معرفی موزه های معروف رم

  چهارشنبه، 05 تیر 1398   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی موزه های معروف رم
بدون شک یکی از توریستی ترین کشورهای دنیا ایتالیاست؛ سرزمین هنر و تاریخ که از دیرباز محبوب گردشگران بوده و هر چقدر هم که به آن سفر کنیم، باز هم دیدنی و جذابیت هایی دارد که ما را هیجان زده کند.با موزه های این شهر با ما همراه باشید!

موزه های واتیکان

«کلیسای سیستین» (Sistine Chapel) بخشی از «موزه‌های واتیکان» (Vatican Museums) را تشکیل می‌دهد که بیشتر به خاطر دیوارنگاری‌های تماشایی «میکل‌آنژ» بر روی سقف آن معروف شده است. این موزه‌ها در یک مسیر مستقیم سازماندهی شده‌اند تا علاوه بر بخش راه پله‌ی مارپیچ، «اتاق‌های رافائل» (Raphael Rooms) و دیوارنگاری‎های بی‌نظیر آن از چشم بازدیدکنندگان دور نمانَد. اگر مایل بودید راجع به مجموعه‌ی هنرهای مذهبی این موزه‌ها اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری کسب کنید، می‎توانید از یکی از تورهای راهنمای آن کمک بگیرید.

تصویر
 

موزه‌ های کاپیتولین

«موزه‌های کاپیتولین» (Capitoline Museums) در نزدیکی کولوسئوم قرار گرفته و چندین مورد از بهترین آثار مربوط به تاریخ یونان و روم را به نمایش می‌گذارد. از جمله آثار معروف این موزه می‌توان مجسمه‌ی «لوپا کاپیتولینا» (Lupa Capitolina)، «گائول در حال مرگ» (Dying Gaul) و مجسمه سوار بر اسب مارکوس آئورلیوس را نام برد.

تصویر
 

گالری بورگز

«گالری بورگز» (Galleria Borghese) در «ویلای بورگز» قرار گرفته و شاید بتوان گفت که این موزه، از تحسين برانگيزترین مجموعه‌ی هنری شهر رم نگهداری می‌کند. «شیپیون بورگز» (Scipione Borghese)، فردی علاقه‌مند به هنر بود و توانست در زمان حیاتش، مجموعه‌ی ارزشمندی از آثار هنرمندان ایتالیایی و اروپایی را جمع‌آوری کند. بازدیدکنندگان می‌توانند از 20 اتاق گالری بورگز و آثار هنرمندان معروفی از جمله «تیسین» (Titian)، «کاراواجو»، «روبنس» (Rubens) و تندیس «داوود» (David) دیدن کنند که مورد آخر جزو آثار مشهور «جان لورنتسو برنینی» (Gian Lorenzo Bernini) به حساب می‌آید.

تصویر
 

 قلعه سنت آنجلو

قدمت بعضی از بخش‌های «قلعه‌ی سنت آنجلو» (Castel Sant'Angelo) به 1،900 سال پیش برمی‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از موزه‌ی داخل این قلعه را از دست ندهید و حتماً از نقاشی‌های دوران رنسانس و تسلیحات کمیاب مربوط به دوره‌ی قرون وسطی آن دیدن کنید.

تصویر
 

 موزه ملی رم

«موزه‌ی ملی رم» (National Roman Museum) شما را به خوبی با تاریخ و فرهنگ شهر رم آشنا می‌کند. البته این موزه به یک ساختمان محدود نمی‌شود؛ بلکه آثار آن در ساختمان‌هایی در نقاط مختلف شهر پراکنده شده‌اند.

تصویر
 

 قصر دوریا پمفیلج

«قصر دوریا پمفیلج» (Palazzo Doria Pamphilj)، قصری خصوصی در رم است که در قرن 15 تأسیس شده بود. با بازدید از گالری این قصر می‌توانید تصویر بهتری از زندگی اشرافی این بخش از شهر در ذهنتان داشته باشید. شاید باور نکنید، اما هنوز هم مالکیت این قصر به یک خانواده در رم تعلق دارد که از بعضی قسمت‌های آن برای زندگی استفاده می‌کنند. حدود 500 نقاشی از تیسین و کاراواجو و مجسمه‌هایی از برنینی در این قصر نگهداری می‌شود.

تصویر
 

 ویلا فارنسینا

«ویلای فارنسینا» (Villa Farnesina) در سال 1506 ساخته شد و خانواده‌ی «فارنیس» آن را خریداری کردند و از همان زمان، نام آن‌ها بر روی این کاخ ماند. علاوه بر ساختمان آن که به یو (U) انگلیسی شبیه است، آثار داخل این کاخ مثل نقاشی‌های سه بعدی قسمت سالن نیز ارزش دیدن دارند و دیوارنگاری‌های اتاق خواب آن هم جزو طراحی‌های رافائل می‌باشد. بازدیدکنندگان می‌توانند از بیشتر اتاق‌های این ویلا دیدن کنند.

تصویر
 

موزه ملی اتروسک

«موزه‌ی ملی اتروسک» (National Etruscan Museum) در ملک اشرافی «ویلا جولیا» (Villa Giulia) قرار دارد که دستور ساختش را «پاپ ژولیوس سوم» در قرن 16 داده بود. بزرگ‌ترین مجموعه‌ی هنر اتروسکی متعلق به این موزه است و دوستداران تاریخ و هنر، به احتمال زیاد از آثار آن از جمله مجسمه‌ی «عروس و داماد» (Bride and Groom)، «تابوت زوجین» (Sarcophagus of the Spouses) و «گلدان تیتا وندیا» (Tita Vendia Vase) لذت خواهند برد که گفته می‌شود قدمت این گلدان به 2،600 سال پیش برمی‌گردد.

تصویر
 

 موزه ماکسی

«موزه‌ی ماکسی» (MAXXI Museum) را «زها حدید» (Zaha Hadid) طراحی کرده و به هنر و معماری معاصر شهر رم می‌پردازد. ساختمان این موزه به تنهایی ارزش دیدن دارد. علاوه بر آن می‌توانید از مجسمه‌ها، معماری، نقاشی‌های قرن 21، کافه و کتاب‌فروشی‌های آن نیز دیدن کنید.

تصویر
 

موزه تمدن رم

در «موزه‌ی تمدن رم» (Museum of Roman Civilization)، ماکت روم باستان را قرار داده‌اند تا همه ببیند شهر رم در آن زمان به چه شکل بوده است. همچنین مدل کوچک‌تر بعضی از آثار معروف این شهر را نیز ساخته‌اند. علاوه بر آن، عمارت‌ها و ساختمان‌های جالب کنار این موزه به سال 1930 و 1940 تعلق دارند که تماشای معماری آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

تصویر
 

موزه ملی ماسیمو ترمه

موزه ملی ماسیمو ترمه یکی از بزرگترین موزه های رم می باشد که گنجینه ای افسانه ای از هنر کلاسیک و مجسمه سازی این سرزمین را به نمایش گذاشته است. انواع نقاشی ها و مجسمه های گچی و برنزی زیبا در این مجموعه به نمایش در آمده اند تا گوشه ای از هنر رومی را به مراجعان ارائه دهند.

این مجموعه مانند ویلایی بزرگ و دلباز به سبک رومی است که از نظر تاریخی نیز اهمیت زیادی دارد اما به علت این که همیشه در داخل آن آثار و تابلوهای هنری به نمایش در می آیند، در این بخش هم به معرفی آن پرداخته ایم. از مهم ترین جذابیت های موزه ملی ماسیمو موزاییک و سرامیک های زیبایی است که در برخی قسمت های ساختمان آن به کار رفته است.

تصویر
 

موزه گالری هنر مدرن

موزه گالری هنر مدرن یکی از بهترین مکان های ایتالیا برای دیدن هنر قرن نوزده و بیستم است. این موزه در سال 1883 میلادی تاسیس شد و جزو محبوب ترین موزه های معاصر این دیار به حساب می آید. به دلیل استقبال زیادی که از این مکان دیدنی می شود تا به حال 2 بار در سال های 1934 و 2000 میلادی آن را گسترش داده اند.

1100 نقاشی و مجسمه در موزه هنر مدرن نگهداری می شوند و همه ی آن ها در معرض دیدن عموم قرار دارند. البته نباید از یاد برد که همه ی هنرمندانی که آثارشان در این مرکز به نمایش در آمده، ایتالیایی نیستند و در میان آن ها هنرمندان خارجی نیز به چشم می خورند.

تصویر
 

موزه لئوناردو داوینچی

حتما لئوناردو داوینچی را می شناسید، یا لااقل نامش را شنیده اید. اغلب او را با نقاشی هایش می شناسند اما داوینچی دانشمند، مجسمه‌ساز، معمار، مهندس، مخترع، آناتومیست، زمین‌شناس، نقشه‌کش، گیاه‌شناس، نویسنده، موسیقی‌دان، ریاضی‌دان و نقاش است. وی یکی از مشهورترین هنرمندان ایتالیایی در دنیاست که نماد و سمبل عصر رنسانس می باشد. تک تک آثار داوینچی آن قدر معروف و پر طرفدار هستند که بدلهای زیادی از آن ها در کشورهای مختلف وجود دارد.

در موزه ی داوینچی ایتالیا، همه ی آثار او را جمع آوری کرده اند؛ البته قسمت اعظم آن ها اصل نیستند اما این امکان را فراهم کرده اند که با مراجعه به این موزه همه ی آثار این عالم بزرگ را یکجا تماشا کنیم. اگر شما هم شیفته ی داوینچی و آثار زیبای او هستید بازدید از موزی داوینچی رم را فراموش نکنید.

تصویر
 

موزه مجسمه های باستانی جیووانی باراکچو

این موزه مجموعه ای از آثاری است که باراکو جیووانی (Giovanni Barracco) آن ها را جمع آوری کرده بود؛ وی اهل ایتالیا بود و جزئی از خانواده های بزرگ و اصیل این کشور به حساب می آمد. باراکا که به هنر و آثار هنرمندان بزرگ علاقه ی زیادی داشت تا جایی که می توانست این آثار را جمع آوری و سپس در این مجموعه به نمایش در آورد.

به طور کلی 400 اثر ارزشمند کلاسیک در این موزه وجود دارد که واقعا دیدنی و زیبا هستند. ساختمان موزه هم 9 اتاق و 2 طبقه دارد که فضایی بسیار مناسب و کافی برای نمایش آثار می باشد.

تصویر
 

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (38 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (29 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (28 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (16 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
محسن تنابنده: برای صحنه های کُشتی گرفتنم در سریال پایتخت 11 کیلو وزن کم کردم!/ روایت نقی معمولی از آسیب های وارده بر بدنش طی فیلمبرداری از کُشتی گرفتنش
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 3 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲