معرفی و بررسی خودروی تویوتا هایلوکس

  پنجشنبه، 30 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی تویوتا هایلوکس
واضح است که تویوتا هایلوکس یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین وانت پیکاپ‌های بازار ایران به شمار آمده و نسل‌های مختلف آن همچنان جزو پرفروش‌ترین وانت‌های وارداتی در کشورمان به شمار می‌روند. بنابراین به راحتی می‌توان وضعیت خرید و فروش تویوتا هایلوکس را نسبتا پررونق و مناسب ارزیابی کرد‌.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، تویوتا - Toyota - از بزرگترین خودروسازان ژاپن و پر فروش ترین برندهای جهان است. اولین خط تولید اتومبیل این شرکت توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدرش (ساکیشی تویودا) بود، راه اندازی شد.

تویوتا مالک برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز می باشد.سهام این کمپانی در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله می شود....

این شرکت همواره به ساخت خودروهای مقاوم مشهور است و با این خصیصه، محصولات تویوتا هر ساله در لیست پرفروش ترین خودروها در نقاط مختلف جهان دیده می شوند...

شاسی بلندهای تویوتا در پیمودن مسیرهای آفرود، در میان پرچمداران هستند، تویوتا همچنین در کارنامه خود ساخت خودروهای اسپرت نامداری چون سوپرا را نیز دارد.

نمایندگی خودروهای این برند در ایران بر عهده شرکت ایرتویا می باشد که از سال 1352 در تهران تاسیس گردیده.

در ادامه مطلب قصد داریم تا تویوتا هایلوکس نسل هشتم AN130 را از جوانب گوناگون همچون: طراحی ظاهری، کابین، مشخصات فنی، امکانات، وضعیت فروش و… مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی ظاهری تویوتا هایلوکس

نسل هشتم تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ نسبت به مدل پیشین از چهره ای به مراتب خشن تر و اسپرت تر بهره می برد. در نمای روبرو شاهد چراغ هایی با حالتی اخم آلود و خشن هستیم که مقتدرانه در دو طرف یک جلوپنجره کرم رنگ جای گرفته اند. نوارهای کرومی جلوپنجره به همراه لوگوی بزرگ تویوتا در وسط آن نیز جلوه هماهنگ و جذابی به چهره تویوتا هایلوکس جدید بخشیده اند. طرح سپر به همراه مجرای بزرگ تهویه و قاب های مه شکن هم در نوع خود ساده اما کاربردی و متناسب جلوه می کند.

تصویر
طراحی ظاهری تویوتا هایلوکس

استفاده از حجم پردازی های متناسب روی پروفیل جانبی و همچنین خطوط برجسته در قسمت درب موتور سبب عضلانی تر و جسورانه تر جلوه کردن نمای ظاهری این وانت پیکاپ ژاپنی شده است. در نمای عقب همچون سایر وانت پیکاپ ها شاهد طراحی نسبتا ساده و عمودی چراغ ها و درب صندوق هستیم. سپر عقب نیز به صورت برجسته و با طراحی کلاسیک همراه شده و از متریال پلاستیکی و فلزی ساخته شده است. حضور دستگیره و چراغ ترمز در وسط درب محفظه بار نیز ویژه مدل های فول آپشن خواهد بود. به طور کلی طراحی ظاهری تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ دقیقا همان چیزی است که از یک وانت پیکاپ ژاپنی نسبتا جدید انتظار می رود؛ بدنه خوش فرم و نسبتا عضلانی در کنار طرح اسپرت و قاطع چهره سبب شده تا این خودرو همچنان یکی از محبوب ترین و زیباترین وانت پیکاپ های دنیا شناخته شود.

تصویر
طراحی ظاهری تویوتا هایلوکس

طراحی داخلی تویوتا هایلوکس

پس از ورود به داخل کابین تویوتا هایلوکس متوجه سبک طراحی مدرن و بسیار خوشایند این وانت پیکاپ خواهید شد. به نحوی که نسبت به نسل گذشته مدرن تر و جالب توجه تر به نظر خواهد رسید. انتقال دریچه های تهویه به قسمت بالایی داشبورد و حضور یک صفحه نمایشگر لمسی در کنسول میانی موجب جذاب تر و کاربردی تر جلوه کردن داشبورد تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ شده است. نظم و ترتیب اندک دکمه ها و کلیدهای موجود در این بخش نیز در نوع خود مناسب و آرامش بخش جلوه خواهد کرد.

تصویر
طراحی داخلی تویوتا هایلوکس

با این حال استفاده از برخی خطوط سیال و اشکال مدرن در ترسیم داشبورد این خودرو به ویژه کنسول میانی سبب متفاوت تر جلوه کردن این قسمت شده است. غربیلک فرمان و پنل کیلومترشمار پشت آن نیز زیبا و تا حدی اسپرت به نظر می رسند و حس و حال خوشایندی را برای راننده پدید خواهند آورد.

متریال به خدمت گرفته شده در ساخت کابین تویوتا hilux ۲۰۱۶ از نوع مرغوب بوده و به راحتی می تواند رضایت مشتریان را در پی داشته باشد. همچنین سرنشینان بزرگسال به سهولت و با حداقل محدودیت می توانند از امکانات کابین تویوتا هایلوکس بهره کافی ببرند. البته افراد بلندقد احتمالا در ردیف عقب با محدودیت هایی از ناحیه سر و زانوها مواجه خواهند شد. فرم صندلی ها و پوشش چرمی آنها نیز اصول ارگونومیک را تا حد امکان رعایت کرده و جایگاه نسبتا راحتی برای سرنشینان تدارک دیده است. مسلما به عنوان یک وانت، وجود فضایی نسبتا وسیع در بخش عقب خودرو کافیست تا اسباب وسایل یک یا چند خانواده در مسافرت های طولانی مدت درون آن جای گرفته و از این بابت هیچ گونه دغدغه یا نگرانی بر کاربران وارد نخواهد آمد.

آپشن ها و امکانات تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس در دو مدل با گیربکس های دنده ای و اتوماتیک وارد بازار کشورمان شده که از جمله مهمترین آپشن های نسخه فول آپشن این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنترل ایستایی در سربالایی، سامانه های کنترل کشش و پایداری، دو حالت رانندگی اکو و پاور، حسگر فشار باد تایر، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، چراغ های مه شکن جلو و عقب، فرمان با روکش چرمی و دکمه های کنترل، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، پورت usb ،بلوتوث، کیسه هوا راننده و سرنشین به علاوه کیسه هوای زانویی راننده، کمربند ایمنی پیش کشنده، ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک و دریچه تهویه عقب، کول باکس، صندلی های راننده و سرنشین جلو با تنظیمات دستی، صندلی عقب تاشونده دو تکه، روکش صندلی چرمی، آینه های جانبی با تنظیمات برقی.

مشخصات فنی تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ نسل هشتم در ایران به یک پیشرانه ۲.۷ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده است. توان خروجی این موتور برابر با ۱۶۴ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور است که توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک و یا ۵ سرعته دستی و دو عدد دیفرانسیل به سوی تمامی چرخ ها ارسال می شود. شتاب صفر تا صد تویوتا هایلوکس در حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن به رقم ۱۶۵ تا ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. میزان مصرف سوخت تویوتا هایلوکس نیز حدود ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

مزایا و معایب تویوتا هایلوکس

از جمله مهمترین مزیت های تویوتا هایلوکس می توان به توانایی فنی مناسب، ظاهر جذاب، کابین باکیفیت و خوش ساخت، توانایی آفرود مطلوب و توانایی حمل بار بالا اشاره کرد. از طرف دیگر فنربندی خشک، کمبود امکانات رفاهی و ایمنی و فرمان پذیری آن نیز انتقاداتی را نسبت به این خودروی ژاپنی برانگیخته است.

وضعیت فروش تویوتا هایلوکس

واضح است که تویوتا هایلوکس یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین وانت پیکاپ های بازار ایران به شمار آمده و نسل های مختلف آن همچنان جزو پرفروش ترین وانت های وارداتی در کشورمان به شمار می روند. بنابراین به راحتی می توان وضعیت خرید و فروش تویوتا هایلوکس را نسبتا پررونق و مناسب ارزیابی کرد . البته ناگفته نماند که افزایش قیمت های اخیر سبب شده تا برخی از مشتریان مرفه به جای خرید یک وانت نسبتا لوکس به سراغ مدل های کراس اوور رفته و خرید آن ها را به تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ ترجیح دهند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان