معرفی سگ نژاد گریت دین

  شنبه، 12 شهریور 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
معرفی سگ نژاد گریت دین
گریت دین یک سگ آلمانی که نام آلمانی او ماستیف است این سگ جز دسته سگهاس شکاری محسوب می شود در این مقاله از خصوصیت این سگ تا نحوه نگهداری و بیماری این نژاد برای شما توضیح داده ایم

گریت دین (به انگلیسی: Great Dane) از انواع اصلی سگ های نگهبان، که اصلیتی آلمانی دارد. در این سگ قدرت و نیرومندی و زیبایی توام مشاهده می شود. بر خلاف نامش اصلیت این نژاد آلمانی است و هیچ ربطی به دانمارک ندارد. استاندارد این سگ عبارتست از : حداقل قد در نرها ۸۰ و در ماده ها ۷۲ سانتی متر و وزن در حدود ۶۰ کیلوگرم. گریت دین به رنگ های سیاه (یکدست بدون لکه شفید یا همراه با لکه های سفید در زیر گلو ، جلو سینه و پاها) حنایی یا زرد طلایی (با پوزه و ناخن های سیاه) آبی فولادی ، ابلق (سفید با لکه های سیاه) و مخلوط (زرد طلایی رو شن یا تیره ، با رگه های سیاه پوست ) یافت می شود. در تمام انواع این نژاد پوشش بدن کوتاه، نرم،چسبنده و درخشان است.

گریت دین اساسا سگی است ملایم ، مهربان و صبور ولی چنانچه صاحبش مورد تهدید بیگانه قرار گیرد ، چهره تهاجمی به خود می گیرد. این سگ در حتوضیحات:گریت دین نژادی است که اصالت ، نجابت ، نیرو و ذکاوت را در هم ادغام کرده. یکی از بزرگترین سگهای دنیاست. موهایی زبر و خشن دارد. نگهداری از این نژاد بدلیل جثه بزرگ آن شرایط ویژه ای را طلب می کند. این نژاد به محیط بزرگتری برای زندگی و فعالیتهای بدنی نیاز دارد. میزان تغذیه و خوراک آنها نیز به مراتب از نژادهای دیگر بیشتر است. اصولاً چنانچه آموزش و تعلیم این سگها بدرستی صورت گیرد و سگهای مطیع و آرامی تربیت شوند ، می توانند بعنوان سگهای خانگی نگهداری شوند. رنگ پوشش خارجی آن متغایر است و تقریباً به هر رنگی یافت می شوند. رنگ چشم ها معمولاً تیره می باشد اما گاهی اوقات به رنگ آبی نیز یافت می شود.

انواع سگ گریت دین

برخی از افراد می خواهند درباره انواع این نژاد بدانند، در این باره باید بگوییم که به صورت کلی نمی شود زیاد آن ها را تقسیم بندی کرد، اما چند نوع دارند که می توانید در هنگام خرید متوجه آن شوید و ما در این قسمت به آن می پردازیم.

  • گریت دین ابلق:در ابتدا باید بگوییم که ابلق به سگی که دارای دو رنگ است مانند سفید و سیاه گفته می شود. درباره گریت دین ابلق باید بگوییم که این سگ ها بسیار زیبا و هم چنین خاص هستند و خیلی از افراد طرفدار این سگ ها می باشند. این سگ ها بدن فوق العاده درشت هیکل و زیبا دارند و هم چنین به دلیل پنجه های قوی معروف می باشند.
  • گریت دین قهوه ای:درباره گریت دین قهوه ای باید بگوییم همان طور که از اسمش مشخص است، آن ها به رنگ قهوه ای هستند ولی پوزه آن ها به رنگ مشکی است. این سگ ها نیز جثه بسیار بزرگ، هیکلی و با ابهتی دارند.
  • گریت دین خال خالی:در مورد گریت دین خال خالی باید بگوییم که آن ها بسیار خاص و منحصر به فرد هستند و خیلی از افراد این سگ ها را به عنوان سگ خانگی خود به سرپرستی قبول کردند. هم چنین در مورد این سگ ها باید بگوییم که آن ها غول پیکر و قوی هستند. هم چنین می توانند با صاحب خود یک رابطه قوی و عاطفی را برقرار کنند، برعکس جثه ای که دارند بسیار مهربان و خونگرم هستند.
  • گریت دین دوبرمن:در مورد گریت دین دوبرمن باید بگوییم که این سگ ها از تلقیح بین دو نژاد سگ دوبرمن و گریت دین به وجود آمده اند. درباره این سگ ها باید بگوییم که خلق و خوی مشترکی بین این دو نژاد دارند که یک ترکیب منحصر به فردی را به وجود آورده است. هم چنین باید افزود که بسیار نیرومند و قوی جثه هستند و برای نگهبانی و محافظت مورد استفاده قرار می گیرند، آن ها برای گله داری نیز بسیار مناسب هستند.
سگ نژاد گریت دین

مشخصات رفتاری سگ نژاد گریت دین

گریت دین ها به دلیل داشتن طبیعت دوستانه و برون مرزی، مشهور هستند. آنها ممکن است به شما تحمیل کنند که به آنها نگاه کنید، اما سگ هایی مهربان هستند که از هیچ چیزی به اندازه جلب کردن توجه دیگران لذت نمی برند. آنها به عنوان حیوانات خانگی و سگ های همراه یک انتخاب عالی هستند. اگرچه باید زمانی که این سگ ها به کودکان شما نزدیک می شوند به دلیل اندازه بزرگ آنها بسیار مراقب باشید، چرا که ممکن است به صورت تصادفی و ناخواسته به کودکتان صدمه بزنند. آنها به ندرت هر نوع رفتار پرخاشگرانه را نشان می دهند و این در مقابل سگ های دیگر است.
با این حال، آنها بهترین گزینه برای صاحبان بار اول نیستند زیرا سگ های گریت دین باید توسط شخصی که واقعاً نژاد را درک می کند، به طور صحیح آموزش داده و اداره کنند. آموزش آنها باید زودتر شروع شود و باید با این نژاد سگ متناسب باشند که جای خود را در خانواده مشخص کنند. اگر به طور صحیح از این آموزش ها استفاده نشود، یک سگ گریت دین ممکن است ناخواسته برای شما مشکلات فراوانی در این زمینه ایجاد کند. آنها به دلیل داشتن وفاداری فوق العاده به خانواده های خود مشهور هستند و به ویژه در کنار کودکان بسیار خوب رفتار می کنند. با این وجود، نکته منفی شخصیتی در این نژاد، این است که سگ های گریت دین متنفرند از اینکه آنها را تنها بگذارید. به همین ترتیب، آنها برای خانواده هایی مناسب هستند که در هر زمان یک نفر در خانه بماند.

تربیت و آموزش سگ گریت دین

بری آموزش به آن ها بیان کردیم که زمانی که گریت دین توله است، باید آموزش های آن ها را شروع کنید. هم چنین از آن جایی که این سگ ها بسیار بزرگ و قدرتمند هستند باید فردی به آن ها آموزش دهد، که از او اطاعت کنند. هم چنین آموزش به آن ها باید با لحن جدی باشد، اما این موضوع را بیاد بدانید که به هیچ عنوان با سگ رفتاری که در آن خشونت دیده می شود، نداشته باشید. چرا که به این گونه گریت دین منزوی و پرخاشگر می شود و حالت تهاجمی به خود می گیرد. برای آموزش بهتر و هم چنین اجتماعی شدن، آن ها را در کلاس های آموزشی ثبت نام کنید.

این موضوع را بهتر است بدانید که گریت دین ها، مایل هستند تا رابطه دوستانه ای با افراد داشته باشند و هم چنین در اجتماعی شدن خود تلاش می کنند. این سگ ها نیاز به تماس با انسان ها و ارتباط گرفتن با آن ها را دارند، گریت دین ها حیواناتی با محبت و اجتماعی می باشند.این نکته را بهتر است که بدانید در آموزش به گریت دین و در هنگامی که او توانست کاری که شما گفتید را انجام دهد، اول سگ گریت دین را نسبت به قبل بیشتر نوازش کنید و هم چنین از تشویقی های خوشمزه و جذاب برای آموزش به سگتان استفاده کنید و به او بدهید.

تغذیه سگ گریت دین

برای توله های نژاد بزرگی که به سرعت رشد می کنند؛ مانند گریت دین، جیره غذایی بسیار مهم است. توله گریت دین به هیچ وجه نباید با غذای معمولی سگ تغذیه شود؛ زیرا غذای معمولی سگ برای آن ها بسیار غنی است؛ او نیاز به غدای توله مناسب برای نژاد های بزرگ دارد.بهترین حالت این است که هیچ مکملی خصوصا کلسیم به آن ها داده نشود. تا سن ۴ تا ۵ ماهگی، توله گریت دین باید سه بار در روز با غذای خشک مرغوب تغذیه شود. بعد از آن، دوبار در روز به او غذا دهید. هیچ گاه نباید تنها یک بار در روز تغذیه شود.

هوش یا قابلیت آموزش سگ نژاد گریت دین

سگ های گریت دین، سگ های باهوشی هستند، اما آنها باید به طور صحیح توسط کسی که با این نوع سگ آشنا است آموزش داده شوند. آموزش آنها از زمانی که هنوز توله سگ هستند باید شروع شود و لازم است در طول زندگی تغییر و میزان آموزش ها با سن آنها هماهنگ باشد تا آنها بتوانند سگهای بالغ قابل کنترل با رفتار خوبی باشند. نکته اصلی آموزش موفقیت آمیز در این سگ ها، این است که توله سگ ها به محض واکسیناسیون کاملاً اجتماعی می شوند و از روش های تقویت مثبت در آموزش آنها استفاده شود زیرا مانند بسیاری از نژادهای دیگر سگ های گریت دین به روش های سخت تر در آموزش ها پاسخ نمی دهند. آنها سگ های حساسی هستند و با توجه به این نکته باید قوانین خاصی برای آموزش آنها ترتیب داده شود تا بتوان به درستی آموزش آنها را تکمیل کرد.

مراقبت پس از خرید سگ گریت دین

مانند هر نژاد دیگر، سگ های گریت دین نیز باید به طور مرتب تحت مراقبت باشند تا اطمینان حاصل شود که پوشش خارجی و پوست آنها در حالت عالی قرار گرفته است. با توجه به اینکه این نژاد از درماتیت آلرژیک کک رنج می برد باید میزان مراقبت و نظارت بیشتر شود. همچنین برای اطمینان از سالم بودن و سالم ماندن آنها باید به طور منظم روزانه ورزش داده شود. مهمتر از این، آنها باید از مواد غذایی باکیفیت تغذیه کنند که تمام نیازهای غذایی آنها در طول زندگی برآورده شود.

نظافت سگ نژاد گریت دین

گریت دین ها به دلیل داشتن پوشش های خارجی کوتاه و صاف، مقدار ریزش مو و نظافت کمتری دارند. با این وجود، یک برس مو برای شانه زدن هفتگی و رعایت کردن اینگونه مسائل برای از بین بردن موهای مرده یا ریخته شده ضروری است. مانند سایر نژادها، آنها تمایل به ریختن بیشتر در بهار و دوباره در پاییز دارند که ممکن است شانه زدن مکرر برای ادامه کارها لازم باشد.

ورزش سگ نژاد گریت دین

سگ های گریت دین، به داشتن یک تن بزرگ و پر انرژی که برای آن هزینه بسیار شده است، افتخار می کنند و این بدان معنی است که باید روزانه حداقل 2 ساعت ورزش انجام دهند. آنها همچنین به دلیل داشتن ابعاد بسیار بزرگ و ایده آل باید فضای زیادی را برای جابجایی در فضای اطراف خود داشته باشند. باید به آنها اجازه داده شود که هرچه ممکن است در اطراف باغ پشتی بچرخند تا در واقع بتوانند انرژی درونی خود را رها کنند، اما تنها در صورت داشتن باغ بسیار امن این گزنه را مد نظرتان داشته باشید. با این گفته، فقط باید به توله سگ ها مقدار کمی از تمرین روزانه داده شود زیرا مفاصل و استخوان های آنها هنوز در حال پیشرفت است. با فشار بیش از حد به مفاصل، سگها می توانند در زندگی دچار مشکلات مفاصل دردناک شوند.

کودکان و سگ های نژاد گریت دین

گفته می شود که این سگ ها رفتار بسیار خوبی با کودکان دارند و با بچه ها در هر سنی رابطه مستقیمی برقرار می کنند، اما به دلیل بزرگ بودن اندازه آنها، هرگونه تعامل بین سگها و کودکان باید تحت نظارت قرار بگیرد مخصوصا در صورتی که زمان بازی بیش از حد زیاد شود. در صورتی که این سگ ها رفتار خیلی خوبی دارند ولی می توانند به صورت تصادفی به کودک شما صدمه بزنند. به ندرت می توان گفت كه یک دن بزرگ هر نوع رفتار پرخاشگرانه نسبت به سایر سگ ها نشان می دهد و آنها را با حیوانات دیگری كه کنار آنها زندگی می کنند مانند گربه های خانوادگی، آغاز می كند. با این حال، باید احتیاط در نظر داشته باشید که یک نژاد سگ با اندازه بزرگ در کنار دیگر حیوانات خانگی شما قرار دارد، همچنین باید در هنگام معرفی آنها به یکدیگر دقت کنید که مشکلی در روابط آنها بوجود نیاید.

سلامتی سگ نژاد گریت دین

میانگین امید به زندگی یک سگ گریت بین 8 تا 10 سال است که این میزان در صورتی در نظر گرفته می شود که به درستی از آنها مراقبت کرده و از یک رژیم غذایی با کیفیت مناسب و متناسب با سن آنها تغذیه شوند. این نژاد سگ مستعد ابتلا به برخی مشکلات بهداشتی است و صاحبان آینده آنها باید در مورد موضوعات شناخته شده زیر در مورد این نژاد با پرورش دهنده خود مشورت کنند.

  • گشاد شدن دریچه قلب
  • نفخ یا پیچ خوردگی در معده
  • دیسپلازی باسن یا در رفتگی مفاصل در قسمت استخوان باسن
  • سندرم ووبلر
  • حساسیت به بیهوشی
  • بیماری آدیسون
  • کوری تدریجی
  • آلرژیک پوستی
  • پیچ خوردگی طحال

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (562 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (146 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (46 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان