ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی و بررسی خودروی بی ام و M4 CSL ۲۰۲۳

  شنبه، 21 خرداد 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی بی ام و M4 CSL ۲۰۲۳
ب ام و M4 CSL سرانجام رونمایی شد. این کوپه سبک سازی شده قدرتمندتر شده جدیدترین عضو خانواده محصولات M ب ام و بوده که به مناسبت 50 سالگی زیربرند عملکردی و اسپرت ساز M رونمایی شده است. ما در ادامه مطلب این خودروی جدید را معرفی می کنیم.

پس از مدت ها انتظار بی ام و سرانجام M4 CSL را معرفی کرده است. این کوپهٔ قدرتمند و سبک وزن به عنوان جدیدترین محصول M پاور، هم زمان با جشن پنجاه سالگی این بخش پرفورمنس افسانه ای راهی بازار خواهد شد. البته M4 CSL خودرویی تولید محدود است و بی ام و تنها هزار دستگاه از آن برای کل جهان تولید خواهد کرد. این خودرو نسبت به M4 کامپتیشن ارتقاءهای زیادی را تجربه کرده و به سریع ترین بی ام و تولیدی در پیست نوربرگ رینگ تبدیل شده است. این کوپهٔ وحشی یک دور جهنم سبز را ظرف تنها ۷ دقیقه و ۲۰.۲ ثانیه طی کرده است.

بی ام و M۴ CSL ۲۰۲۳ جدید، یک نسخه ویژه برای کسانی که مایلند در طی رفت و آمد روزانه بیشترین کیفیت را داشته باشند. CSL مخفف Competition Sports Lightweight است و مشخصات آن قابلیت بالای این خودرو را نشان می دهد. موتور این خودرو از همان ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری توئین توربو استفاده می کند که قدرت M۴ Competition را تامین می کند، اما اوج تقویت توربوی CSL از ۲۴.۷ psi به ۳۰.۵ psi افزایش یافته و نشان می دهد ۲۴ درصد افزایش یافته است.سیستم خنک کننده دو مداره ارتقا یافته این خودرو نه تنها با قدرت اضافی، بلکه با سختی های استفاده از مسیر مطابقت داشته باشد. حدود ۴۰ اسب بخار بیشتر از رقبا بیشتر قدرت دارد و با همان اوج قدرت ۶۲۵۰ دور در دقیقه؛ حداکثر گشتاور نیز بدون تغییر در ۴۷۹ پوند فوت است، به این معنی که گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و خط محرکه از Competition را می توان مانند قبل استفاده کرد.

مشخصات فنی بی ام و M4 CSL ۲۰۲۳

این کوپهٔ باواریایی به مدارهای خنک کنندهٔ دما بالا و پایین مجهز شده تا دمای مطلوب اجزای مختلف خودرو در طول رانندگی های پیست و خیابان حفظ گردد. یکی از مهم ترین ویژگی های M4 CSL اما افزایش ۴۰ اسب بخاری قدرت پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی آن نسبت به M4 کامپتیشن است. این یعنی به لطف افزایش بوست توربوها از ۲۴.۷ به ۳۰.۵ psi، قدرت موتور حالا به ۵۵۰ اسب بخار رسیده اما گشتاور تغییری نداشته و همچنان ۶۵۰ نیوتن متر است.

نیروی این پیشرانهٔ قدرتمند از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک M استپ ترونیک به چرخ های عقب منتقل می شود. به لطف قابلیت Drivelogic در این گیربکس، راننده در حالت تعویض دندهٔ دستی از طریق پدال های فیبر کربنی پشت غربیلک فرمان می تواند چندین معکوس به پایین ترین دنده بدهد و در هنگام شتاب گیری هم از افزایش دنده ها جلوگیری کند. M4 CSL ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد و برای رسیدن به سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۰.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت خودرو هم به صورت الکترونیکی روی ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

 بی ام و M4 CSL ۲۰۲۳

مشخصات کلی بی ام و M4 CSL ۲۰۲۳

نوع موتور

بنزینی انژکتوری-I6

حجم موتور

۳.۰ لیتر
سیلندر / سوپاپ

۶ / ۲۴

تنفس موتور

توئین توربو
قدرت

۵۵۰ اسب بخار

گشتاور

۶۵۰ نیوتون.متر
گیربکس

۸ سرعت اتوماتیک

محور محرک

عقب
شتاب

۳.۶ ثانیه

سرعت

۳۰۷ کیلومتر بر ساعت (محدود شده)
مصرف سوخت

حدود ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶
فرمان

برقی

نوع بدنه

اسپرت کوپه سایز کوچک
نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های بی ام و M4 CSL ۲۰۲۳

طول

۴۷۹۴ میلی متر

عرض

۱۸۸۷ میلی متر
ارتفاع

۱۳۹۳ میلی متر

فاصله محورها

۲۸۵۷ میلی متر
وزن خالص

۱۶۰۷ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۲ نفر
ظرفیت صندوق

۳۴۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

۶۰ لیتر
قطر رینگ

۱۹ اینچ جلو/۲۰ اینچ عقب

آپشن ها و امکانات بی ام و M4 CSL ۲۰۲۳

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد
کنترل ایستایی در سربالایی

ندارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد
کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد
اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد
سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد
رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد
رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد
ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد
ترمز پارک برقی

اتولایت

دارد
چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد
گرم کن فرمان

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد
ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد
دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دوربین ۳۶۰ درجه

کیسه هوا

دارد
ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد
تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

ندارد
صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرم کن صندلی جلو

ندارد
سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد
گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد
سانروف

ندارد

طراحی خارجی بی ام و M4 CSL ۲۰۲۳

سری چهار نسل دوم با کد شناسایی G22 از سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد. نسخه M این خودرو که با کد G82 شناخته می شود، در سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی شد و طبیعتا از همان طراحی پایه سری ۴ بهره می برد. این طراحی شامل استفاده از اولین جلوپنجره جدید و غول آسای بی ام و است که برای اولین بار برای نسل دوم سری ۴ به جهان معرفی شد.

این سبک زبان طراحی نوین بی ام و انتقادات بسیار زیادی به همراه داشت و به مزاق بسیاری از طرفداران و منتقدان صنعت خودرو خوش نیامد، اما این برند باواریایی به سبک خود پایبند است و این طراحی فضایی و نه چندان زیبا را بر نسخه M4 نیز پیاده کرده است. اما نسخه CSL تلاش زیادی کرده تا این طراحی نامتناقض را بهبود بخشد. در نتیجه نمای جلو نسخه M4 CSL دارای جلوپنجره تو خالی است که بر خشونت ظاهر این خودرو می افزاید. همچنین زیر سپرها در این نسخه دارای خطوط تیز و شکسته است که جسارت بیشتر در طراحی را به بیننده یادآور می شود. نمای عقب خودرو با زیر سپر فیبرکربن و چهار لوله اگزوز و گرافیک کاملا متمایز چراغ های عقب از نسخه های معمولی متمایز شده که به واقع جذاب تر است، اما زشت یا زیبا خواندن این طراحی حقیقتی استوار بر پایه سلیقه شخصی محسوب می شود. هرچند که به هیچ عنوان بازتاب دهنده ذات کلاسیک بی ام و نیست.

بی ام و M4 CSL ۲۰۲۳

طراحی داخلی بی ام و M4 CSL ۲۰۲۳

داخل کابین ب ام و M4 CSL تنها دو صندلی اسپرت سبک وزن نصب شده اند. ولی اینها صندلی های معمولی ب ام و نیستند. بلکه ب ام م آنها را به صورت ویژه برای رانندگی در پیست و کاملا اسپرت از جنس فیبر کربن طراحی کرده است. این صندلی ها فاقد تکیه گاه جانبی کمر، قابلیت تنظیم و همچنین گرمکن هستند. اما اگر در این صندلی ها احساس راحتی نمی کردید، ب ام و به صورت آپشنال و بدون هزینه اضافی قابلیت تنظیم صندلی ها به صورت برقی و گرمکن را به این صندلی های اسپرت فیبر کربنی اضافه می کند.

این صندلی های اسپرت با چرم مرینو مشکی رنگ و جیر آلکنتارا قرمز تودزوی شده و دارای بالشتک های جانبی برجسته و همچنین پشتی با زاویه ثابت هستند. اگر قصد تنظیم ارتفاه این صندلی ها را دارید باید به کمک ابزار این کار را انجام دهید و به سادگی امکان تنظیم ارتفاع صندلی های این خودرو وجود ندارد. خوشبختانه امکان عقب و جلو بردن صندلی راننده به وسیله یک اهرم به صورت دستی امکان پذیر است. حذف صندلی های عقب امکان نصب یک محفظه برای قراردادن دو کلاه ایمنی را فراهم کرده است.ب ام و در سقف این خودرو نیز از فیبر کربن استفاده کرده که موجب شده وزن خالص M4 CSL باز هم مقداری کاهش یافت و مرکز ثقل این خودرو را نیز پایین تر آورده که تاثیر مستقیم روی بهبود هندلینگ می گذارد. ب ام و M4 CSL دارای اتصالات مقاوم تری در بخش پیشرانه و گیربکس بوده و یک استرس بار جدید بین دو سرکمک این خودرو نصب شده اند.

داخل کابین بی ام و M4 CSL ۲۰۲۳
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (442 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (126 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (91 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (27 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) اوستون اورونوف، بازیکن محبوب پرسپولیسی ها در حال بچه داری / مهاجم گلزن پرسپولیس چه خونه ای برای خانومش درست کرده ... (عکس) میز شام عاشقانه اوستون اورونوف برای همسرش با گل های رز قرمز / چقدر عشقولانه نگاه خانومش می‌کنه 🥰 (عکس) تصویر دیده نشده از عروسی جلال الدین ماشاریپوف، ستاره استقلال در یک تالار شیک و جذاب / فقط کلی پول این گل آرایی ها شده ... (عکس) تبریک تولد اینستاگرامی گلزن امشب استقلال برای رونالدو / ماشاریپوف نشون داد واقعا هم بازی رونالدو بوده .... فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر ماجرای خنده دار بچه دار شدن پدر حاج آقا قرائتی بعد از یک اتفاق عجیب/ بعد از 45 سال بلاخره...+فیلم مبلمان خاص و بوهم خونه عروس شیرازی محمود پاک نیت به سبک نچرالیسم/ ای جانم چه دختر خوشگلی 😍+عکس خاطره خنده دار حامد آهنگی از اولین تجربه جریمه شدنش در خیابان یک طرفه/ فقط مدل خندیدنش که خداست😂+ویدئو نگاه عاشقانه شهاب حسینی به هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق/ عاشقانه های هانده ارچل و شهاب حسینی ارزش صد بار دیدن رو داره شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!+ ویدئو جشن تولد ساده و بدون تجملات پسر پرویز پرستویی در خانه زیبایش و با دکوری های نوستالژی‌اش با رونمایی از نوه بانمک آقای بازیگر+عکس / مبارک باشه
تیتر امروز   
همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2)
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...