده اسنپ در محیط داخلی خودرو که غوغا کرده!/راننده خوش ذوق! (عکس) عاشقانه شاهرخ استخری و همسرش در ایام عید/ این دو زوج جنجالی هرروز جوان‌تر از دیروز می‌شوند! (عکس) پریناز ایزدیار بازیگر نقش جیران ناصرالدین شاه با این عکس‌های زیبا نوروز را جشن گرفت! سفره های مجلل افطاری و سحری شاه خوش اشتهای قاجار برای درباریان و همسرانش/ چلو کباب و آبگوشت و ...+عکس نوشته قشنگ و تحسین برانگیز روی شیشه یک مغازه‌ بستنی فروشی جلب توجه کرد!!/بزرگ منشی و خوب بودن به دارایی انسان نیست به قلب مهربان و بخشندگی اوست! افطاری ساده و خوشمزه ستاره سادات قطبی مجری پرانرژی در ماه رمضان+عکس خلاقیت خنده دار و حماسه ساز یک متورسوار ایرانی برای حمل بار/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس رونمایی از عکس سرعقد حامد آهنگی و خانومش لحظه انداختن حلقه ازدواج / از اولش هم انقدر خوش خنده بوده😂 تهران گردی رضا قوچان نژاد، شوهر خواهر خوشتیپ و باکلاس ساره بیات همراه با پسرش+عکس (فیلم) افطاری ساده و صمیمی در بیت رهبری و پذیرایی دوستانه رهبر معظم انقلاب از مهمانان/ یک لقمه نان با دل خوش بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (عکس) چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی خونه وریا غفوری و همسر چشم رنگی اش در یک جشن تولد عاشقانه/ ماشالا چقدر به هم میان😍 آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات دیزاین شیک کیک حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل با یک عکس عاشقانه برای سالگرد ازدواجشان+عکس بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند (عکس) ابتکار خنده دار جوان ایرانی در پیوند موفقیت آمیز درب بازکن نوشابه به در ماشین/ سلطان مدیریت بحران😂👌 پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات (عکس) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در نصب شیر آب روشویی به پراید/ لامصب از مغزش بهینه استفاده کرده😂 انتشار اولین عکس از رهبر معظم انقلاب با لباس محلی سیستان و بلوچستان 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار خانه تاریخی حیرت انگیز در گود چهک شهر بهبهان + تصاویر توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا
تیتر امروز   
دانشجویان خارجی در بدو ورود به دانشگاه‌های ایران باید زبان فارسی یاد بگیرند آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! 4 بازیگر فوت شده‌یِ سریال خانه به دوش پس از پایان فیلمبرداری+عکس/ روحشون شاد و یادشون گرامی پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی