معرفی مراکز خرید معروف و ارزان پوکت

  چهارشنبه، 07 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی مراکز خرید معروف و ارزان پوکت
پوکت از شهرهای محبوب گردشگری تایلند است که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، مراکز خرید بسیار زیاد و متنوعی دارد که در این مقاله با آن‌ها آشنا می‌شویم.

در پوکت مراکز خرید زیادی وجود دارد که در آنها می توانید انواع برندهای معروف دنیا را با قیمتی مناسب بیابید. این مراکز ‏خرید دارای فضایی برای تفریح و رستوران هایی با غذاهای متنوع نیز هستند. ‏‏تاریخچه بازگشایی مراکز خرید در پوکت به خیلی زمان پیش باز نمی گردد. اولین مرکز خرید بزرگ در سال 1998 با نام ‏Tesco Lotus‏ در این جزیره افتتاح شد. پس از آن مراکز خرید دیگر در مدت زمان کمی در اقسا نقاط این شهر پدید آمدند. با ما ‏همراه باشید تا با مراکز خرید مشهور در پوکت آشنا شوید. ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏ مرکز خرید جانگ سیلون

تصویر

‏‏‏‏مرکز خرید ‏Jungceylan‏ در قلب ساحل پاتونگ قرار گرفته است. این مرکز خرید یک سوپرمارکت بزرگ، هفت مرکز تفریحی ‏‏( از جمله پنج سینما ) ، 200 بوتیک ، یک هتل شیک به نام ‏Millennium Resort Patong‏ و 25 رستوران مختلف می باشد. ‏در حقیقت می توان گفت ‏Jungceylon‏ یک شهر درون شهر است. اگر چیزی که به دنبالش هستید را در این مرکز خرید نتوانید ‏پیدا کنید در کل تایلند نخواهید یافت.

پوکت ویکند مارکت

تصویر

این بازار که محلی ها آن را بازار ناکا می نامند، در خیابان چائو فا وست (Chao Fa West) قرار دارد. این بازار ترکیبی فریبنده از کالاهای دست دوم، اجناس عتیقه و کم یاب، وسایل دزدان دریایی، حیوانات زنده و مقدار زیادی غذاهای محلی است. حتی اگر قصد خرید کردن نداشته باشید، این بازار واقعا ارزش دیدن را دارد،. اگر در آنجا از کسی بپرسید: اینجا چه چیزی می توان خرید؟ پاسخ می دهند که: چه مقدار وقت دارید؟ زیرا بی نهایت جنس در اینجا وجود دارد.

این بازار را به ۲ قسمت می توان تقسیم کرد: قسمت سرپوشیده و قسمت روباز.

در قسمت سرپوشیده اجناس دست دوم، تعداد بسیار زیادی شلوار جین، تیشرت، عتیقه جات، اجناسی که به نظر می آیند هیچ کاربردی ندارند، اما ظاهر زیبایی دارند، و سوغات هایی برای گردشگران مانند حکاکی ها و تصاویر مذهبی پیدا می شوند. بیرون از این قسمت که بخش جدید است، غرفه هایی از اسباب بازی های نرم، تلفن همراه، وسایل الکترونیکی، دی وی دی و سی دی، کفش، کیف، جواهرات، ساعت، و هر چیز دیگری به جز سینک ظرف شویی وجود دارد. در سمت راست ورودی اصلی، قسمت غذا را می بینید. در این قسمت ذرت های سرخ شده در کره، سوسیس های معطر، مرغ سوخاری، ماهی، میوه های عجیب، و حتی حشرات سرخ شده بخورید.با این که این بازار به عظمت بازارهای بانکوک نیست، اما همچنان بزرگ است. به طور کلی، کف این بازار، برخلاف بازارهای دیگر سیمان شده و شما دیگر در گل فرو نمی روید. بازار ویکند در روزهای شنبه و یکشنبه باز است و ساعت ۴ بعدازظهر که خورشید ملایم تر می تابد، رفت و آمدها شروع شده و ساعت ۹ شب مغازه ها بسته می شوند. بهتر است برای برنخوردن به شلوغی و پیدا کردن جای پارک، زودتر در این محل حاضر شوید، زیرا بعد از ساعت ۴:۳۰ به سختی جایی برای پارک ماشین پیدا می کنید.

سنترال فستیوال

تصویر

با ورود به ساختمان «سنترال فستیوال» (Central Festival) که مهم ترین مرکز خرید پوکت محسوب می شود، تقریباً هر کالایی را می توانید پیدا کنید. اینجا علاوه بر 120 اوت لت مد، لوازم الکترونیکی، اکسسوری، سوغاتی، لوازم آرایشی، عکاسی، جواهرات و ...، دیپارتمنت استور سه طبقه ای با برندهای بین المللی، حدود 50 رستوران و فروشگاه مواد غذایی و یک سینما نیز دارد.

بازار چیلوا

تصویر

بازار شبانه چیلوا یکی از مشهورترین و محبوب ترین بازارهای محلی پوکت است و به خیلی از توریست ها توصیه می شود که حتما سری به این بازار بزنند. این بازار حال و هوایی بسیار پرشور و سرزنده دارد و علاوه بر این، یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت هم به شمار می رود. فروشگاه های پوشاک فشن و مد روز، جواهرات دست ساز و هنری و محصولات بهداشتی و آرایشی و کیف و کفش و … همه چیز در این بازار پیدا می شود. خوشبختانه قیمت ها در این بازار بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند و با هر بودجه ای که به بازار چیلوا بروید دست پر برخواهید گشت. اگر به فضاهای هنری علاقه دارید بازار چیلوا یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود، در این بازار تمام غرفه ها و مغازه ها با تزیینات رنگی و زیبایشان جلوه ای تماشایی به بازار داده اند که مطمئنا برایتان جالب خواهد بود. در بازار چیلوا می توانید طیف متنوعی از غذاهای خوشمزه تایلندی را امتحان کنید و در کنار آن، کلی خرید کنید و با قیمتی مناسب سوغاتی بخرید.

بازار واکینگ اِستریت

تصویر

بازار واکینگ اِستریت جزو جدیدترین جاذبه های گردشگری شهر قدیمی پوکت است و به اسم لاردیای (Lardyai) که به گویش جنوبی های تایلند به معنای بازار بزرگ است نیز شناخته می شود. این بازار هفتگی که از اکتبر سال ۲۰۱۳ آغاز به کار کرده است در جاده زیبا و بازسازی شده تالانگ، در مرکز محله چینی ، پرتغالی شهر قدیمی پوکت قرار دارد.

بازار بانزان

تصویر

اغلب مسافران پوکت بازدید از بازار «بانزان» را خیلی دوست دارند، بازار پر جنب و جوش و مدرن تایلندی که در جاده «سای کور» دقیقا روبروی «مگامال جانگ سیلون» قرار دارد. هر چیزی که بشود در بازارهای محلی پیدا کرد را در این بازار می توانید پیدا کنید؛ از محصولات دریایی گرفته تا میوه و سبزیجات. در طبقه بالا هم می توانید مواد خریداری شده تان را بدهید برایتان آنطوری که دوست دارید، بپزند و آماده کنند. اگر دوست دارید مبلغ کمتری بپردازید هم بعد از ساعت شش عصر به بازار بروید و در صف طولانی دکه های غذافروشی یک شام خوشمزه میل کنید؛ جوجه های سوخاری، برنج فشرده با انبه، ماهی کبابی، انواع اسنک و خیلی چیزهای دیگر.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر) سرگرمی بی پرده نوجوانان ایرانی با داستان های جنسی و پورن شخصیت های کره ای و بی تی اس/ پدر و مادرا خبر دارین؟+فیلم (1 نظر) صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ماجرای دستور رئیس جمهور به سخنگوی دولت برای معذرت خواهی از مردم درباره کمبود این اقلام+ویدیو آخرین نامه به رئیس جمهور شهید فال روزانه امروز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 4 خرداد 1403 خاطره جالب محافظت از امام جمعه محبوب و شهید تبریز با اسلحه پلاستیکی!+عکس ناگفته های کارگردان اخراجی ها از رئیس جمهور، شهید سید ابراهیم رئیسی ساخت خانه با بطری های پلاستیکی نوشابه/ ابتکار جالب این جوان رو ببینید!+ویدیو نجابت و اصالت ستودنی پدر آیت الله آل هاشم وقتی از صندلی خودشان بلند شدند تا مهمانان بنشینند+ویدئو این خبر دروغ درباره بالگرد رئیس جمهور 40 میلیون بازدید گرفت/ فردی که دروغ‌پراکنی کرده بود احضار شد گل آرایی محل دفن و مزار شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع)+عکس پیام تسلیت علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی برای رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس حضور پسر رهبر معظم انقلاب در مراسم تدفین شهید رئیسی+عکس گزارش تصویری از مراسم تشییع و تدفین امام جمعه معتبر، شهید آل هاشم در تبریز اولین تصاویر از مزار شهید آیت الله رئیسی/ آسمان بار امانت نتوانست کشید، کوه اینبار تو را سخت در آغوش گرفت دست نوشته متفاوت بانوی عزادار برای شهید جمهور: آری شش کلاس! و قسم به آسمانی که در سوگ رئیس جمهور گریست+فیلم علت به وجود آمدن لکه‌ی سفید روی ناخن و روش‌های درمان آن فال ابجد روزانه جمعه 4 خرداد 1403 آیا می‌توان سیب‌زمینی جوانه‌زده را مصرف کرد فال قهوه با نشان روز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال انبیاء روزانه جمعه 3 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 4 خرداد 1403 + فیلم اولین تصویر از محل دفن‌ شهید رئیسی در حرم‌ امام‌رضا(ع)+عکس استقبال مادر رئیس جمهور شهید از پیکر فرزندش در فرودگاه مشهد راه‌های مهاجرت به اسپانیا در سال 2024 + نکات مهم رسول خطیبی فوتبالیست سابق در مراسم تشییع پیکر شهید آل هاشم/ علی وار زندگی کرد و علی وار شهید شد+ فیلم ماکان آریا پارسا به کمک فرزاد فرزین می آید – بررسی سریال قطب شمال از قسمت اول تا چهارم ماجرای کیش و مات شدن امانوئل مکرون در برابر سخنان سید ابراهیم رئیسی از زبان رئیس جمهور شهید کشور+ویدیو بهترین گزینه برای سفر به ترکیه کدام شهر است؟ عبور پدر آیت الله آل هاشم از میان سیل انبوه مردم برای رفتن به مزار فرزندش +فیلم بی تابی شدید و جگرخراش خواهر و فرزندان شهید دریانوش قبل از خاکسپاری بر سر قبر خالی برادرش+ویدیو پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد گریه های جگرسوز پدر شهید آل هاشم/حضور پرشور مردم تبریز در وادی رحمت +فیلم حضور همسر و پسر شهید امیرعبداللهیان در مراسم وداع با پیکر شهید + فیلم حضور دلی بانوان جوان تبریزی در مراسم وداع با پیکر شهید آیت الله آل هاشم از دید لنز ساعد نیوز دور نماند+فیلم اهدای انگشتر حاج قاسم توسط دخترش برای تدفین همراه با پیکر شهید امیرعبداللهیان+ویدئو ناگفته‌های زندگی شهیدموسوی؛ سرتیم حفاظت رئیس جمهور/ بیقراری دختر سردار شهید+عکس نوای حیدر حیدر مردم تبریز در وادی رحمت در مراسم بدرقه آیت الله آل هاشم+فیلم میز عزایی که مادر سید ابراهیم رئیسی برای پسر شهیدش در خانه چیده است+عکس/ ساده و بی ریاترین چیدمان! خداحافظی آخر و سوگواری پدر شهید آیت‌الله آل‌ هاشم برای پسرش+ویدیو