معرفی فیلم سگ بند

  دوشنبه، 17 مرداد 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی فیلم سگ بند
در مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی فیلم سگ بند بپردازیم.باماهمراه باشید.

خلاصه فیلم سگ بند

فیلم سگ بند داستان مردی ( امیر جعفری ) بوده که قبلاً کشتی گیر بوده و تصمیم می گیرد برای پولدار شدن یک گروه گردآوری کند و با دوستش ( مهران احمدی ) شروع به نقشه کشیدن برای کسب ثروت می کنند تا به اهدافشان برسند. شاگردش ( بهرام افشاری ) به همراه نامزدش ( نازنین بیاتی ) پیشنهادی به او میدهند که به خارج بروند اما وقتی وارد ارمنستان می شوند، داستانی رخ میدهد و وارد ماجرایی جدید می شوند که اتفاقات تلخ و شیرینی را برایشان رقم میزند.

نقد فیلم سگ بند

اگرچه فیلم سگ بند به عنوان دومین ساخته بلند مهران احمدی به شکل تحسین برانگیزی بالاتر از سایر فیلم های کمدی این روزهای سینمای ایران قرار می گیرد اما در نهایت نه تنها نمی تواند از همه پتانسیلی که دارد، یاری بگیرد بلکه به شکل محقرانه ای تلاش می کند تا مخاطب عامه پسندترین فیلم های کمدی ایران را هم به داستان خود جذب کند. برای نقد فیلم سگ بند که پرفروش ترین فیلم این روزهای سینمای ایران است با ویجیاتو همراه باشید.حال سینمای ایران این روزها اصلا خوب نیست. با بلیت هایی که به قیمت یارانه دولت به ملت شده اند، طبیعتا کمتر کسی علاقه دارد تا برای تماشای فیلم هایی که چند ماه بعد در سرویس های استریم آنلاین و کانال های تلگرامی در دسترس قرار می گیرند، راهی سینما شود. حتی فرصت اکران نوروزی هم نتوانست شوکی به سینمای ایران وارد کند که قلب مرده آن را احیا کند.امید بسیاری از سینماگران پس از لغو اکران نوروزی ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و اکران ضعیف نوروزی در سال ۱۴۰۰ به اکران فیلم هایشان در نوروز ۱۴۰۱ بود. اما اکران نوروزی ۱۴۰۱ هم نتوانست انتظارات را برآورده کند. برای درک بهتر اوضاع نامطلوب سینمای ایران در نوروز ۱۴۰۱ باید به یک حقیقت آماری توجه کنید؛ در شرایطی که فیلم چهار انگشت [که در رتبه سوم اکران نوروزی سال ۱۳۹۸ قرار داشت] حدود ۳۰۰ هزار مخاطب فقط در تعطیلات نوروز به خود جذب کرده بود، فیلم سگ بند به عنوان پرفروش ترین فیلم تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ تنها ۲۵۰ هزار تماشاگر در دو هفته نخست فروردین داشته اشت.با این حال آمار فروش فیلم سگ بند اساسا قابل مقایسه با فیلم های نوروزی سال های گذشته نیست. البته که آمار فروش این فیلم هم در نهایت چنگی به دل نمی زند. اگر دومین فیلم بلند مهران احمدی می تواند به یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران تبدیل شود، تنها یک دلیل دارد؛ بلیت های گران قیمت تر. در غیر این صورت، اساسا دلیل قانع کننده ای وجود ندارد که فیلم سگ بند را یک موفقیت بزرگ در گیشه بدانیم.فیلم سگ بند در نخستین هفته اکران در سال جدید موفق به فروش ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان بلیت شد؛ این رقم تقریبا دو برابر فروش فیلم شادروان و تقریبا دو و نیم برابر فروش موقعیت مهدی در مدت زمان مشابه بود. فیلم هایی که در تعطیلات نوروز اکران شدند اساسا توان رقابت با فیلم مهران احمدی را نداشتند و به همین دلیل فیلم سگ بند از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان نخستین هفته اردیبهشت [که زمان نگارش این مقاله است] صدرنشین باکس آفیس ایران بوده و حالا بیشتر از ۲۵ میلیارد تومان فروخته است.

تصویرفیلم سگ بند

تحلیل گران امیدوار هستند که فیلم سگ بند به فروش ۴۰ میلیارد تومانی دست پیدا کند اما با اکران فیلم لامینور از هفته دوم اردیبهشت احتمالا کار برای فیلم مهران احمدی اندکی دشوار می شود. فیلم مهران احمدی همین حالا در جایگاه ششم پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است و مسیر سختی تا رسیدن به قله ۲۷ میلیارد تومانی و عبور از فیلم متری شیش و نیم ندارد. این فیلم اما برای رسیدن به مدال برنز پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران دو رقیب جدی دارد؛ فیلم هزارپا و فیلم مطرب که هر دو بیشتر از ۳۸ میلیارد تومان فروخته اند.به نظر نمی رسد که فیلم مهران احمدی شانسی برای رسیدن به جایگاه پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران داشته باشد. چراکه این جایگاه با فروش ۵۸ میلیارد تومانی به فیلم دینامیت اختصاص دارد و در رتبه پایین تر هم فیلم گشت ۳ قرار گرفته که فروش ۴۲ میلیارد تومانی ثبت کرده است. نیازی به یادآوری نیست که اگر نرخ تورم در میزان فروش فیلم های ایرانی در نظر گرفته شود، فیلم سگ بند اساسا شانسی برای قرارگرفتن در میان ده فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران ندارد.البته که شرایط برای فیلم سگ بند هم اندکی متفاوت به نظر می رسد. در شرایطی که مخاطبان سیمای ملی امسال هم امیدوار بودند تا حداقل تیزری چند ثانیه ای از فیلم های اکران نوروزی تماشا کنند، این فرصت تنها به فیلم موقعیت مهدی داده شد تا خودی در صحنه تلویزیون نشان دهد؛ نکته ای که حتی مورد توجه تهیه کننده فیلم سگ بند هم قرار گرفت و اعتراض او را به همراه داشت.این روزها تنها ژانری که در سینمای ایران می فروشد، ژانر کمدی است. تهیه کنندگان و کارگردانان و حتی فیلم نامه نویسان ژانر کمدی در ایران هم پذیرفته اند که اقبال عمومی نسبت به کمدی های معنادار و طعنه آمیز چندان زیاد نیست و البته که احتمال برخورد با کمدی های تند و تیز هم وجود دارد. بنابراین بیشتر فیلم های کمدی این روزهای سینمای ایران را عناوین تهی، فاقد چارچوب داستانی و واقعا مضحک تشکیل می دهند که تماشای یک باره آن ها برای تماشاگران ریزبین سینمای ایران و جهان هم ممکن نیست.

تصویرفیلم سگ بند

فیلم سگ بند به عنوان دومین فیلم بلند مهران احمدی تلاش می کند تا از این فضای مسموم فاصله بگیرد. در شرایطی که بیشتر فیلم های کمدی سینمای ایران در سال های اخیر عناوینی بودند که بیشتر شبیه به ویدیوهای چنددقیقه ای اینستاگرامی به نظر می رسیدند، فیلم مهران احمدی تلاش می کند تا کمدی متفاوتی به مخاطب عرضه کند و الحق و الانصاف هم که در رسیدن به این هدف واقعا موفق ظاهر می شود.هنرنمایی ها در فیلم سگ بند به شکل تحسین برانگیزی چندین سطح از سایر عناوین سینمای کمدی ایران بالاتر قرار می گیرد. دلیل این دستاورد را باید در شخصیت پردازی و موقعیت سازی فیلم نامه جستجو کرد که تلاش می کند تا شخصیت هایش را در موضع ضعف قرار ندهد. اگرچه در راه رسیدن به این هدف گاهی هم شکست می خورد اما فیلم نامه فیلم سگ بند نقطه در مقایسه با بیشتر فیلم های کمدی چند سال اخیر سینمای ایران کیفیت بهتری دارد.از سوی دیگر، شوخی های فیلم جدید مهران احمدی عاری از شوخی های زشت جنسیت زده و طعنه های سیاسی چندش آور است و همین مسئله به موفقیت بیشتر فیلم سگ بند کمک می کند. فیلم به شکل وفادارانه ای به درام خود تکیه می کند و تا آخرین لحظات می جنگد تا به داستان خود وفادار بماند. به عبارت دیگر، فیلم سگ بند به شدت تلاش می کند تا عنوانی متفاوت در این روزهای سینمای ایران باشد و در رسیدن به این هدف هم موفق ظاهر می شود.برای درک بهتر آن چه فیلم سگ بند در جستجوی آن است باید به تیم بازیگران آن توجه کنید. نازنین بیاتی و بهاره کیان افشار از جمله بازیگران زن این فیلم هستند که معمولا در فیلم های کمدی دیده نشده اند. از سوی دیگر، سیامک صفری هم در این فیلم هنرنمایی می کند که بازیگری در مدیوم تئاتر لقب می گیرد. بنابراین می توان گفت که پذیرفتن پیشنهاد هنرنمایی در یک فیلم کمدی از سوی این سه بازیگر که معمولا در ژانرها و فضاهای دیگر رویت شده اند به خوبی کیفیت متفاوت فیلم سگ بند را نشان می دهد.اما بازیگران متفاوت تنها برتری فیلم مهران احمدی نیست. امیر جعفری یکی از بازیگران اصلی فیلم پرفروش این روزهای سینمای ایران است که هنرنمایی نسبتا متفاوتی در فیلم سگ بند ارائه می دهد. بهرام افشاری هم که آهسته آهسته در حال تبدیل شدن به ستاره کمدی ایران است در این فیلم با یک نقش آفرینی منحصر به فرد به سراغ مخاطب می آید. ارتباط میان این دو بازیگر [که در فیلم نقش های اصلی را برعهده دارند] به خوبی برقرار شده و آن ها به معنای واقعی کلمه در نقش های خود فرو رفته اند.دو بازیگر مرحوم سینمای ایران هم در این فیلم هنرنمایی می کنند؛ زنده یاد سیروس گرجستانی و مرحوم عزت الله مهرآوران از جمله بازیگران دوست داشتنی سینما و تلویزیون ایران بودند که اعتبار بسیار بیشتری به فیلم سگ بند داده اند. با این حال هیچکدام از این بازیگران نمی توانند به اندازه امیر جعفری و بهرام افشاری در فیلم بدرخشند. چراکه نه تنها فیلم فرصت بیشتری به آن ها می دهد تا خودنمایی کنند بلکه شیمی بی نظیری میان این دو بازیگر اصلی فیلم سگ بند ایجاد شده که واقعا تحسین برانگیز به نظر می رسد.

کارگردان فیلم سگ بند

  • مهران احمدی : مهران احمدی (زادۀ ۹ اسفند ۱۳۵۲) بازیگر و کارگردان ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون است.مهران احمدی در کودکی به نیشابور مهاجرت کرد و در نوجوانی دوباره به زادگاهش تهران بازگشت.او در سال ۱۳۷۳ وارد دانشگاه آزاد و در رشته تئاتر در رشته بازیگری فارغ التحصیل شد. وی فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۸۵ با بازی در فیلم «آدم» ساخته رضا کاهانی آغاز کرد. او همچنین به عنوان برنامه ریز، دستیار کارگردان و مدیر تولید در چند اثر حضور داشته است. بازی جدی احمدی در فیلم هایی مثل یک خانواده محترم، بغض و ماحی قابل توجه بود. او در سال ۱۳۹۲ در مجموعه تلویزیونی آوای باران نقش شکیب را بازی کرده است.
تصویرمهران احمدی

بازیگران فیلم سگ بند

تصویربازیگران فیلم سگ بند

سایر عوامل فیلم سگ بند

  • تهیه کننده: محمدحسین قاسمی، نویسنده: حمید اکبری خامنه، فیلمبردار: ساعد نیک ذات، تدوین گر حمید نجفی راد، طراح صحنه و لباس: سیامک احصایی، مدیر صدابرداری: آرش برومند، طراح گریم: عباس عباسی، مدیر تولید: مسعود زمانی، مدیر برنامه ریزی و دستیار یک : روزبه سجادی حسینی، منشی صحنه : آناهید روستا، عکاس: طاها آبیار ، مدیر تدارکات: علیرضا اصلانی، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک، جلوه های ویژه رایانه ای: فرید ناظرفصیحی، سرمایه گذار: سعید خادمی، روابط عمومی: ادریس رفیع زاده.

تیزر فیلم سگ بند

مشخصات فیلم سگ بند


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
داریوش ارجمند: خانومه میره وزنه بردار میشه 2 سال دیگه نه رحم داره نه تخمدان همشو عمل میکنه میریزه دور! من پدر سنتی رو دوست دارم تا پدری که سفره عرق پهن میکنه+فیلم (531 نظر) عکسی از اولین روز مادر شدن فرح پهلوی/ قرق بیمارستان و نمایش زندگی سلطنتی... (238 نظر) ساده زیستی رهبر انقلاب به روایت تصویر / از عینک شکسته و کفش ساده تا سفره غذای ساده در کنار سیاستمداران (223 نظر) مادر علی دایی: پسرم به بیمارستانها گفته اگه کسی توان مالی نداشت به من خبر بدین؛ به هر نیازمندی که من بگم به حسابش پول واریز می‌کنه +ویدیو (217 نظر) سفره غذای ساده و دورهمی صمیمی رهبر معظم انقلاب با فرماندهان ارشد سپاه+عکس/ آقا هم مثل همه روی زمین غذا می خورد (181 نظر) محمدرضا گلزار: تا میتونین دعا کنین تا میتونین نماز بخونید؛ آدم بی‌اعتقاد هیچ چیز در زندگیش نداره+ویدیو (176 نظر) مهنوش صادقی همسر دوم مهدی هاشمی: 20 سال با مهدی هاشمی رابطه داشتم و گلاب آدینه خبر داشت (175 نظر) نگاهی به لباس عروس های زنان شاه پهلوی؛ از لباس عروس 30 کیلویی ثریا اسفندیاری تا پیراهنی مزین به پرهای لک‌لک آفریقایی! / به نام مردم به کام خاندان منحوس پهلوی+عکس (174 نظر) داریوش ارجمند: من مختار رو خوب میشناسم! مختار خیلی علیه السلام نیست/ اصلا از مختار و فریبرز عرب نیا خوشم نمیاد! (162 نظر) خنده رهبر انقلاب از پیشنهاد عجیب احمدی‌نژاد: ساخت اتوبان از فرودگاه امام به مسجد جمکران تا امام زمان در ترافیک و شلوغی اتوبان قم گیر نکنند! (146 نظر) نگاهی به مجلل ترین مدرسه در سوئیس که بچه های پهلوی در آنجا درس خواندند/ زمانی که بچه های مردم از امکانات کم تحصیلی هم برخوردار نبودند! (128 نظر) علی دایی: همسرم بهترین مشاورم هست؛ ویلای به شکل توپ در کلاردشت ندارم؛ میلیون‌ها علی دایی هم برای مردم کم است+عکس (117 نظر) تصویری از اعلامیه ترحیم همسر تایلندی یوسف تیموری/ روحش شاد و یادش گرامی (116 نظر) آلبوم تصاویر آذری جهرمی به مناسبت سالروز تولدش ؛ از استایل دامادی در شب عقد و سفر به حافظیه و تخت جمشید با اهل و عیال تا موتورسواری کنار دریا و دوشیدن شیر گوسفند (94 نظر) فوتبالیست ملی‌پوشی که صاحب 7 هزار راس گوسفند است؛ استخدام 10 چوپان برای نگهداری از گوسفندان (75 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سیما خضرآبادی: من هیج عنوان پرسپولیسی نیستم ولی عاشق رنگ قرمزم
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 29 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز پنجشنبه 29 تیر 1403 + فیلم
4 هنرمند محبوب ایرانی که همسر خارجی دارند/ از ازدواج ساعد سهیلی با دختر فرانسوی تا زن هندی بنیامین بهادری+عکس
فال روزانه پنجشنبه 29 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه پنجشنبه 29 شهریور 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 29 شهریور 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 شهریور 1403
برگزاری مسابقات فوتبال جام شهدای خدمت در ارومیه
بیوگرافی و زندگی خصوصی محمدرضا هلال زاده، ضیا سریال طوبی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
عموی تتلو: تتلو گیاهخوار است، ماموران زندان هم برای گیاهخواری او شرایط را فراهم می‌کنند
آتش سوزی کارخانه تولیدی فولاد در تیکمه داش + فیلم
اهدای زمین به آموزش و پرورش شهرستان مرند
از پرستاری تا طبابت/کتاب"سمفونی موگادیشو" خاطرات من از سومالی است
نجات معجزه آسای مرد 55 ساله از چاه 35 متری در مرند
منتخب روز   
توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW جمله امروز پزشکیان که گفت «خیلی خراب نکردم که؟» در فرهنگ آذری زبان ها یعنی چه؟ +عکس کیک تولد خاص و شکلاتی شهاب حسینی برای تولد 13 سالگی پسرش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : یه آقایی با کیف سامسونِت و کت و شلوار آبی استخری اومد صداشو کلفت کرد مغرورانه گفت آقای مدیری من برای اینکه وارد سینما شم باید چیکار کنم گفتم باید بلیط بخری+ویدئو کیک تولد خاص و شکلاتی همسر هاشمی رفسنجانی برای تولد 82 سالگی یارش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس انتشار غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب + فیلم/ دیدن این ویدیو با صدای دلنشین رهبری رو از دست ندید نگاهی به کیک تولد 44سالگی شهاب حسینی با دیزاین خاص در خانه اش/مبارکا باشه +عکس