معرفی و بررسی خودروی تسلا مدل s

  دوشنبه، 04 اسفند 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی تسلا مدل s
تسلا مدل اس از دو موتور الکتریکی سه فاز ac ( هر محور یک موتور) با قدرت ترکیبی ۸۲۵ اسب بخار و گشتاور فوق‌العاده ۱۳۰۰ نیوتن متر برخوردار است. یک گیربکس تک سرعته نیز وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پس از چند سال حضور موفقیت آمیز در بازار خودروهای برقی، تسلا اقدام به معرفی نسخه بروزرسانی شده از مدل S با تریم Plaid نموده، محصولی مهم برای این شرکت که تسلا را به صورت جدی وارد میدان رقابت کرد.

”عامل شگفتی ساز تسلا مدل S Plaid در کابین آن حضور دارد.“درواقع این خودروساز آمریکایی در گزارش های مالی سه ماهه چهارم سال 2020 از معرفی مدل S Plaid خبر داده بود. معمولاً وقتی خبر بروزرسانی یک خودرو منتشر می­ شود، انتظار داریم با چهره ­ای جدید از آن مواجه شویم ولی حقیقت این است که عامل شگفتی ساز تسلا مدل S Plaid در کابین آن حضور دارد.

نمایشگر مدل های فعلی با یک صفحه نمایش افقی 17 اینچی جایگزین شده که البته کمی به انواع موجود در تسلا مدل 3 و مدل Y شباهت دارد و بنابر اعلام سازنده، به واسطه وضوح 2200x1300، پاسخگویی و نمایش رنگ های آن بهبود یافته است.

طراحی ظاهری سیال و آیرودینامیک

نمای اولیه تسلا مدل s حدود ۱۳ سال پیش شکل گرفته و با وجود گذشت این همه مدت همچنان به عنوان یک اتومبیل شکیل با ظاهری موقر و اسپرت در بازارهای جهانی به فروش می رسد و کمتر کسی نسبت به شمایل آن ابراز نارضایتی می کند.

این در حالی است که طی این مدت بسیاری از خودروسازان مطرح جهان زبان های طراحی خود را حداقل یک یا دو مرتبه تغییر داده و سروشکل محصولات تولیدی شان را به طور کلی دگرگون کرده اند. اما زبان طراحی تسلا به ویژه طرح ظاهری مدل اس همچنان تحول کلی را به خود ندیده و با همان ظاهر اولیه در معرض فروش قرار می گیرد.

تصویر
طراحی ظاهری تسلا مدل s

استفاده از انحناهای دل نشین، حالت کشیده قسمت دماغه، طول کوتاه صندوق عقب و پروفیل های جانبی با حجم های مثبت و منفی که ظاهری ورزیده به این سدان برقی بخشیده اند، از جمله مهمترین شاخصه های ظاهری تسلا مدل اس به شمار می روند.

در قسمت چهره نیز یک جلو پنجره باریک حاوی نماد تسلا و چراغ های کشیده با طراحی نسبتا ساده اما جذاب خودنمایی می کنند که در مجموع چهره این محصول کمپانی تسلا را به سبکی زیبا و دل نشین در معرض دید می گذارند.

طراحی کابین مدرن و متمایز

در روزهای اولیه معرفی تسلا مدل اس، بهره مندی این خودرو از یک نمایشگر عظیم ۱۷ اینچی در قسمت میانی داشبورد و حذف کلیه کلیدها و دکمه های فیزیکی رایج از این بخش بسیار جلب توجه می کرد. درون نمایشگر می توانید هر چیزی از جمله پیش بینی آب و هوا، کنترل سیستم صوتی، نویگیشن، اتصال بیسیم تلفن همراه و تنظیمات چراغ ها و سانروف و… را بیابید.

تصویر
طراحی داخلی تسلا مدل s

کیفیت ساخت و جنس متریال کابین نیز مطلوب به نظر می رسد اما در مقام یک خودروی ۸۰ هزار پوندی می توان اندکی بر آن ایراد گرفت. با این حال برخورداری از متریال پلاستیکی با کیفیت قابل قبول، تزیینات چوب داشبرد و سقف آلکانترا باعث می شود کابین این خودرو مجلل تر به نظر برسد.

البته نسخه های گران تر تسلا مدل اس از لحاظ کیفیت و درجه لوکس بودن چندان تناسبی با قیمتشان ندارند. چراکه به عنوان مثال مدل p100D از لحاظ قیمت مشابه یک خودرو بنتلی صفرکیلومتر است اما از منظر کیفیت کابین و درجه لوکس بودن به پای آن نمی رسد.

تصویر
طراحی داخلی تسلا مدل s

موقعیت قرارگیری راننده مناسب و راحت به نظر می رسد و صندلی ها نیز به اندازه کافی نرم هستند. وجود پشت سری های ثابت در صندلی های عقب موجب محدود شدن دید پشت می شود که البته این مشکل با وجود دوربین عقب رفع خواهد شد. کابین تسلا مدل S بسیار جادار است و از لحاظ محفظه بار نیز محدودیت های قابل توجهی در آن مشاهده نمی شود. در قسمت جلو نیز یک محفظه وجود دارد که به اندازه صندوق عقب وسیع نیست اما به هر حال فضای بیشتری نسبت به مدل های بنزینی در اختیار می گذارد.

مشخصات فنی تسلا مدل S

تسلا مدل اس از دو موتور الکتریکی سه فاز ac ( هر محور یک موتور) با قدرت ترکیبی ۸۲۵ اسب بخار و گشتاور فوق العاده ۱۳۰۰ نیوتن متر برخوردار است. یک گیربکس تک سرعته نیز وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد.

تیپ های مختلف این خودرو از باتری هایی به ظرفیت های ۷۵و ۸۵ و ۹۰ و ۱۰۰ کیلووات ساعت بهره مند هستند که به ترتیب برد حرکتی آنها معادل ۴۱۷ و ۴۳۸ و ۵۰۰ و ۶۴۷ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در حال حاضر بیش از ده هزار ایستگاه شارژ کمپانی تسلا در سراسر جهان وجود دارد که ظرف مدت چند دقیقه تا یک ساعت به شارژ کامل باتری های این خودرو خواهند پرداخت.

شتاب صفر تا صد تیپ p100d این خودرو معادل ۲.۵ ثانیه ارزیابی شده که حتی از بسیاری خودروهای سوپر اسپرت لامبورگینی و فراری نیز سریع تر است. نسخه ارزان تر P75D نیز قادر است ظرف مدت زمان ۴.۲ ثانیه از حالت ایستایی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. اخیرا نیز یک نسخه جدید به خانواده تسلا مدل اس اضافه شده که از سه موتور الکتریکی با توان بیش از هزار اسب بخار بهره می برد. گفته می شود شتاب صفر تا صد این خودرو حوالی ۲ ثانیه بوده و به این ترتیب در زمره چابک ترین خودروهای جهان قرار می گیرد.

مزایا و معایب تسلا مدل S

نقاط قوت تسلا مدل اس در مواردی همچون شتاب بسیار مهیج در تمامی نسخه ها به ویژه مدل های تاپ این خودروست که دارای شتاب حدود 2 تا 2.5 ثانیه هستند. این خودروها از این جهت در زمره سریع ترین و چابک ترین خودروهای جهان قرار می گیرند: طراحی ظاهری دل نشین، کابین جادار و مدرن، کیفیت سواری آسایش بخش و مطلوب، برد حرکتی بالا، طراحی لیفت بک که منجر به صندوق عقب وسیع تر شده و گستردگی خدمات ایستگاه های شارژ تسلا در سراسر جهان خلاصه می شود.

فقدان متریال داخلی مرغوب در حد سدان های لوکس هم قیمت، خدمات پس از فروش محدودتر به دلیل نمایندگی های کمتر در مقایسه با سایر کمپانی های بزرگ و فقدان اپل کارپلی و اندروید اتو هم از جمله نقاط ضعف تسلا مدل اس هستند.

بازار فروش تسلا مدل S در جهان

Tesla Model S یکی از پرفروش ترین سدان های شرکت تسلا و همچنین خودروهای برقی در سراسر جهان است که تا دسامبر ۲۰۱۹ معادل حدود ۱۵۸ هزار دستگاه از آن تنها در بازار ایالات متحده به فروش رسیده است. همچنین تا سال ۲۰۱۵ یعنی تنها سه سال پس از عرضه نیز معادل ۲۵۰ هزار دستگاه از این خودرو در سراسر جهان به مشتریان تحویل داده شده بود. ناگفته نماند که تسلا مدل s لقب پرفروش ترین خودروی شارژی جهان را در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به خود اختصاص داده بود.

در حال حاضر و با وجود رقبایی از کمپانی های معروف نظیر آئودی جی تی ترون و پورشه تایکان، همچنان تسلا مدل اس سربلند از آزمون های مختلف بیرون آمده و کیفیت خود را به مشتریان اثبات کرده است.

مدل اس در زمره محبوب ترین خودروهای برقی جهان قرار دارد و احتمالا همچنان با همین شکل و شمایل و با کمترین تغییر ظاهری به دست مشتریان برسد. شرکت تسلا سیستم رانندگی تمام خودکار را ظرف سال های آینده و بعد از دریافت مجوزهای قانونی روی محصولات خود به ویژه مدل اس نصب خواهد کرد که در آن صورت باید شاهد رژه نسخه تمام خودکار تسلا مدل S در خیابان های دنیا باشیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان