میکروپیگمنتیشن چیست و مزایا و معایب آن

  چهارشنبه، 21 اسفند 1398   زمان مطالعه 6 دقیقه
میکروپیگمنتیشن چیست و مزایا و معایب آن
میکروپیگمنتیشن روشی است برای زیبا بیشتر چهره ی شما و جذابت شما را بیشتر می کند. میکروپیگمنتیشن یک نوع آرایش دائم صورت است ماندگاری آن به نوع پوست اشخاص بستگی دارد. میکروپیگمنتیشن یک روش زیبایی نوآورانه است که هم مردان و هم زنان را قادر می سازد تا شکل ابروها، موها، لب ها، چشم ها را از طریق فرایند جذب رنگدانه به لایه پوست تغییر دهند.

میکروپیگمنتیشن یکی از روش های رایج برای آرایش دائمی یا نیمه دائمی است. از میکروپیگمنتیشن برای ایجاد فرم زیبا نه تنها در ابرو بلکه برای سایر اجزای صورت استفاده می کنند. میکروپیگمنتیشن یک روش جدید برای ایجاد فرم زیبا و بی نقص برای ابروها یا سایر اجزای صورت با کمک تکنیک هایی شبیه به تاتو است. میکروپیگمنتیشن برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و فقط مختص ابرو نیست. مردان و زنان می توانند از مزایای میکروپیگمنتیشن برای فرم دادن به شکل ابروها، خط رویش مو، لب ها، چشم و… استفاده کنند. میکروپیگمنتیشن عبارت است از قرار دادن پیگمنت در حد فاصل لایه بیرونی و زیرین پوست . نتیجه این روش درمانی تا چند سال ماندگار است. اگر در ابرو یا سایر اجرای صورت، نقصی مشاهده می کنید که باعث از دست دادن اعتمادبه نفس شما شده است، با این روش می توانید فرم مناسب اجزای صورت را ایجاد کنید و از نتیجه کار لذت ببرید. افرادی که دچار ریزش مو و ابرو شده اند، آلوپسی دارند یا شیمی درمانی شده اند می توانند از مزایای میکروپیگمنتیشن برای بازیافتن ظاهر شاداب و زیبای اولیه، بهره مند شوند.

میکروپیگمنتیشن با وارد کردن رنگ های معدنی ضدحساسیت در زیر پوست با کمک سوزن های بسیا ریز و باریک انجام می شود. رنگ در واقع وارد دومین لایه از پوست می شود و کاملا ملایم و طبیعی، باعث ایجاد جلوه ای خاص در لب ها، چشم یا ابرو می شود. کسانی که میکروپیگمنتیشن انجام می دهند باید آموزش دیده و مجرب باشند. همچنین از دستکش استفاده می کنند تا باعث انتشار باکتری و آلودگی نشوند و احتمال عفونت به صفر برسد.

این روش با تاتوهای آرایشی متفاوت است. یکی از مهم ترین تفاوت های آن این است که در میکروپیگمنتیشن از پیگمنت هایی استفاده می شود که با جوهر تاتو تفاوت دارند. در میکروپیگمنتیشن، فرایند انجام این کار، کمتر از تاتو، تهاجمی است. میکروپیگمنتیشن معمولا بیست دقیقه تا نیم ساعت طول می کشد. در واقع همان روز به منزل برمی گردید. بسته به اینکه کدام بخش از صورت خود را میکروپیگمنتیشن کنید، درد این فرایند متفاوت است ولی در مجموع، درد محدود و اندکی دارد. معمولا از کرم ها یا اسپری های بی حس کننده برای کاهش درد این فرایند استفاده می شود.

میکروپیگمنتیشن برای چه کسانی مناسب است؟

میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی هم برای زنان و هم برای مردان مورد استفاده قرار می گیرد. برای کسانی مناسب است که می خواهند تغییری در ظاهر خود مثلا خط رویش مو، ابرو، لب و… ایجاد کنند و ظاهر خود را بهتر جلوه دهند. همچنین، این روش برای کسانی ایده آل است که به مواد آرایشی سنتی حساسیت دارند و نمی توانند از آنها استفاده کنند.

از دیگر کسانی که می توانند از مزایای میکرپیگمنتیشن استفاده کنند می توان به افرادی با محدودیت های فیزیکی اشاره کرد. کسانی که عینک می زنند، لنزهای تماسی دارند یا دارای چشم های حساس هستند می توانند گزینه مناسبی برای این کار باشند. این افراد با میکروپیگمنتیشن دیگر نیازی به استفاده از مواد آرایشی ندارند.

مزایای میکروپیگمنتیشن

  • شما نمی خواهید زمان خود را صرف آرایش کنید.
  • آلرژی چشم به مواد آرایشی دارید که باعث ایجاد واکنش به آرایش می شود.
  • شما ابرو های نازک یا نامتقارن دارید.
  • از اسفاده از رژ لب خسته شده اید.
  • شما مشکلات بینایی دارید که آرایش کردن را دشوار می کند.
  • لب های شما نازک و کم حجم هستند.
  • خط لب شما نامشخص یا محو شده است.
  • داشتن اسکار پوست.

چگونه می توانم یک متخصص را که این روش را انجام می دهد پیدا کنم؟

شما باید مطمئن شوید که یک پزشک یا متخصص را پیدا کرده اید که در این روش تجربه دارد. هنگام بازدید از محل انجام این روش بهتر است محل را با دقت از نظر پاکیزگی و حرفه ای بررسی کنید.

مشاوره

بسیار مهم است که یک متخصص یا دکتر خوب برای این کار پیدا کنید که در این روش بسیار آموزش دیده و با تجربه باشد تا بتواند به بهترین حالت این روش را پیاده کند. یک متخصص باید بتواند به تمام سوالات شما پاسخ دهد، پیش از انجام این روش باید با پزشک خود مشورت کنید، در این مدت شما انتظارات خود را با دکتر یا متخصص بازگو می کنید. سابقه پزشکی شما بررسی می شود و مهم این است که شما کاملا صادق باشید. پزشک یا متخصص پوست شما را ارزیابی می کند تا رنگ های طبیعی خود را با رنگدانه مناسب مطابقت دهد تا بهترین تصمیم را برای اجرای این روش برای شما را انجام دهد.

ایمنی میکروپیگمنتیشن

انجام آرایش دائمی به پوست شما ممکن است آسان و راحت باشد، اما مانند هر روش جراحی، خطراتی نیز وجود دارد. لب های قرمز دوست داشتنی، ابرو کاملا شکل گرفته، و خط چشم مات و مبهوت همگی بسیار زیبا هستند. با روش میکرو پیگمنتیشن می توانید تمام روز کار کنید، به ورزش بروید، تمام شب برقصید و صبح از خواب بیدار شوید، اما هیچ تغییری بر روی صورت شما شکل نگرفته باشد. به نظر می رسد با این روش به هیچ لوازم آرایشی نیاز ندارید. برای انجام این روش بهتر است از افراد ماهر و متخصص کمک بگیرید باید توجه داشته باشید که از سوزن های بیشتر از یک بار استفاده نشود. شما نمی توانید مطمئن باشید که با تزریق رنگ به پوست اشخاص با چه واکنشی هایی روبه رو می شوید، امکان دارد مراجعه کننده نسبت به این عمل حساسیت یا آلرژی داشته باشد؛ پس بهتر است قبل از انجام کار برای ایمن بودن این روش تست آلژی از شما گرفته شود.

عوارض میکروپیگمنتیشن

روش های آرایش نیمه دائمی معمولا روش هایی تهاجمی هستند و شباهت زیادی به تاتو دارند. به همین خاطر ممکن است موجب احساس ناراحتی در افراد شوند. عوارض جانبی و ناراحتی هایی که میکروپیگمنتیشن ایجاد می کند، به عامل مختلفی بستگی دارد؛ یکی دامنه تحمل درد در افراد و دیگری تجربه و تخصص و مهارت کسی که میکروپیگمنتیشن انجام می دهد. البته در نظر داشته باشد که روش های زیادی برای مدیریت درد وجود دارد که بی حس کننده های موضعی، یکی از موارد آن است.

عوارض جانبی این فرایند مثلا ورم و قرمزی پوست، معمولا بسیار خفیف است و طی چند روز بهبود پیدا می کند. در واقع پوست، به سرعت به حالت نرمال برمی گردد. واکنش آلرژیک به آرایش های نیمه دائمی معمولا بسیار نادر است. قبل از هر کاری می توانید تست روی قسمتی از بدن که در معرض دید نباشد، انجام دهید تا میزان حساسیت پوست را بررسی کنید. بسیاری از متخصصان میکروپیگمنتیشن حتما مرحله تست حساسیت پوستی را در فرایند میکروپیگمنتیشن انجام می دهند.

ابزار مخصوص میکروپیگمنتیشن، قلمی با مجموعه ای از سوزن های ریز است که عمیقا وارد پوست می شوند. در نتیجه احتمال خونریزی، پخش شدن پیگمنت ها و آسیب رسیدن به فولیکول مو وجود دارد. لک شدن پوست و باقی ماندن جای زخم، بسیار نادر است. اگر چنین موردی پیش بیاید معمولا به خاطر این است که فرایند میکروپیگمنتیشن به درستی انجام نمی شود. اگر فرایند میکروپیگمنتیشن به درستی انجام شود و وسایل مورد استفاده کاملا استریل شوند، این روش بسیار ایمن است و هیچ نوع خطر و عوارض جانبی حاد ندارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان