ساعدنیوز
ساعدنیوز

مهم ترین نکاتی که باید در شستن لباس های کودک رعایت کرد چیست؟

  یکشنبه، 02 آبان 1400   زمان مطالعه 13 دقیقه
مهم ترین نکاتی که باید در شستن لباس های کودک رعایت کرد چیست؟
بکارگیری اصول صحیح در شستشوی لباس نقش بسیاری در نگهداری و مراقبت از لباس بدن کودک دارد.استفاده از مواد شوینده با قدرت پاک کنندگی بالا و دارای اسانس و عطر برای استفاده در شستشو و مراقبت از لباس کودک به هیچ وجه توصیه نمی شود.ساعد نیوز نکات خوبی برای شستشوی لباس جمع آوری کرده است.

شستشوی لباس نوزادان و کودکان و از همه مهمتر آشنایی با ترفند های شستن لباس آنها امر بسیار مهمی است.همانطور که کودکان و نوزادان ما پوستی حساس دارند باید ما به شستشوی لباس آنها بسیار توجه داشته باشیم.هر آنچه که باید در مورد شستشوی صحیح لباس نوزادان و کودکان بدانید ساعد نیوز برای شما آورده است.

مهم ترین نکاتی که باید در شستن لباس های کودک رعایت کرد چیست؟

به خاطر داشته باشید که همواره لباس های نوزاد را پیش از لباس های خودتان بشویید. نوزادان پوست نازک و حساسی دارند و با شستن لباس ها، مواد حساسیت زای موجود در بافت لباس، از آن خارج می شود. جوراب ها و سایر البسه کوچک را حین شست وشو و خشک کردن داخل یک کیسه توری قرار دهید. پیش از اولین مرتبه شست و شوی هر لباس، به برچسب هشداری که روی آن به کار رفته، دقت کنید. این برچسب ها اطلاعات دقیقی را درباره نحوه شست و شو و نگهداری لباس در اختیار شما قرار می دهند. لباس خواب کودک باید ضدحریق باشد، بنابراین هرگز از سفیدکننده روی الیاف ضد حریق استفاده نکنید زیرا اثربخشی موادشیمیایی درمانی را کاهش می دهد.

گاهی استفاده از شوینده ها باعث تحریک، خارش یا سوزش پوست بدن می شود بنابراین انتخاب شوینده ای مناسب که مانع بروز چنین حالاتی شود، اهمیت زیادی دارد اما وقتی پای کودکان و نوزادان به میان می آید، اهمیت موضوع دو چندان می شود زیرا نوزادان با توجه به پوست بسیار لطیفی که دارند بیشتر در معرض بروز حساسیت پوستی هستند.

  • جهت تمیز کردن لکه لباس نوزادان در ابتدا آنها را با آب سرد شستشو کنید.
  • لکه هایی همچون شیر با آب به راحتی تمیز می شوند.
  • لکه هایی هم که برای مدتی روی لباس بوده اند نیز با خیسانده شدن در آب تا حد زیادی از بین میروند.
  • برای حذف اثر لکه از لباس نوزاد میتوانید از یک فرچه نرم و کمی صابون استفاده کنید.
  • به آرامی از فرچه استفاده کنید تا بافت پارچه آسیب نبیند.
  • در صورتی که لکه هنوز باقی بود از شویند قوی تری استفاده کنید.
  • اما نه برای لباس هایی که به طور مستقیم با پوست کودک در تماس اند. مانند لباس های زیر.

اصول شستشوی لباس کودکان

  • برای شستشوی لباس کودک ابتدا آن را با آب سرد بشویید.
  • شستشوی لباس بچگانه در اولین فرصت توصیه می گردد.
  • بعد ازخرید لباس بچگانه آن را بشویید و سپس از آن برای پوشش کودک خود استفاده کنید.
  • برای پاک کردن لکه از لباس کودک از یک فرچه نرم و مقدار کمی صابون استفاده کنید.
  • برای پاک کردن لکه های چربی از لباس کودک مقدار اضافی آن را برداشته و سپس روی لکه را با مقداری نشاسته ذرت و یا پودر تالک بپوشانید و بعد 10-15 دقیقه لباس کودک را با آب بشویید.
  • برای پاک کردن لکه های میوه و آبمیوه و مربا از لباس بچه ها آن را با آب سرد بشویید و سپس در محلولی با نسبت مساوی آب و الکل و یا آب و سرکه سفید بخیسانید.
  • برای پاک کردن لکه های ادرار و مدفوع از لباس کودکان و نوزادان از محلولی با نسبت مساوی آب و یک قاشق پاک کننده آمونیاکی استفاده کنید و سپس آن را با آب شستشو دهید.
  • لباس کودک را در هوای آزاد و زیر نور خورشید خشک نمایید. زیرا نور آفتاب خود ضدعفونی کننده قوی می باشد.

اصول شستشوی لباس نوزادان

نوزاد شما دارای پوست بسیار حساسی بوده و زمان زیادی نیاز است تا با محیط بیرون از منزل ارتباط بگیرد. شستشوی لباس نوزاد یکی از مسائل بسیار مهم بوده که جای بحث دارد. لباس نوزاد می بایست عاری از هرگونه آلودگی باشد.

شاید با خود بگویید نوزاد هم مانند سایر انسان ها بوده و روال شستشوی معمولی برای لباس او کفایت می کند. این موضوع را فراموش کنید، یک نوزاد دارای پوستی بسیار حساس بوده و تنها آلودگی سبب حساسیت او نمی شود، گاه یک ماده شیمیایی و یا یک ماده معطر نیز در بروز مشکلات پوستی برای فرزند شما دخالت دارد. در شستن لباس نوزاد می بایست اصول اولیه را رعایت نمایید. موضوع بسیار مهم که توسط پزشکان مورد بحث قرار گرفته است شستشوی لباس نوزاد قبل از استفاده و به محض خرید می باشد. یک لباس نو لزوماً تمیز نیست! دقت نمایید که به محض خرید لباس نوزاد آن را شستشو نموده و به بهانه نو بودن لباس، در انجام این کار سهل انگاری ننمایید.

البته باید گفت بسیاری از والدین لباس کل خانواده را هم زمان باهم می شورند و عموماً می گویند: چنین کاری تابه حال مشکلی ایجاد نکرده است؛ اما متخصصان بر این موضوع تأکید می کنند و معتقدند چنین اعمالی امکان ایجاد حساسیت در پوست نوزادان را افزایش می دهد.

شوینده مناسب شستشوی لباس کودکان و نوزادان

پوست بدن نوزاد بسیار حساس است. در خرید مایع شستشو باید به چند مورد دقت کنید. بی رنگ، بی بو، بدون آنزیم و مادهٔ سفیدکننده و براق کننده باشد.در شستن لباس نوزاد از موادی مانند نرم کننده یا ضد الکتریسیته استفاده نکنید. این مواد می تواند باعث ایجاد حساسیت در پوست نوزادان شود.برخی از والدین بر روی سلامت نوزادان بسیار حساس هستند و ماشینی جداگانه برای شستشوی لباس نوزادان تهیه می کنند. باید گفت نیازی به خرید چنین ماشینی نیست.اگر شما در خانه ماشین لباس شویی دارید. می توانید از همان ماشین برای شستشوی لباس نوزادان استفاده کنید. فقط لباس نوزادان را به صورت جدا از لباس های خود بشورید؛ زیرا ممکن است بر روی لباس بزرگ سالان میکروب هایی باشد که از این طریق به نوزادان منتقل شود.

شستشوی لباس نوزاد

دمای مناسب برای شستشوی لباس کودک و نوزاد

برای شستشو لباس نوزاد از آب با درجه دما ۳۰ یا ۴۰ درجه سانتی گراد استفاده کنید و اگر از یک ماده شوینده برای تمامی لباس ها استفاده می کنید می توانید در یک مرحله تمامی لباس ها را باهم بشویید.و در نهایت اینکه برای شستشو لباس حتما برچسب روی لباس را بخوانید تا متوجه شوید روش شستشو و نگهداری هر لباس به چه صورت است دسته بندی لباس ها یکی از مهمترین اقدامات در شستن لباس است. بیشتر لباس ها دستور العمل شستن مشابهی دارند، آن ها را با هم بشویید؛ و لباس هایی را که شیوه شستشوی خاص دارند کنار بگذارید و بعداً جداگانه بشویید. به دمای آب توصیه شده توجه ویژه داشته باشید. در صورت مشاهده نشانه هایی مانند جوش ، خشکی و پوسته پوسته شدن یا برآمدگی های قرمز روی پوست نوزاد، با پزشک تماس بگیرید. در بیشتر موارد با شستن کامل تر و آبکشی بیشتر لباس های نوزاد، مشکل برطرف می شود ولی گاهی هم پزشک انجام آزمایش های بیشتر را توصیه می کند.

شستشوی لباس نوزاد با دست

همیشه به یاد داشته باشید برای شستن لباس ها با دست , ابتدا صابون یا پودر لباسشویی خود را به آب اضافه کنید و حسابی آن را به هم بزنید تا در آب حل شود . سپس لباس خود را در ظرف حاوی این محلول قرار دهید . این کار باعث می شود تا ماده شوینده ی شما به صورت موثرتری عمل کند و همین طور از باقی ماندن ذرات پودر یا صابون بر روی لباس شما نیز جلوگیری شود .

شستشوی لباس نوزاد با ماشین

دقت کنید روی لباساتون نوشته شده با چه درجه ای باید شسته بشود……هر لباسی احتمالا یه همچین چیزی داخل آن نوشته شده است. یکی دو بار نگاه کنید ازبر میشوید و لازم نیست مکرر مشاهده نمایید.

اگر نوشته نشده بود باید بدانید لباسهایی که از جنس مواد هستند نباید با حرارت بیشتر از ۴۰ درجه شسته بشوند ، که حوله هم جزء این دسته هستش.

برای شستن لباس های نخی و ملافه ها میشود با دمای بالا شسته بشوند که برای شخصی بعد از چندین سال خانه داری هنوز شستن با دمای ۶۰ هم لازم نشده چه برسد به ۹۰ در جه سانتی گراد.

برای شستن لباس های مشکی باید با مایع مشکی شور و حتما با دمای سرد شسته بشوند.

شستن لباس هایی با جنسای لطیف نباید با دور تند ماشین لباسشویی آبگیری بشنوند باید خیس تر در آورده شوند و روی بند رخت خشک بشنوند . و یا گاهی روی بند رخت به صورت صاف پهن کنیند مخصوصا لباس های کشی یا بافتنی.

از بین بردن لکه های روی لباس نوزاد

معمولا پیش از شست و شوی لباس ها، لکه های موجود روی آنها را پاک کنید. برای از بین بردن لکه های پروتئینی مانند شیر ، لکه غذاهای مختلف و لکه مدفوع روی لباس، پیش از استفاده از محصولات شست و شوی حاوی آنزیم، لکه ها را در آب سرد غوطه ور کنید. اگر این کار موثر نبود، از لکه برها و شست وشوی معمولی استفاده کنید. برای از بین بردن لکه ادرار در دو مرحله اقدام کنید. به طوری که ابتدا یک قاشق غذاخوری آمونیاک در یک فنجان آب حل کنید و محلول را روی محل لکه بریزید.

روش صحیح شستشوی لباس نوزاد

قصد داریم شما را با نکات طلایی در خصوص شستشوی لباس نوزاد آشنا سازیم. در گام اول می بایست لباس نوزاد را با آب سرد بشویید. استفاده از آبگرم در ابتدای کار اشتباه است. برای این کار بهتر است در ابتدا لباس را در آب بخیسانید، این کار در صورتی که حجم لباس کم باشد ۱۵ دقیقه زمان می برد. در این روش لباس نوزاد شما از هرگونه لک که در اثر خوردن شیر ایجاد شده است برطرف خواهد شد. در صورتی که اثرات لک بر روی لباس نوزاد دیده می شود می توانید از فرچه های نرم که با عنوان فرچه شستشوی لباس نوزاد در بازار عرضه می شود استفاده نمایید.

از صابون ملایم برای شستشو استفاده کنید. به کمک صابون و فرچه شستشوی لباس نوزاد از دست لک ها رهایی خواهید یافت. استفاده از شوینده های معطر با قدرتمند را فراموش کنید این شوینده ها در نهایت سبب بروز حساسیت بر روی بدن نوزاد شما خواهد شد. بهترین مواد جهت شستشوی لباس نوزاد استفاده از شوینده های بدون رنگ و اسانس می باشد. در آبکشی پس از شستن لباس نوزاد دقت نمایید، به یکبار آبکشی قانع نباشید شما می بایست مطمئن شوید که مواد شوینده از لباس به طور کامل پاک شده است. اگر لباس نوزاد شما رنگی است، احتمال رنگ دهی لباس وجود دارد بنابراین شستن لباس را دوباره ادامه دهید. زمان کافی برای خشک شدن لباس لحاظ نمایید.

برای آنکه لباس نوزادان را به شکل مناسب تری، بشورید. بهتر است به موارد زیر توجه کنید

  • لباس ها را روی هم تلنبار نکنید.
  • برخی از لکه ها مانند لکهٔ شیر بعد از لکه شدن با آب به راحتی پاک می شوند.
  • بهتر است قبل از پاک کردن لکه از روی لباس آن را با آب سرد بشورید.
  • شستشوی لباس های بی لکه با آب گرم مناسب تر است.
  • به برچسب شستشویی که روی لباس وجود دارد، توجه کنید.
  • لباس های خیس نوزادان را درجایی قرار دهید که بر آن ها آفتاب بتابد یا آنکه جریان هوا آزاد باشد.
  • از وایتکس یا سفیدکننده به هیچ عنوان استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان از نرم کننده ها استفاده نکنید.
  • اگر از دست برای شستن لباس های نوزاد استفاده می کنید خوب آن را آبکشی کنید.

روش صحیح شستشوی لباس کودک

شستشوی لباس کودکان و آشنایی با ترفند های شستن لباس نوزاد برای مادران امر مهمی است.والدین باید یاد بگیرید در هنگام شستن لباس کودک آن را ضد عفونی کنند و به شیوه درست خشک کنند.

والدین همواره در تلاشند تا بهترین چیزها را برای کودکانشان فراهنم کنند.به همین دلیل در خرید مواد شوینده نیز به دنبال بهترین و گرانترین ها هستند.برای کودکانی که پوست بسیار حساسی دارند شوینده های مایع فاقد اسانس و رنگ و یا شوینده های مخصوص لباس کودکان برای شستن لباس نوزاد مناسبترین گزینه ها هستند.

برای شستن لباس کودک دسته بندی کردن لباس ها قبل از شستشو از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از آسیب هایی مانند رنگدهی، تغییر بافت و … است.
معمولا افراد همه لباس ها را با هم شستشو میکنند بدون اینکه توجه داشته باشند که نحوه شستشوی این لباس ها با یکدیگر فرق دارند.لباس ها برچسبی همراه خود دارند که معمولا به قسمتی از لباس دوخته یا چسبیده شده است.

انواع لکه لباس نوزاد

در این بخش به انواع لکه هایی که مدام در لباس کودکان و نوزان مشاهده میکنیم،می پردازیم.

لباس نوزاد

لکه ادرار

کافی است پوشک کوچولوی شما پس بدهد و مدتی متوجه نشوید، تا روی لباسش، مخصوصا لباس های روشن، یک لکه زردرنگ باقی بماند. اگر این لکه را سریع بشویید با آب و صابون تمیز می شود، اما اگر نشد باید برای پاک کردن لکه ادرار از پاک کننده های آمونیاکی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید باید پاک کننده را با آب رقیق کنید و بعد از شستشو هم پارچه را چند بار آب بکشید تا باعث آسیب رساندن به پوست نوزاد نشوید.

لکه مدفوع

برای پاک کردن لکه مدفوع باید از پاک کننده های آنزیمی استفاده کنید. البته وقتی کودک هنوز غذا نمی خورد، این لکه ها با آب و صابون مخصوص نوزاد به راحتی از بین خواهند رفت. اما بعد از شروع غذا خوردن، پاک کردن مدفوع کودک کمی مشکل خواهد شد. برای این کار باید ابتدا لباس را در آب خیس کنید و بعد پاک کننده آنزیم دار را به آن اضافه کنید و اجازه دهید عمل کند. در این روش هم باید پاک کننده را کم استفاده کنید و لباس را چند بار آب بکشید.

لکه شیر

فرقی نمی کند شیر مادر روی لباس نوزاد ریخته باشد یا شیر خشک . در هر دو صورت بعد از خشک شدن، با لکه زشت زرد رنگی مواجه خواهید شد. به همین دلیل بهتر است حتما قبل از شیر دادن به نوزاد برایش پیش بند ببندید. اگر این کار را نکردید باید بلافاصله بعد از ریختن شیر لباس را با آب گرم و صابون بشویید. اما اگر لکه ماند و ثابت شد، باید برای پاک کردن آن درست مثل مدفوع از پاک کننده آنزیمی استفاده کنید. لکه شیر با محلول رقیق آمونیاک و کمی نمک هم از بین خواهد رفت.

لکه مواد بهداشتی

اگر کرم یا وازلین روی لباس نوزاد ریخت، اول آن را با دستمال بردارید بعد مقداری نمک روی لکه بپاشید. نمک چربی کرم یا وازلین را می گیرد و بعد به راحتی می توانید با کمی آب و صابون باقی لکه را از روی لباس پاک کنید. لکه لوسیون های غیر چرب هم با کمی آب و صابون به راحتی از بین می رود. اگر لکه با صابون پاک نشد، آن را با مایع ظرفشویی بشویید و چند بار با دقت آب کشی کنید تا اثری از مایع شوینده روی لباس باقی نماند.

**************************************

امیدوارم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان راه گشا باید و دلبندانتان را به بهترین شیوه ی ممکن به اوج رشد برسانید. برای مشاهده ی مطالب مربوط به کودک به بخش دنیای مد زیبایی(لباس کودک) مراجعه نمایید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (278 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (135 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (65 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (43 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (33 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (33 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (20 نظر)
دیگران می‌خوانند   
لحظه وداع فوتبالیست ها با پیکر علی انصاریان، از حضور علی دایی تا پروین و دخترش/ روحش شاد و یادش گرامی+ عکس پای سیب درست کردن ماهرانه رضا داوودنژاد در خانه دلنشین و باسلیقه اش+ویدیو/ چه آشپزخونه مرتب و دلبازی👌 عرض تسلیت چهره های سرشناس ورزشی و حضورشان برای قوت قلب امیرخان قلعه نویی در مراسم ختم خواهرش/از علی دایی تا علیرضا دبیر+ عکس سکانس فراموش نشدنی از سریال متهم گریخت/ مریم امیر جلالی جلو خواستگارا خورد زمین!!😂+ فیلم پریناز ایزدیار عروس مراکشی ها شد! رونمایی زیرکانه بازیگر سریال جیران از حلقه ازدواجش +عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! شب نشینی عاشقانه و جذاب فریبا نادری، پریسیمای سریال ستایش در رستوران لاکچری شوهرش+عکس واکنش محمد مسلمی به گله و شکایت مجید قناد از عمو های فیتیله ای؛ ما بی حرمتی نکردیم+ویدئو (عکس) رونمایی مهران غفوریان، مجری برنامه "شب خوش"، از ماشین میلیاردی و شیکش/ عجب تانکی! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! (ویدئو) روسی حرف زدن تحسین برانگیز نعیمه نظام دوست/ اما تاریخ این لحظات ذوق زدگی نعیمه رو فراموش نمیکنه 🤣 (تصاویر) چیدمان اتاق میهمان خانه شاهرخ استخری در بلژیک/ بابا! دمشون گرم! امکاناتشون از بهترین هتل ها هم بیشتره (ویدئو) عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که به عمرتون دیدید! / هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (عکس) کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان خلاقیت منحصربفرد سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در ثبت عکس هنری با الهام از بال فرشته/هنر نزد ایرانیان است و بس... عکس یادگاریِ نوستالژی و دلنشین رهبر معظم انقلاب در کنار اولین فرزندشان آقا مصطفی/ فرزند رهبری اینجا 4 ساله بودند شوخ طبعی یک راننده هموطن در طعنه زدن به بی پولی مورد تشویق و تحسین همه قرار گرفت/ بهترین انشای یک خطی برای موضوع علم بهتراست یا ثروت (ویدئو) شیطنت های حامد آهنگی و پسرش در جشن تولد 10 سالگی آراد جدیدترین عکس بهرام رادان با استایل متفاوت و عاشقانه منحصربفرد مینا مختاری به مناسبت تولد همسرش (عکس) صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا (ویدئو) خاطرات و دلخوری سلمان سریال "نون خ" از شهرتش / همسرم دیگه حاضر نیست با من بیرون بره خلاقیت یک راننده خوش فکر سنندجی در محافظت از ماشینش باعث وحشت و متواری شدن سارق خودرو شد🤣/ قابل توجه ماشینهایی که دزدگیر ندارند تصویری از ملاقات حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان تصویری دیده نشده از قالی بافی نیکا فرقانی یکی از دوقلوهای سریال پایتخت/ از بچگی هنر تو خونش بوده +عکس همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد (ویدیو) سماع بسیار زیبای پارسا پیروزفر و ابراهیم چلیک کول، بازیگر ترک فیلم "مست عشق" خلاقیت منحصربفرد فروشنده هندوانه برای راحت کردن کار خریداران در خوردن این میوه خوشمزه تابستانی در خیابان+عکس/ تمیز و باسلیقه👌 عکس لو رفته از پشت صحنه سریال پایتخت/ دو قلوها و عمو ارسطو!! +عکس وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! هادی چوپان و عضله نمایی از پاهایش روی صندلی/ همه رگ هاش زده بیرون ماشالله+ فیلم پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد جشن تولد 25 سالگی آلین، پسر خوش تیپ حسن جوهرچی با حضور دو پت خانگیش + عکس/ چقد جای باباش خالیه تصویری بسیار قدیمی از 15 سالگی حسن روحانی سیاستمدار ایرانی/ چهره شون اصلا قابل شناسایی نیست رونمایی از همسر واقعی و جوان کاظم نوربخش، سلمانِ سریال نون خ +عکس محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم 7 ثانیه زمان دارید تا گربۀ جاسوسی که در مدرسۀ سگ‌ها مخفی شده، پیدا کنید عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران بهاره رهنما سلبریتی ایرانی/ این ماشین نیست که هواپیماست +عکس
تیتر امروز   
مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!! (فیلم) شرط عجیب یک دختر برای پسری که استعداد و آینده خوانندگی داره/«یا من رو انتخاب کن یا خواننده شدن» (ویدئو)خانه 9 میلیون دلاری و فوق لوکس همسر خاوری در کانادا!!/چقدر لاکچری و شیک طراحی شده
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده