معرفی کتاب تنهایی بزرگ در آلاسکا اثر کریستین هانا

  شنبه، 08 مرداد 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی کتاب تنهایی بزرگ در آلاسکا اثر کریستین هانا
کتاب تنهای بزرگ به قلم کریستین هانا، از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2018 در آمریکا، داستان زندگی سربازی آسیب دیده به نام ارنت آلبرایت را در سال 1970 به تصویر می‌کشد که برای شروع یک زندگی جدید، خانواده‌اش را به آلاسکای وحشی می‌برد. همراه ساعد نیوز باشید.

درباره کریستین هانا

کریستین هانا (انگلیسی: Kristin Hannah؛ زادهٔ ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۰) نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است. وی برنده چندین جایزه ادبی شده و برخی کتاب های وی در جدول کتاب های پرفروش قرار داشته است. او از یک مدرسه ی حقوقی در واشنگتن فارغ التحصیل شد و قبل از تبدیل شدن به نویسنده ای تمام وقت، در سیاتل به کارهای قضایی می پرداخت. هانا موفق به کسب جوایز معتبر و متعددی شده و کتاب هایش فروش زیادی داشتند. در حال حاضر کریستین هانا به همراه همسر و پسرش در بینبریج آیلند در واشنگتن زندگی می کند.

پوستر کریستین هانا

درباره کتاب تنهایی بزرگ در آلاسکا

دختر ارنت به نام لنی که شخصیت اصلی کتاب تنهای بزرگ (The great alone) است و تنها سیزده سال دارد، میان رابطه ی پر فراز و نشیب پدر و مادرش قرار گرفته و ناگزیر به پذیرش این شرایط جدید است اما امید دارد این سرزمین جدید، آینده ای بهتر را برای او و خانواده اش به همراه داشته باشد. این جابجایی و تغییر، ابتدا دلپسند است اما زمانی که زمستان پدیدار می شود و حالت روانی ارنت بدتر از گذشته می شود، همسر و فرزندش در موقعیتی غیر قابل کنترل قرار می گیرند. لنی و مادرش کورا که عاشقانه یکدیگر را دوست دارند به دلیل شرایط بدی که دارند آشپز و خدمتکار می شوند. آن ها نه تنها در مقابل عوامل طبیعی بلکه به خاطر تصمیمات نادرستی که از باورشان به خوب شدن ارنت و برگشتنش به شخصیت قبل از جنگ ناشی می شد مجبور به مجادله هستند. لنی کم کم بزرگ شده و در مدرسه دلباخته ی پسری به نام متیو می شود. ادامه ی این کتاب پیرامون داستان لنی روایت می شود. او با پدر بیمار و مادر ضعیفش سعی دارد تا زندگی شان را سر پا نگه دارد. اما حس حسادت پدرش ارنت به پدر متیو به نفرت تبدیل شده و و ضعیت را برای لنی دشوارتر می کند تا جایی که ماجرا به کلاف سردرگمی تبدیل می شود. کریستین هانا (Kristin Hannah) نیز همچون شخصیت اول داستانش، لنی، و به دنبال تصمیم پدرش به آلاسکا مهاجرت کرده است. او همچنان با آن مکان احساس هم بستگی دارد. تمام طول داستان سرشار از توصیفات هانا در مورد مناظر شورانگیز آلاسکا است. در واقع شگفتی رمان تنهای بزرگ، خود آلاسکاست. با همه ی رام نشدگی اش، زیبایی مبهوت کننده اش و شکوه خطرناکش. همه این ها به اندازه یک داستان دراماتیک صحنه های کاملی خلق می کند که مشخصا فضای دهه هفتاد میلادی را به نمایش می گذارد. کریستین هانا، نویسنده ی معروف آمریکایی متولد سال 1960 در کالیفرنیا است. او جوایز معتبر بسیاری را از آن خود کرده و کتاب هایی را به رشته ی تحریر درآرده است که همیشه فروش بالایی داشته اند. وی فارغ التحصیل یک مدرسه ی حقوقی در واشنگتن بوده و پیش از نویسنده شدنش تمام وقت، در سیاتل به کارهای قضایی می پرداخته است.

برخی نظرات در مورد کتاب تنهای بزرگ:

  • یک موفقیت. (Kirkus Reviews)
  • تصویری هیجان انگیز از خانواده ای در بحران، و اجتماعی در آستانه ی تغییر. (Booklist)
  • این داستان با روحی حماسی، اراده آدم ها را در تحمل شرایط ناگوار می آزماید. (Real Simple Magazine)
  • این رمان، اراده ی انسان ها در تحمل مسائل غیرقابل تصور را مورد بررسی قرار می دهد. (Real Simple magazine)
  • فریبا، غیر قابل اتکا... رمان تنهای بزرگ با توصیف مناظر هیجان انگیز آلاسکا به اوج رسیده است. (Christina Baker)
  • خوانندگان از موشکافی های داستان و وابستگی غیر قابل گسست میان مادر و فرزند قدردان خواهند بود. (Sara Guen)
  • هانا یک سرزمین بکر ابتدایی را به یاد می آورد. منطقه ای بکر و دست نخورده قبل از کشفشان توسط کشتی های کروز. (Dr. Miriam Klein)
  • هانا به ظرافت زیبایی طبیعی و خطرات آلاسکا و تصویر یک خانواده بحران زده و جامعه ای در شرف تغییر را به نمایش گذاشته است. (Librari Journal)

افتخارات کتاب تنهای بزرگ:

  • از پرفروش ترین کتاب های سال 2018
  • از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز
  • بهترین داستان تاریخی سال 2018 از نظر کاربران سایت گودریدز
  • بهترین کتاب آمازون در فوریه 2018

در بخشی از کتاب تنهای بزرگ می خوانیم:

داخل کلیسا بزرگ تر از آن بود که از بیرون دیده می شد. دیوارهای تخته ای با مهره های سفید و کف پوشی از درخت کاج. آن جا نیمکتی وجود نداشت. مردم در حالی که کنار هم ایستاده بودند، فضا را پر کرده بودند. مردی که لباس سفید و کت خزدار پوشیده بود، در مقابلش ایستاد. صورتش به کل در میان سبیل و ریش پنهان شده بود. تقریبا تمام کسانی که لنی در کانق دیده بود، آن جا بودند. او لارج مارج را دید که وسط خانم رودز و ناتالی ایستاده بود. همه ی خانواده هارلند در حالی که به هم چسبیده بودند، در آن جا بودند. حتی پت دیوانه هم با آن قویی که در بغل گرفته بود، آن جا بود. اما این ردیف اول بود که توجه او را به خود معطوف کرد. آقای والکر در کنار دختر زیبایی با موهای بلوند ایستاده بود که لنی احتمال داد او می تواند آلیسکا باشد. و در آن طرف، خویشاوندان والکر ایستاده بودند که تا به حال لنی آن ها را ندیده بود. درست در سمت راست آن ها یک نفر تنها ایستاده بود، آن متیو بود. کالهون مالوس، دوست پسر جنوا، با جابه جا کردن پاهایش، سنگینی وزن خود را تحمل می کرد. گویی نمی دانست که چه کار کند. اطراف چشمانش قرمز بود. لنی سعی کرد توجه متیو را جلب کند. اما باز و بسته شدن درهای کلیسا و وزش سرما و برف به داخل مانع از آن می شد. او آن جا با شانه های خمیده و گونه های افتاده، ایستاده بود. صورت او در میان موهایش، که به نظر می رسید یک هفته است که آن ها را نشسته، پوشیده شده بود. لنی خانواده خود را به طرف ردیف خالی دنبال کرد و پشت خانواده مد ارل ایستاد. مد ارل بلافاصله با بابا دست داد. لنی به متیو خیره شد، دلش می خواست که او نیز به لنی نگاه کند. او نمی دانست چه بگوید. شاید اصلا او نمی خواست چیزی بگوید و فقط دلش می خواست دستش را بگیرد.

خلاصه کتاب تنهایی بزرگ در آلاسکا

کریستین هانا در کتابش، تنهای بزرگ به روابط پیچیده و مشکلات خانواده ی آرنت آلبرایت می پردازد. او در جنگ ویتنام، ضربه های روحی شدیدی خورده است و حالا تصمیم گرفته خانواده اش را به آلاسکا منتقل کند تا زندگی جدیدی را در آنجا آغاز کنند. لنی سیزده ساله، دختر ارنت، که میان رابطه ی پراحساس و پرفراز و نشیب والدینش گیر افتاده، چاره ای جز پذیرش این شرایط جدید ندارد و امیدوار است این سرزمین جدید، آینده ای بهتر را برای خانواده اش رقم بزند. خانواده ی آلبرایت در گوشه ای دور افتاده از آلاسکا، با اجتماعی کوچک از مردانی قدرتمند و زنانی حتی قدرتمندتر آشنا می شوند. اما با نزدیک شدن زمستان و کوتاه تر شدن روزها، وضعیت روحی و روانی ارنت رو به وخامت می گذارد و خطرات داخل خانه، از دنیای بیرون بسیار بیشتر می شوند. لنی و مادرش در کلبه ی کوچک خود، حقیقتی ترسناک را درمی یابند؛ آن ها تنها هستند و هیچکس نیست که به آن ها کمک کند. کتاب تنهای بزرگ برای دوست داران و علاقه مندان به مطالعه رمان و داستانهایی از نویسندگان خارجی، جذاب و خواندنی است.

نقد و بررسی کتاب تنهایی بزرگ در آلاسکا

نشریه تورنتو استار کتاب تنهایی بزرگ در آلاسکا را تصویری دلسوزانه و ظریف از عشق نامعمول وصف کرده است. در ادامه این نقد نیز آمده است که نویسنده، هانا کریستین جوّی از جنجال پارانویا (بدگمانی) و خشونتی که رفته رفته تشدید می شود پدید آورده که قلب خواننده را به تپش وامی دارد. گره های داستانی قابل انتظار نیز به طرز غیرمنتظره ای بازگشایی می شوند. با این حال تمام منتقدان از رمان تنهایی بزرگ در آلاسکا ستایش نکرده اند. جانت ماسلین از نیویورک تایمز، یکی از معدود روزنامه نگاران ادبی است که اثر پرفروش کریستین هانا را مورد انتقاد قرار داده و عنوان کرده که تنهای بزرگ اثری است که با قلقلک های احساسی و به سبک رمان های نوجوانی و ملغمه ای از مشکلات وحشتناک و یادداشت های عاشقانه افراطی نوشته شده است. ران چارلز از واشنگتن پست نیز اشاره کرده است که نقاط ضعف رمان تنهایی بزرگ را اغلب پیرنگ داستان مهیج و احساسی آن پنهان کرده است.

شناسنامه کتاب تنهایی بزرگ در آلاسکا

  • نویسنده: کریستین هانا
  • مترجم: علیرضا موسوی _ فاطمه ملک زادگان
  • زبان: فارسی
  • ناشر چاپی: نشر روزگار
  • تعداد صفحات: 514
  • موضوع کتاب:کتاب های داستان و رمان خارجی
  • نسخه الکترونیکی:دارد
  • نسخه صوتی : ندارد

امیدوارم از محتوای معرفی کتاب نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که کتاب دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (13 نظر) اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (11 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (4 نظر) شرط عجیب محمود احمدی نژاد برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری 1403/ احمدی نژاد پیروز قطعی انتخابات! (4 نظر) تیپ و چهره ناز لنا دختر نیوشا ضیغمی با عینک جدیدش+عکس / چقدر بهش میاد😍 (2 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (2 نظر) سجده غم انگیز پدر شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی بر مزار پسرش / خدا بهشون آرامش بده... (2 نظر) فال انبیاء روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403 (2 نظر) خاطره جالب شهید موسوی سرتیم حفاظت شهید رئیسی از یک اتفاق بامزه روی آنتن زنده تلویزیون+ویدئو (2 نظر) سفر به «اندرونی»؛ وقتی عکس‌های عادی کسالت‌آور می‌شدند!+ عکس (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) من در حد و اندازه ای نیستم که کاندیدا شوم / یک نامزد قطعی ریاست جمهوری مشخص شد (1 نظر) دستگیری زن تبهکار معروف به کماندو/ زایمان متهم هنگام بازجویی! (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شبنم مقدمی داور صداتو: بچه ندارم من دختر بزرگ همسرم هستم اونم پسر بزرگ من!+ویدیو فال انبیاء روزانه دوشنبه 7 خرداد 1403 کنده کاری روی خودکار روش جدید یک دانشجو برای تقلب سر جلسه امتحان+عکس/ همین وقتو میذاشتی درسو می‌خوندی دیگه! واکنش شگفت‌انگیز یک عنکبوت به مشاهده تصویر خود در آینه+ فیلم نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس سرگیجه ایران اینترنشنال پس از شهادت سیدابراهیم رئیسی بهترین روش های شستن توت فرنگی و از بین بردن کرم های آن ناگفته‌های شنیدنی از محافظ رئیس جمهور؛ از رفتن به ماموریت با پای شکسته تا مسئول امنیت نهاد ریاست جمهوری+ویدیو عیادت آیت الله آل هاشم از دهقان فداکار در بیمارستانی در تبریز+عکس میز پذیرایی متفاوت وزارت خارجه در دیدارهای دیپلماتیک پس از شهادت امیرعبداللهیان+ عکس نگاهی به کیک تولد مردانه دارا حیایی پسر امین حیایی/ مبارکا باشه خوش تیپ +عکس شوخی رئیس جمهور شهید با الهام علی اف در هنگام افتتاح سد قیز قلعه سی+ویدیو و آبی که برای ما روشنایی نداشت! مادر شهید موسوی از بیمارستان مرخص شد (تصاویر) عجیب‌ترین خانه 59متری جهان! (ویدئو) شامپانزه‌ای که 3 ماه است نوزاد مرده خود را رها نمی‌کند دورهمی خانوادگی «مادر جومونگ» با «تسو» و نامزدش+عکس تصویری که رئیس‌دفتر شهید رئیسی دقایقی پس از سقوط بالگرد از آن منطقه ثبت کرد +ویدئو پست ویژه پسر عابدزاده برای تولد پدرش +عکس خداوند ابراهیم را دوست داشت+ ویدئو مرد در سایه سیاست ایران به زودی کاندیدا می شود خشک کردن سیر تازه در خانه با ترفندهای ساده شهید رئیسی حکم اعدام این گروه را بی‌سروصدا لغو کرد! +ویدئو فال ابجد روزانه دوشنبه 7 خرداد 1403 روستای ونان قم: معروف به عروس خلجستان +تصاویر جذاب و دیدنی فال روزانه امروز دوشنبه 7 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز دوشنبه 7 خرداد 1403 من در حد و اندازه ای نیستم که کاندیدا شوم / یک نامزد قطعی ریاست جمهوری مشخص شد عکسی از بدرقه سیدابراهیم رئیسی که طی ساعات اخیر وایرال شد عاشقانه های مارال بنی آدم و همسرش در طبیعت سرسبز بهاری+ عکس ادعای عجیب مجری تلویزیون درباره محافظ رئیسی+ویدئو تصاویر تازه از آرایش هلی کوپتر حامل شهید رئیسی قبل برخورد به کوه +ویدئو چرا رئیس‌جمهور بعد از افتتاح سد قیز قلعه‌سی با خودرو به تبریز بازنگشت؟+ویدیو قایق موتوری خاص و هوش پران نیما شاهرخ شاهی/ این قایق نیست جت جنگیه😍+فیلم حال بد نفس بازغی بعد از فوت دوستش آیسان اوجی تصویری از گوشه دنج و معنوی ستاره سادات قطبی/سجاده ای ساده با حال و هوای روحانی +عکس بهترین هتل های آنتالیا برای مجردها قتل هولناک پدر و دختر خردسالش | ردپای دختر بزرگ در جنایت بهترین ردیاب و جی‌ پی‌ اس‌ در بازار شوخی‌های اهالی روستای کلاله با رئیس جمهور شهید+ ویدیو صحبت های اهالی محل حادثه رئیس جمهور برای اولین بار/ صدای هلی کوپتر را شنیدم!+فیلم
منتخب روز   
تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله تبریزی+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخصی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده روایت آیت الله آل هاشم از تعداد برادران و فرزندانشان بر سر مزار مادر مرحومش+ ویدیو/ با مدیریت برادرانم در سطح استان مخالفت کردم/صاحب 4 تا نوه هستم وداع تلخ همسر و دختر و خانواده شهید رحمتی با مالک آذربایجان+ویدئو/دنیا به احترام شما ایستاده... صحبت های شنیده نشده شهیدجمهور در لباس رزم در دوران دفاع مقدس/ زمین مال صالحان است+ فیلم رئیس جمهوری که با اسکورت خاص و تشریفات به دیدار مادرش میرفت!/ روایتی از اهالی محل خانه پدری رئیس جمهور شهید+ فیلم ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم