معرفی فستیوال های زیبا و جذاب کشور آلمان

  جمعه، 20 آبان 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
معرفی فستیوال های زیبا و جذاب کشور آلمان
درباره فستیوال های آلمان چیزی شنیده اید؟ ساعد نیوز قصد دارد این فستیوال ها را به شما معرفی کند.

جدی، فاقد روحیه ی طنز، دقیق و سروقت. این ها کلیشه هایی هستند که همه ی ما در مورد آلمانی ها شنیده ایم و تصور می کنیم که آن ها بی روح ترین انسان های روی کره ی زمین هستند. با این حال، ما می خواهیم شما را با رازی کوچک در مورد آلمان ها آشنا کنیم. بازدید سالانه ی بیش از ۳۰ میلیون گردشگر از آلمان به ما ثابت خواهد کرد که آن ها کشور جذابی دارند.آلمانی ها فستیوال های فراوانی دارند و گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند، فرصت غرق شدن در گرم ترین و مفرح ترین بخش های فرهنگی آلمان را به دست می آورند.

کارناوال

این فستیوال که به «فصل پنجم» نیز معروف است، همراه با رژه ای بزرگ موسوم به «رژه ی دوشنبه ی رُز» برگزار می شود. در این رژه مردم با لباس های رنگارنگ و ماسک های عجیب به خیابان ها می آیند و گروه های موسیقی و رقصندگان سراسر خیابان های آلمان را به اشغال خود درمی آورند. کارناوال در سراسر این کشور جشن گرفته می شود، اما کانون آن در شهرهای کلن، دوسلدورف، مونستر (Muenster) و ماینتس است.

فستیوال بین المللی فیلم برلین

هرساله در ماه فوریه، برلین فرش قرمز خود را برای میزبانی از فستیوال بین المللی فیلم پهن می کند. نمایش بیش از ۴۰۰ فیلم از سراسر جهان در سالن های نمایش تاریخی، برگزاری میهمانی ها و رویدادهای ویژه از مهم ترین بخش های این فستیوال هستند. فستیوال فیلم برلین در کنار فستیوال های فیلم کن و ونیز از اهمیت بالایی در اروپا برخوردار است.

جشنواره فیلم برلین

فستیوال راین در شعله

این فستیوال شما را به دیدن زیبایی طبیعی رود راین در حال و هوایی متفاوت دعوت می کند. هزاران فشفشه، آتش بازی های حیرت انگیز و قایق های بخار چراغانی شده، رود راین، کرانه های آن و قلعه های اطراف را نورافشانی می کنند. این رویداد شگرف در آخر هفته های دو ماه مه و سپتامبر برگزار می شود.

روز کارگر

هرساله روز کارگر در برلین صحنه ی درگیری میان تظاهرات کنندگان چپ گرا و نیروی پلیس آلمان است. این شهر در تلاشی برای تبدیل شورش های سالانه به رویدادی مثبت، سرسختانه به دنبال خلق یک فضای جشنواره ای است. بیش از ۱۶ بلوک در منطقه ی کروزبرگ (Kreuzberg) در اول ماه مه به روی خودروها بسته شده و تبدیل به عرصه ی هنرنمایی گروه های موسیقی می شوند. به علاوه، همسایه ها نیز اقدام به پخش کردن خوراکی های لذیذی در خیابان ها می کنند.

روز کارگر در ایالت باواریا همچنان با مصرف انواع نوشیدنی همراه است. مردم در دهکده های زیبای این ایالت اقدام به ساخت یک تیرک آراسته شده با گل می کنند و به این ترتیب به استقبال ماه های گرم تر سال می روند.

کارناوال فرهنگ ها

برلین دارای کارناوال مختص به خود در فصل تابستان است؛ کارناوال رنگارنگ فرهنگ ها سالانه بیش از ۱.۵ میلیون بازدیدکننده را برای ادای احترام به روح چندفرهنگی پایتخت آلمان، راهی این فستیوال خیابانی ۴ روزه می کند. بازدیدکنندگان می توانند در طول این فستیوال از خوراکی ها و نوشیدنی های مختلف، شرکت در میهمانی ها و تماشای یک رژه ی خیابانی همراه با خوانندگان و رقصندگانی از ۷۰ کشور مختلف لذت ببرند.

فستیوال باخ

این فستیوال مشهور جهانی در لایپزیک، هرساله به منظور گرامی داشت مشهورترین شهروند این شهر، یوهان سباستین باخ، برگزار می شود. هنرمندان سرشناس از سراسر جهان شاهکارهای کلاسیک باخ را در مکان های تاریخی نظیر کلیسای توماس اجرا می کنند؛ کلیسایی که باخ برای مدت ۲۷ سال در آن کانتور مذهبی بود.

جمعه خوب یا همان (Good Friday)

جمعه خوب، یک تعطیلات رسمی در سراسر آلمان به نشانه مصلوب شدن عیسی مسیح است. این جشن دو روز قبل از عید پاک در روز یکشنبه برگزار می شود. گذشته از آداب و رسوم خاص دینی در این روز، مردم با انگیزه های غیر دینی هم این روز را جشن می گیرند. این روز به آلمانی (Karfreitag) نامیده می شود.

جشن اکتبر

ستاره ی درخشان این فهرست، جشن اکتبر در ایالت باواریا است. هرساله در ماه های سپتامبر و اکتبر بیش از ۶ میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان راهی مونیخ می شوند تا غذاهای اصیل ایالت باواریا، موسیقی و سنت های آن را تجربه کنند. بازدیدکنندگان می توانند در این جشن شاهد رژه های رنگارنگ فراوان، کنسرت های روباز و تفریحات مختلف برای شادی همه ی اعضای خانواده باشند.

فستیوال کدوتنبل

هرساله در فصل پاییز، فستیوال بزرگ ترین کدوتنبل جهان در خارج از شهر اشتوتگارت برگزار می شود. این فستیوال در زمین های قلعه ی تماشایی لودویگسبورگ (Ludwigsburg) برگزار شده و در آن بیش از ۴۵۰,۰۰۰ کدوتنبل به نمایش درمی آیند. بازدیدکنندگان می توانند نمایش های باورنکردنی از کدوتنبل، رویدادهایی مانند مسابقه ی قایق سواری با کدوتنبل و غذاهای تهیه شده از کدوتنبل را تجربه کنند.

فستیوال کدو تنبل

بازارهای کریسمس

بازارهای کریسمس بخش جذابی از سنت تعطیلات در آلمان هستند و راه خوبی برای آشنایی با این ایام در کشور ژرمن ها محسوب می شوند. تمامی شهرهای آلمان این فصل را با حداقل یک بازار کریسمس سنتی جشن می گیرند. بازدیدکنندگان می توانند با حضور در این بازارها سوار بر چرخ وفلک های قدیمی شوند، تزئینات دست ساز مخصوص عید را خریداری کنند، به نواهای سنتی آلمانی برای ایام کریسمس گوش دهند و خوراکی های مخصوص این ایام را بچشند.

بازارهای کریسمس

فستیوال باله

فستیوال باله ی مونیخ احتمالاً یکی از شلوغ ترین زمان های سال برای گروه باله ی ایالت باواریا باشد. این گروه باله همراه با دیگر گروه های بین المللی باله در این فستیوال یک هفته ای در اوایل ماه آوریل، اقدام به برگزاری اجراهای متعدد می کنند. این اجراها توسط برخی از مدرن ترین و خلاق ترین طراحان رقص دنیا خلق شده و بسیاری از آثار معاصر صرفاً برای این فستیوال ویژه ساخته می شوند.

فستیوال باله ی مونیخ به تازگی به یکی از معتبرترین رویدادهای سراسر اروپا تبدیل شده است و بازدیدکنندگانی از سراسر قاره و جهان را به سوی خود جذب می کند. در طول این فستیوال گروه های میهمان و رقصندگان حرفه ای از سراسر جهان بر روی صحنه حاضر شده و اقدام به اجرای برترین آثار خود می کنند.

فستیوال بین المللی دیکسیلند

فستیوال بین المللی دیکسیلند (Dixieland) در شهر درسدن، هرساله بیش از ۳۵۰ نوازنده ی موسیقی جاز دیکسیلند (موسیقی جاز سنتی) را به سوی خود جذب می کند. بازدیدکنندگان و نوازندگان به یک اندازه از حضور در فستیوال های روباز در اطراف رود اِلب لذت می برند. مردم می توانند شاهد برگزاری رژه ی دیکسی (Dixie) و اجراهای خیابانی باشند. نوازندگانی از سراسر جهان برای جمعیت فراوانی از حاضران در فضای باز به اجرا می پردازند.

در این فستیوال کنسرت های مختلفی از سوی نوازندگان انفرادی برای کودکان و همچنین خانواده ها برگزار می شود. نوازندگان آثار خود را در فضایی شاد و خودمانی اجرا می کنند. آن ها همچنین به منظور تهییج شرکت کنندگان و افزودن فضای شادتر به فستیوال، لباس های سنتی می پوشند.

فستیوال بین المللی دیکسیلند

فستیوال قرون وسطی

فستیوال قرون وسطی یک بازآفرینی از دوران قرون وسطی در عصر حاضر است. این فستیوال هرساله در شهر سِلب (Selb) برگزار شده و با اجراهایی از موسیقی های قرون وسطایی، جادوگرها، گداها، نمایش های گروهی، یک بازار قدیمی همراه با فروشندگان آن، مراسم آتش بازی و مردمی که لباس های قرون وسطی به تن کرده اند، همراه است. اگر همیشه آرزو داشتید که مهارت خود در تیراندازی را امتحان کنید، این فستیوال زمان مناسبی برای این کار است.

فستیوال قرون وسطی همچنین کارگاه هایی برای آموزش آهنگری، صنعتگری، رقص و آلات موسیقی اوایل دوران رنسانس دارد. غذا، خریدوفروش کالا، مبارزه و بازی های قرون وسطایی بخشی از برنامه های این فستیوال هستند. گروه های موسیقی و نوازندگان از سراسر دنیا اقدام به اجرا در این فستیوال کرده و بازدیدکنندگانی از تمامی سنین را شاد می کنند. در پایان این فستیوال یک کنسرت موسیقی قرون وسطایی نیز در کلیسای شهر برگزار می شود.

روز دوم فوریه

سنت آمریکاییِ روز دوم فوریه، موسوم به روز گراوندهاگ (Groundhog)، ریشه در ایام مذهبی آلمانی ها، یعنی عید تطهیر حضرت مریم، دارد. آلمانی های مهاجر به پنسیلوانیا در دهه ی ۱۸۴۰ شروع به برگزاری سنت خود، با استفاده از یک جوجه تیغی، به منظور پیش بینی وضعیت هوا و پایان فصل زمستان کردند. از آنجایی که در پنسیلوانیا جوجه تیغی یافت نمی شد، آن ها این رسم را با یک رسم هواشناسی جایگزین کردند. به عقیده ی عوام، اگر در روز دوم فوریه هوا آفتابی باشد، تنها ۶ هفته از زمستان باقی مانده است؛ اما اگر در این روز هوا ابری بود، می توان آن را نشانه ی اول بهار دانست.

روز پدر

قدمت روز پدر در آلمان به دوران قرون وسطی، به عنوان رسمی مذهبی برای احترام به خدای پدر در روز عروج مسیح به آسمان، بازمی گردد. با این حال، در آلمان مدرن امروزی، روز پدر بیشتر شبیه به روزی است که پسرها همراه با دوستان خود به گردش و تفریح می روند و به هیچ وجه به مانند دیگر کشورها نظیر آمریکا، یک تعطیلات خانواده محور محسوب نمی شود.

جشنواره نور در برلین

برلین شهری زیباست و جشنواره های متعددی در آن برگزار می شود. جشنواره نور برلین در ماه اکتبر در این شهر برگزار می شود. در این جشنواره شهر با نورهای مختلف پوشیده می شود. هنر نورپردازی را در جای جای این شهر مشاهده می کنید. ساختمان های مشهور شهر با نور طراحی می شوند و جلوه خارق العاده ای به برلین همیشه زیبا می بخشند.

جشنواره نور در برلین

ششم ژانویه یا همان (Epiphany)

این روز که در زبان آلمانی (Heilige Drei Könige) گفته می شود، به روز سه پادشاه نیز معروف است و یک جشن بزرگ مسیحی در کنار عید پاک و کریسمس است. این روز پایان رسمی کریسمس است و طبق روایات مسیحی، روزی است که سه خردمند با هدایای کودک، چند روز بعد از تولد عیسی مسیح به بیت الحم رسیدند. این روز در ایالت های بادن-وورتمبرگ، بایرن و ساکسونی تعطیل رسمی است.

نمایشگاه سرگرمی Fun Fair دوسلدورف

هر سال در تابستان دوسلدورف میزبان بزرگترین نمایشگاه سرگرمی در مجاورت رود Rhine میباشد.افرادی از سراسر اروپا به این شهر می روند تا در مدت ده روزه در این جشنها با قدمت 700 سال شرکت کنند. از جمله مراسمها مهم این نمایشگاه، مراسم تاریخی است که هزاران نفر از مردم در خیابان ها راه میروند که با پخش موسیقی زنده نیز همراه است. سرگرمی ها مختلف، انواع غذا و بازی های گوناگون بخشی دیگر از این مراسم شاد و جذاب است.

فستیوال دریا Sea Festival، کیل

هر سال درکیل یکی از محبوب ترین رویداد قایقرانی در جهان و یک جشنواره تابستانی برگزار میشود که میلیون ها تماشاگر از سراسر جهان برای حضور در این جشنواره مهیج به آلمان سفر میکنند. در طی نه روز در ماه ژوئن، حدود 2000 رویداد مختلف و پچور شور در این شهر برگزار می شود.
فستیوال دریا کیل شامل رژه ایی از هزاران کشتی، قایق بادبانی،دیگر قایق ها است. این قایق ها و چشم انداز های زییای منظره را می توان از سواحل این شهر مشاهده کرد. علاوه بر این، یک رژه از اتومبیل های پرزرق و برق و اجرای کنسرت های موسیقی نیز از دیگر بخشهای این فستیوال فوق العاده است.بلیط پرواز خود را برای شروع به سفرهای مختلف رزرو کنید.

فستیوال هامبورگ دام

شهر هامبورگ به بقیه کشورها می آموزد که چگونه جشنوارهای سرگرم کننده میتواند پایانی نداشته باشد. هامبورگ دام یک شهر بازی بسیار بزرگ است که در قلب این شهر قرار دارد.هر سال (بهار، تابستان، پاییز و زمستان) چهار فستیوال سرگرم کننده بزرگ در Hamburger Dom برگزار می شود که این رویدادهای بی نظیر هر کدام بیش از یک ماه برگزار می شود. این جشنواره های حیرت انگیر با نور و موسیقی، سواری، غذا، نوشیدنی ها و آتش بازی های دیدنی همراه است.

آلمان کشوری سردسیر است و بسیاری فکر می کنند این سرما در رفتارهای مردم آلمان ها نفوذ کرده است. با این حال مردم آلمان به لطف پیشینه و تاریخ خود رسوم و فرهنگ غنی و قابل احترامی دارند. آن ها با برگزاری جشن های فراوان در همه نقاط کشور اعلام کرده اند که آن طور که فکر می کنید سرد و غیرقابل تحمل نیستند. آنها با صمیمیت و شادمانی جشن ها و رویدادهای ملی و مذهبی خود را گرامی می دارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان