ساعدنیوز
ساعدنیوز

بیوگرافی مایکل فلپس اهل آمریکا

  دوشنبه، 26 مهر 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
بیوگرافی مایکل فلپس اهل آمریکا
مایکل فلپس (Michael Phelps) ژوئن سال ۱۹۸۵ در بالتیمور مریلند آمریکا به دنیا آمد.وی فارغ‌التحصیل رشته «بازاریابی ورزشی» از دانشگاه میشیگان است. وی شناگر آمریکایی و دارنده ۲۲ مدال المپیک است.

چکیده بیوگرافی کامل مایکل فلپس

  • نام کامل: مایکل فلپس Michael Fred Phelps II
  • لقب(ها): MP; The Baltimore Bullet;[۲] Flying Fish
  • ملیت: ایالات متحده آمریکا
  • زادهٔ: ۳۰ ژوئن ۱۹۸۵
  • تاوسن، مریلند
  • قد: ۶ فوت ۴ اینچ (۱٫۹۳ متر)
  • وزن: ۱۹۴ پوند (۸۸ کیلوگرم)
  • ورزشی
  • ورزش: شنا
  • نوع: کرال پشت، شنای پروانه، شنای آزاد، شنای مختلط
  • باشگاه: بالتیمور

مایکل فلپس

مایکل فرد فلپس دوم (به انگلیسی: Michael Fred Phelps II) (زادهٔ ۳۰ ژوئن ۱۹۸۵) شناگر رقابتی پیشین اهل آمریکا و موفق ترین و پر مدال ترین ورزشکار المپیکی در تمامی دوران ها با مجموع ۲۸ مدال است. فلپس همچنین دارای رکوردهای بیشترین نشان طلای المپیک (۲۳)، مدال های طلای المپیک در مسابقات انفرادی (۱۳) و مدال های المپیک در مسابقات انفرادی (۱۶) می باشد. زمانی که در بازی های ۲۰۰۸ در پکن موفق به کسب هشت نشان طلا شد، فلپس رکورد شناگر آمریکایی مارک اسپیتز در سال ۱۹۷۲ با کسب هفت مقام قهرمانی را شکست. پیشتر در المپیک تابستانی ۲۰۰۴ در آتن، فلپس با کسب شش نشان طلا و دو برنز رکورد هشت مدال از رنگ های مختلف در یک دوره را به دست آورده بود. در المپیک ۲۰۱۲ در لندن، فلپس چهار مدال طلا و دو نقره کسب کرد و در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ در ریو دوژانیرو، توانست پنج نشان طلا و یک نقره به دست بیاورد. بدین ترتیب وی به موفق ترین ورزشکار بازی های المپیک در چهار دورهٔ پیاپی تبدیل شد. فلپس رکورددار رقابت مسافت بلند در ۴۰۰ متر مختلط انفرادی مردان و همچنین دارندهٔ پیشین رکورد رقابت های مسافت بلند در ماده های ۲۰۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر پروانه، ۲۰۰ متر پروانه، و ۲۰۰ متر مختلط انفرادی است. وی در مسابقات بزرگ بین المللی مسافت بلند ۸۲ مدال کسب کرده است، با ۶۵ نشان طلا، ۱۴ نقره و ۳ برنز که در رقابت های المپیک، قهرمانی جهان و قهرمانی پان پاسیفیک به دست آمده اند. عناوین بین المللی فلپس و رکوردشکنی هایش، وی را هشت بار برندهٔ جایزهٔ شناگر سال جهان و یازده بار برندهٔ جایزهٔ بهترین شناگر آمریکا و نیز صاحب جایزهٔ شناگر فینا در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ کرده است. فلپس به سبب موفقیت بی نظیری که در بازی های المپیک سال ۲۰۰۸ داشت، جایزهٔ چهرهٔ ورزشی سال مجلهٔ اسپورتس ایلاستریتد را به دست آورد. پس از بازی های المپیک تابستانی ۲۰۰۸، فلپس بنیاد مایکل فلپس را افتتاح کرد، که بر رشد و گسترش ورزش شنا و ترویج سبک های زندگی سالم تر تمرکز دارد. فلپس پس از بازی های المپیک ۲۰۱۲ اعلام بازنشستگی کرد، اما وی در ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ به رقابت ها بازگشت. در المپیک تابستانی ۲۰۱۶ در ریو دوژانیرو، پنجمین المپیک اش، فلپس توسط تیمش به عنوان پرچمدار ایالات متحده در مراسم رژهٔ کشورها در افتتاحیهٔ المپیک ۲۰۱۶ انتخاب شد. وی برای دومین بار در ۱۲ اوت ۲۰۱۶، در حالی که تعداد مدال هایش از مجموع مدال های کسب شده توسط ۱۶۱ کشور جهان بیشتر بود، اعلام بازنشستگی کرد و از رقابت های ورزشی کناره گیری کرد. او اغلب به عنوان بزرگترین شناگر تمام دوران شناخته می شود.

اوایل زندگی مایکل فلپس

فلپس در بالتیمور، مریلند متولد شد، و در محلهٔ راجرز فورج در نزدیکی تاوسن بزرگ شد. او در مدرسهٔ ابتدایی راجرز فورج، مدرسهٔ راهنمایی دومبارتون و دبیرستان تاوسن تحصیل کرد. فلپس کوچک ترین فرزند بین سه فرزند خانواده است. مادرش، دبوراه سوئه "دِبی" فلپس، مدیر یک مدرسهٔ راهنمایی است. پدرش، مایکل فرد فلپس بازنشستهٔ نظامی پلیس ایالت مریلند است که در دوران دبیرستان و دانشگاه فوتبال بازی می کرد و در دههٔ ۱۹۷۰ برای بازی در تیم واشینگتن ردسکینز آزمون داد. فلپس از نژادهای انگلیسی، ژرمنی، ایرلندی، اسکاتلندی و ولزی است. والدین وی در سال ۱۹۹۴، زمانی که او نه ساله بود از هم جدا شدند و طلاق گرفتند، و پدرش در سال ۲۰۰۰ ازدواج مجدد کرد. فلپس بعدها فاش کرد که این طلاق تأثیر منفی شدیدی بر روی او و خواهرانش گذاشته و او با پدرش تا چند سال پس از طلاق فاصله داشته و رابطه اش با وی به شکل دورادور بوده است. وی در سال ۲۰۰۳ از دبیرستان تاوسن فارغ التحصیل شد. فلپس از ۷ سالگی شنا را شروع کرد، تا حدی تأثیر خواهرانش و تا حدی هم تخلیهٔ انرژی زیاد از وی، از جمله دلایل فعالیت او در شنا بود. او پس از بازنشستگی در سال ۲۰۱۶، اظهار داشت: «تنها دلیلی که باعث شد من تا به حال داخل آب باشم این بود که مادرم می خواست من تنها شنا را یاد بگیرم. من و خواهرانم عاشق ورزش شدیم و تصمیم گرفتیم که شنا کنیم.» هنگامی که فلپس در کلاس ششم درس می خواند به اختلال کم توجهی - بیش فعالی (ADHD) مبتلا شد. در ۱۰ سالگی، او برای ردهٔ گروه سنی خود یک رکورد ملی به دست آورد (در ۱۰۰ متر پروانه) و شروع به یادگیری شنا در باشگاه ورزش های آبی شمال بالتیمور زیر نظر مربی خود، باب باومن کرد. سپس رکوردهای رده های پایهٔ بیشتری از وی به ثبت رسید، و از ۲۱ اوت ۲۰۱۸ تاکنون، هنوز ۱۱ رکورد رده های سنی پایه در دستان فلپس می باشد، که شامل هشت رکورد در رقابت مسافت بلند، و سه رکورد استخر مسافت کوتاه می باشد.

رکوردهای مایکل فلپس

مایکل فلپس با هشتمین مدال طلای خود در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن، دارندهٔ بیش ترین مدال طلا در تاریخ المپیک (۱۴ مدال) شد و از نظر شمار مدال در یک دورهٔ المپیک نیز از رکورد شناگر آمریکایی مارک اسپیتز در بازی های المپیک تابستانی ۱۹۷۲ پیشی گرفت.فلپس همچنین با حضور در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن با ۶ مدال (۴ طلا و ۲ نقره) رکورد بیشترین مدال المپیک را که تا پیش از این با ۱۸ مدال، در اختیار لاریسا لاتینینا ژیمناست اوکراینی تیم اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، پس از ۴۸ سال ازآنِ خود کرد و به رکورد ۲۲ مدال المپیک دست یافت.

مایکل فلپس

  • شکستن رکورد ۲۰۰۰ ساله

لئونیداس از رودس در دوران المپیک باستان و ۱۵۲ سال پیش از میلاد مسیح ۱۲ قهرمانی در مسابقات المپیک داشت. فلپس با قهرمانی در شنای ۲۰۰ متر قورباغه در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ و با کنار گذاشتن قهرمانی های او در مسابقات تیمی، با رکورد لئونیداس که قدمتی بیش از ۲۰۰۰ سال دارد، مساوی کرده است. فلپس در کل ۲۳ مدال طلای المپیک دارد که ۹ طلا را در رقابت های تیمی (امدادی) گرفته است. در دوره لئونیداس نه مسابقه امدادی در المپیک بوده و نه رقابتی امدادی. برای همین نمی توان دربار توانایی این ورزشکار یونانی نظری قطعی داد هرچند که تاریخدان ها معتقدند او بسیار خوب بوده است. مدال های فلپس در ۵ ماده انفرادی بوده در حالی که مدال های لئونیداس در سه ماده بوده است. با اطلاعاتی که در دست است، لئونیداس را می توان «خدای المپیک باستان» دانست. این دونده در چهار دوره پشت هم المپیک در سال های ۱۶۴ و ۱۶۰ ،۱۵۶ ،۱۵۲ پیش از میلاد شرکت کرد و در سه رقابت مختلف ۱۲ بار قهرمان شد. او سه بار در ۳۶ سالگی قهرمان شد.

  • رکوردهای جهانی شنا

فلپس ۳۹ رکورد جهانی (۲۹ رکورد شنای انفرادی، ۱۰ رکورد شنای امدادی) به ثبت رسانده است، که این تعداد رکورد ثبت شدهٔ وی توسط فینا بیش از رکوردهای ثبت شدهٔ دیگر شناگران می باشد، (با ثبت این تعداد رکورد جهانی، بیشترین رکوردهای جهانی ثبت شده پیشین که توسط مارک اسپیتز با ۳۳ رکورد (۲۶ رکورد شنای انفرادی، ۷ رکورد شنای امدادی) به ثبت رسیده بود، بهبود یافت. با این حال، گزارش شده است که جانی ویسمولر توانسته ۶۷ رکورد جهانی را بشکند. تمام این رکوردها به جز دو رکورد در استخر مسافت بلند (۵۰ متر) به ثبت رسیده است. از ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۹، وی همچنان دارای چهار رکورد جهانی (که به صورت پررنگ و برجسته مشخص شده اند) می باشد، برخی رکوردهای وی همچون بیشترین مدال های المپیک و بیشترین مدال های طلای المپیک برنده شده توسط یک نفر تا کنون، شامل این رکوردها نمی شوند.

  • رکوردهای جهانی گینس

فلپس دارای ۲۳ رکورد در رکوردهای جهانی گینس است که بیشتر آن ها شامل رکوردهای انباشتی گینس (بیشترین های گینس، رکوردهایی که با واژهٔ «بیشترین» آغاز می شوند) برای مجموع موفقیت ها و پیروزی های شنا همچون: بیشترین مدال ها، تعداد مدال های متوالی، بیشترین مدال های کسب شده در یک تورنمنت، بیشترین رکوردها در شنا و… می باشد. این بالاترین تعداد رکوردهای گینس است که توسط یک ورزشکار به ثبت رسیده است.

  1. بیشترین ثبت رکوردهای جهانی برای شنا (مردان)
  2. قهرمانی جهان، شنا – برندهٔ بیشترین مدال های طلا
  3. بیشترین مدال های طلای المپیک در شنای انفرادی
  4. برندهٔ بیشترین مدال ها در قهرمانی شنا جهان
  5. بیشترین مدال های طلای المپیک در شنای تیمی
  6. بیشترین مدال های برنده شده در شنا المپیک (مردان)
  7. بیشترین جوایز سال شناگر مرد جهان
  8. بیشترین طلاهای المپیک در یک دورهٔ بازی ها (مردان)
  9. بیشترین تعداد جستجو برای یک ورزشکار در اینترنت (رکورد حال حاضر)
  10. برندهٔ بیشترین مدال های طلا در یک رویداد شنای انفرادی در المپیک ها
  11. بیشترین رکوردهای جهانی ثبت شدهٔ فینا توسط یک فرد (رکورد حال حاضر)
  12. برندهٔ بیشترین مدال های المپیک (مردان)
  13. بیشترین مدال های طلای متوالی المپیک در یک رویداد
  14. سریع ترین شنای ۴۰۰ متر مختلط مسافت بلند
  15. برندهٔ بیشترین مدال های طلا در المپیک ها (مردان)
  16. بیشترین مدال های انفرادی المپیک (مردان)
  17. برندهٔ بیشترین مدال های شنای المپیک، مردان (بازی های تکی)
  18. برندهٔ بیشترین مدال های المپیک (بازی های تکی)، مردان
  19. برندهٔ بیشترین مدال های طلا در یک دورهٔ قهرمانی شنا جهان (انفرادی)
  20. بیشترین مدال های نقرهٔ اهدا شده در یک رقابت شنای المپیک (دارندهٔ یکی از ۳ مدال نقرهٔ اهدا شده در رقابت ۱۰۰ متر پروانهٔ مردان المپیک تابستانی ۲۰۱۶)
  21. سریع ترین شنای ۱۰۰×۴ متر امدادی آزاد مسافت کوتاه (مردان)
  22. سریع ترین شنای ۲۰۰×۴ متر امدادی آزاد مسافت بلند (مردان)
  23. سریع ترین شنای ۱۰۰×۴ متر امدادی مختلط مسافت بلند (مردان)

مایکل فلپس

زندگی شخصی مایکل فلپس

مایکل فرد فلپس در ۳۰ ژوئن ۱۹۸۵ در بالتیمور مریلند آمریکا زاده شد. او دو خواهر بزرگتر از خود دارد که آن ها هم در شنا فعالند. فِرِد، پدر مایکل، پلیس و دِبی، مادرش، مدیر مدرسه بوده اند. در ۱۹۹۴ و زمانی که هفت سال داشت، پدر و مادرش جدا شدند و سرپرستی او و دو خواهرش به مادرش سپرده شد. مایکل رابطه خوب و صمیمی با مادرش دارد. ویتنی، یکی از خواهرانش، بعدها در مصاحبه اش گفته بود که «برای فرار از جنگ و دعواهای پدر و مادرم به استخر پناه می بردم.» فلپس شنا را از پنج سالگی آغاز کرد. در هفت سالگی از این که سرش را زیر آب ببرد، می ترسید و برای همین مربیان به او اجازه می دادند که به پشت شنا کند. برای همین، کرال پشت، اولین مهارتی بود که فراگرفت. وی دانش آموختهٔ «بازاریابی ورزشی» از دانشگاه میشیگان است.

فعالیت های انسان دوستانه مایکل فلپس

در المپیک ۲۰۰۸، یک میلیون دلار بیشتر از جایزه اصلی به دلیل سرعتش به او داده شد. مایکل آن را صرف ساختن «مؤسسه مایکل فلپس» کرد. هدف این مؤسسه رشد رشته شنا و همچنین بهبود روش زندگی سالم تر است. در ۲۰۱۰، در مؤسسات «مایکل فلپس»، «مدرسه شنای مایکل فلپس» و «مرکز سلامت کودکان»، برنامه ای هم برای اعضای باشگاه برگزار شد. این برنامه به بچه ها اهمیت سالم و فعال بودن را، با تمرکز بر رشته شنا، یاد می دهد.

حاشیه و جنجال های مایکل فلپس

در نوامبر ۲۰۰۴ که مایکل ۱۹ ساله بود، به دلیل رانندگی در مستی در سالزبری مریلند دستگیر شد؛ اما به طور مشروط آزاد شد. مایکل به دلیل تخلف از قانون ۲۵۰ دلار جریمه شد و با دستور دادگاه پس از آزادی، برای دانش آموزان دبیرستانی دربارهٔ اثرات بد استفاده از مشروبات الکلی هنگام رانندگی صحبت کرد و همچنین در همایش «انجمن مادران مخالف استفاده از الکل» شرکت کرد. در اوایل ۲۰۰۹، پس از آنکه عکس مایکل فلپس در حال مصرف ماری جوانا در نشریات منتشر شد، او عذر خواست. این عکس مربوط به شرکت فلپس در یک میهمانی در تیم فوتبال دانشگاه کارولینای جنوبی در نوامبر ۲۰۰۸ بود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (103 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (77 نظر) چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (53 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (40 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (31 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (30 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (16 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (15 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
صحبت های همراه با گریه مادر مرتضی پورعلی گنجی: توی شالیزار کار میکردم شکم بچه هامو سیر میکردم+ویدیو رونمایی از شورت ورزشی 66 میلیون تومانی ستاره فوتبال/رامین رضاییان مرزهای خرید را جابه جا کرد+ عکس وقتی سوگل طهماسبی با این جواب نشون میده که یه اهوازی واقعی و به تمام معناست+ویدیو/ گرمای تابستون و چای یه ترکیب ترک نشدنی برا ایرانیاست😎 بهاره رهنما: به من میگید پیرزن ناراحت نمیشم چون من پیرزن جذابی هستم+ویدئو خوانندگی خارجی هومن حاج عبداللهی با لهجه مازَنی / خدا تو گِل این مرد فقط نمک ریخته +فیلم عمارت باشکوه محل نگهداری سه تار ناصرالدین شاه قاجار/ یه خونه پر از ساز و آواز 😍+ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز حامد آهنگی، کمدین معروف ایرانی+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍!+ویدیو دلتنگی تمام نشدنی نسرین مقانلو برای پسر و پدر مرحومش با این ویدیو و با صدای علیرضا قربانی دل هر مادری رو به درد میاره/ خدا بهش صبر بده روایت بامزه پوریا پورسرخ از عاشق شدن و ازدواج کردنش؛ مثل خودم خیلی بی حاشیه هست+ ویدیو/ خوشبخت باشین😍 واکنش خسرو حیدری به شوخی های سریال پژمان/ وقتی همسر خسرو حیدری دست رد به پیشنهاد بازیگری زد+ویدئو درباره میوه‌فروشی که 16 سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است! +ویدئو تصویری از استراحت محمدجواد ظریف با پتوی گلبافت در هواپیما/ حمایت از کالای ایرانی توسط سیاستمدار ایرانی (فیلم) پشت صحنه خنده دار سریال پژمان با هنرنمایی پژمان جمشیدی/ نبینید از دستتون رفته😂 چیدمان میز شام مفصل و رنگارنگ نرگس محمدی، بازیگر سریال ستایش در مهمونی مجردی / خوش به حال علی اوجی 😍 بازسازی چهره نئاندر تال 78000 ساله‌ + فیلم خرید انواع میز چوبی و کنسول چوبی از سایت دکورال علی دایی: اولین ماشینم پیکان اردبیل 11 بود+ویدئو/ 420 تومن سود کردم شریکم برایم پیکان خرید نه با پول فوتبال! غذاهای ابتکاری و بامزه حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار اخبار اقتصادی و سیاسی روی فارکس و کریپتو تاثیر دارد؟ خونه زندگی بشاش نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش/ یه بوفه پر از عکس جگرسوز ارشیا+عکس سامانه استعلام انگ طلا کدام است؟ دلبری های نو عروس ایرانی برای بردن دل مادر شوهر با تزیین ماکارونی/ مغز این عروس رو باید طلا گرفت+ عکس مقایسه مزایا و معایب سوراخکاری با دستگاه برشکاری و مته گردبر هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس سفر اردشیر رستمی، بازیگر نقش شهریار به زادگاهش اهر در آذربایجان شرقی و توصیفات دلنشینش از این شهر تاریخی+ویدیو (فیلم) واکنش خنده دار دختر جواد خیابانی به سوتی های پدرش/ میشینیم دورهم میخندیم!😂 چهره و تیپ دهه شصتی بازیگران مشهور ایرانی در جوانی؛ از شبنم قلی خانی تا یکتا ناصر+ عکس/ فقط مقنعه چانه دار الیکا عبدالرزاقی و ابروی پیوندی سمانه پاکدل😍 مادرانگی‌های نیکی کریمی برای پارسا قره خانلو، بازیگر نقش پسر بهاره رهنما در سریال پژمان / چقدر مادر بودن بهش میاد ... تغییر چهره و سرنوشت بازیگران سریال زندگی به شرط خنده بعد از 17 سال+عکس/ قابل باور نیست! ابتکار خنده دار راننده ال نود با نوشته روی شیشه ماشینش برای پرت کردن حواس بقیه/ سلطان جملات نامفهوم😂 پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی در برگه امتحانی عربی حماسه آفرید +عکس/ ناامیدی رو میشه تو نوشته معلم دید نگاهی به تراس باصفا و سرسبز پریچهر قنبری همسر سابق شهاب حسینی / تراس نیست که جنگله +عکس تزئین میز عزای ساده و بدون تجملات ارشا اقدسی با پارچه سفید و گل شیپوری +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی... (عکس) پریا انوری بازیگر نقش عشرت در سریال گیلدخت به همراه آقای قهرمان کونگفو کنار دریاچه / خلوت پر از آرامش خانم بازیگر ... نجات هزاران تن سیب کشاورزان توسط تاجر آذربایجانی با سرمایه گذاری در پوره سیب ! (عکس) عکس دو نفره مانی آخشی و شقایق فراهانی در پشت صحنه سریال گیلدخت / جاسوئیجی خانم بازیگر چقدر بانمک و کیوته! قرآن خوانی رهبر معظم انقلاب برای پدر محمود احمدی نژاد+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی ویلچر نشینی مریم امیرجلالی در کنار رفیق کهنه اش همراه یه عالمه سورپرایز+ عکس دردناک ترین تولد مادری که مهمانانش 3 قاب عکس بودند+ویدئو/بازم شب تولدم شد... تمرینات سخت هادی چوپان به بچه گرگ برای جانشینی خودش/ پسر کو ندارد نشان از پدر+ فیلم
تیتر امروز   
غذاهای ابتکاری و بامزه حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! زمین زیر پای مدارس سست است! مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...