معرفی نژادهای مختلف عروس هلندی

  پنجشنبه، 08 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی نژادهای مختلف عروس هلندی
عروس های هلندی، پرنده های بسیار زیبایی هستند که اصالت ان ها به استرالیا باز می گردد.در این مقاله به معرفی انواع عروس هلندی خواهیم پرداخت.

نژاد عروس هلندی نخستین بار در سال ۱۱۷۰ توسط یک زیست شناس استرالیایی به نام کاپیتان جیمز کوک مشاهده شد. این پرنده زیبای دوست داشتنی در الان زمان به موزه سلطنتی منتقل شد و در سال ۱۹۴۰ به عنوان محبوب ترین پرنده در جهان به شهرت رسید. حدود صد سال نژاد اصیل عروس هلندی ها خاکستری بود. با تصویب قانون ممنوعیت صادرات این پرندگان بومی باعث شد که پرورش دهندگان به فکر توسعه و تغییر اصلاح در نژاد عروس هلندی ها بکنند.اولین جهش ژنتیک عروس هلندی در قاره آمریکا صورت گرفت و نژاد عروس هلندی ابلق به وجود آمد و تا به امروز جهش های مختلفی صورت گرفته است که در ادامه چندین نژاد اصلی این پرندگان زیبا را معرفی خواهیم کرد.

معرفی نژادهای عروس هلندی

عروس هلندی نیز مانند هر پرنده دیگری دارای نژادهای مختلفی است، هر کدام از این نژادها دارای خصوصیات رنگی و ظاهری متفاوتی هستند که در این نوشته قصد معرفی آنها را داریم، اما در حالت کلی لازم است بدانید که همه آنها تقریبا هوش یکسانی دارند و اگر قصد آموزش و سخنگو کردن عروس هلندی را دارید، بدون توجه به نژاد آن ، فقط گونه های نر و سه الی چهار ماهه را انتخاب و خریداری کنید.

عروس هلندی

عروس هلندی نژاد خاکستری

در واقع می توان عنوان کرد که اصلی ترین نژاد از انواع عروس هلندی، نژاد خاکستری ان ها می باشد. این نژاد فراوان ترین گونه از این پرندگان است و در میان علاقه مندان به پرندگان، محبوبیت خاصی دارد. پرندگان نژاد خاکستری، دارای بدن هایی خاکستری رنگ هستند که در آن ها خطوط سفیدی نیز مشاهده می شود. کاکل های این نژاد اغلب به رنگ زرد است و بر روی گونه های این پرندگان دو لک نارنجی رنگ زیبا به چشم می خورد.

عروس هلندی نژاد سفید و یا وایت فیس

نژاد های سفید عروس هلندی با نام نژاد سر سفید نیز شناخته می شود. پرندگان نر این نژاد دارای صورت هایی کاملا سفید رنگ هستند و ماده ها نیز، صورت های سفید مایل به خاکستری دارند. پر های بدن و بال های این نژاد کاملا به رنگ خاکستری می باشد. لازم به ذکر است که پرندگان نژاد سفید برخلاف سایر نژاد ها، گونه های نارنجی رنگ ندارد و رنگ صورت آن ها یکدست و بدون لک می باشد. گفته می شود که این نژاد از هوش بالایی برخوردار است و می تواند به سرعت صحبت کردن را یاد بگیرد.

عروس هلندی نژاد نقره ای

عروس هلندی با نژاد نقره ای را می توان یکی از کمیاب ترین گونه های این پرندگان زیبا دانست. این نژاد در واقع یک نژاد ترکیبی است و از جفت گیری پرنده ماده آلبینو و پرنده نر نژاد سفید به وجود آمده است. این نژاد شباهت بسیار زیادی به نژاد خاکستری دارد، با این تفاوت که پر های بدن این گونه به رنگ سفید می باشد. لازم به ذکر است که این گونه کمیاب برای نخستین بار در سال ۱۹۷۹ متولد شد و تری کول شخصی بود که این نژاد ترکیبی را به وجود آورد.

عروس هلندی نژاد لوتینو

در نژاد لوتیون رنگ کل بدن زرد بوده و سر به رنگ زرد تیره تر نسبت به کل بدن می باشد. از نشانه های عروس هلندی لوتینوی اصیل تیره تر بودن رنگ پرهای سر نسبت به پرهای بدن می باشد در این نژاد رنگ کل بدن می تواند زرد مایل به سفید و یا سفید به نظر آید. این نوع عروس هلندی ها واجد گونه لوپی نارنجی رنگ می باشند. در برخی از عروس هلندی های لوتینو امکان دارد در نواحی پشت سر فاقد پر و تاس باشند.تعیین جنسیت در نژاد لوتیون به علت عدم تفاوت ظاهری بین دوجنس بسیار دشوار است. تعیین جنسیت قطعی در این گونه از راه تست دی ان ای و یا آزمایش خون امکان پذیر است.

عروس هلندی نژاد آلبینو

آلبینو ها از دیگر انواع عروس هلندی می باشند. این پرندگان یکی از لوکس ترین نژاد های عروس هلندی هستند و قیمت بسیار بالایی دارند. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آلبینو ها کمتر کسی توانایی خرید و نگهداری آن ها را دارد. آلبینو های اصیل، کاملا سفید رنگ هستند. در واقع می توان گفت که هیچ لک خاکستری و یا رنگی در بدن این پرندگان مشاهده نمی شود. آن ها همچنین از چشمان قرمز رنگ و پا هایی صورتی رنگ برخوردارند. به دلیل زیبایی منحصر به فرد و چشمگیر این نژاد، توجه خانواده های اشرافی به ان ها جلب شده است و به همین دلیل این نژاد را به یک نژاد لوکس و گران قیمت تبدیل کرده اند.

عروس هلندی نژاد ابلق

یکی از معروف ترین و محبوب ترین انواع عروس هلندی، نژاد عروس هلندی ابلق می باشد. این نژاد همچنین با نام نژاد ترکیب رنگی متضاد نیز شناخته می شود و در سال ۱۹۲۰ خلق شدند. در این نژاد پر ها، ترکیبی از رنگ های خاکستری، زرد و سفید می باشند. البته درصد ترکیب رنگ در این پرندگان متفاوت است. بدین صورت که اکثر پرندگان ابلق دارای ۷۰ درصد رنگ زرد و ۳۰ درصد رنگ خاکستری هستند که البته در برخی موارد این درصد ترکیب رنگ ها برعکس می شود. لازم به ذکر است که تشخیص نر و ماده این نژاد بسیار مشکل است و تنها از طریق آزمایشات خون مشخص می گردد.

عروس هلندی وایت فیس

نژاد عروس هلندی وایت فیس یا صورت سفید از لحاظ رنگ آمیزی پرها بسیار شبیه نژاد خاکستری است با این تفاوت که در نژاد صورت سفید فاقد گونه های لوپی نارنجی رنگ می باشد. در نرهای صورت سفید سر به رنگ سفید است و در ماده ها به رنگ خاکستری و رنگ بدن می باشد.در گونه صورت سفید معمولی(خاکستری) تعیین جنسیت به لحاظ تفاوت ظاهری بین دو جنس نر و ماده آسان است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (335 نظر) وقتی شهربانو منصوریان در جواب هادی ساعی مدرک قبولی برادرش در آزمون دکتری را رو میکند/ تو دیگه کوتاه بیا دختر +عکس (220 نظر) رونمایی از علی تبریزی رقیب مشهدی هادی چوپان با عضله های فولادی/ لقب اسطوره بدنسازی ایران برازندشه (196 نظر) رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (190 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (182 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی (103 نظر) شهربانو منصوریان به سجاد غریبی: آقا پاشو بیا باشگاه یه هفته باهات کار کنم اگه نزدی همه رو نترکوندی هر چی خواستی بهم بگو+ویدئو (99 نظر) خلاقیت متفاوت بانوی هنرمند یزدی در طراحی زیبای چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی به سبک سیاه قلم+عکس (96 نظر) شهربانو منصوریان: بحثمون بشه به همسرم حمله ای می کنم که حواسش باشه، پا میزنم و فرار میکنم چون اگه از نزدیک بزنم میزنه زمین منو کشتی گیره+ویدئو (87 نظر) نگاهی به میز عزای شیک و بدون تجملات زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران/ دیزاین زیبا با گَل، شمع، قرآن و حلوا+عکس (83 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار برای رسیدن دستش به سقف +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (77 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (71 نظر) نگاهی به مدل مانتو کژوال ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان المپیک/ هم اسپرت و هم شیک+عکس (68 نظر) ویدا جوان: من از همسرم خواستگاری کردم و مراسممون توی باغچه کوچیک عمه همسرم بود و ما با آژانس اومدیم به مراسم عقدمون+ویدیو (67 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (67 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خانه‌داری یک کدبانو؛ با این ترفندها کمد لباست رو خوشبو کن تا بوش همه جا بپیچه
فال قهوه با نشان روز جمعه 9 شهریور ماه 1403
بیوگرافی، زندگی خصوصی ژوزه مورایس و همسرش شیدا مقصودلو+ عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی/ از تغییر دین تا جنجال سانسور در برنامه عادل فردوسی پور
فال حافظ با تفسیر جمعه 9 شهریور 1403 + فیلم
فال روزانه امروز جمعه 9 شهریور ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 9 شهریور 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 9 شهریور 1403
چشم گشودن نوزاد عجول مرندی به روی دنیا در کابین آمبولانس
اگر پنیر زیاد می‌خورید، منتظر این 4 عارضه باشید
چشم انداز زیبای طبیعت شهر توریستی زنوز آذربایجان شرقی
نجات شهروند مرندی محبوس در آسانسور به خاطر قطعی برق
دستور فوری مسعود پزشکیان به وزیر علوم: اساتید و دانشجویانی که به هر طریقی لغو قرارداد یا اخراج شدند را بازگردانید، دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد او فردا و آینده کشور است
ریما رامین فر، همای سریال پایتخت: من هنوز دارم تاوان طلاقی را که 40 سال قبل رخ داده پس می دهم
سپاه: بر اثر نشت گاز در یک کارگاه از مراکز سپاه در استان اصفهان، یک نفر شهید و 10 نفر مصدوم شدند
بیوگرافی و زندگی شخصی فرزانه صادق مالواجرد، اولین وزیر زن راه و شهرسازی+ تصاویر و ویدیو از اولین سفر استانی
منتخب روز   
فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای حرکت پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس