معرفی و بررسی خودروی رنو فلوئنس

  پنجشنبه، 30 بهمن 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی رنو فلوئنس
پیشرانه این خودرو 4 سیلندره است و با 16 سوپاپ تولید نیرو می‌کند. حجم موتور 2000 سی سی است و قدرت موتور به 143 اسب بخار می رسد. گشتاور آن نیز 195 نیوتون متر است و حداکثر سرعت آن به 195 کیلومتر در ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی خودرو رنو فلوئنس نیز 8/7 لیتر در هر صد کیلومتر است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، رنو فلوئنس ( Renault Fluence ) یک سدان سایز متوسط است که از سال 2009 تولید و از سال 2012 توسط نگین خودرو وارد ایران شد. فلوئنس خودرویی است که که هر روز آن را در خیابان ها نمی بینید چرا که این خودرو در ابتدای ورود خود در ایران به دلیل قیمت بالا و عامه پسند نبودن طراحی چندان پرطرفدار نبود اما بعد از مدتی خریداران روی خوش به این خودرو نشان دادند. همانطور که گفته شد این خودرو از سال 2012 در دو تیپ E4 ( فول ) و E2 ( نیمه فول ) وارد بازار شد که هر دو تیپ از یک نوع پیشرانه بهره می برند و تفاوتشان در برخی از امکانات رفاهی میباشد.

در سال 2013 نسخه ی فیس لیفت شده ای از این خودرو با تغییراتی در چراغ ها و جلو پنجره و تغییرات جزئی دیگری در ظاهر خودرو وارد شد که طراحی عجیبی نسبت به نسخه ی قبل خود داشت! اما در سال 2014 نسخه ی فیس لیفت این خودرو نیز وارد کشورمان شد که از طراحی به روز و مناسبتری نسبت به نسخه های قبل خود دارد. همچنین از سال 2015 نسخه ی دنده ای این خودرو علاوه بر دو تیپ E2 و E4 نیز عرضه شد.

این خودرو به عنوان خودرویی خانوادگی از فضای جاداری برای صندوق عقب و سرنشینان عقب برخوردار است همچنین دارای امکاناتی نظیر بلندگو ، تیوتر ، سابووفر ، زیرآرنجی با دو جالیوانی و خروجی تهویه جداگانه برای سرنشینان عقب میباشد.

طراحی ظاهری فلوئنس

یکی از اولین نکاتی که در مورد رنو فلوئنس در ظاهر آن نظر بسیاری را به خود جلب کرده است این است که رنو فلوئنسی که در ایران مورد استفاده قرار گرفته است از نظر طراحی ظاهری کمی شکل و شمایل اش با نمونه مشابه آن در کشورهای دیگر متفاوت است. این تفاوت ظاهری مربوط به قسمت جلوی اتومبیل می شود که بسیاری متوجه تفاوت جلو پنجره این اتومبیل با نسخه دیگر کشورها می شوند.

تصویر
طراحی ظاهری فلوئنس

به انصاف نمی توان گفت که نسخه ای که ما در دسترس داریم بدتر و یا حتی بهتر از نسخه خارجی آن است اما این نکته که کدام را بپسندیم دیگر به سلیقه خودرو سواران برمی گردد. یکی از ویژگی های ظاهری خودرو رنو فلوئنس تناسبی است که بین اجزای آن رعایت شده است. همه می دانیم بیش از زرق و برق، ویژگی که زیبایی را برای یک جسم همیشگی می کند تناسب بین اجزا است.

فلوئنس نیز پیرو همین سیاست توانسته ظاهری برای خود به هم بزند که تا مدت ها از مد نیافتد. طراحی چشم گربه ای فلوئنس باعث شده با چهره ای جنگنده در زمان حرکت و ظاهری نجیب در زمانی که خودرو خاموش است به شمایل او داده شود. خطوطی که در هر دو طرف، درب ها و در قسمت جلو و عقب اتومبیل قسمت های صندوق عقب و کاپوت و چراغ ها را از هم جدا کرده است بسیار منظم و در عین حال با رعایت زیبایی شناختی انجام شده است. دو چراغ زیر چراغ های اصلی جلو خودرو تعبیه شده است که دید در شب را برای راننده آسان تر می کند. آرم رنو هم که مثل همیشه در میان پره های از جنس پلاستیک خاص این خودرو چشم نواز به نظر می رسد.

آینه بغل های این خودرو نیز به چراغ های راهنما مجهز است و قابلیت تاشو دارند. چراغ های قسمت عقب خودرو که با درب صندوق عقب آن همتراز هستند نیز از طرحی منحصر به فرد شبیه به نوک نیزه بهره گرفتند. دو چراغ کوچک هم در قسمت انتهایی عقب خودرو تعبیه شده اند که برای نشان دادن راهنما به کمک می آیند.

طراحی داخلی رنو فلوئنس

به محض ورود به خودرو رنو فلوئنس باز با همان هارمونی که در طراحی ظاهری این خودرو دیده اید رو به رو می شوید. در واقع، طراحی جادار و مرتب داخلی این خودرو یک سر و گردن از طراحی ظاهری آن بالاتر است. اگر بخواهیم در مورد صندلی های خودرو صحبت کنیم باید بگوییم که ارگونومی ستون فقرات به خوبی در تمام صندلی های رنو فلوئنس رعایت شده است.

تصویر
طراحی داخلی رنو فلوئنس

نشیمنگاه صندلی ها نیز به طور کاملا استاندارد طراحی شده تا تمام قسمت های نشیمن سرنشینان را پوشش دهد. صندلی های عقب این خودرو مانند صندلی های جلو ابعاد استاندارد یک سرنشین را در نظر گرفته و جاگیری سرنشینان را به خوبی پوشش می دهد. در قسمت کنسولی و رو به صندلی های عقب، دو خروجی سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته است که تهویه هوا در قسمت عقب خودرو را به خوبی انجام می دهد. برای طرفداران موسیقی و صدای خوب این مژده داده می شود که در کنار هر کدام از صندلی های عقب یک بلندگو و یک توییتر قرار دارد و یک ساب ووفر نیز در قسمت پشت سر صندلی های عقب قرار گرفته است.

در میان دو صندلی عقب یک زیر دستی با دو جای لیوان تعبیه شده است که سفر را دلچسب تر می کند. روکش های صندلی های رنو فلوئنس نیز از کیفیت و جنس خاصی میان پارچه و چرم درست شده است و ویژه خودروهای نسل جدید رنو است. صندوق عقب این خودرو نیز بسیار جادار است و برای جا دادن وسایل موردنیاز احتیاج به سوار کردن وسایل روی صندلی های ماشین نخواهید داشت.

امکانات و آپشن های رنو فلوئنس

در کنار فرمان فلوئنس امکانات بسیاری مانند دکمه استارت تعبیه شده است که با فشار دادن آن و بدون نیاز به کلید ماشین می توانید اتومبیل را روشن کنید. دسته سنسور نور هم در کنار فرمان قرار گرفته است که به راننده این امکان را می دهد که بر اساس نور محیط، نور چراغ ها را تنظیم کند. سنسور باران نیز در قسمت راست فرمان و در دسترس راننده قرار گرفته است که با استفاده از آن می توانید به راحتی در مواقع موردنیاز می توانید آن را فعال کنید.

سیستم تهویه مطبوع این خودر نیز که در قسمت بالای سیستم صوتی قرار گرفته است به صورت اتوماتیک عمل می کند؛ البته در مورد سیستم تهویه هوای مطبوع خودرو نکته جالب این است که برای هر کدام از سرنشینان خودرو به طور جداگانه این امکان را ایجاد می کند که هر کدام به طور جداگانه بتوانند دمای هوای دلخواه شان را انتخاب کنند. برای تنظیم آینه های بغل رنو فلوئنس نیز نیاز به تنظیم دستی ندارید و به خاطر برقی بودن شان به راحتی می توانید تنظیم شان کنید. سانروف هم یکی دیگر از امکانات این خودرو به حساب می آید که البته نوع سانروف آن ساده است و به اصطلاح سانروف پاناروما نیست.

در کنار دو صندلی جلو این خودرو نیز دو دکمه وجود دارد که می توان با کمک این دکمه ها گرم کن های صندلی ها را به طور مجزا فعال کرد. اگر کلید خودرو را در دست داشته باشید و به طرف خودرو بیاید، فقط لازم است دستگیره درب را بگیرید و با فشار دادن دکمه روی دستگیره، درب خودرو را باز کنید. به عبارت ساده تر، این رنو فلوئنس مجهز به سیستم بدون کلید است.

مشخصات فنی رنو فلوئنس فرانسوی تبار

برای بسیاری از افراد نرم بودن فرمان در حین حرکت بسیار مهم است و رنو فلوئنس بخوبی از پس این مهم برآمده است. حتی این نرمی شامل حال جعبه دنده این خودرو نیز می شود و به راحتی عملیات تعویض دنده صورت می گیرد. نقطه کور در فلوئنس نیست به خودروهای دیگر بسیار کم تر است و راننده دید مناسبی نسبت به اطراف دارد. در دو طرف فرمان دو دکمه وجود دارد که برای تنظیم کروز موتور استفاده می شود. دو دکمه هم در سمت راست فرمان به نام های R و O قرار گرفته اند که O کروز موتور را خاموش می کند و اگر دکمه R را بزنید، سرعت موتور به حالت تنظیم برمی گردد. شتاب 0 تا 100 رنو فلوئنس 15 ثانیه است.

پیشرانه این خودرو 4 سیلندره است و با 16 سوپاپ تولید نیرو می کند. حجم موتور 2000 سی سی است و قدرت موتور به 143 اسب بخار می رسد. گشتاور آن نیز 195 نیوتون متر است و حداکثر سرعت آن به 195 کیلومتر در ساعت می رسد. مصرف سوخت ترکیبی خودرو رنو فلوئنس نیز 8/7 لیتر در هر صد کیلومتر است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (2 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) اسامی 20 نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) بغض ناراحت کننده رهبر معظم انقلاب در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت+ویدیو/ سر شما سلامت آقا (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر) آخرین قاب دو نفره پدر و پسری شهید مالک رحمتی که در تاریخ ماندگار شد+عکس (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به خونه زندگی باصفا و لوکس مریم امیرجلالی که اخیرا منتشر شده+ویدیو/ مشخصه خانوم بازیگر خیلی باسلیقه هست😍 فرصتی برای شناخت یکی از کارویژه‌های ولی‌فقیه دیپلمات‌های پیشین کشور: در دوره رئیسی روابط خارجی کشور تقویت شد گریه های بی امان و به پهنای صورتِ پسر آیت الله آل هاشم بعد از خاکسپاری پدر شهیدش+ویدیو/ هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود پنکه سقفی 100 ساله که هنوز مثل ساعت کار می کند!+ ویدئو ژست های جذاب و خاص مهران غفوریان با دخترش/ با این لباس شبیه شاهزاده خانومای کره ای شد+عکس زمانبندی انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد +عکس/ آغاز فرایند از 10 خرداد و اتمام در 8 تیر قابی پربیننده از قرآن خواندن محمدجواد ظریف با چهره ای غمگین در مراسم ترحیم امیرعبداللهیان +عکس روایت آیت الله آل هاشم از تعداد برادران و فرزندانشان بر سر مزار مادر مرحومش+ ویدیو/ با مدیریت برادرانم در سطح استان مخالفت کردم/صاحب 4 تا نوه هستم وداع تلخ همسر و دختر و خانواده شهید رحمتی با مالک آذربایجان+ویدئو/دنیا به احترام شما ایستاده... تمام تاریخ ایران را در این 5 دقیقه ببینید+ فیلم روایت جالب یک مادر ایرانی با 12 فرزند/ آخرین کودکی که رئیس‌جمهور شهید در گوش او اذان گفت+عکس تصویری از کشیدن خطوط تلگراف در مسیر کرمان در دوره قاجار سجده غم انگیز پدر شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی بر مزار پسرش / خدا بهشون آرامش بده... تغییر چهره باورنکردنی شارلوت سریال گاندو بعد از 5 سال+عکس/ انگار شکسته تر شده تغییر چهره هوش پران و استایل راحت و خاص رحمان و رحیم سریال پایتخت+عکس آخرین وصیت و توصیه شهید رئیسی به اعضای دولت+ویدئو واکنش جانسوز ستاره سادات قطبی به شهادت رئیس جمهور/ دلم طاقت نیاورد+ویدیو هنمشینی حسن روحانی و علی لاریجانی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تهران+عکس مشاور شهید جمهور: اگه دوباره آقای رئیسی رو ببینم میگم غلط کردم+ویدئو/سید جان قربون مظلومیتت که مشاور هم بهت تندی میکرد... بگو به هیچ وجه برای ریاست جمهوری نیاید! +ویدیو 5 هزار کامنت مثبت برای مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی /بی بی سی بازهم مثل همیشه کِنِف شد + فیلم ماشین ساده و بدون تجملات رئیس جمهور شهید، سید ابراهیم رئیسی+عکس آغاز مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در حسینیه امام خمینی‌(ره) با حضور رهبر انقلاب دلنشین ترین صحبتهای حسین امیرعبداللهیان با مردم؛ از نخوابیدنهای 48 ساعته بخاطر مشغله تا حرفهای مردم هنگام رفتن به خرید با همسرشان+ ویدیو خاطرات جالب نسل‌های مختلف از پیر تا جوان با امام جمعه تبریز + فیلم بعد از دیدن این ویدیو از حامد آهنگی کمتر نگران آینده خواهی بود! لبیک یا امام رضای مردم در تشییع باشکوه خادم امام رضا شهید مالک رحمتی+ویدئو/خادم امام رضایی ای شهید ... بغض ناراحت کننده رهبر معظم انقلاب در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت+ویدیو/ سر شما سلامت آقا ماجرای شیطنت خبرنگار آلمانی در تشییع پیکر شهید رئیسی+ویدیو/ و مردمی که حسابی از خجالتش درآمدند صحبت های شنیده نشده شهیدجمهور در لباس رزم در دوران دفاع مقدس/ زمین مال صالحان است+ فیلم پدرانه های منوچهر هادی برای دختر خوشگل و نازش سوفیا در طبیعت بکر و زیبا+عکس حضور با ویلچر پدر آیت الله آل هاشم در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت و همنشینی با رهبر معظم انقلاب+عکس ستاره سادات قطبی در مراسم تشییع رئیس جمهور+عکس لحظه ورود رهبر انقلاب به مراسم بزرگداشت شهدای خدمت+ فیلم متن شاعرانه زیبا و معناداری که مژده لواسانی منتشر کرد/ چه فکر نازک غمناکی...+عکس افشای یک راز؛ چرا بخشی از موهای نوید محمدزاده در یک فیلم سفید شد؟+ویدیو محتوای متعفن تابوت 2 هزار ساله، دانشمندان را شوکه کرد سنگ تمام مردم برای شهید مالک رحمتی در خانه ابدی اش مراغه+ویدئو /سنج زنی و عزاداری به سبک مردمان جنوب ایران روایت هاشمی رفسنجانی از خاموش شدن موتور هلی کوپتر وسط زمین و آسمان
تیتر امروز   
معنی شعر ترکی شهید مالک رحمتی که وایرال شد/گر جذبه عشق اولسا گتیرم نئجه گلمز+ ویدئو
فرصتی برای شناخت یکی از کارویژه‌های ولی‌فقیه
دیپلمات‌های پیشین کشور: در دوره رئیسی روابط خارجی کشور تقویت شد
روایت جالب یک مادر ایرانی با 12 فرزند/ آخرین کودکی که رئیس‌جمهور شهید در گوش او اذان گفت+عکس
آغاز مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در حسینیه امام خمینی‌(ره) با حضور رهبر انقلاب
محتوای متعفن تابوت 2 هزار ساله، دانشمندان را شوکه کرد
روایت هاشمی رفسنجانی از خاموش شدن موتور هلی کوپتر وسط زمین و آسمان
آغاز مهلت مجدد ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری 1403 از فردا
اسامی 20 نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری
کشف آثار انسان‌های باستانی متعلق به 44 هزار سال پیش در غاری در تیمور شرقی
ایلان ماسک: هوش مصنوعی جایگزین تمام مشاغل می‌شود
ثبت‌نام وام دهه شصتی‌ها امسال هم تمدید شد
دستگیری زن تبهکار معروف به کماندو/ زایمان متهم هنگام بازجویی!
برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در سازمان ملل در ژنو
اولین جمعه تبریز بدون امام جمعه محبوب /فقط می‌خواهم بگویم« باشین ساغ اولسون آذربایجان» /آیت الله آل هاشم خواب ماند، خوابی ابدی
منتخب روز   
روایت آیت الله آل هاشم از تعداد برادران و فرزندانشان بر سر مزار مادر مرحومش+ ویدیو/ با مدیریت برادرانم در سطح استان مخالفت کردم/صاحب 4 تا نوه هستم وداع تلخ همسر و دختر و خانواده شهید رحمتی با مالک آذربایجان+ویدئو/دنیا به احترام شما ایستاده... صحبت های شنیده نشده شهیدجمهور در لباس رزم در دوران دفاع مقدس/ زمین مال صالحان است+ فیلم رئیس جمهوری که با اسکورت خاص و تشریفات به دیدار مادرش میرفت!/ روایتی از اهالی محل خانه پدری رئیس جمهور شهید+ فیلم ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور!