مبلمان کلاسیک ایتالیایی در دکوراسیون منزل

  چهارشنبه، 04 فروردین 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
مبلمان کلاسیک ایتالیایی در دکوراسیون منزل
یکی از اصیل ترین برندهای مبلمان کلاسیک کشور ایتالیا، مودینس گاستون (Modenese Gastone) و با تلفظ ایتالیایی: مودنیزه گستونه می باشد که به لحاظ طراحی، تولید سفارشی مبلمان و اجرای محصولات چوبی در دکوراسیون داخلی، همواره در بالاترین سطح جهان قرار دارد.

یکی از اصیل ترین برندهای مبلمان کلاسیک کشور ایتالیا، مودینس گاستون (Modenese Gastone) و با تلفظ ایتالیایی: مودنیزه گستونه می باشد که به لحاظ طراحی، تولید سفارشی مبلمان و اجرای محصولات چوبی در دکوراسیون داخلی، همواره در بالاترین سطح جهان قرار دارد. مبلمان کلاسیک ایتالیایی در تمام جهان علاوه بر محصولی زیبا، یک اثر هنری محسوب می شود. وقتی یک اثر هنری با وفاداری به اصول خلق شود، اصالت پیدا می کند و برای همیشه ماندگار نیز خواهد شد. به چنین اثری در اصطلاح «کلاسیک» می گویند. شاید این تعریف کاملی از واژه کلاسیک نباشد، ولی بهترین شکل و زیباترین فرم، بخش جدا نشدنی هر اثر کلاسیک است .«مبلمان کلاسیک» نیز تابع همین قاعده و قانون است، یک اثر هنری که برای همیشه ماندگار است، گویی زمان در آن متوقف شده و همیشه مد روز باقی می ماند.

قبل از خرید مبلمان کلاسیک ایتالیایی بهتر است این نکات را بدانید

خرید مبلمان کلاسیک ایتالیایی برای داشتن دکوراسیون مجلل و باشکوه از گزینه های اصلی افراد برای خرید است. مبلمان ایتالیایی، به عنوان عنصری نمادین در هر خانه ای شناخته می شود و عوامل متعددی همچون کیفیت متریال، خلاقیت و سادگی طراحی که تاریخ انقضایی ندارد در ایجاد این ویژگی موثر هستند. بر کسی پوشیده نیست که چرا مردم عاشق طراحی ایتالیایی هستند و در این راه حاضر به صرف هزینه های گزافی می شوند، سرمایه گذاری که در بلند مدت ارزش خود را نشان خواهد داد. مبلمان بازتابی از تاریخی پرقدمت هستند. علاوه بر این اصالت، هنرمندان در گذر زمان با احیا و نوسازی سبک های هنر و معماری یونان باستان و روم، عناصری جدید نیز به طراحی مبلمان کلاسیک ایتالیایی اضافه کرده اند. این سبک تلاش می کند با ایجاد تقارن در طرح و خلق جزئیات ظریف در مبلمان، سردی فضا را با فراهم کردن محیطی آشنا و صمیمی از میان ببرد.

آشنایی با مبلمان کلاسیک ایتالیایی

مبلمانی که امروزه بیشتر به نام ایتالیایی می شناسیم در کشورهای فرانسه و اتریش هم با جزئیاتی متفاوت تولید می شدند اما در قرون وسطی رنگ و جزئیات، جای خود را به مبلمان چوبی حجیم با چوب های تیره و بدون تزئینات داد و با ظهور رنسانس در اروپا پارچه های رنگی، طراحی منحنی به منظور راحتی بیشتر اشراف هنگام نشستن و منبت کاری ظریف روی دسته صندلی و پایه میز به وجود آمد. بین قرن چهاردهم تا شانزدهم میلادی پادشاهان اروپایی از هیچ تلاشی برای نمایش ثروت خود فروگذار نمی کردند و مبلمان نماد اشرافی گری آن دوره بود و به لطف جاه طلبی آن ها ما امروزه سبک های متنوعی از مبلمان به ویژه مبلمان کلاسیک ایتالیایی را شاهد هستیم که هنر دست هنرمندان آن اعصار است و تا به امروز بارها در دوره های مختلف زمانی احیا و تولید شده اند. قرن پانزده در ایتالیا موجی از توجه به هنر، معماری، مجسمه و اشیای قیمتی به راه افتاد و ونیز راهی برای انتقال سریع تر این موج به باقی اروپا بود. در این بین منبت کاران ونیزی با نمایش هنر خود روی چوب گردو، بید و چنار آثار بی نظیری با جزئیات ظریف و نقوش برگ و گل خلق می کردند. در فلورانس نجاران مبلمان توسکانی از چوب درختانی چون شاه بلوط، صنوبر و سرو استفاده می کردند و در کنار آن از چرم و فلز برای خلق آثارشان بهره می بردند.

بهترین مدل مبلمان کلاسیک ایتالیایی کدام است؟

مبلمان کلاسیک ایتالیایی عموما ۷ یا ۹ نفره هستند که شامل یک مبل ۳ نفره و ترکیبی از مبل های تک نفره و صندلی میزبان هستند اما هیچ قانونی برای تعداد مبلمان وجود ندارد و شما می توانید با توجه به ابعاد فضا و افراد خانه تصمیم گیری می کنید. مبل کابریول در دوره لویی پانزدهم از محبوبیت زیادی برخوردار بود دلیل آن هم راحتی بیشتر نسبت به طرح های قبلی بود. فرم منحنی و گوشه های خمیده این مبل ظریف چوبی، امکان قرارگیری کوسن و دسته های کوتاه آسایش را در همان لحظه اول نشستن برای فرد فراهم می کند. مبل کوهان شتری دارای دو منحنی در قسمت تاج می باشد و مانند مبل کابریول گوشه های گرد و منحنی دارد. به دلیل فرم خاص این مبل امکان منبت کاری بیشتر روی تاج وجود دارد که ظاهر مجلل تری به آن می بخشد. انتخاب پارچه مبلی چرم برای این مدل و قابلیت جداسازی نشیمن، این مبل را به گزینه مناسبی برای یک مبل راحتی تبدیل می کند. یکی دیگر از مدل های لوکس، مبل شزلون است که نماد اشرافی گری قرن هجدهم بود. این مبل راحتی فقط در یک طرف دسته دارد و برای تکیه دادن یا دراز کشیدن بسیار راحت است. نمونه های مخملی و چرمی این مدل حتی راحتی بیشتری را هم برای شما فراهم می کنند و گزینه مناسبی برای قرارگیری در اتاق خواب یا یک کنج آرامش بخش هستند.

دکوراسیون با مبلمان کلاسیک ایتالیایی

یکی از دلایل شهرت دیزاین ایتالیایی، هماهنگی سبک مبلمان کلاسیک ایتالیایی با دوران مختلف است. یعنی شما می توانید از مبلمان ایتالیایی قرن شانزدهم در ترکیب با دکوراسیون قرن بیست و یکم بهره بگیرید و تصویر خیره کننده ای خلق کنید. اگر بین این که یک دست مبلمان راحتی بخرید یا سرویس مبل مجللی برای پذیرایی انتخاب کنید دچار تردید هستید، بهتر است به خواندن متن ادامه دهید. مبل سلطنتی ایتالیایی جزئیات بسیار بیشتری نسبت به مبل راحتی دارد و در فضای نشیمن به عنصر اصلی دکوراسیون شما تبدیل خواهد شد، بدین منظور اگر فضای نشیمن کوچکی دارید شاید بهتر باشد یک مبل بزرگ سلطنتی را با مبل تک نفره کلاسیک ترکیب کنید. در این صورت با یک تیر دو نشان زده اید، هم فضا را شلوغ نکرده اید و هم مبل سلطنتی ایتالیایی شما همچون نگینی در فضای نشیمن می درخشد. اما، پیشنهاد بالا به معنای این نیست که نمی توانید با ست مبل راحتی، دکوراسیون کلاسیک ایتالیایی جذابی بسازید! برای مثال در یک آپارتمان کوچک یا نشیمن دوم خانه انتخاب کاناپه کلاسیک مخملی یا چرمی می تواند ایده جالبی باشد و در مقابل آن میز جلومبلی مدرن ترکیبی شگفت انگیز و زنده ایجاد کند.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی ازناگی

خرید مبلمان کلاسیک ایتالیایی اصل مستلزم هزینه بسیار زیاد در ایران است، اما تقاضا برای داشتن دکوراسیون ایتالیایی در خانه باعث شده که نمونه های تولید ایران با کیفیت های متفاوت در بازار وجود داشته باشند. مبلمان ازناگی یکی از مشهورترین برندهای مبلمان کلاسیک در ایتالیاست که به دلیل دستی بودن روند تولید محصولات و کیفیت بالای پارچه و چوب شهرت زیادی دارد. شرکت های تولیدکننده ایرانی نمونه های دقیقی از این محصولات را در بازار عرضه می کنند که در نمایشگاه های سالانه ی مبلمان به نمایش عموم گذاشته می شوند.

مبلمان ایتالیایی در عصر مدرن

طراحی مبلمان ایتالیایی در اوایل دهه ۱۹۰۰ رشد چشمگیری داشت و توانست محبوبیت زیادی را بین جامعه ی طراحان به دست آورد. این طرح ها در دهه ۱۹۳۰ شباهت زیادی به سبک فرانسوی آرت دکو داشتند اما با تاثیر از جنبش خردگرایی و صنعتی گرایی بعد از پایان جنگ جهانی دوم، به سمت سادگی، طراحی مینیمالیستی و پست مدرن جهت گیری کرد. دهه ۶۰ تا ۸۰ میلادی طراحی ایتالیایی با طرح های آوانگارد طراحانی چون جوی کلومبو، اتوره سوتزاس و گای اولنتی به اوج شهرت رسیده بود. طراحی مبلمان کلاسیک ایتالیایی هم در این سال ها پیشرفت زیادی داشته و شما امروزه می توانید طرح های ترکیبی مبلمان سنتی و مدرن را از شرکت های بزرگ طراحی مبلمان ببینید.

چرا مبل کلاسیک ایتالیایی ؟

ایتالیا کشور پیشرو و صاحب سبکی در عرصه تولید مبلمان و لوازم خانگی است. بسیاری از مبلمان های شیک در کشور ایتالیا طراحی و تولید می شود. مبل کلاسیک ایتالیایی به دلیل برخورداری از ظرافت و اصالت از دوران های قبل زیبایی بخش فضاهای زیادی بوده است. اگر به دنبال دکوراسیون کلاسیک شیک و چشم گیر هستید این مبلمان را انتخاب کنید. مبل کلاسیک ایتالیایی یک اثر هنری است که در طول زمان ماندگاری خود را حفظ کرده است و همیشه مورد مقبول افراد قرار گرفته است. به این نکته توجه داشته باشید در صورت انتخاب مبل کلاسیک ایتالیایی سایر اجزای دکوراسیون منزل خود را مطابق با این سبک انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید مبلمان کلاسیک ایتالیایی حجیم است و فضای زیادی را به خود اختصاص می دهد بنابراین حتما به تناسب این مبلمان با فضای مورد نظر توجه کنید.

انواع مبل کلاسیک ایتالیایی

مبلمان های کلاسیک ایتالیایی در طرح های متنوعی تولید می شود. بعضی از مدل های این مبلمان از منبت کاری کمتری برخوردار است و برای افرادی که دارای سلیقه ساده پسند هستند مناسب است. نوع لوکس تر این مبلمان با منبت کاری های بیشتر و ظریف تر و اغلب در رنگ های تیره تر به ویژه رنگ قهوه ای در بازار مبلمان ارائه می شوند. چیدن این مبلمان در فضایی که سایر اجزای دکوراسیون آن نیز به صورت هماهنگ انتخاب شده باشد جلوه کم نظیری ایجاد می کند و نظر مهمانان شما را به خود جلب می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... رهبر معظم انقلاب: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم را به آغوش ملت برگرداند + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس تعبیر خواب مدفوع در توالت فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم را به آغوش ملت برگرداند + فیلم
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم