ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی و بررسی خودروی مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳

  دوشنبه، 12 دی 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳
مرسدس نسخۀ مسابقه‌ای جدیدی بنام AMG GT2 را با ۷۰۷ اسب بخار قدرت معرفی کرده است که توسط افراد عادی قابل خریداری خواهد بود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

یکی از نام های ماندگار صنعت خودرو در سطح جهانی، مرسدس بنز است. این شرکت معروف از دهه ها پیش تا به امروز محصولات جذاب و لوکسی راهی بازارهای جهانی کرده و فروش خوبی از تولیدات خود به جیب زده است. به تازگی مدیران این کمپانی از خودروی مسابقه ای جدیدی به نام AMG GT2 با قدرتی بی نظیر رونمایی کردند.

معرفی مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳

هرچند مرسدس هم اکنون در حال کار روی توسعه نسل دوم AMG GT است اما به نظر می رسد کار این شرکت هنوز با نسل قبلی تمام نشده باشد زیرا نسخهٔ مسابقه ای جدیدی از این ماشین را با نام GT2 معرفی کرده است. این خودرو مطابق با مقررات GT سال ۲۰۲۰ طراحی شده اما برخلاف نامش، درواقع بین مدل های AMG GT3 و AMG GT4 قرار می گیرد که سال ها است در پیست های مختلف حضور داشته اند.

مدل GT3 فقط در اختیار رانندگان حرفه ای قرار داده می شود و GT4 هم برای کسانی است که قصد شرکت در مسابقات GT را دارند اما GT2 این شکاف را پر می کند و هدف آن کسانی است که AMG آن ها را «رانندگان جنتلمن» توصیف می کند. این به معنای افراد ثروتمندی با مشاغل دیگر است که گاهی اوقات پشت فرمان می نشینند و راهی پیست می شوند. GT2 بر اساس GT بلک سریز ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی میل لنگ تخت استفاده می کند اما قدرت آن از ۷۳۰ به ۷۰۷ اسب بخار کاهش پیدا کرده است.

این کار به خاطر اصل توازن قدرت در موتوراسپرت صورت گرفته که امکان رقابت برابری را فراهم و از سلطهٔ یک برند در مسابقات جلوگیری می کند. برای انتقال نیروی این موتور به چرخ های عقب نیز یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشال جای نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ بلک سریز را گرفته است. در یک خودروی مسابقه ای اما آئرودینامیک اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل، برای GT2 یک کیت آئرودینامیک جدید طراحی شده است. این کیت شامل یک بال بزرگ عقب با پایه های گردن قویی می شود که از ابتدا مهندسی شده و بسته به شرایط هر پیست قابل تنظیم خواهد بود.

به گفتهٔ AMG، این بال عقب در کنار سیستم کنترل کشش قابل تنظیم و سیستم ABS مسابقه ای ثبات بیشتری به هندلینگ GT2 خواهد داد که رانندگی را برای افراد کم تجربه آسان تر می کند. خروجی هوای بزرگ روی کاپوت، دریچه های هوای آب ششی روی گلگیرهای جلو و حذف جا پلاک ها هم از دیگر ویژگی های بیرونی این سوپرکار مسابقه ای هستند. همچنین به لطف استفاده از فیبر کربن برای سلول ایمنی راننده، باک سوخت و کاپوت، وزن خودرو با سیستم تهویه مطبوع به ۱۴۰۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

مشخصات کلی مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳

نوع موتور

بنزینی انژکتوری تزریق مستقیم تویین توربو-V8

حجم موتور

۴.۰ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۸ / ۳۲

تنفس موتور

تویین توربو
قدرت

۷۰۷ اسب بخار

گشتاور

۸۰۰ نیوتون.متر
گیربکس

۶ سرعت دستی ترتیبی

محور محرک

دیفرانسیل عقب
شتاب

سرعت

مصرف سوخت

استاندارد آلایندگی

فرمان

نوع بدنه

اسپرت کوپه
نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳

طول

۴۵۵۱ میلی متر
عرض

۲۰۰۷ میلی متر

ارتفاع

فاصله محورها

۲۶۳۰ میلی متر

وزن خالص

۱۳۶۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین

۱ نفر

ظرفیت صندوق

حجم مخزن سوخت

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳

کروز کنترل

ندارد
کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

ندارد
کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد
کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد
سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

ندارد
رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد
رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد
ترمز ضدقفل

ترمز کمکی

ندارد
ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

ندارد
اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد
دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

ندارد

ناوبری

ندارد
نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

ندارد
دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد
کیسه هوا

ندارد

ورود بدون کلید

ندارد
استارت بدون کلید

ندارد

تهویه اتوماتیک

دارد
صندلی برقی راننده

ندارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد
گرم کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد
آینه بغل برقی

ندارد

گرم کن آینه بغل

ندارد
پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

طراحی خارجی مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳

مرسدس بنز به زودی مدل GT که در حقیقت جانشین رسمی مدل SLS بود را کنار خواهد گذاشت، در نتیجه این نسخه GT2 یکی از آخرین مدل های عملکرد محور مسابقه ای خانواده سری GT خواهد بود. سبک طراحی این خودرو مستقیما از مدل شهری GT مرسدس بنز برخوردار است، با این تفاوت که با تعلق این مدل به کلاس خودروهای مسابقه ای GT2، کیت بدنه ارودینامیک شامل کاناردهای جلو، دامن ارودینایک جانبی، خروجی های بزرگ هوا در پشت گلگیرهای جلو و بسیار برگ عقب، تاثیر قابل توجهی بر نمای خارجی و حس خشن و جسور خودرو در حالت ایستا گذاشته است.

با توجه به اهمیت داشتن وزن کم به منظور دستیابی به شتاب قابل توجه، بیشتر قطعات خارجی بدنه AMG GT2 از متریال گران قیمت و البته بسیار سبک فیبر کربن ساخته شده است که وزن نهایی شگفت انگیز نزدیک به ۱.۳ تن را به همراه داشته است. البته نباید از یاد برد که با داشتن ساختار کاملا مسابقه ای، تقریبا تمامی آپشن های سنگین وزن رفاهی از روی این خودرو حذف شده اند.

AMG GT2 ۲۰۲۳

طراحی داخلی مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳

با تعلق به کلاس خودروهای مسابقه ای GT2، فضای داخلی خودرو هیچ شباهتی به یک خودرو شهری ندارد. کابین با استفاده از رول کیج (Roll-Cage) فولادی در اتصال به شاسی لوله ای آلومینیومی خودرو تقویت شده است. اتاقک خودرو در اطراف راننده کاملا از جنس فیبر کربن ساخته شده و با همراهی سیستم کمربند ایمنی شش نقطه اسپرت تکمیل می شود. سقف خودرو دارای خروجی اضطراری و همچنین باک سوخت خودرو از جنس فیبر کربن است که در کنار سیستم ضد حریق اتوماتیک، ایمنی راننده را در سوانح رانندگی سنگین داخل پیست تضمین می کند.

سیستم فرمان مسابقه ای با عملکرد بسیار گسترده و متنوع، با دخالت مستقیم شرکت Cube Control طراحی و تولید شده است. این شرکت در زمینه طراحی شبیه سازهای اتومبیلرانی تخصص دارد و به خوبی می داند که خودرویی از این کلاس دقیقا به چه کنترل هایی روی فرمان خود نیاز دارد.مجموعه نشانگرهای پشت فرمان در این نسخه مسابقه ای جای خود را به یک نمایشگر تمام دیجیتال کیفیت بالا با قابلیت برنامه ریزی و اعمال تغییرات مجهز شده است که ضمن خوانا بودن، امکان شخصی سازی برخی از ویژگی ها برای هر راننده بخصوص را فراهم می کند.

داخل کابین AMG GT2 ۲۰۲۳

سخن نهایی

پیش از آغاز فروش در سال 2023، مرسدس AMG GT2 به مدت چند هفته مورد آزمایش قرار می­ گیرد. AMG حتی برای برگزاری آزمایش استقامتی هم برنامه ­ریزی کرده است، اما در هرحال قابلیت های عملکردی مرسدس AMG GT2 سال آینده و در جریان مسابقات GT اروپا نمایان خواهد شد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (70 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (62 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (34 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (27 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (17 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری نگاهی به جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو شباهت بی حد و اندازه جواد عزتی به پدر و برادر جوانش/ چه خانواده اصیل و صمیمی+عکس نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار پدر ایرانی در هدایت باد کولر بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ انیشتین ثانی برازنده توست هموطن😂😂 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ منطقه محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم بعد از طلاق؛ این بار در قامت همکار و نه زن و شوهر! +عکس/ جوری نشستن که همدیگرو نبینن (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق
تیتر امروز   
نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک کارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...