نقش مبل در دکوراسیون داخلی چیست؟

  سه شنبه، 13 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نقش مبل در دکوراسیون داخلی چیست؟
مبلمان ها به راحتی می توانند بر احساس و تجربه شما از فضای داخلی تاثیر گذار باشند، آن ها می توانند به شما حس راحتی بدهند یا برعکس وادارتان کنند تا رسمی و خشک رفتار کنید. همه ما مبلمان ها را به چشم عناصری که به یک فضا جان می دهند و به آن روح و عینیت می بخشند می شناسیم

مبل و دکوراسیون داخلی

مبلمان ها به راحتی می توانند بر احساس و تجربه شما از فضای داخلی تاثیر گذار باشند، آن ها می توانند به شما حس راحتی بدهند یا برعکس وادارتان کنند تا رسمی و خشک رفتار کنید. همه ما مبلمان ها را به چشم عناصری که به یک فضا جان می دهند و به آن روح و عینیت می بخشند می شناسیم. اما این عناصر جلوه بخش همان قدر که می توانند در زیبایی یک فضا تاثیر گذار باشند به همان اندازه هم می توانند در جهت عکس آن عمل کنند، البته اگر در انتخاب آن ها نکات مهم را در نظر نگیریم، این مطلب می خواهد به شما نشان دهد که چگونه می توانید دکوراسیون داخلی زیباتری به واسطه انتخاب درست مبلمان ها داشته باشید پس این مطلب جذاب را از دست ندهید.

توجه به تزیینات فضا برای انتخاب مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی منزل
برای این که شاهد هماهنگی خوبی میان تمام اجزای دکوراسیون داخلی منزل مان باشیم باید در هنگام انتخاب مبلمان کلیت فضا و تزیینات آن را نیز در نظر بگیریم. به طور مثال اگر در خانه تان گچبری های زیبا و پر جزییات، وسیله های دکوری چوبی و آینه های قدی یافت می شود به این معنا است که فضای داخلی شما سبک کلاسیک دارد و بنابراین باید مبلمان هایی که انتخاب می کنید هم سبکی کلاسیک داشته باشد. مبلمان با سبک مدرن هماهنگی فضا را از بین می برد و باعث بر هم خوردن نظم دکوراسیون داخلی فضایتان خواهد شد.

آشنایی با نقش مبل در دکوراسیون داخلی

مبلمان به دلایل بسیاری از جمله دشواری حمل و نقل، بزرگ بودن، در راس توجه بودن و بسیاری از مسائل دیگر، نه تنها جزء اجزای مهم چیدمان دکوراسیون، بلکه به عنوان مهم ترین عنصر در این زمینه شناخته می شود. قطعا در اولین گام برای چینش دکوراسیون به جایگاه مبلمان توجه خواهید کرد. میز تلویزیون، فرش ها، تابلوها، میز غذاخوری، نحوه نورپردازی منزل، گلدان ها و بسیاری از وسایل دیگر با محوریت نحوه چیدن مبلمان و بر اساس آن تغییر کرده و موقعیت آن ها در اتاق و دکوراسیون را مبلمان منزل مشخص می کند. در ادامه به معرفی برخی از این موارد و دلیل اهمیت آن ها پرداخته ایم:

چه چیزی هویت یک اتاق نشیمن را مشخص می کند؟ یا چه چیزی طرح و نقش میز غذاخوری را مشخص می کند؟ چه چیزی نحوه انتخاب دکوراسیون منزل را برای شما انتخاب می کند؟
پاسخ به هیچ یک از سوالات بالا سخت نیست؛ مطمئنا وجود مبلمان در یک اتاق و حتی یک منزل مشخص کننده محوریت اصلی انتخاب دیگر وسایل دکوراسیون آن اتاق خواهد بود. تصور کنید که به طور مثال یک عدد مبل کلاسیک را در اتاق نشیمن قرار داده اید؛ در این صورت هرگز از یک تابلو در زمینه قهرمانان داستان های تخیلی در آن اتاق برای تزئین استفاده نمی کنید. این بدین معناست که تقریبا همه انتخاب های شما بر اساس یک پیش زمینه قبلی اتفاق افتاده و پس از انتخاب تم اصلی منزل، مبلمان اولین چیزی بوده که در انتخاب شما وارد شده است.
با این دیدگاه اکنون تصور کنید که می خواهید یک مهمانی برگزار کنید. انتظار دارید مهمانانتان روی چه مبلی بنشینند؟ قطعا نحوه انتخاب مبلمان توسط شما یکی از ویژگی های سلیقه ای شما را منعکس می کند. هر تیپ رفتاری می تواند در این زمینه متفاوت باشد اما به طور قطع این انتخاب نقشی تعیین کننده در کل چیدمان دکوراسیون منزل شما خواهد داشت. همواره سعی کنید این انتخاب را کاملا هوشمندانه و با جستجوی دقیق و صبورانه انجام دهید.

انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی

نوع و نحوه انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی باید کاملاً اصولی و با توجه به سبک های طراحی داخلی صورت گیرد. مبلمان راحتی، استیل، نیمه استیل، سلطنتی، کلاسیک و غیره از جمله سبک های مبلمان در دکوراسیون داخلی می باشند که هر کدام از این سبک ها به دسته بندی جزئی تر تقسیم خواهند شد.

مبل های راحتی، مبل های کلاسیک، مبل های سلطنتی که بزرگ ترین دسته بندی مبل را شامل می شوند، به صورت عادی و در حالت پیش فرض از پارچه تشکیل می شوند. در حقیقت بخش داخلی مبل ها ممکن است از چوب و مواد مصرفی صنعتی تشکیل شده باشد، اما رویه و ظاهر مبل ها اکثرا از پارچه تشکیل می شود. در همین مبل های پارچه ای نیز مبل ها به دو دسته تمام پارچه ای و نیم پارچه قسمت بندی می شوند. مبل های دسته دوم از چوب یا مواد صنعتی برای تکمیل فرایند تولید در ظاهر خود کمک می گیرند. مانند مبل های استیل و کلاسیک. جنس پارچه ها نیز موضوع دیگری است. پارچه های مبل ها نیز متفاوت است. کتان، مخمل، ریون، پشم و … از جمله منسوجات طبیعی در ساخت مبل ها است و الیاف های صنعتی مانند پلی استرها، پلی اکریلیک ها و نانو بافت ها نیز بخش دیگری از پوشش های مبلی به شمار می روند

تصویر

کلام آخر

همان طور که در مقاله فوق مطالعه کردید دکوراسیون کردن مبل ها در دنیای مدرن امروز کار دشوار و پیچیده ای نیست. به دلیل اینکه صنعت دکوراسیون داخلی این روزها بسیار سر و صدا به پا کرده است باید بگویم چیدمان نقش اول را در هر منزل به خود اختصاص داده است. برخی از منازل به صورت صد در صد سنتی با المان های سنتی، برخی دیگر به صورت کاملاً مدرن با سرویس مبل های مدرن و فانتزی دیزاین می شوند. می خواهیم بگویم که دکور کردن فضا با استفاده از مبلمان امری کاملاً سلیقه ای و دلخواه است. شما به راحتی می توانید از یک مبل راحتی یا مبل کلاسیک در منزل خود استفاده کنید. همه چیز به علاقه شما بستگی دارد. به اینکه با چه سبک چیدمانی احساس راحتی بیشتری در شما تداعی می شود. درنهایت برای شما چند توصیه به منظور بهتر شدن دکوراسیون داخلی داریم. برای زیبا تر شدن دکوراسیون خود استفاده از شال مبل، درختچه های طبیعی، گلدان های فانتزی، قاب عکس های رنگی، پاف های کنار مبلی، آباژورهای ایستاده، آباژورهای رو میزی، کوسن های رنگی و ساده، کوسن های فانتزی، فرش های پشمی دکوری، آینه های مدرن را پیشنهاد می کنیم. همه این عناصر به زیبا تر شدن ایده پردازی های شما کمک می کند مطلب ارائه شده تنها بخش کوچکی از دریای بی کران صنعت مد در دکوراسیون داخلی به شمار می رود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (377 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (97 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز