معرفی فیلم شیرین قناری بود

  چهارشنبه، 07 مهر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی فیلم شیرین قناری بود
شیرین قناری بود فیلمی به کارگردانی داوود توحیدپرست و نویسندگی داوود توحیدپرست و یاسمن کفایتی ساخته سال ۱۳۹۰ است. این فیلم پس از ۹ سال توقیف سر انجام در سال ۱۳۹۹ به صورت آنلاین اکران شد.

خلاصه داستان فیلم شیرین قناری بود

دختر آرمان گرایی که قصد دارد مشکلات جامعه و مردم را به تنهایی از میان بردارد، ولی به دلیل علاقه به ورزش فوتبال از مدرسه اخراج می شود…

نکاتی درباره فیلم شیرین قناری بود

فیلم «شیرین قناری بود» بیشتر شبیه به یک تله فیلم است تا یک فیلم سینمایی و لیست بازیگران فیلم هم حکایت از همین موضوع دارد، فیلم «شیرین قناری بود» علاوه بر فیلمنامه ضعیفی که دارد، در پرداخت هم بسیار ضعیف است، طبیعتاً فیلم با محوریت ورزش علی الخصوص ورزش فوتبال طرفداران زیادی خواهد داشت، هر چند که از این دسته کارها در سینما و تلویزیون ایران محدود اتفاق می افتد اما همین تعداد نیز با استقبال مواجه می شود، چه برسد به اینکه سوژه فیلم کری بین دو تیم پرسپولیس و استقلال باشد.نویسندگی فیلم «شیرین قناری بود» برعهده داوود توحید پرست بوده است، وی همانند فیلم قبلی خود یعنی «نامزد آمریکایی من» نگارش فیلمنامه را انجام داده است، یکی از مهمترین مشکلات و ضعف های فیلم «شیرین قناری بود»، همین فیلمنامه است، فیلمنامه ای که با داشتن سوژه جذاب اما در پرداخت به شدت منفعل است.داوود توحید پرست با داشتن یک قصه بکر با مضمون ورود بانوان به ورزشگاه و ارتباط آن به طرفداران دو تیم پرسپولیس و استقلال قدم اول را برای ساخت یک کار خوب به درستی برداشته است، اما در ادامه مسیر با بی راهه رفتن، فیلم را به مرز نابودی می کشاند. قصه فیلم «شیرین قناری بود» یکی از سوژه های خوب سینما می توانست باشد که با عجله نویسنده و کارگردان فیلم به یک اثر به شدت ضعیف بدل شده است.فیلم «شیرین قناری بود» در جشنواره های مختلف خارجی همچون جشنواره های دهلی نو و زانزیبار و میلان ایتالیا و ... حضور یافت و توانست در جشنواره بلک آلمان به عنوان بهترین فیلم بخش نوجوان و جوان شناخته شود و این فیلم در لوکیشن هایی همچون استادیوم آزادی، باشگاه استقلال، پارک لاله، سینما، دبیرستان دخترانه حجاب، آموزش پرورش منطقه 6، نیاوران، بلوار کشاورز و نازی آباد تصویربرداری شده است.«شیرین قناری بود» فیلمی درام پیرامون مشکلات ورود زنان به ورزشگاه ‏های فوتبال و روایتی از علاقه مندی دختران آرمان گرایی است که قصد دارد مشکلات جامعه و مردم را به تنهایی حل نماید، ولی به دلیل علاقه اش به ورزش فوتبال از مدرسه اخراج می شود و ... در خلاصه داستان فیلم آمده است: شیرین با بازی سعیده رودبارکی که طرفدار تیم استقلال است به دلیل علاقه شدید به فوتبال از دبیرستان اخراج می شود و همزمان مورد توجه شاهرخ با بازی امید علومی که خواننده و پرسپولیسی است قرار می گیرد اما شیرین از پرسپولیسی ها نفرت دارد ! در اوج کری خوندن ها ؛ شیرین و دوستش سارا برای تماشای بازی استقلال و پرسپولیس ؛ با لباس پسرانه به ورزشگاه می روند و ...در فیلم «شیرین قناری بود» بازیگرانی همچون سعیده رودبارکی، نگین معتضدی، شهراد وثوقی، مجید حاجی زاده، فریبا شاهسون، حمید شریف زاده، نازنین پیرکاری، سحر افتاده، هلیا امامی، الهه فشاری، پریسا محبی، نوشین غریبی، مریم مرزبان، علی حمودی، جاسم کرار و امید علومی و ... به ایفای نقش پرداخته اند.علاوه بر فیلمنامه و کارگردانی ضعیف فیلم، بازی بازیگران فیلم نیز به شدت کسل کننده است، هر چند که بازیگران شاخصی در این فیلم ایفای نقش نکرده اند، اما از نگین معتضدی و مجید حاجی زاده که سالها تجربه بازی در فیلم های مختلف را داشتند به شدت نا امید کننده در این فیلم ظاهر شده اند.به عبارت دیگر فیلم «شیرین قناری بود» جزء سوژه های جذابی بود که حیف شده است، هیچ حرفی برای گفتن ندارد و از فیلمنامه تا کارگردانی و فیلمبرداری تا بازی ها همه ضعیف و در حد سینما و تلویزیون ایران نیست، اثری به شدت ضعیف که می توان آن را در رده فیلم های سوپر مارکتی یا به اصطلاح شانه تخم مرغی دسته بندی کرد.

کارگردان فیلم شیرین قناری بود

داوود توحیدپرست متولد 1339 تهران. وی در سال 1363 وارد انجمن سینمای جوان شده و فیلم کوتاه 8 م.م را ساخته است. دو مجموعه قصه بنام های چکمه و تولد غریبانه را به چاپ رسانده و همچنین فیلم 16 میلیمتری برای سینمای تجربی بنام گل به سر روزگار می ریزد را ساخته. در سال 1363 وارد صدا و سیما و ابتدا در گروه کودک شبکه اول و سپس منشی صحنه تلویزیون بوده است. در سال 1377 اولین فیلم سینمایی را با نام «معصوم» و بعد از آن «نامزد آمریکایی من» دومین تجربه کارگردانی وی می باشد. از جمله کارهای او می توان به سریال ماه محبوب و بوی گندم اشاره کرد.

داوود توحیدپرست

بازیگران فیلم شیرین قناری بود

سعیده رودبارکی، نگین معتضدی، شهراد وثوقی، پردیس افکاری، مجید حاجی زاده، فریبا شاهسون، مسعود منصوری

سایر عوامل فیلم شیرین قناری بود

تهیه کننده و کارگردان: داود توحیدپرست- نویسنده فیلمنامه: یاسمن کفایتی، داود توحیدپرست – مجری طرح و مدیر برنامه ریز: یاسمن کفایت- مدیر فیلم برداری: سیدنظام کشفی- صدابردار و صداگذار: احمد کلانتری- تدوین: بهروز داوری- طراح صحنه و لباس: شیرین بوریایی دوست- طراح چهره پردازی: رحیم مهدیخانی- دستیار اول کارگردان: علی توحیدپرست- دستیار کارگردان: مسعود منصوری، رامین اکبری، مهدی نیکنام، علیرضا قاضی- دستیار تدوین: مهاجر توحیدپرست- منشی صحنه: مریم ویس مردازی، الهام اخوان- جانشین تولید: مصطفی ترابی- مشاور پروژه: ناصر سهرابی- عکاس: عباس حسین ابهری- تصویر بردار پشت صحنه: سمیه شرف شاهی- تدارکات: نادر لطفی، حمیدرضا نوروزی، عبدالله محمدی، امیر اسکندری، شهرام شریفی، عباس خدیری- گروه فیلم برداری: سیدکمال صفوی، احمدرضا اکبری، علیرضا جدیدی، علی فراهانی، بهنام رسولی- چهره پردازان: شبنم قاسمی، شهریار حاجی احمدی- دستیاران صحنه: البرز ملک پور، مهدی نیکنام، مینو آشوری- دستیار صدا: کیانوش حاج رمضانی- کارشناس نظامی: سرهنگ رحیم رمضانی- طراح بدلکاری: علیرضا فتحی- بدلکاران خیبر: مژگان صادقی، امیر حسین خنجری- سینه موبیل: سیدکمال صفوی- فیلمرو: توماج- مسئول هنروران: مبارکعلی اکبری- سرمایه گذار: یاسمن کفایتی.

​​​​مشخصات فیلم شیرین قناری بود


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده: نمی‌خواهم در قطعه هنرمندان دفن شوم! (209 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (102 نظر) لحظه اعطای جایزه 60 میلیاردی بهروز تابانی قهرمان پرورش اندام تبریزی در دبی پرو +فیلم (54 نظر) (ویدیو) پیام مهم شهربانو منصوریان ووشوکار قهرمان برای مردم ایران / وی بعد از ثبت نام در دانشگاه گفت : رییس جمهور بعدی خودمم منتظر باشید ! (44 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تعمیر صندوق شکسته ماشین اش حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (38 نظر) تصویری ناب از آب نوشیدن هاشمی رفسنجانی از چشمه‌یِ باغ حضرت فاطمه در مدینه+عکس/ توجه نکردن مرحوم هاشمی به تذکر نیروهای سعودی درباره آلوده بودن آب (34 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش شمالی با عکس حشمت فردوس حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (31 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: اسمم محسنه یعنی نیکوکار ولی نافرمانم مثل کچلی که مو نداره و اسمشو میذارن زُلف علی +ویدئو😂👌 (29 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در ابداع توالت خیلی عمومی در هوای آزاد/ دکترای معماری و طراحی حق توئه😂+عکس (20 نظر) (فیلم) طنین انداز شدن آهنگ کُردی شاد در لندکروز میلیاردی هادی چوپان +فیلم/ گرگ پارسی گشت و گذار در ایران را آغاز کرد (18 نظر) نگاهی به ماشین مرسدس بنز هوش پران سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان که همه آرزوشو دارن/آقای بازیگر سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (18 نظر) گریه های جگر سوز نرگس محمدی در مراسم عزای برادرزاده اش +عکس/ روحش شاد و مسیرش غرق در نور (16 نظر) داریوش ارجمند: خودم را سرباز سردار سلیمانی میدانم+عکس (15 نظر) آخرین لبخند از ته دل شهید اسماعیل هنیه در آغوش رهبر معظم انقلاب +عکس/ شهادت مزد اخلاصش بود (15 نظر) نگاهی به خانه ابدی باشکوه اولین هنرمند دفن شده در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران/ چه شعر زیبایی روی مقبره‌اش حک شده+عکس (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تور دلال ها برای دانشجویان متقاضی مهاجرت / به رومانی نروید!
نه به شیر خشک! / معجزه تناسب اندام برای مادر با شیردهی به نوزاد!
فال ابجد روزانه پنجشنبه 11 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 11 مردادماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 11 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 11 مرداد ماه 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 11 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 11 مرداد 1403 + فیلم
ویدیو/ علت ایجاد میخچه در پا/ آسان‌ترین روش نابودی میخچه بدون درد و خون‌ریزی
ویدیو/ طوبی آزموده، معلمی بزرگ که "ناموس" را برای دختران ایرانی تأسیس کرد
این شمشیرباز مصری در ماه هفتم بارداری شگفتی‌ساز المپیک پاریس شد+عکس
فرزاد حسنی: بین ما سه برادر خوش‌تیپمان فرهاد است، حرف‌زنمان من هستم و عاقلمان فرشاد!
هدیه فضایی‌ها در گنجینه باستانی کشف شد!
جنایت هولناک خانوادگی بیخ گوش مادر و خواهر / جسد برادرم را در باغچه دفن کردم
پیام رئیس جمهور پزشکیان در پی ترور اسماعیل هنیه / دیروز دستش را بالا بردم، امروز روی شانه‌هایم باید تشییعش کنم
منتخب روز   
شهاب حسینی در دنیای واقعی رقیب عشقی این مرد بود! + فیلم/ پاسخ جالب آقای بازیگر... حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍