معرفی و بررسی خودروی رسپکت

  چهارشنبه، 24 آذر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی رسپکت
محصول جدید بهمن موتور با نام رسپکت (Recpect) یک سدان است که تا پایان سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی رونمایی می‌شود.با ما همراه باشید تا با امکانات و مشخصات این خودرو آشنا شوید.

همکاری گروه بهمن با زیرمجموعه های هلدینگ چری از زمان عرضه فیدلیتی بالا گرفته، ریسپکت نام سدان جدید گروه بهمن است که در اصل و در کشور چین به اسم کووین ژوآندو معروف است.کووین ژوآندو در حقیقت نسخه ارتقا یافته چری آریز و ۷ است و در نمای جلو ژوآندو، شاهد استفاده از سبک طراحی متفاوتی نسبت به سبک طراحی خود کووین هستیم. جلوپنجره حدوداً سبکی مشابه محصولات دوج گرفته و استراکچر کلی قسمت جلو به همراه بخش جانبی خودرو، ناخدا گاه ما را یاد سدان های فولکس واگن می اندازد.

مشخصات فنی رسپکت

طبق اعلام گروه بهمن، رسپکت مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر است که توان تولید حداکثر 150 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین جعبه دنده این خودرو هم از نوع CVT با تعویض دنده مصنوعی 9 سرعته میباشد که البته این گیربکس در آریزو 5 توربو جدید نیز به کار رفته است. بهمن موتور مصرف سوخت ترکیبی آن را نیز 7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است.

خودروی Cowin Xuandu یا همان رسپکت بهمن موتور از پلت فرم چری آریزو 7 سدان (تولید سالهای 2013-2019) بهره میبرد که به طور جدی بازطراحی شده است. حتی ابعاد و نسبتهای کلی خودرو در قسمت دربها وشیشه ها حفظ شده است. با این حال از نظر طراحی کاملا تغییر کرده است و تجهیزات روشنایی و تمام لوازم جانبی خارجی بدنه (به جز سقف) جدید هستند.

از نظر ابعاد، این خودرو همکلاس با خودروهای هیوندای الانترا یا تویوتا کرولا می باشد و ابعاد آن عبارت است از: طول - 4666 میلی متر، عرض - 1825 میلی متر، ارتفاع - 1483 میلی متر. فاصله بین دو محور نیز 2700 میلی متر است. همانطور که آریزو 7 اصلی دارای سیستم تعلیق عقب مستقل بود، این خودرو نیز دارای سیستم تعلیق مستقل در عقب و جلو می باشد.

مشخصات کلی رسپکت

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۵ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربو

حداکثر قدرت

۱۵۶ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۲۳۰ نیوتن متر

گیربکس

CVT

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

—–

حداکثر سرعت

۲۱۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۶.۹ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

سیستم فرمان

برقی

نوع بدنه

سدان

نوع رینگ

آلومینیومی

نوع شاسی

یکپارچه

ترمز جلو

دیسکی خنک شونده

ترمز عقب

دیسکی

ابعاد و ظرفیت های رسپکت

طول

۴۶۶۶ میلیمتر

عرض

۱۸۲۵ میلیمتر

ارتفاع

۱۴۸۳ میلیمتر

فاصله بین محور جلو و عقب

۲۷۰۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۴۰۹ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

—–

حجم مخزن سوخت

—–

قطر رینگ

۱۷ اینچ

چرخ جلو و عقب

R17 205/50

طراحی ظاهری رسپکت

رسپکت بهمن را می توان فیس لیفت جدیدی از چری آریزو ۷ دانست. خودرو چری در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، اما چندان روی خط تولید باقی نماند. خودروسازی کوین اتو یا در زبان چینی «کایی»، با استفاده از طرح آریزو ۷، خودرویی را با ظاهر جدیدتر روانه بازار کرد.نمای جلویی رسپکت یا کوین شواندو شباهت خیلی زیادی به پژو ۵۰۸ و پژو ۳۰۱ دارد. جلوپنجره و ورودی هوای پایین سپر طرح کهکشانی دارند و بخشی از آن مثل بی ام و سری M به رنگ قرمز و آبی است. چراغ های روز هم به دو بخش تقسیم شده اند که یک بخش درون قاب چراغ های جلو است و بخش دیگر در دو طرف سپر قرار دارد.در نمای جانبی با وجود طراحی خیلی ساده، از دو خط استفاده شده تا رسپکت کمی حالت عضلانی داشته باشد.

در نمای عقب چراغ های دو تکه و کشیده را می بینیم که تا وسط در صندوق ادامه پیدا کرده و ظاهری مدرن به این سدان چینی داده است. در صندوق دارای برآمدگی است که نقش باله را بازی می کند و همراه با دو خروجی مستطیلی اگزوز، به جنبه اسپرت ظاهری رسپکت اضافه کرده است.

رسپکت

طراحی داخلی رسپکت

کابین رسپکت بهمن موتور یکی از زیباترین و جذاب ترین طراحی های داخلی در بین خودروهای بازار ایران را دارد. نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی از سطح داشبرد جدا شده و بالای دریچه های تهویه نصب شده است.دکمه های فیزیکی سیستم تهویه مطبوع و دیگر امکانات خودرو در پایین دریچه ها دیده می شود و اهرم دنده کرومی جلوی آنها قرار دارد. فرمان دی کات هم باعث شده تا حالت اسپرت بدنه در کابین هم مشاهده شود.

داخل کلبین رسپکت

آپشن ها و امکانات رسپکت

کوین شواندو یکی از خودروهای چینی است که امکانات و رفاهی متعددی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد و این مورد یکی از امتیازهای رسپکت گروه بهمن در بازار ایران خواهد بود.

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

سنسور فشار باد تایر

دارد

سنسور باران

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

هشدار توجه راننده

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

نور بالا خودکار

دارد

چراغ بدرقه

دارد

مه شکن جلو

دارد

مه شکن عقب

دارد

چراغ چرخشی

ندارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

بلوتوث

دارد

وای فای

ندارد

شارژ USB موبایل

ندارد

شارژر بی سیم

ندارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

ماساژور صندلی

ندارد

مموری صندلی

ندارد

صندلی برقی عقب

ندارد

در برقی صندوق

دارد

خروجی ۱۲ ولت

دارد

کامپیوتر سفری

دارد

ایزوفیکس

دارد

کول باکس

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

رقبای رسپکت بهمن موتور

بهمن ریسپکت یک سدان سایز متوسط (بزرگتر از مزدا ۳) محسوب می شود. با توجه به قیمتی که برای رسپکت در بازار چین ارائه شده است به احتمال زیاد این خودرو قیمتی مابین چری آریزو 5 و چری آریزو 6 داشته باشد که اگر قیمتی نزدیک به آریزو 5 داشته باشد برگ برنده احتمالا از آن ریسپکت خواهد بود.

رسپکت بهمن؛ سدان شیک چینی

رسپکت سومین محصول گروه بهمن است که با نام انگلیسی و متفاوت از اسم اصلی به بازار ایران عرضه خواهد شد. این خودرو در چین با قیمت هایی بین ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار دلار به فروش می رسد که هم قیمت چری آریزو ۵ است و با دلار ۲۸ هزار تومانی، حدود ۳۳۶ میلیون تا ۴۲۰ میلیون تومان است.اما اگر این خودرو با همان قیمت آریزو ۵ به فروش برسد، ارزش خرید بالایی خواهد داشت، اما می توان حدس زد که بعد از عرضه به بازار، رسپکت بهمن موتور با قیمت هایی ۷۰۰ – ۸۰۰ میلیون تومان خرید و فروش شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان