معرفی و بررسی خودروی لکسوس IS 500 2022

  دوشنبه، 18 اسفند 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی لکسوس IS 500 2022
لکسوس IS 500 F اسپرت پرفورمنس جدید به یک موتور 5.0 لیتری V8 با تنفس طبیعی مجهز است که می‌تواند 535.5 نیوتون.متر گشتاور و 472 اسب بخار نیرو تولید کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، لکسوسIS 500 F اسپرت پرفورمنس مدل 2022 از راه می رسد تا یک موتور V8 را دوباره به خط تولید این مدل اضافه کند.

لکسوس آی اس یکی از سدان های محبوب این رند لوکس ژاپنی می باشد که در کشور ما هم طرفداران زیادی دارد. این خودرو هم از لحاط امکاناتی و هم ار نظر قوای متحرکه حرف های زیادی را برای گفتن دارد.

همانطور که از نامش پیداست، IS 500 F اسپرت پرفورمنس دارای موتور 5.0 لیتری V8 تنفس طبیعی است که 472 اسب بخار قدرت (352 کیلووات) در 7100 دور در دقیقه و 395 پوند فوت (535.5 نیوتن متر) گشتاور در 4800 دور دارد. تنها گزینه جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک است. این سدان می تواند در 4.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) برسد.

ترکیب رنگ قرمز روشن با طراحی جذاب و چشمگیر

زمانی که به این سدان خیره کننده نگاه می کنید، تصویر یک آدم جدی و حتی کمی اخمو اما با وقار در ذهنتان مجسم می شود. از آنجایی که گلگیرها نسبت به مدل قبلی کمی پهن تر شده اند، ظاهر لکسوس IS 500 جدید پرخاشگرتر به نظر می رسد. به لطف این گلگیرها، فضای بیشتری برای چرخ های 19 اینچی باز شده است. از آن جایی که رینگ چرخ ها شبیه به ستاره است، جذابیت ظاهری دو چندان می شود.

همانطور که در تصاویر می بینید، در هر دو سمت بخش پشتی سیستم اگزوزی دو لوله تعبیه شده است که علاوه بر بخشیدن ظاهری اسپرت به این محصول خوش ساخت، به بهبود عملکرد آن نیز کمک می کند.

تصویر
طراحی ظاهری لکسوس IS 500 2022

تغییرات مهم و مثبت فضای داخلی

نسبت به مدل پیشین، طراحی داخلی مدل جدید متحمل تغییرات ریز و درشتی شده است که آن را به فضایی راحت تر، گرم تر و دوست داشتنی تر تبدیل می کند. از جمله این تغییرات می توان به فرمان مجهز به سیستم گرمایشی و پدال هایی با ظاهر متفاوت اشاره کرد. حتی پنل دیجیتالی هم تغییر کرده است. سیستم سرگرمی-اطلاعات جدید، یکی از مثبت ترین ویژگی های داخل کابین این سدان است که باعث می شود از دیگر خواهر و برادرهایش پرطرفدارتر شود.

تکنولوژی و سیستم های ایمنی پیشرفته

تکنولوژی ها و ویژگی های پیشرفته ای از قبیل سیستم تشخیص عابر پیاده، دستیار اضطراری فرمان، سیستم کروز کنترل انطباقی و… همگی به افزایش ایمنی و داشتن سفر و تجربه ای بی خطر کمک می کنند. به لطف این سیستم های به روز و ضروری که همگی به صورت استاندارد ارائه می شوند، IS 500 2022 لاکچری به یک غول خوش ساخت و مهار نشدنی تبدیل شده است.

تصویر
طراحی ظاهری لکسوس IS 500 2022

پیشرانه قدرتمند و دیگر مشخصات فنی

همانطور که گفتیم، لکسوس IS 500 F اسپرت پرفورمنس جدید به یک موتور 5.0 لیتری V8 با تنفس طبیعی مجهز است که می تواند 535.5 نیوتون.متر گشتاور و 472 اسب بخار نیرو تولید کند. این موتور قدرتمند با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک همراه می شود که نیرو را به بخش عقبی منتقل می کند. به واسطه این پیشرانه قوی سرعت تنها در عرض 4.5 ثانیه، از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. IS 500 جدید در ازای هر 38 کیلومتر، یک گالن سوخت می نوشد.

مدل پیشرفته تر، وزنی برابر با 1,765 کیلوگرم دارد. در واقع این خودرو تقریبا دو تن محسوب می شود، اما از مدل فعلی (IS 350 F Sport) تنها 64.86 کیلوگرم سنگین تر است. شاید برخی طرفداران از اینکه خبری از قابلیت AWD نیست ناراحت شده باشند، اما لازم است یادآوری کنیم که این تکنولوژی هر چند مهم، تنها به وزن و پیچیدگی خودرو می افزاید.

تصویر
طراحی داخلی لکسوس IS 500 2022

این سدان کوچک فراتر از یک موتور بزرگ و قدرتمند است که با صدای غرش خود دل راننده را آب می کند. یک پیکج پیشرفته به نام Dynamic Handling Package برای F Sport Performance در نظر گرفته شده است که سیستم تعلیق انطباقی، کمک های عملکرد محور و دیفرانسیل لغزش محدود Torsen را شامل می شود. این پکیج به کمک ترمزهای 14.0 اینچی جلو و ترمزهای 12.7 اینچی پشت، به ثبات و قدرت بیشتر این لکسوس لوکس کمک می کند. اندازه ترمزها در مدل قدیمی تر به ترتیب 13.1 اینچ و 11.7 اینچ بود.

خبر خوش این است که چیزی تا رسیدن این سدان پر طرفدار به مرحله تولید انبوه نمانده، چرا که 2022 Lexus IS 500 F Sport Performance از پاییز سال میلادی جاری وارد بازار جهانی خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (13 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان