۵ مهارت برای آموزش لباس پوشیدن به کودکان

  جمعه، 31 تیر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
۵ مهارت برای آموزش لباس پوشیدن به کودکان
آموزش لباس پوشیدن به کودکان یکی از مهارت های مهم برای آن ها محسوب می شود.ما در این مقاله قصد داریم ۵ مهارت برای آموزش لباس پوشیدن به کودکان را برای شما معرفی کنیم.با ما همراه باشید.

زمانی که کودک شروع می کند به انجام کارهای خودش، مهارت های حرکتی او به خوبی تقویت می شود و حس اعتماد به نفس کودک بالا می رود و این راه می تواند اولین قدم برای برداشتن قدم های بزرگ دیگر باشد و راهی بزرگ برای کودکان خجالتی و کودکانی است که اعتماد به نفس کافی ندارند. آموزش لباس پوشیدن به کودکان می تواند حس حرکتی، استقلال، موفقیت و … را در کودک تقویت کند و برای انجام دادن این کار نیاز است شما اولین قدم ها را بردارید و به او کمک کنید تا این مهارت ها را آموزش ببیند.آموزش لباس پوشیدن به کودکان در سن دو سالگی بهترین زمان است و فقط کافیست والدین همت داشته باشند تا کودک خود را مستقل به بار بیاورند. رعایت نکاتی می تواند به شما کمک کند تا این مهارت را به او آموزش دهید تا کودک یاد بگیرد کارهای مهم زندگی خودش را انجام دهد و همچنین باری از دوش شما کاسته خواهد شد. شما باید به کودک خود آموزش دهید دکمه های لباسش را خودش ببند و یا کفش خود را به پا کند و… این موضوع می تواند نقطه عطف برای استقلال کودک و شروع و یادگیری ماموریت های دیگر باشد.کودکان از زمانی که متولد می شوند در حال یادگیری و رشد هستند و به کمک والدین باید آموزش ببینند و مهارت های لازم را کسب کنند. آموزش لباس پوشیدن به کودکان می تواند یکی از موضوعات مهمی باشد که در گام های دیگر کودک تاثیرگذار است. در واقع لباس پوشیدن و آماده شدن کودک توسط خودش یکی از مهارت های مهم و اولیه است که به او کمک می کند توانایی های خود را بشناسد و و برای به دست آوردن هر آنچه نیاز دارد تلاش کند.

 لباس پوشیدن کودکان

مهارت های لباس پوشیدن کودکان

از دید کودکان درآوردن و پوشیدن لباس کار خوشایندی نیست. اگر خوب به این موضوع نگاه کنیم البته نباید هم باشد چون از نظر او هنگامی که می خواهید لباسش را بپوشید چون پیراهن روی سر اوست هیچ چیز را نمی بیند و به احتمال زیاد یقه لباس ، چانه و صورت او را اذیت می کند تا بالاخره از شر پوشیدن لباس راحت شود یا وقتی می خواهید شلوارش را از پایش در آورید ، باید تعادلش را روی یک پا حفظ کند تا یک پاچه شلوارش را از پایش درآورید و بعد پای دیگر .آموزش لباس پوشیدن به کودکان چندین نکته دارد که اگر کودک آن ها را به خوبی آموزش ببیند می تواند در پوشیدن لباس های خود مستقل شود و مهارت های کافی را کسب کند که این موضوع می تواند به بالا رفتن اعتماد به نفس کودک بسیار کمک کند.

مهارت کفش پوشیدن

آموزش لباس پوشیدن به کودکان باید با تمرین های زیادی همراه باشد و نیاز به صبر والدین دارد و از عجله کردن به هنگام این کار توسط کودک بپرهیزید. هنگام آموزش دادن کفش پوشیدن ابتدا به کودک بیاموزید که چگونه پاهای خود را درون کفش قرار دهد و سپس به او بگویید که نوبت به آن رسیده که پشت کفش خود را بالا بکشد تا پاهای او کاملا به داخل کفش فرو برود. برای شروع این آموزش بهتر است از کفش های چسبی استفاده کنید و پس از مدتی کفش بندی، جایگزین کنید و بستن بند را به او آموزش دهید. سن مناسب برای این آموزش ۳ سال می باشد.

مهارت پوشیدن شلوار

در آوردن شلوار برای کودک آسان تر از پوشیدن آن می باشد به همین دلیل می توانید از ۲۲ ماهگی این آموزش را به او بدهید. به او آموزش دهید برای حفظ تعادل دست خود را به جایی تکیه دهد مانند دیوار و یا شانه های شما تا بتواند شلوار را از مچ پاهای خود جدا کند. همین کار را می توانید به صورت برعکس به او آموزش دهید تا شلوار خود را به پا کند این مرحله نیاز به تمرین و صبوری بسیار دارد تا کودک بتواند تعادل خود را برای پوشیدن شلوار حفظ کند. پوشیدن و در آوردن لباس زیر کودکان نیز باید این چنین آموزش داده شود.

مهارت بستن دکمه

سن ۴ سالگی می تواند کودک را برای کسب این مهارت آماده کرده باشدو بستن دکمه می تواند کار دشواری برای او باشد و این مرحله ای است که می تواند او را به رشد و کسب توانایی های بزرگ نزدیک کند. از کودک بخواهید دکمه را به جا دکمه ای خود نزدیک کند تا آن ها بتوانند هم دیگر را در آغوش بگیرند. برای شروع این کار بهتر است اول با دکمه های دو سوراخ استفاده کنید که صدای بسته شدن آن ها برای کودک جذاب باشد. برای خرید لباس بچه گانه دکمه دار لباس هایی را انتخاب کنید که دکمه های بزرگ داشته باشند.

مهارت پوشیدن تیشرت

برای آموزش لباس پوشیدن به کودکان نیاز است سن آن ها به حدی رسیده باشد که بتواند برای انجام آموزش های شما، آن ها را به خوبی به ذهن بسپرد. پوشیدن تی شرت زمانی باید انجام شود که سن کودک به ۳ سال رسیده باشد. بهترین مکان برای این آموزش جلوی آینه می باشد تا کودک کاملا روش پوشیدن را ببیند.

اول باید سر را از یقه لباس خارج کنید و سپس از او بخواهید تا دست ها را یکی یکی وارد آستین ها کند. برای آموزش پوشیدن تیشرت پسرانه و دخترانه به دنبال بزرگترین سایز باشید تا به راحتی به تن او برود. برای این آموزش می توانید از او بخواهید لباس عروسک های خود را به تن عروسک کند.

مهارت بستن زیپ

شاید باورش برای شما سخت باشد اما آموزش لباس پوشیدن به کودکان می تواند برای آن ها لذت بخش باشد و بستن ریب می تواند برای آن ها سرگرم کننده باشد چرا که صدایی که با باز و بسته شدن زیپ ایجاد می شود برای کودکان بسیار لذت بخش است. زمانی که کودک تصمیم می گیرد زیپ لباس خود را ببند یعنی یکی از قدم های بزرگ را برمی دارد چرا که بستن زیپ کمی دشوار است بنابراین به تمرین بسیار نیاز است تا زمانی که کودک بتواند ماشین زیپ لباس خود را به درستی جا بزند.

نکات مهم برای کمک به انجام لباس پوشیدن کودک

آموزش لباس پوشیدن به کودکان نیاز به وقت گذاشتن دارد. اگر عجله دارید اجازه دهید کارهای ساده را خود کودک انجام دهد و در کارهای سخت لباس پوشیدن به او کمک کنید.انتخاب لباس های مناسب که بهتر است این انتخاب را به عهده کودک خود بگذارید و فقط برای او توضیح دهید که کدام لباس مناسب تر مکانی که می خواهد در آن حضور داشته باشد، است. از کودک بپرسید که در هوای سرد کدام لباس را باید بپوشد اینگونه اجازه می دهید تا هوش خود را به کار گیرد.از کودک بخواهید به هنگام لباس پوشیدن بنشیند تا آسان تر بتواند به این کار بپردازد. لباس های کودک خود را کشو و یا کمد و نزدیک دست او قرار دهید تا به راحتی بتواند به آن ها دسترسی داشته باشد. برای آسان کردن کار آن ها لباسی را خریداری کنید که جلو و پشت آن ها کاملا مشخص شده باشد.

اهمیت آموزش لباس پوشیدن به کودکان

آموزش لباس پوشیدن به کودکان می تواند مهارتی بزرگ برای او محسوب شود و این موضوع می تواند مهارت های دیگر را در او تقویت کند. اول از هر چیزی با لباس های راحتی کار خود را آغاز کنید که نه دکمه و نه زیپی در کار باشد. سپس مهارت های حرکتی و بستن زیپ و دکمه را به او آموزش دهید این کارها در دسته ی آموزش های ظریف قرار دارند. مهارت های حرکتی را آموزش می بینند مانند تعادل و نگه داشتن خود بر روی یک پا هنگان پوشیدن شلوار.یادگیری مهارت های شناختی، زمانی که باید توجه داشته باشند که کدام دسته از لباس ها را باید اول بپوشند و توجه و صبری که برای پوشیدن لباس ها به کار می گیرند. یادگیری نام لباس ها می تواند به مهارت کلامی و زبانی آن ها کمک شایانی کند و به راحتی با سایز، رنگ و نوع لباس ها آشنا می شوند. یادگیری و شناخت زمان و مکان که با لباس ها متوجه می شوند که کدام لباس مناسب چه مکانی است و یا در کدام فصل باید از چه نوع لباسی استفاده کنند


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (554 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان