معرفی پارک زیبای کولتور ازمیر در ترکیه

  پنجشنبه، 19 آبان 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی پارک زیبای کولتور ازمیر در ترکیه
اصلی ترین مکان برای اجرای نمایشگاه های بین المللی ترکیه کولتور پارک ازمیر می باشد . پارک فرهنگ ازمیر در بر دارنده ی یک فضای سبز سرگرم کننده, شهر بازی , باغ وحش , رستوران و باغهایی آرام میباشد. اگر اهل آرامش و سکوت هستید میتوانید در سفر به ازمیر به این مکان بروید و به مطالعه بپردازید .

کولتورپارک میزبان نمایشگاه بین المللی سالانه ازمیر و منطقه سرسبزی است که در آن جوانان دست در دست یکدیگر با هم قدم می زنند و خانواده ها برای پیک نیک به اینجا آمده و بر روی چمن های آن می نشینند. کولتورپارک در مرکز شهر واقع شده و همواره با آهنگ های در حال اجرا، پارک تفریحی، مناطق فرهنگی، امکانات ورزشی و مناطق سبز و با طراوت پذیرای افراد، با سنین مختلف بوده است.

قبل از اینکه منطقه نمایشگاه جدید در گازیمیر ساخته شود، کولتورپارک منقطه ای بود که حدود 30 نمایشگاه ویژه در طول سال و در زمینی به مساحت 430 هزار متر مربع در آن برگزار می شد. علیرغم اینکه این پارک یک منطقه تجاری است، همچنان مکانی می باشد که همه مردم ازمیر آن را دوست داشته و از آن خاطره دارند. تالار عروسی قدیمی ازمیر نیز در اینجا واقع شده است.

حدود 9500 درخت در کولتورپارک وجود دارد که برخی از آن ها گونه های بسیار نادری در ترکیه هستند. درختانی که از آمریکای جنوبی، سیبری، اروپا و خاور دور به ازمیر آورده شده اند و با سرشار کردن این فضا از اکسیژن، قدم زدن در مرکز شهر را لذت بخش تر می کنند. کولتورپارک دارای پنج دروازه با نام هایی مانند لوزان، مونترو، جومهوریت، آگوستوس و ایلول است که همگی نام های مهمی در تاریخ ترکیه هستند.

این پارک که به آن پارک فرهنگ ازمیر هم گفته میشود بین دو منطقه ی آلساناک و باسمانه قرار گرفته و پارک اصلی ترکیه به شمار می رود. شما در هر کجای شهر باشید با وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی می توانید به این پارک برسید.

پارک کولتور محل اصلی برپایی نمایشگا ه های بین المللی است که هر ساله در ماه سپتامبر نمایشگاه عمومی برگزار می شود. در مرکز این پارک عظیم یک دریاچه زیبا قرار گرفته است که اطرافش را کافه ها و رستوران های شیک پوشش می دهد. شما می توانید ساعاتی را از قایق های که بر روی این دریاچه شناورند اجاره کنید و به تماشای ماهی و اردک های زیبای دریاچه بروید. همچنین به مرکز ورزشی کولتور پارک سری بزنید و از باشگاه تنیس آن دیدن کنید. در حین گشت وگذار در کولتور پارک به سمت انتهای دریاچه پارک پیاده روی کنید.

 پارک کولتور ازمیر ترکیه

تفریحات کولتور پارک ازمیر ترکیه

کولتور پارک ازمیر ترکیه تفریحات متعددی را در خود جای داده است و متناسب با هر سنی میتوانید از این تفریحات استفاده نمایید. در این پارک فضای ورزشی نیز برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است و به همین دلیل معمولا در اوقات صبح شاهد فعالیت خیل عظیمی از ورزشکاران در این منطقه خواهیم بود. بخش ویژه ای برای شهر بازی در نظر گرفته شده است که انواع وسایل تفریحی و بازی مدرن را می توانید در این بخش مشاهده نمایید. امکان استفاده از این بخش برای همگان وجود خواهد داشت و چرخ و فلک این بخش را می توان یکی از بهترین وسیله های تفریحی خانوادگی در نظر گرفت. توجه داشته باشید که تنها تفریحات این پارک را نمی توان به شهربازی نسبت داد چرا که بخش های متعددی برای بازی کردن در نظر گرفته شده است و دوستداران هر ورزشی می توانند از بخش های مربوطه استفاده نمایند. میزهای تنیس متعددی در این پارک تعبیه شده است که می توانید بر روی آنها به بازی کردن بپردازید.

نمایشگاه کولتور پارک ازمیر ترکیه

کولتور پارک ازمیر ترکیه تنها یک بخش تفریحی نیست و از نظر فرهنگی نیز برای این شهر بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که در این پارک یک نمایشگاه بین المللی برگزار می شود که از اهمیت ویژه ای برای کشور ترکیه برخوردار می باشد. هر ساله در ماه سپتامبر شاهد برگزاری این نمایشگاه هستیم که نمایشگاه کولتور پارک ازمیر ترکیه مربوط به موضوعات عمومی بوده و فضا برای بسیاری از تازه کاران مهیا می شود که بتوانند محصولات و نوآوری های خود را به بازار ارائه نمایند. این نمایشگاه سبب شده که بسیاری از شرکت ها اقدام به اخذ قرارداد نموده و تولید خود را افزایش دهند. نمایشگاه کولتور پارک ازمیر ترکیه در ماه سپتامبر به روی تمامی بازیکنان باز بوده و همگان می توانند از آن دیدن نمایند و به همین دلیل با سفر در این تاریخ می توانید از این نمایشگاه زیبا نیز دیدن نمایید.

امکانات در پارک کولتور ازمیر ترکیه

کولتور پارک ازمیر ترکیه امکانات متنوعی را برای مراجعین در نظر گرفته است تا در این پارک بتوانید بیشترین لذت را از گشت و گذار ببرید. از جمله مهمترین امکانات این پارک می توان به داشتن رستوران های متعدد اشاره کرد چرا که می توانید در این رستوران ها انواع اقسام غذاهای محلی و بین المللی را سرو نمایید. رستوران های کولتور پارک ترکیه در اطراف دریاچه ساختگی وسط پارک واقع شده و نمایی زیبا به آب دارد که به هرچه لذت بخش تر کردن سرو غذا کمک خواهد کرد. باغ وحش از دیگر بخش های مهم این پارک می باشد که با مراجعه به این باغ وحش می توانید انواع اقسام حیوانات اهلی و وحشی را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که این باغ وحش کاملا سازماندهی شده بوده و حیوانات به گونه ای تفکیک شده در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. وسایل بازی پارک کولتور ازمیر ترکیه را نیز نباید فراموش کرد و تمامی اقلام بازی را می توانید در این پارک مشاهده نمایید.

 پارک کولتور ازمیر ترکیه

دسترسی به پارک کولتور ازمیر ترکیه

یکی از مهمترین مواردی که سبب محبوبیت کولتور پارک ازمیر شده را می توان موقعیت مکانی مناسب آن دانست چرا که این پارک در موقعیتی واقع شده که به تمامی بخش های مهم شهر دسترسی خواهید داشت و می توانید پس از گشت و گذار در بازار ازمیر در این پارک خستگی خود را به در کنید. بازار کمرالتی یکی از بازار های محبوب این شهر می باشد که در مجاورت پارک کولتور واقع شده و پس از استراحت در پارک و استفاده از تفریحات آن می توانید از این بازار دیدن نمایید. این پارک بین دو منطقه باسماته و السانک قرار گرفته و از مرکز شهر فاصله چندانی ندارد.

 پارک کولتور ازمیر ترکیه


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (468 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان