ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی و بررسی خودروی فورد F-150 لایتنینگ ۲۰۲۲

  یکشنبه، 08 خرداد 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی فورد F-150 لایتنینگ ۲۰۲۲
فورد F-150 لایتنینگ پرو 2022 معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این پیکاپ الکتریکی قدرتمند و خوش قیمت شرکت فورد آشنا می‌شویم.

شرکت فورد مدتی قبل پیکاپ الکتریکی F-150 لایتنینگ 2022 را معرفی کرد که در تریم پلاتینیوم با باتری بزرگ تر دارای قیمت حدود 90 هزار دلار بود، اما اکنون این خودروساز آمریکایی از مدل پرو این خودرو پرده برداشت که برای پاسخ به نیاز مشتریان تجاری توسعه پیدا کرده است. F-150 لایتنینگ پرو ۲۰۲۲ بدون اعمال مشوق های خودروهای الکتریکی حدود ۳۹ هزار و ۹۷۴ دلار قیمت دارد که با در نظر گرفتن این مشوق ها قیمت آن به ۲۶ هزار و ۹۷۴ دلار می رسد؛ چنین قیمتی برای یک پیکاپ الکتریکی بسیار مناسب است و می تواند نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند

مشخصات فنی فورد F-150 لایتنینگ ۲۰۲۲

این پیکاپ الکتریکی دارای دو پیشرانه، سیستم چهار چرخ محرک، قدرت ۴۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۵۱ نیوتون متری است. لایتنینگ پرو که فقط به صورت سوپر کرو و با محفظه بار ۵.۵ فوتی عرضه می شود به صورت استاندارد از باتری لیتیوم-یونی برخوردار بوده و برد تخمینی آن ۳۷۰ کیلومتر است. افرادی که نیازمند قدرت و شعاع حرکتی بیشتر هستند می توانند نسخه ارتقا یافته ۴۹,۹۷۴ دلاری با قدرت ۵۶۳ اسب بخار و شعاع حرکتی ۴۸۳ کیلومتری را انتخاب کنند. البته گشتاور این مدل بدون تغییر باقی مانده و همان ۱۰۵۱ نیوتون متر است.هر دو نسخه F-150 لایتنینگ پرو با پکیج یدک کشی تریلر مکس سفارشی در دسترس هستند که ظرفیت یدک کشی را افزایش می دهد.

یکی از تفاوت های کلیدی دو نسخه موردبحث این خودرو به شارژ مربوط می شود به گونه ای که مدل پایه دارای شارژر ۳۲ آمپری بوده درحالی که مدل گران تر از شارژر ۸۰ آمپری سود می برد. با استفاده از شارژر ۸۰ آمپری می توان باتری را در عرض ۸ ساعت شارژ کرد. در صورت استفاده از شارژر سریع نیز تنها ۴۱ دقیقه زمان نیاز خواهد بود تا شارژ باتری از ۱۵ به ۸۰ درصد برسد.فورد با توسعه ابزار برنامه ریزی ناوگان دیجیتالی خود محاسبه هزینه های عملیاتی را برای خریداران تجاری راحت تر کرده است. این ابزار نه تنها هزینه های خرید و لیزینگ را حساب می کند بلکه مشوق های مالیاتی فدرال و محلی و هزینه های سوخت و انرژی منطقه ای را نیز در نظر می گیرد. این خودروساز آمریکایی می گوید لایتنینگ پرو در بازه زمانی ۸ ساله و کارکرد ۱۶۰ هزار کیلومتری در مقایسه با F-150 مجهز به پیشرانه ۲.۷ لیتری اکوبوست ۴۰ درصد صرفه جویی خواهد داشت.

مشخصات کلی فورد F-150 لایتنینگ ۲۰۲۲

نوع موتور

دو موتور برقی

ظرفیت باتری

۹۸ کیلووات ساعت

۱۳۱ کیلووات ساعت

قدرت

۴۵۲ اسب بخار

۵۸۰ اسب بخار

گشتاور

۱۰۵۱ نیوتن.متر

گیربکس

تک سرعته اتوماتیک

محور محرک

دو دیفرانسیل

شتاب

۴.۴ ثانیه

۴.۱ ثانیه

سرعت

۲۴۰ کیلومتر در ساعت

بُرد خودرو

۳۷۰ کیلومتر

۵۱۵ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۷

فرمان

برقی

نوع بدنه

وانت

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های فورد F-150 لایتنینگ ۲۰۲۲

طول

۵۸۸۵ میلیمتر

عرض

۲۰۲۹ میلیمتر

ارتفاع

۱۹۶۱ میلیمتر

فاصله محورها

۳۶۸۳ میلیمتر

وزن خالص

۲۷۹۹ – ۳۰۰۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق

عقب: ۱۴۹۵ لیتر

جلو: ۴۰۰ لیتر

قطر رینگ

۱۸ اینچ

۲۲ اینچ

آپشن ها و امکانات فورد F-150 لایتنینگ ۲۰۲۲

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری فورد F-150 لایتنینگ ۲۰۲۲

اگرچه لایتنینگ روی پلتفرم متفاوتی با فورد F-150 بنزینی ساخته شده، اما ابعاد و اندازه مشابهی با نسخه های بنزینی دارد. همچنین کابین و فضای بار ۱.۷ متری آن با F-150 معمولی مشترک است. بدین ترتیب، برخلاف شورولت سیلورادو برقی، ظاهر آشنایی برای خریداران دارد. البته رینگ های جدید، جلوپنجره بسته و یکپارچه و نورپردازی متفاوت از تفاوت های مدل برقی با بنزینی است.

هر کدام از تیپ های لاتنینگ المان های ظاهری متفاوتی با هم دارند، تیپ Pro تقریبا همان F-150 بنزینی است. تیپ XLT یک نوار نوری در نمای جلو دارد، در حالی که نوار نوری در تیپ Larait در عقب وانت نصب شده است.تیپ های Pro و XLT دارای رینگ های ۱۸ اینچی هستند، رینگ های تیپ Lariat ۲۰ اینچ اندازه دارد و تیپ پلاتینیوم از رینگ های ۲۲ اینچی استفاده می کند.نشان آبی رنگ Lightning و پرچم ایالات متحده آمریکا، روی در بار همه تیپ های پیکاپ برقی فورد دیده می شود.فورد F-150 لایتنینگ طوری ساخته شده که برای خریداران این پیکاپ ظاهر آشنایی داشته باشد و بدون هیچ طراحی عجیب و غریبی، مشتریان را پس نزند.

فورد F-150 لایتنینگ ۲۰۲۲

طراحی داخلی فورد F-150 لایتنینگ ۲۰۲۲

کابین پیکاپ برقی فورد تفاوتی با مدل های بنزینی F-150 ندارد، به جز اینکه دارای فناوری ها و تکنولوژی های بیشتر و به روزتری است. تیپ های Pro و XLT دارای یک نمایشگر ۱۲ اینچی با گرافیک جدید هستند که روی تیپ های رده بالای مدل بنزینی به کار رفته است. اما نمایشگر لمسی دو تیپ رده بالای فورد F-150 لایتنینگ مشابه فورد موستانگ مک-ای با اندازه ۱۵.۵ اینچی است.

فورد F-150 یک پیکاپ کاربردی با فضای باری به طول ۱۶۷۶ میلیمتر است، اما لایتنینگ از این هم فضای بار بیشتری دارد. به دلیل اینکه خودروهای برقی زیر کاپوتشان هیچ موتوری ندارند، صندوق جلو فورد F-150 لایتنینگ دارای صندوق جلو با ظرفیت ۴۰۰ لیتر -تقریبا هم اندازه خودروهای صندوقدار معمولی- است و بنابراین دیگر لازم نیست رانندگان و سرنشینان وسایل خود را در قسمت بار قرار دهند. همچنین چهار پریز ۱۲۰ ولتی در صندوق جلو نصب شده تا بتوان از وسایل برقی استفاده کرد.

فضای بار فورد F-150 لایتنینگ با مدل های بنزینی یکسان است و همان کفپوش و لاین بار را دارد. همچنین در بار این وانت برقی برای بالا رفتن و پایین آمدن دارای پله است و علاوه بر این می توان در فضای بار را با زدن یک دکمه باز و بسته کرد.صندلی های وینیل و کفپوش های پلاستیکی از امکانات مدل های پایه هستند تا تمیز کردن آنها راحت تر باشد، اما برای روکش صندلی تیپ های بالاتر از چرم استفاده شده تا پیکاپ فورد کابینی شیک و جذاب داشته باشد.فورد F-150 لایتنینگ دو ردیف صندلی دارد که گرم کن و سردکن صندلی از آپشن های همه تیپ ها به شمار می رود، اما در تیپ های رده بالاتر صندلی های عقب هم گرم کن و سردکن دارند و علاوه بر این که فضای کوچک برای وسایل هم در زیر صندلی های عقب تعبیه شده است.

دلخل کابین فورد F-150 لایتنینگ ۲۰۲۲

F-150 لایتنینگ؛ وانت همه کاره

فورد F-150 پرفروش ترین خودرو تاریخ آمریکا است و حتی در اصطلاح عامیانه، آمریکا در قسمت بار این پیکاپ ساخته شده است، به همین خاطر، فورد تمام تلاشش را کرده که با ارائه خودرویی با ظاهری آشنا و البته با پیشرانه ای پاک و قدرتمند، طرفدارانش را بدعادت نکند.خرید خودرو فورد F-150 لایتنینگ از ۴۰ هزار دلار شروع می شود و از این نظر، ارزان ترین وانت موجود در بازار خواهد بود، اما خریدارانی که می خواهند پول بیشتری خرج کنند، می توانند بهترین مدل وانت برقی را با قیمت ۹۱ هزار دلار بخرند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (277 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (105 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (58 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (48 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (34 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (33 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (21 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده