ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی و بررسی خودروی فراری پوروسانگوئه ۲۰۲۳

  دوشنبه، 16 آبان 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی فراری پوروسانگوئه ۲۰۲۳
بالاخره فراری پوروسانگوئه مدل 2023 اولین خودروی چهار در و چهار نفره در تاریخ ۷۵ ساله پرنسینگ هورس، در محیطی باشکوه در تئاتر دل سیلنزیو در لاجاتیکو (پیزا) رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می شویم.

پس از ماه ها انتظار بالاخره فراری از نخستین شاسی بلند خود با نام پوروسانگوئه (Purosangue) رونمایی کرد. البته مارانلویی ها تاکیدی ندارند که این خودرو را یک شاسی بلند خطاب کنیم. در اصل هم اینگونه است و فراری پوروسانگوئه متفاوت از سایر شاسی بلندهای موجود در بازار است. در هر حال آنچه که کمپانی ایتالیایی رونمایی کرده، به مثابه یک چاقوی دو لبه است؛ این چاقو یا سهم بیشتری از کیک بازار را خواهد برید و یا تن انزو فراری را در قبرستان سن کاتالدو به لرزه در خواهد آورد!

مشخصات فنی فراری پوروسانگوئه ۲۰۲۳

فراری پوروسانگوئه دارای پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی با 715 اسب­ بخار قدرت و 715 نیوتن متر گشتاور می باشد که این پیشرانه می ­تواند تا 8250 دور بر دقیقه دوران کند، درحالی که 80 درصد گشتاور در دورشمار 2100 و نهایت قدرت در 7750 دور بر دقیقه حاصل می­ شود، نیروی پیشرانه این خورو از طریق گیربکس 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود و شتاب صفر تا صد را در مدت 3.3 ثانیه امکان پذیر می­ سازد و حداکثر سرعت فراری پوروسانگوئه هم 308 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

مشخصات کلی فراری پوروسانگوئه ۲۰۲۳

نوع موتور خودرو

خورجینی بنزینی

حجم موتور

۶.۵ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۱۲ / ۴۸

تنفس موتور

طبیعی

قدرت

۷۱۵ اسب بخار

گشتاور

۷۱۶ نیوتن.متر

گیربکس

۸ سرعته اتوماتیک دوکلاچه

محور محرک

دو دیفرانسیل

شتاب

۳.۳ ثانیه

سرعت

۳۱۱ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

—–

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

کراس اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های فراری پوروسانگوئه ۲۰۲۳

طول

۴۹۷۳ میلیمتر

عرض

۲۰۸۸ میلیمتر

ارتفاع

۱۵۹۰ میلیمتر

فاصله محورها

۳۰۱۸ میلیمتر

وزن خالص

۲۰۳۳ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۴ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۴۷۳ لیتر

حجم مخزن سوخت

۱۰۰ لیتر

قطر رینگ

۲۲ اینچ (جلو)

۲۳ اینچ (عقب)

آپشن ها و امکانات فراری پوروسانگوئه ۲۰۲۳

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد

دوربین عقب

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

شارژر بی سیم

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

استارت از راه دور

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

ندارد

طراحی ظاهری فراری پوروسانگوئه ۲۰۲۳

در توضیح ظاهر فراری پوروسانگوئه باید گفت که این خودرو طراحی کاملا متفاوتی با الگوهای مدرن GT و همین طور کراس اوورها و شاسی بلندها دارد. به همین خاطر پوروسانگوئه یک کراس اوور سنتی نیست و بیشتر مدل عضلانی تر GTC4Lusso است تا اینکه یک خودرو قدبلند باشد.برای جای دادن موتور V12، پوروسانگوئه یک کاپوت بلند دارد و همچنین لولای کاپوت در قسمت جلو قرار گرفته تا تیم طراحی فضای بیشتری برای کار روی ستون های A داشته باشد. طراحی ظاهری به دو بخش تقسیم می شود: بالاتنه باابهت و پایین تنه فنی. گروه طراحی می خواست قسمت بالایی بدنه طوری به نظر برسد که انگار روی گلگیرها شناور است.

در قسمت جلو، ورودی های هوا بخش غالب را تشکیل می دهند و بیشتر از چراغ ها به چشم می آیند. همین طور چراغ های جلو در کنار ورودی های هوا قرار گرفته اند. به جای جلوپنجره، برای «زیبایی شناسی فنی» از یک قطعه دو وجهی استفاده شده است.لولای درهای عقب نیز مثل کاپوت در جای معمول خود قرار ندارد و روی ستون C نصب شده که به صورت برقی است و سوار و پیاده شدن را آسان می سازد و وقتی باز باشد، نمای کاملا متفاوتی به پوروسانگوئه می دهد.

چرخ های ۲۲ اینچی در جلو و ۲۳ اینچی در عقب قرار گرفته اند و مشتریان می توانند کالیبرهای ترمز را در رنگ های آبی، قرمز و زرد سفارش دهند. همچنین سقف خودرو به صورت شیشه ای (پانوراما) و فیبرکربن قابل سفارش است.در قسمت عقب، یک نوار روی در صندوق کشیده شده که چراغ ها را به هم وصل می کند. باله های بزرگ، دیفیوزر اسپرت، اسپویلر و چهار لوله اگزوز گرد در کنار هم نمای جذابی را در عقب پوروسانگوئه می سازند.

فراری پوروسانگوئه ۲۰۲۳

طراحی داخلی فراری پوروسانگوئه ۲۰۲۳

فراری قبلا خودروهای چهار نفره ساخته، اما پوروسانگوئه اولین خودرو چهار در این شرکت است و ماشینی با درهای لولاعقب و برقی، تجربه جدیدی به حساب می آید. در کابین فراری پوروسانگوئه، فرمان اسپرت و کیلومترشمار خاص آن دیده می شود، اما دیگر قسمت ها برای اولین بار در یکی از محصولات برند ایتالیایی ظاهر شده است. مرکز داشبرد فرورفتگی دارد و دو دریچه تهویه در دو طرف آن قرار گرفته.فراری با الهام از SF90 استراداله، طرح دوگانه و قرینه را برای کابین محصول جدیدش انتخاب کرده و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی روبروی سرنشین جلو قرار گرفته است. طراحی قرینه علاوه بر صندلی های جلو، در ردیف عقب پوروسانگوئه نیز وجود دارد. راننده و سرنشین جلو برای استفاده از امکانات رفاهی می توانند از یک کنترلر چرخشی استفاده کنند و همین کنترلر برای سرنشینان عقب نیز نصب شده است.

کل کابین با مواد گرانقیمت و البته زیست محیطی ساخته شده و ۸۵ درصد کابین تیپ پایه از جنس مواد بازیافتی است. همچنین فراری پوروسانگوئه اولین خودرو جهان است که دارای آلکانتارای اختصاصی است و ۶۸ درصد آن از پلی استر بازیافتی تشکیل شده.صندلی های عقب فراری پوروسانگوئه قابل تنظیم است و می توان آنها را به صورت جداگانه تا کرد یا به سمت جلو حرکت داد و فضای بار بیشتری در اختیار داشت. صندوق کراس اوور ایتالیایی ۴۷۳ لیتر گنجایش دارد و هر چند برای یک شاسی بلند چندان زیاد نیست، اما در بین محصولات فراری، یکی از جادارترین ها است.

داخل کابین فراری پوروسانگوئه ۲۰۲۳

سخن آخر

در انتهای کار به قیمت فراری پورسانگ مدل 2023 می رسیم که طبق گفته های شرکت سازنده، با برچسب قیمت 390 تا 400 هزار دلار به بازار خواهد آمد. جالب است بدانید که لامبورگینی اوروس، استون مارتین DBX و بنتلی بنتایگا، همگی تقریبا نصف شاسی بلند فراری قیمت دارند! پس مطمئن باشید که ایتالیایی ها یک شاسی بلند معمولی را نساخته اند و این SUV کوپه، مطمئنا حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (274 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (126 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (44 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (39 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (31 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (30 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (20 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (19 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (20 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس (تصاویر) عجیبت ترین زن جهان با دو لگن و چهار پا که 5 فرزند بدنیا آورد/ نمونه نادری از یک انسان با دو بدن (فیلم) به دام انداختن الکتریسیته داخل شیشه و خلق اثر هنری خارق العاده / لحظه ای هیجان انگیز ولی مرگبار
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده