معرفی کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه اثر ژوزف مورفی

  دوشنبه، 31 مرداد 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه اثر ژوزف مورفی
کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه نوشته‌ی ژوزف مورفی، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌‌های سال به شما می‌آموزد که عادات فکری و تصاویر ذهنی‌تان، سرنوشت شما را رقم می‌زنند؛ چرا که انسان همان چیزی است که در ضمیر ناخودآگاهش می‌اندیشد.

درباره ژوزف مورفی

ژوزف مورفی (به انگلیسی: Joseph Murphy) ‏ (۱۸۹۸–۱۹۸۱) روانشناس و نویسنده ایتالیایی ایرلندی الاصل بود. ژوزف مورفی در ۲۰ مه ۱۸۹۸ در ایرلند متولد شد به مدت پنجاه سال نویسندگی و تدریس و مشاوره و سخنرانی برای هزاران نفر در سراسر جهان کرد، و تحصیلات عالی خود را در زادگاهش ایرلند و انگلستان به پایان رساند و دکترای علوم مختلف از قبیل الهیات و شیمی و فیزیک و غیره دریافت کرد. بعد از سالها پژوهش و تحقیق و مطالعه ادیان بزرگ جهان به این نتیجه رسید که انرژی و قدرت لایتناهی وجود دارد که می تواند زندگی انسانها را متحول سازد.

پوستر ژوزف مورفی

درباره کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه

این کتاب که برای اولین بار در سال 1963 نوشته بود چندین بار ویرایش شده و نسخه های جدیدی از آن چاپ شده است . جوزف مورفی نویسنده ی این کتاب نزدیک به پنجاه سال کتاب نوشت ، آموزش داد ، مشاوره داد و در سرارسر جهان سخنرانی کرد. وی در سال 1898 متولد شد و در ایرلند و انگلیس تحصیل کرد. در پیشگفتار این کتاب ، دکتر جوزف مورفی ادعا می کند که وقایع زندگی در واقع نتیجه عملکرد ذهن آگاه و ناخودآگاه شماست. او تکنیکهای عملی ای را پیشنهاد می کند که از طریق آنها می توان سرنوشت فرد را تغییر داد ، با تمرکز کردن و تغییر مسیر در این انرژی معجزه آسا. سالها تحقیق در مورد مذاهب مهم جهان او را متقاعد کرد که قدرتهای زیادی پشت زندگی های معنوی نهفته است و این قدرت در اختیار هر یک از ماست. دکتر مورفی 28 سال مدیر کلیسای علوم الهی در لس آنجلس بود که در سخنرانی های او در هر یکشنبه 1300 تا 1500 نفر حضور داشتند. برنامه رادیویی روزانه وی در طول آن دوره بسیار محبوب بود. مورفی تحت تأثیر ارنست هولمز و امت فاکس ، که هر دو نویسنده های مشهوری در زمینه ی "اصول اندیشه ی جدید" بودند بود ، اما پس زمینه ی آکادمیک او را می توان در دین های شرقی یافت. او سالهای زیادی را در هند گذراند ، و عضو پژوهش آندرا در دانشگاه هند بود. دکتر مورفی بخش زیادی از زندگی خود را به مطالعه ادیان شرقی گذراند. قدرت ذهن ناخودآگاه شما از زمان نخستین انتشار در سال 1963 ، پرفروش شده است و از آن زمان میلیون ها نسخه اش به فروش رسیده است. پیشینه ی کشف و مطالعه ی قدرت ذهن به قبل از مطالعات فروید، قرن 18، بازمی گردد. در هر ثانیه حدود دو میلیون واحد اطلاعات به سیستم عصبی انسان وارد می شود و ما در حالت هوشیاری، تنها قادر به درک 10 درصد از این بمباران اطلاعاتی هستیم. به محض اینکه توجه مان را به چیزی جلب می کنیم، ذهن آگاه می شود. بعضی از قسمت های فیزیولوژیکی مانند قلب، ریه ها، کلیه ها و سیستم ایمنی بدن همیشه ناخودآگاه می ماند. البته جای تعجبی وجود ندارد که ذهن ناخودآگاه همیشه مراقب ماست. قدرت ذهن ناخودآگاه (The Power of Your Subconscious Mind)، می تواند شما را از بیماری نجات دهد و از نو سرزنده و قوی نماید. شما با آموزه های این کتاب یاد می گیرید چگونه از قدرت های درونی تان استفاده کنید، در زندان ترس را بگشایید و به یک زندگی پا خواهید گذاشت که از آن با عنوان آزادی مطلق انسان ها یاد می کنند. ژوزف مورفی (Joseph Murphy)، در این کتاب که از پرفروش ترین کتاب های سال بوده و به 17 زبان زنده ی دنیا برگردان شده است، به خوبی از پس مفاهیم ذهن هوشیار و نیمه هوشیار برآمده است. قدرت ذهن ناخودآگاه پس از گذشت سال های متوالی، هر ساله جزء پرفروش ترین کتاب های سال معرفی می شود. سادگی و داستان های ذکر شده در متن، کتاب را برای عامه ی مردم قابل درک تر کرده است. علاوه بر توصیف و تشریح الگوهای کاربردی، کتاب "توان گری حق شماست" نیز به ضمیمه آورده شده است.

در بخشی از کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه می خوانیم:

در اینجا تکنیک ساده ای آمده است که با استفاده از آن، شما می توانید در هر زمینه ای کمک بگیرید: ذهن و جسمتان را بی حرکت کنید. به جسمتان بگویید که آرام باشد؛ باید از شما اطاعت کند. آن هیچ اراده، قوه ی ابتکار یا شعور خودآگاهی ندارد. جسمتان همچون صفحه ی حساسی است که افکار و عقاید شما را ثبت می کند. به هیچ چیز توجه نکنید؛ به حل مسئله ی خود متمرکز شوید. سعی کنید که با ذهن ناخودآگاه تان، آن را حل نماید. در این فکر باشید که از راه حل بی نظیر خود، چقدر خوشحال خواهید شد. اگر این راه حل بی نظیر اکنون از آن شما بود، چه حسی داشتید؟ همان را احساس کنید. اجازه دهید تا ذهن تان درگیر حسی آرامش بخش شود و سپس به خواب رود. وقتی بیدار شدید و [هنوز] به جوابی نرسیده بودید، خود را با کارهای دیگر سرگرم کنید. شاید وقتی شما درگیر کار دیگری باشید، مثل نان توستی که از توستر خارج می شود، پاسخ به ذهن تان خطور کند. برای آن که ذهن ناخودآگاه شما به کمک تان بیاید راهی ساده، بهترین است. برای مثال، یک بار انگشتر گران بهایی را گم کردم که میراث اجدادی ام بود. همه جا را به دنبالش گشتم ولی نتوانستم آن را پیدا کنم. شب در حالتی که سکوت کرده بودم، با ناخودآگاهم صحبت کردم. قبل از آن که به خواب روم، گفتم: "تو همه چیز را می دانی؛ تو می دانی که آن انگشتر کجاست و اکنون جایش را به من نشان می دهی."

بالغ بر ۹۰ درصد زندگی ذهن شما به صورت ناخودآگاه است. بنابراین، اشخاصی که از این قدرت شگفت انگیز استفاده نمی کنند، زندگی محدودی داشته و بهرهٔ چندانی از زندگی نمی برند. عملکرد ناخودآگاه شما همیشه حیاتی و سازنده است. ناخودآگاه، خالق جسم شماست و بر همه عملکردهای حیاتی آن نظارت دارد. ۲۴ ساعت شبانه روز، مشغول کار است و هرگز نمی خوابد و همیشه در تلاش است تا به شما کمک کند و از شما در برابر آسیب ها، محافظت کند. ضمیر ناخودآگاه شما با زندگی بی نهایت و خرد بی حد و مرز در ارتباط است و انگیزه ها و ایده های آن همواره حیاتی هستند. آرزوها، الهامات و چشم اندازهای بزرگ، برای داشتن زندگی بهتر و باشکوه تر، از ضمیر ناخودآگاه سرچشمه می گیرند. شما نمی توانید در مورد عمیق ترین اعتقادات خود بحثی داشته باشید؛ زیرا آنها از ذهن ناخودآگاه شما و نه خودآگاهتان ناشی می شوند. ناخودآگاه شما به صورت حس ششم، انگیزه، احساس، اشتیاق، اصرار و ایده با شما صحبت می کند و همواره بر این تأکید دارد که با پیشرفت، ترقی، رشد و ماجراجویی به بالاترین سطح زندگی دست یابید. عشق ورزیدن به انسان ها و نجات جان آنها از اعماق ضمیر ناخودآگاه شما نشأت می گیرد. برای مثال، در هنگام زلزله و آتش سوزی بزرگ سانفرانسیسکو که در تاریخ ۱۸ آوریل ۱۹۰۶ به وقوع پیوست، افرادی که فلج و معلول بودند، به طور خارق العاده ای از رختخواب های خود برخاستند و استقامت و شجاعت خود را به رخ کشیدند. آنها اشتیاق شدیدی برای نجات دیگران داشتند و از این رو، ضمیر ناخودآگاهشان به خواسته آنها جامهٔ عمل پوشاند. هنرمندان، نوازندگان، شاعران، سخنرانان و نویسندگان بزرگ با ضمیرناخودآگاه خود هماهنگ هستند و همسو با آن عمل کرده و از آن، الهام می گیرند. مانند رابرت لوئیس استیونسون، پیش از خواب، ناخودآگاهش را وادار می کرد تا به هنگام خواب، داستان های او را بشنود و بر اساس آن عمل کند. وقتی که موجودی حساب بانکی اش کاهش می یافت، مرتب از ضمیر ناخودآگاه خود می خواست تا یک راهکار مناسب برای ارتقای فروش به او نشان دهد. استیونسون از هوش نامحدود ناخودآگاهش می خواست تا گام به گام این راهکار را همانند قطعه های یک پازل به او نشان دهد. این موضوع بیانگر این است که ضمیر ناخودآگاه شما، به طور آگاهانه و هوشمندانه با شما صحبت می کند و این در حالیست که ذهن خودآگاه شما، توان چنین کاری را ندارد. بسیاری از اوقات، مارک تواین در مواجهه با مردم به آنها می گفت که هرگز در زندگی اش کار نکرده است. در واقع همه شوخ طبعی ها و نوشته های شکوهمند وی، از به کارگیری گنجینهٔ تمام نشدنی ذهن ناخودآگاهش ناشی می شود.

فهرست مطالب کتاب

  • درباره ی نویسنده
  • سخن مترجم
  • پیش گفتار
  • فصل اول: گنجینه ی درون شما
  • فصل دوم: ذهن شما چگونه عمل می کند؟
  • فصل سوم: قدرت معجزه گر ناخودآگاه شما
  • فصل چهارم: شفای ذهنی در زمان های قدیم
  • فصل پنجم: ذهن درمانی در عصر مدرن
  • فصل ششم: تکنیک هایی کاربردی برای درمان های ذهنی
  • فصل هفتم: ناخودآگاه به سوی زندگی گرایش دارد
  • فصل هشتم: چگونه به نتایج دلخواه تان دست یابید؟
  • فصل نهم: چگونه از قدرت ناخودآگاه تان در جهت رسیدن به ثروت استفاده کنید
  • فصل دهم: ثروتمند بودن حق شماست
  • فصل یازدهم: ذهن ناخودآگاه تان در رسیدن به موفقیت همچون یک شریک است
  • فصل دوازدهم: دانشمندان از ذهن ناخودآگاه استفاده می کنند
  • فصل سیزدهم: ناخودآگاه تان و معجزات خواب
  • فصل چهاردهم: ذهن ناخودآگاه شما و مسایل زناشویی
  • فصل پانزدهم: ذهن ناخودآگاه و شادی شما
  • فصل شانزدهم: ذهن ناخودآگاه شما و روابط انسانی متعادل
  • فصل هفدهم: چگونه از ذهن ناخودآگاه تان برای بخشش استفاده کنید؟
  • فصل هجدهم: چگونه ناخودآگاه موانع ذهنی را از میان می برد؟
  • فصل نوزدهم: برای از بین بردن ترس، چگونه از ذهن ناخودآگاه تان استفاده کنید؟
  • فصل بیستم: چگونه از نظر روحی جوان بمانید
  • توانگری حق شما است

شناسنامه کتاب قدرت ذهن نا خودآگاه شما

  • نویسنده: ژوزف مورفی
  • مترجم: کیانا حاج دولت
  • زبان: فارسی

  • ناشر چاپی: نشر نظری
  • تعداد صفحات: 440
  • موضوع کتاب:کتاب موفقیت و خودسازی
  • نسخه الکترونیکی:دارد
  • نسخه صوتی : دارد

امیدوارم از محتوای معرفی کتاب نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که کتاب دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید و برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز مراجعه نمایید. همچنین شما نیز بهترین کتابی که تا حال مطالعه کرده اید، برای ما معرفی نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسته در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان
دیگران می‌خوانند   
سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ در یخچال عروس+عکس/میز گرد خانوما که میگن همینه... عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسته در نوک درخت!+ فیلم حیرت داوران برنامه صداتو از خوانندگی بینظیر و متفاوت این جوان خوش تیپ+ویدیو/ ساده بگم ساده بگم دهاتی‌ام! اولین تصاویر از مراسم عروسی شیدا خلیق و بازیگر پوست شیر / دیزاین ورودی عمارت با گلهای طبیعی تبریک تولد عاشقانه تازه داماد سینمای ایران به همسرش شیدا خلیق/ چه مرد جنتلمنی+عکس تلاش تحسین‌برانگیز در یزد برای زنده نگه داشتن یک درخت در حین دیوارکشی!+ عکس استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟ تشکر سپند امیرسلیمانی از مردم بابت تبریکاتشان بخاطر ازدواجش و بیان دلیل منتشر نکردن عکسهای بیشتر از مراسم عقدشان+ویدیو واکنش خنده دار محسن کیایی به ماجرای مهدکودک رفتن شبنم مقدمی+ویدیو/ ما توی جوب بزرگ شدیم بعد رفتیم اول ابتدایی😂 کشف آثار تاریخی 700 ساله در خیابان باباطاهر همدان +ویدئو قابی دیده نشده از حسن روحانی در کنار برادر بزرگتر و حقوقدان رهبر معظم انقلاب+عکس اینجا نخستین محل زندگی ارامنه در تهران است+عکس گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم درخشش بازیگر فیلم «مست عشق» بر روی فرش قرمز کن وقتی جواب سوالو بلد نیستی ولی نمی‌خوای ورقه رو سفید تحویل بدی...../ به روایت تصویر نگاهی به خونه زندگی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران+عکس/ چقدر ویترینشون خاص و متفاوته😍 متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران اقدام خلاقانه مغز متفکر ایرانی برای دزدیده نشدن وسایل صندق عقب ماشینش+ویدیو/ پیشگیری و مدیریت بحران 10 از 10😂 افشاگری های داور سابق فوتبال از پیشنهاد رشوه و فساد در فوتبال+ فیلم قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403 امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند شوخی های بامزه و دیدنی امباپه با مجسمه اش/ وقتی با مجسمه ات مو نمی زنی +عکس رونمایی از تغییرچهره جالب و دیدنی سپیده بزمی پور و شاهرخ استخری در پیری/ بازم عین قالی کرمون میمونن+عکس چالش بطری دیدنی سعید عزت اللهی ستاره تیم ملی و خوشحالی زیبای او +فیلم در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس دیالوگ عاشقانه ایمان صفا برای قند روزهای تلخش در سریال کمدی اکازیون/ اشک همه دراومد+ویدیو یزدگردی تک نفره و مجردی مینا مختاری، همسر خوش پوش بهرام رادان+عکس/ خبری از آقای بازیگر و پسر کوچولوشون نیست سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم شرایط سنی تحصیل در استرالیا در 2024 (بررسی مقاطع مختلف) خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند حضور پررنگ سلبریتی‌ها در مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف+ویدیو/ جمعشون جمعه به روایت تصویر! سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
تیتر امروز   
به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟
گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت
نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم
متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران
قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند
از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403
امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد
فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند
در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته
اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403