معرفی بهترین لاستیک های ایرانی

  سه شنبه، 13 مهر 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
معرفی بهترین لاستیک های ایرانی
کیفیت کدام لاستیک ایرانی بهتر است ؟ این سوالی است که هر راننده‌ای که به لذت سواری گرفتن از خودرو اهمیت می‌دهد، از خود می‌پرسد.با ما همراه باشید تا لاستیک های ایرانی را بررسی کنیم.

لاستیک یکی از اجزای مهم در هر خودروی است و تنها قسمتی است که با جاده در تماس مستقیم قرار دارد. لاستیک ها دارای برند های مختلف و کیفیت های متفاوتی هستند، اما لازم است در زمان خرید لاستیک به برخی از نکات توجه داشته باشیم.بهترین برند لاستیک ایرانی چیست؟ چرا لاستیک های ایرانی از قیمت کمتری برخوردارند؟ آیا دوام لاستیک های ایرانی مورد تایید است؟ چه لاستیکی بخریم؟

در صورتی که لاستیک های سالم داشته باشیم می توانیم رانندگی بهتر و راحت تر، صدای کمتر و کارایی بهتر، پیمایش بهتر مسافت را تجربه کنیم. لاستیک های ایرانی از نظر کیفیتی به گونه ا ی هستند که می توانند رقبای چینی و هندی خود را شکست بدهند، اما این لاستیک ها را نمی توان با مدل های اروپایی و کره ا ی مقایسه کرد؛ وزن به عنوان یکی از مشخص های اصلی خرید در لاستیک های اروپایی بسیار کم می باشد به همین دلیل مشتریان زیادی ترجیح می دهند از این لاستیک ها استفاده کنند.

این روزها با افزایش قیمت لاستیک های خارجی، عده زیادی از مالکان خودروها به خرید لاستیک ایرانی روی آورده اند و در همین زمان پرسش های مختلفی ذهن مالکان را درگیر می کند، برای مثال بهترین برند لاستیک ایرانی چیست یا پرفروش ترین لاستیک ایرانی کدام است؟ در این نوشتار نیز به بررسی موضوع پربازدید این روزها، یعنی بهترین لاستیک ایرانی خواهیم پرداخت، پس اگر قصد تعویض لاستیک های اتومبیل خود را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

تولید لاستیک از چه زمانی در ایران آغاز شد؟

تایر یا لاستیک یکی از لوازم مصرفی خودرو است که به طور مرتب نیاز به تعویض دارد. تایرها همانند بسیاری دیگر از قطعات خودرو، دوره تکامل طولانی را طی کرده اند تا در نهایت به شکل امروزی تبدیل شده اند. تولید لاستیک در ایران سال ها پس از ورود اولین خودرو در میانه های دهه 1340 خورشیدی آغاز شد و از آن زمان تاکنون، شرکت های بزرگ و کوچک مختلفی به جرگه تولیدکنندگان لاستیک در ایران پیوسته اند.

لاستیک خودرو

معرفی بهترین تایر های ایرانی

انتخاب لاستیک و تایر مناسب از مهم ترین و ضروری ترین نکات است که باید با حساسیت خاصی از جانب رانندگان مواجه شود. تایریا لاستیک خودرو در دسته تجهیرات اصلی ماشین است که سلامت و کیفیت آن تاثیر مستقیم بر ایمنی راننده و سرنشینان دارد. بنابراین شناخت و معرفی بهترین تایر های ایرانی مخصوصا در این دوره که نسبت به وارادات این اقلام در از سمت کشور های صادرکننده تحریم هستیم بسیار اهمیت دارد.برای معرفی بهترین تایر هایی ایرانی می توان شرکت های سازنده تایر و لاستیک انواع ماشینهای سواری و سنگین به شرح ذیل معرفی کرد.

گروه صنعتی بارز

گروه صنعتی بارز بعنوان اولین کارخانه تایرسازی کشور، شناخته شده است. تایر بارز در بازار لاستیک و تایر ایران به واسطه کیفیت بالا و تکونولوژی های به کار رفته در تولید این محصول کم کم عنوان بهترین تایر ایرانی را به خود اختصاص داد. در بررسی و معرفی بهترین تایر های ایرانی با اطمینان می توان از گروه صنعتی تایر بارز یاد کرد. بارز بزرگترین تولید کننده تایر ایران است.

لاستیک پارس

در راستای بررسی و معرفی بهترین تایر های ایرانی می توان به شرکت لاستیک پارس با نام تجاری پیروزی که یکی از بزرگترین تولید کنندگان تایر در ایران با چهل سال سابقه تولید تایر اشاره داشت. این شرکت دارنده ی انواع ایزو و گواهینامه های بین اللملی از سازمانهایی مثل استاندار ملی، کیفیت صنایع خوروسازی در ایران و... می باشد. تولیدات اصلی شرکت لاستیک پارس تایر های کامیونی، اتوبوسی، سواری در انواع مختلف و با طراحی ساختار بایاس است.شرکت لاستیک پارس به دلیل داشتن تعهد بالا نسبت به ضریب ایمنی مطمئن، کیفیت و مقاومت تایر تولیدی و علاوه بر این موارد دوام و کاربرد بالا نسبت به نمونه های مشابه وارداتی در لیست معرفی بهترین تایر های ایرانی قرار گرفته است.

لاستیک دنا

شرکت لاستیک دنا در دسته کارخانجات قدیمی تولیدی تایر در کشور قرار دارد. شرکت تایر دنا تولید کننده لاستیک های ایرانی برای سایز های سنگین و نیمه سنگین است. شرکت هایی مثل بارز و گلدستون تایر های بایاس نخی خود را با الگو گرفته از فناوری های به کار رفته در این شرکت تولید می کنند.شرکن دنا علی رغم مشکلات متعدد در خط تولید لاستیک همچنان در معرفی بهترین تایر های ایرانی قرار داشته و محصولات تولیدی آن در رده بهترین های تایر ایران می باشد.

کویر تایر

شرکت کویر تایر از بدو ورود به عرصه تولیدات داخلی تایر و لاستیک سیر صعودی تحولات موثر و چشمگری در صنعت تایر در کشور به ایجاد کرده است. از جمله افتخارات کویر تایر که منجر به قرار گرفتن آن در لیست معرفی بهترین تایر های ایرانی است، تولید تایر های رادیال سیمی و همین طور تامین خواسته های مشتریان و مصرف کننده گان در کنار با حفاظت از محیط زیست می باشد.

یزد تایر

در معرفی بهترین تایر های ایرانی نام یزد تایر به دلیل استفاده از تکنولوژی های نوین در ساخت لاستیک و تولیدات تایر به چشم می خورد. این شرکت که یکی از بهترین تولید کنندگان تایر در ایران است. سری جدید لاستیک های تولید خود را با نام سری V و مشخصات تحمل حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت را ارائه داده است.اولین تولید کننده تایرهای سری V در ایران یزد تایر می باشد.

گلدستون

مجتمع صنعتی آرتاویل تایر که عموما آن را با نام تجاری گلدستون می شناسند، علی رغم پیشینه کمی که نسبت به دیگر تایر های نام برده دارد توانسته است با قرار گرفتن در لیست بهترین تولیدکنندگان تایر ایرانی کفیت محصولات خود را به رخ بکشد. در معرفی بهترین تایر های ایرانی نام تایر گلدستون با تولید انواع تایر های بایاس وانتی، سنگین و کشاورزی و همین طور سواری دیده شود.

ایران تایر

در این قسمت برای شناخت و معرفی بهترین تایر های ایرانی به معرفی ایران تایر با پیشنیه تقریبا 56 سال فعالیت در حوزه تولیدات انواع لاستیک و تایرهای وانتی، باری، سواری و اتوبوسی اشاره می کنیم. انواع تایر و لاستیک های تولیدی شرکت ایران تایر با سایز های مختلف و مدل های تایر بایاس و تایر رادیکال نخی با نام تجاری ایران تایر عرضه می شوند. از مزایای لاستیک ایران تایر کیفیت مطلوبی است که در نظرسنجی افرادی که استفاده کرده اند به آن اشاره شده است.

رتبه بندی کیفیت لاستیک های ایرانی

بر اساس نظر سنجی های انجام شده از افرادی که تولیدات تایر داخلی را برای خودرو های خود انتخاب کرده اند، یک لیست مشخص با درصد های ارزیابی شده بر اساس نظریات مشتریان با عنوان رتبه بندی کیفیت لاستیک های ایرانی برای معرفی بهترین تایر های ایرانی به شرح ذیل منتشر شده است.

  • تایر بارز (74%)
  • کویر تایر (10%)
  • یزد تایر (6.5%)
  • ایران تایر (5%)
  • تایر دنا (4.5%)

بهترین برند لاستیک ایرانی

همان طور که در قسمت قبل اشاره شد، برندهای ایرانی مختلفی در حوزه تولید لاستیک فعال هستند، اما در این بین دو برند بارز و کویر تایر نام خود را با کیفیت در اذهان مشتریان ایرانی ماندگار کرده اند. البته تولیدات این دو برند نسبت به سایر محصولات ایرانی قیمت بالاتری دارند و برای خرید آن ها به بودجه بیشتری نیاز خواهید داشت.

بزرگترین نقطه قوت دو برند بارز و کویر تایر که موجب شده آن ها در لیست بهترین برند لاستیک ایرانی قرار گیرند و فروش مناسبی داشته باشند، تولید تایرهای مختلف براساس یک رینگ است. با توجه به این که اکثر تولیدات خودروسازان را محصولات متعلق به سال ها پیش تشکیل می دهند، استفاده از لاستیک های پهن تر موجب افزایش چسبندگی و بهبود هندلینگ آن ها می شود. تایرهای پهن تر نسبت به لاستیک های استاندارد خودروهای ایرانی اندکی گران تر هستند، اما هر دو شرکت کویر تایر و بارز این نوع از لاستیک را در سبد محصولات خود ارائه کرده اند.بر اساس مطالب بیان شده در ادامه به معرفی بهترین تایر های ایرانی برای خودروهایی مثل سمند، 206، 405، و همین طور خودرو دنا می پردازیم.

بهترین لاستیک ایرانی برای سمند

بر اساس نظرسنجی های انجام شده بهترین نوع لاستیک برای خودرو سمند، تایر بارز است. اما بهتر است حتما برای خرید لاستیک مناسب خودرو خود با افراد مطلع درباره لاستیک های خوب بازارمشورت کنید.

بهترین لاستیک ایرانی برای 206

بهترین لاستیک ایرانی برای 206 از دید دارنده گان این خودرو تایر بارز، تولیدات ایران تایر، یزد تایر، کویر تایر و گلدستون می باشد. میزان رضایت مشتریان در این خصوص بین یزدتایر، کویر تایر و تایر بارز بیشتر به سمت تایر بارز می باشد.

بهترین لاستیک ایرانی برای 405

در میان اسامی معرفی بهترین تایر های ایرانی می توان از تایر بارز، یزد تایر و کویر تایر بعنوان بهترین لاستیک ایرانی برای 405 یاد کرد.

بهترین لاستیک ایرانی برای دنا

انتخاب لاستیک ایرانی برای خودروی دنا می تواند، یکی از لاستیک های معرفی شده در لیست بهترین تایرهای ایرانی باشد. اما بهتر است قبل از خرید با یک فرد مطلع در این خصوص مشورت شود.معرفی بهترین تایر های ایرانی تا حد زیادی در انتخاب یک لاستیک مناسب برای خودروی افراد موثر بوده و از احتمال بروز حوادث ناگوار در اثر کیفیت نامطلوب تایر خودرو می کاهد.

سوالات متداول در مورد لاستیک ایرانی

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، بازار لاستیک ایران این روزها در شرایط خوبی به سر نمی برد. محدودیت واردات لاستیک های خارجی سبب شده است تا قیمت تایر از برندهای شناخته شده با افزایشی چندبرابری مواجه شود و انبوهی از تایرهای چینی نیز به بازار ایران هجوم بیاورند. در چنین شرایطی نیز برخی تایرهای ایرانی با مشکل کاهش کیفیت مواجه شده اند که این مساله در کنار افزایش قیمت آن ها، شرایط را برای مشتریان سخت تر کرده است.

آیا کیفیت تایرهای ایرانی با تایرهای خارجی برابری می کند؟

پاسخ این سوال قطعا خیر است. فرآیندهای تولید در کارخانه های تایر ایرانی در مقایسه با رقبای خارجی چندان به روز نیستند و در نهایت می توان تایرهای ایرانی را با لاستیک های اقتصادی چینی مقایسه کرد. اعمال تحریم های اقتصادی طی چند سال اخیر و کمبود مواد اولیه تولید تایر نیز سبب شده تا لاستیک های ایرانی با افت شدید کیفیت مواجه شوند. با این حال اختلاف قیمت قابل توجه بین تایرهای ایرانی و تایرهای خارجی، خرید آن ها را برای مشتری ایرانی توجیه پذیر جلوه می دهد.

می توانیم از تایرهایی که با نرخ دولتی عرضه می شوند، استفاده کنیم؟

همزمان با آغاز بحران تایر و افزایش قیمت لاستیک در بازار ایران، سامانه ای برای ثبت نام متقاضیان لاستیک راه اندازی شد تا انواع تایر را با نرخ دولتی و ارزان تر از بازار در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. با این وجود چند نکته در مورد لاستیک های نرخ دولتی در بازار ایران مطرح هستند.نخست آن که این تایرها از برندهای ارزان قیمت انتخاب شده اند و بنابراین کیفیت آن ها در حد و اندازه وجه پرداختی است. اگر مالک یک خودرو عمومی هستید یا در ناوگان تاکسی های آنلاین فعالیت می کنید و بودجه شما برای تعویض لاستیک محدود است، استفاده از این تایرها برای شما به صرفه خواهد بود. در غیر این صورت بهتر است تا قید خرید و استفاده از تایرهای نرخ دولتی را بزنید چرا که حادثه های مختلفی بر اثر کیفیت نازل تایرهای سهمیه ای گزارش شده است و استفاده از آن ها چندان معقول نخواهد بود.

بین تایر خارجی سایز استاندارد و تایر ایرانی پهن، خرید کدام یک پیشنهاد می شود؟

اکثر خودروهای تولیدی در ایران از پلتفرم و فناوری متعلق به دهه 1980 یا 1990 میلادی بهره می برند. در این گونه خودروها استفاده از تایرهای پهن تر و بزرگتر فواید زیادی از جمله نرمی سواری و بهبود فرمان پذیری به همراه دارد. به همین دلیل اگر در موقعیتی قرار گرفتید که یک سوی آن تایر خارجی سایز استاندارد و سوی دیگر تایر ایرانی سایز پهن تر قرار دارد، تردیدی به دل راه ندهید و تایر ایرانی پهن تر را برای مصرف انتخاب کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به حال و هوای اتاق محل بستری رهبر معظم انقلاب هنگام عیادت چهره های سیاسی از ایشان؛ از عرض ارادت دختر و نوه‌های امام خمینی تا بوسیدن پیشانی رهبری توسط روحانی+عکس (355 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (343 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (295 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (253 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (223 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (200 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (194 نظر) نگاهی به جشن تولد نوه پسری مسعود پزشکیان با کیک خانگی/ چیدمان زیبا و ساده خانه با قندان گل سرخی، ترمه روی میز و روکش پارچه‌ای مبل+عکس (179 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (123 نظر) نگاهی به خانه خواهر شاه پهلوی در کرج/ زلم زیمبو خاندان نحس پهلوی از سهم ایتام+عکس (103 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (96 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: هنوز با اعلیحضرت عقد زناشویی نبسته بودم اما صبح که از خواب بیدار شدم دوران کودکی و دوشیزه‌گی را از دست دادم! (82 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا قناد برای تزیین کیک سه بعدی سوسن پرور با تم پسرونه+عکس (78 نظر) توهین کمدین مشهور به حامد آهنگی: مرسی از حامد که با 15 هزارتومن شما رو میخندونه/ صدای شکستن حامد آهنگی تا اینجا اومد!+فیلم (70 نظر) مستندی از خانه و محله‌ی مادری دکتر مسعود پزشکیان در محله دوقوز پله ارومیه/حیاطی با صفا و پر از درخت انگور و ماشین معمولی در حیاط (65 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ناگفته های جالب خانم بالا زن 95 ساله و صیغه‌ای شاه قاجار؛ از مراسم عقد و عروسی تا اضافه شدن به حرمسرای ناصرالدین شاه+عکس
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 10 مهر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 10 مهر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 10 مهر ماه 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 10 مهر 1403
فال حافظ با تفسیر روز سه شنبه 10 مهر 1403 + فیلم
مژگان ربانی بازیگر نقش خواهر شاه پهلوی: گریم شدم به حدی چهره ام تغییر کرده بود که به جای خودم اشرف پهلوی را دیدم!
پارک مره خونی سردرود در آذربایجان شرقی + عکس
اعضای مدیران سبک گروه مبارزان استان آذربایجان شرقی معرفی شدند
انتصاب معاونت فضای سایبری و مجازی فرهنگبان و فرهیختگان کشور
نگاهی به جواهرات پرزرق و برق فوزیه همسر دوم شاه پهلوی/ ریخت و پاش های آنچنانی به کام عروس مصری خاندان پهلوی
کشف موتور سنگین 5 میلیاردی در تبریز
فال انبیاء روزانه سه شنبه 10 مهر 1403
علی دایی: چرا ما نباید زمین چمن مناسب داشته باشیم؟! اصلا خنده‌دار است/ اصلا این‌ها به نظر من مسخره‌بازی است! اصلا آدم خجالت می‌کشد!
‌ناصر سرگزی: تشکلها عامل اثر گذار در هر حوزه هستند
منتخب روز   
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور