ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی کتاب ناتمام اثر پریانکا چوپرا

  پنجشنبه، 31 شهریور 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی کتاب ناتمام اثر پریانکا چوپرا
پریانکا چوپرا، بازیگر و تهیه‌کننده‌ی سینما، در کتاب ناتمام با ما از پستی‌ها و بلندی‌های زندگی‌اش از کودکی تا بزرگسالی و از بزرگ شدن در دو فرهنگ شرق و غرب می‌گوید. کتاب حاضر پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در سال 2021 در بخش زندگی‌نامه و خاطرات شده است. در ادامه ساعد نیوز به معرفی کتاب ناتمام پرداخته است همراه ما باشید

درباره پریانکا چوپرا

پریانکا چوپرا جوناس (انگلیسی: Priyanka Chopra Jonas؛ زادهٔ ۱۸ ژوئیه ۱۹۸۲) بازیگر و مدل هندی است. چوپرا که برندهٔ مسابقه دوشیزۀ دنیا ۲۰۰۰ شده، یکی از پردرآمدترین و محبوب ترین سرگرمی سازهای هند است. او جوایز مختلفی از قبیل دو جایزهٔ ملی فیلم و پنج جایزهٔ فیلم فیر دریافت کرده است. در سال ۲۰۱۶، دولت هند او را با نشان پادما شری تجلیل کرد و تایم او را به عنوان یکی از ۱۰۰ شخص تأثیرگذار در جهان معرفی کرد. نام او در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از سوی فوربز در فهرست قدرت مندترین زنان جهان آمده است.

پوستر پریانکا چوپرا

درباره کتاب ناتمام

پیریانکا چوپرا جوناس در کتاب «ناتمام» از زندگی اش در دو فرهنگ متفاوت آسیایی و آمریکایی و چگونگی رشد و شکوفایی آموخته ها و استعدادهایش می گوید. زندگینامه ای بی نظیر که ریشه در دو دنیای مختلف دارد. کتاب ناتمام به کودکی پیریانکا چوپرا جوناس در هند؛ سال های نوجوانی اش در ایالات متحده آمریکا و بازگشتش به هند می پردازد، جایی که برخلاف انتظار، تازه واردی در دنیای هنر و سرگرمی توانست برنده مسابقه ملی و بین المللی زیباترین دوشیزه جهان شود تا سرآغازی باشد برای حرفه بازیگری اش در سطح جهان. پیریانکا با صداقت و صمیمیت تمام، چالش های مسیر رسیدن به هدفش و خانه به دوشی دوران کودکی اش را با خواننده به اشتراک می گذارد؛ درنتیجه خواننده با کتابی فلسفی، الهام بخش، جسور و سرکش مواجه است. دقیقا مانند خود نویسنده. سال های کودکی را در هند می گذراند و سه سال از نوجوانی اش را در آمریکا. در هفده سالگی، زیباترین دختر هند می شود و ناگهان به شهرتی جهانی دست می یابد. بعد از آن، سراغ بازیگری و تهیه کنندگی می رود و سفیر حسن نیت یونیسف می شود. این چند جمله چکیده ی زندگی نویسنده ی کتاب حاضر است، اما آیا سال های عمر یک انسان با فراز و نشیب هایش را می توان در چند جمله خلاصه کرد؟ کتاب ناتمام (Unfinished) به این پرسش پاسخ منفی می دهد، زیرا تجربه های زندگیْ جزئیات و ظرایف بسیاری دارد که فقط کسی که آن را زیسته قادر به بازگو کردن آن است. بزرگ شدن در هند آن هم در خانواده ای که هر دو والد پزشک ارتش اند چه احساسی دارد؟ گذراندن سال های نوجوانی در آمریکا و تجربه ی نژادپرستی، چطور؟ چگونه مسیر دختری که از خانواده ای این چنینی می آید به شرکت در مسابقه ی زیباترین دختر جهان ختم می شود؟ شهرت در سن پایین چه مزایا و معایبی دارد؟ بازیگری و تهیه کنندگی در بالیوود و هالیوود چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ و هزاران پرسش دیگری که هیچ کس جز پریانکا چوپرا جوناس (Priyanka Chopra Jonas) نمی تواند پاسخی به آن ها بدهد، چون این اتفاق ها آن قدر نادر و کمیاب اند که کمتر کسی در جهان آن ها را تجربه کرده است. کتاب ناتمام، درست مانند نویسنده اش، اثری جسورانه، الهام بخش و سرکش است. این زندگی نامه می تواند برای سراسر افراد در جهان، خصوصاً دختران جوان، الگویی باشد تا بیاموزند که چگونه می توانند دست از رؤیاهایشان نکشند و اهداف خود را دنبال کنند. پریانکا چوپرا، با بیان زندگی خود، به ما نشان می دهد که کلید دستیابی به آرزوها تلاش خستگی ناپذیر و تعهد به اهداف است.

افتخارات کتاب ناتمام

  • پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز
  • نامزد دریافت جایزه ی گودریدز برای بهترین کتاب زندگی نامه و خاطرات در سال 2021

نکوداشت های کتاب ناتمام

  • زندگی نامه ای پر از جنب وجوش از فردی سخت کوش. (کیرکاس ریویو)
  • خاطرات پیریانکا چوپرا جوناس هیجان یک نوجوان هندی را به تصویر می کشد که مشهور شده و به سرعت از سطح ملی به سطح بین المللی رسیده است. (بوک لیست)
  • پیریانکا چوپرا جوناس نشان می دهد که چگونه با کاریزما و انعطاف پذیری، خود را وارد صنعت سرگرمی آمریکا کرد... کتاب ناتمام نمایانگر این است که جوناس چگونه در مقابله با مخالفانش مقاومت کرد. (یواس اِی تودی)

در بخشی از کتاب ناتمام می خوانیم...

در ماه مارس سال نهم مدرسه، من، پیریام و پوجا بدون هیچ ناراحتی وسایلمان را جمع کردیم تا دوباره به خاله ماتهور ماسی ملحق شویم. ایندیانا هم مانند آیوا در غرب آمریکا قرار دارد و ازنظرِ سیاسی و اجتماعی ایالت محافظه کاری است؛ به عبارتِ دیگر، زمین تا آسمان با نیویورک چندملّیتی و آزاد متفاوت است. البته خیلی آزادی و سیاست برایم مطرح نبود. آن جا بود که برای اولین بار با یک پسر آشنا شدم؛ اسمش باب بود. (برای احترام به حریم خصوصی اش، اسم اصلی او را به کار نمی برم.) هر دوی ما در دبیرستان شمال مرکزی تحصیل می کردیم؛ البته او سال دهم بود. خیلی سریع عاشقش شدم. عضو تیم فوتبال مدرسه، و نمراتش هم بسیار خوب بود و درواقع تمام چیز هایی را که در دبیرستان آرزویش را داریم او یک جا داشت. تمام عاشقانه ی ما در لحظاتی خلاصه می شد که باب پشت درِ کلاسم، خارج از دید معلم می ایستاد و برایم دست تکان می داد یا شکلک های خنده دار درمی آورد. آن جا منتظرم می ماند و بعد از تمام شدن کلاسم تا کلاس بعدی همراهی ام می کرد؛ اما من کمی در رابطه کُند پیش می رفتم. سرانجام به مرحله ای رسیدیم که دیگر عشقمان را پنهان نمی کردیم. یک روز زنجیرِ طلایی را که به گردن داشت باز کرد و دور گردن من بست. با خودم فکر کردم: یا خدا! ما داریم ازدواج می کنیم!

فهرست مطالب کتاب

  • سرآغاز
  • بیسکویت موناکو و چای لاداکی
  • به سانِ آب
  • کوچ نشین
  • نوجوان تا ملکه
  • فتح قله ی موفقیت
  • دختر هندی
  • تینسِلتون
  • حزن
  • زمانش برسد، خودت متوجه می شوی!
  • شادی
  • خانه
  • تصاویر

شناسنامه کتاب ناتمام

  • نویسنده: پریانکا چوپرا
  • مترجم: زهرا آرنواز
  • زبان: فارسی
  • ناشر چاپی: نشر کتاب کوله پشتی
  • تعداد صفحات: 248
  • موضوع کتاب: زندگینامه
  • نسخه الکترونیکی:دارد
  • نسخه صوتی : ندارد

اگر علاقه دارید زندگی نامه ای بخوانید که الهام بخش شما در زندگی باشد، این کتاب را از دست ندهید. امیدوارم از محتوای معرفی کتاب نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که کتاب دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید و برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز مراجعه نمایید. همچنین شما نیز بهترین کتابی که تا حال مطالعه کرده اید، برای ما معرفی نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (238 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (115 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (78 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (51 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (31 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (32 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (26 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (25 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییر چهره بازیگر سریال خانه به دوش بعد از سالها / عکس غلامحسین لطفی باجناق آقا ماشالله همه را شوکه کرد رونمایی از چهره نچرال زهره سریال فاصله ها در دنیای واقعی+ عکس کشف صدها مومیایی و تابوت باستانی در گورستان وسیع مصر+ فیلم شعرخوانی در حضور آیت الله خامنه ای و اشک های جاری ایشان/ گریه های بی صدای رهبر +فیلم ویدئویی به خاطره انگیز از جلسه انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری/ تواضع مثال زدنی رهبر انقلاب + فیلم (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (فیلم) اجاری آهنگ بهار دلکش استاد شجریان توسط حاج آقا قاسمیان، داور برنامه محفل روی آنتن زنده / انصافا ببین چه صدایی داره ... (عکس) رونمایی از پسر خوش تیپ و خوش خنده مجری برنامه محفل، رسالت بوذری / چه کلاه خاصی هم داره آقای مجری! خلاقیت منحصربفرد کافه دار اهوازی برای نیانداختن آدامس توسط مشتریانش روی زمین+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت👌 فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 تغییر چهره باورنکردنی آقا اصلان سریال خانه به دوش بعد از 20 سال/ گرد پیری بر صورت بازیگر خوشتیپ تلویزیون+عکس مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران صرافی بایننس به روسیه بازگشته است، اما در قالبی جدید! 6 علت مهم کم شدن فشار آب در شیر اهرمی + روش تعمیر فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت منحصربفرد یک خیاط با تبدیل پیراهن پاره همسرش به روبالشتی حماسه آفرید+عکس/به این میگن زن زندگی... سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار خونه زندگی شاهانه و دوبلکس پوریا پورسرخ، بازیگر سریال کیمیا/ ماشالا اینجا کاخه یا خونه؟😳😍+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس ابتکار جالب خنده دار شهرداری تهران در نصب بنر با نوشته ای دو پهلو برای جهان پهلوان تختی حماسه آفرید+عکس/ماشاءالله خلاقیت! فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 استوری خوشگل همسر پیمان قاسم خانی برای الناز حبیبی+عکس تبریک تولد سومین فرزندِ پسرِ مقام معظم رهبری توسط برادر همسرشان+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس وقتی که همایون شجریان با یک آهنگ بی‌نظیر ایرانی آبروی شهاب حسینی را خرید+ویدیو حیرت داوران صداتو از اجرای بی نظیر قاری قرآن در برنامه/ اشک تو چشمان داوران جمع شد!+ویدئو ماجرای سیلی خوردن بازیگر زن از سام درخشانی+ عکس (ویدئو)سکانسی جالب از پشت صحنه سریال در حاشیه/رضویان میگه زخم رو عین جوراب کوک بزن😂 بلایی که تصادف مرگبار بر سرِ ماشین شاسی بلند و گرانقیمت حامد سلطانی آورد+عکس/ همسر جوان و پسرش توی این تصادف آسمانی شدن رونمایی جواد عزتی از عکس کودکی لیلا حاتمی با چهره دلنشین و چادر گلدار/ زیرخاکی واقعی از سوپراستار سینمای ایران! بازیگر زن مشهور و نماز اول وقت + عکس گریه های بی امان ستاره سادات قطبی بعد از شنیدن یک خبر یهویی در ایوان باصفای خانه‌اش/ مُشتلق بده...+ویدیو ترفند های جادویی برای دور کردن پشه‌ از خانه پذیرایی مفصل و تمام و کمال از بازیگران در منزل داود رشیدی در مراسم یادبود این هنرمند محبوب +عکس/ چه خونه زندگی دلبازی، چه گلهای زیبایی 10 ترفند زیبایی قدیمی که هنوز هم معجزه می‌کنند کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر چند روش مؤثر و طبیعی برای پوشاندن موهای سفید
تیتر امروز   
فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! غذاهای ابتکاری و بامزه حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار نحوه محاسبه حقوق و دستمزد کارگران تامین اجتماعی در سال 1403 معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...