بیوگرافی سردار محمدرویانیان مدیر فوتبالی

  سه شنبه، 27 مهر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
بیوگرافی سردار محمدرویانیان مدیر فوتبالی
بیوگرافی سردار محمدرویانیان-سردار سرتیپ محمد رویانیــان فرمانده پیشین پلیس راهنمایی و رانندگی و هم‌اینک مدیرعامل باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران است.

محمد رویانیان با نام پیشین انوشیروان رویانیان (زاده ۱۳۴۱ در نوشهر) رئیس بازرسی ویژۀ معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح، مؤسس و اولین رئیس پلیس ۱۱۰، فرماندهِ پیشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و مدیر عامل اسبق باشگاه فوتبال پرسپولیس است. وی در حال حاضر از سوی سازمان بهزیستی، به عنوان سفیر طلایی این سازمان معرفی شده است.

محمد رویانیان

پیشینه محمد رویانیان

محمد رویانیان در ۲۳ بهمن سال ۱۳۵۷، وارد کمیتۀ انقلاب اسلامی تهران شد و پس از مدتی به رده های فرماندهی در کمیتۀ انقلاب اسلامی رسید. وی در ۱۳۶۴ بازرس کمیتۀ مرکز بود و پس از آن معاون کمیتۀ استان سمنان شد و بعد از مدتی به فرماندهی کمیتۀ شاهرود رسید. در ۱۳۶۹ به مازندران منتقل شد. پس از ادغام کمیته و شهربانی و تشکیل نیروی انتظامی، او در سال ۱۳۷۲ به فرماندهی نیروی انتظامی استان مازندران و گلستان منصوب شد. در دوران فرماندهی محمدباقر قالیباف، رویانیان به عنوان اولین فرماندهٔ مرکز فوریت های پلیسی یا پلیس ۱۱۰ منصوب شد و تا سال ۱۳۸۰ در این مقام بود. پس از آن که سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی شد، سردار رویانیان در سال ۸۳ به عنوان اولین فرمانده پلیس راه مستقل انتخاب شد. رویانیان از اواسط سال ۱۳۸۴ رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور شد که تا سال ۱۳۸۸ در این سمت بود. پلیس نامحسوس در دوره فرماندهی او در پلیس راهور تشکیل شد. رویانیان، از تاریخ ۱۳۸۷/۰۴/۱۱ با حکم محمود احمدی نژاد، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و هم زمان مدیر عامل شرکت قطارهای شهری کشور شد. علاوه بر آن نیز مشاور ویژه احمدی نژاد در حوزه حمل و نقل شد.

اظهار نظرات سیاسی محمد رویانیان

وی در جریان انتخابات مجلس که به عنوان نامزد نمایندگی از تهران ثبت نام کرده بود از همکاری اش با محمود احمدی نژاد ابراز پشیمانی کرد. وی پس از انجام ثبت نام کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران، در جمع خبرنگاران دربارهٔ حوزه انتخابیه خود، گفت: فعلاً تصمیم قطعی نگرفتم که از تهران کاندیدا شوم یا از شهرستان خودم، یعنی نوشهر. وی در برابر این پرسش که "آیا در جریان انتخابات با جبهه یکتا و محمود احمدی نژاد همکاری خواهید کرد؟" پاسخ داد: من آقای احمدی نژاد را بیش از دو سال است که نه دیده ام و نه تماسی با او داشته ام و حزب ایشان را قبول ندارم و فقط ولایت و رهبری را قبول دارم. رویانیان در میان سیاسیون از «ناطق نوری» به عنوان یک «رفیق» یاد می کند. او روابط نزدیکی با محمود احمدی نژاد داشت و او را «نقد پذیر ترین چهرهٔ سیاسی» کشور می دانست و او در عین حال از «هاشمی رفسنجانی» به عنوان «مرد سیاستمدار توانمند» یاد می کند.او گفته است که «نفاق» در ورزش بیشتر از سیاست است.

محمد رویانیان

محمد رویانیان در دوران مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس

محمد رویانیان در ۲۹ شهریورماه سال ۱۳۹۰ با حکم محمد عباسی (وزیر ورزش و جوانان)، مدیر عامل پرسپولیس شد. وی یکی از مدیران مورد اعتماد محمود احمدی نژاد بود که با نزدیک شدن پایان دورهٔ احمدی نژاد، تلاش کرد پایگاه خود را در آن باشگاه محکم کند. این در حالی است که وی سابقهٔ حرفه ای در فوتبال نداشت. و سعی نمود به عنوان یک فرد غیر فوتبالی، جایگاه باثباتی در مدیریت فوتبال ایران پیدا کند. رویانیان در ۲ بهمن ۱۳۹۲ از مدیر عاملی پرسپولیس استعفا داد و علی پروین جایگزین وی گردید.

  • روش مدیریتی

برخی تحلیل ها مبنی بر این است که نحوهٔ مدیریت رویانیان در فوتبال، نوعی مدیریت پوپولیستی بوده است. عوام گرایی نوعی روش سیاسی است که نشان از طرفداری کردن یا طرفداری نشان دادن از حقوق و علایق مردم عامه در برابر گروه نخبه دارد.

  • تئوری توطئه

رویانیان مدعی بود افرادی علیه پرسپولیس توطئه می کنند و معتقد به توطئه ی برخی افراد و بازیکنان علیه این تیم بود. وی در این راستا گاهی بطور غیر مستقیم به علی پروین اشاره داشت.

اقدامات رویانیان در دوران مدیریت باشگاه پرسپولیس

رویانیان مورد حمایت بسیاری از هواداران تیم پرسپولیس بود و هواداران در حمایت از رویانیان تجمعاتی را انجام داده اند.در تابستان ۱۳۹۱ رویانیان ستاره ها و بازیکنان محبوب و گران قیمتی را برای تیم فوتبال پرسپولیس به خدمت گرفت. در اوایل مدیریت رویانیان استفاده از انتقاداتی توسط محمد مایلی کهن در خصوص هزینه بودجه دولتی در فوتبال مطرح شد. در مورد نحوهٔ هزینه ها در پرسپولیس معمولاً شفاف سازی نمی شود، ولی رویانیان اعلام کرده که پولی که در این تیم هزینه می کند دولتی نیست. به عقیده رویانیان، هواداران پرسپولیس از فوتبال فقط نتیجه و بازی خوب را می خواهند و کاری به اینکه پول ها از کجا می آید، ندارند. برخی معتقدند در دورهٔ مدیریت رویانیان، این فوتبال نبوده که چرخ خود را چرخانده؛ بلکه تیم با پول هایی که رویانیان همراه خود آورده بود، دوام آورده است و با رفتن این افراد، باشگاه هرگز صاحب ریالی از پول ها نخواهد شد.

  • ایجاد پورتال باشگاه پرسپولیس: رویانیان با ایجاد پورتال جامع برای باشگاه پرسپولیس در بهمن ۱۳۹۰، در آن مقطع ماهیانه حدود ۵۰ میلیون تومان درآمدزایی ایجاد کرد.
  • صدور کارت های هواداری باشگاه پرسپولیس: وی با صدور کارت های هواداری اقدام به دریافت کمک های مالی از هواداران برای باشگاه کرده است.
  • تأسیس شرکت های خصوصی: در ابتدا ۵ شرکت خصوصی (زیرمجموعه باشگاه پرسپولیس) توسط رویانیان تأسیس شد. این شرکت ها با دریافت وام های بانکی اقدام به خرید خودروهای گران قیمت برای جذب بازیکن کردند، برخی از این شرکت ها دارای فعالیت واردات و صادرات بودند.
  • برنامه برای خصوصی سازی تیم های پرسپولیس و استقلال: رویانیان پیگیر خصوصی سازی پرسپولیس و واگذاری ۴۹ درصد از سهام پرسپولیس به پیشکسوتان این تیم بوده است. رویانیان اعلام کرد که پرسپولیس آمادهٔ خصوصی سازی است؛ و مجلس نیز با واگذاری۵۰+۱ درصد سهام پرسپولیس به هر شرکتی که وزارت ورزش و جوانان ذی صلاح تشخیص دهد موافقت کرد.
  • در مرداد ماه ۱۳۹۱ رویانیان اسباب آزادسازی ۵۰ زندانی طرفدار پرسپولیس در زندان اوین را فراهم کرد. همچنین در اواخر بهمن ۱۳۹۱ یکی از هواداران پرسپولیس آزاد شد.

محمد رویانیان

رویانیان با تشکیل کانون پیشکسوتان باشگاه و شرکت تجاری پیشکسوتان و در نظر گرفتن حقوق و بیمهٔ بازنشستگی و مزایا برای پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس تهران، باعث شد خدماتی به این گروه از پرسپولیسی ها ارائه شود؛ همچنین وی از ۱۲ ستارهٔ سابق (در قید حیات) باشگاه پرسپولیس تهران تحت عنوان چهره های ماندگار پرسپولیس تقدیر و تندیسی از آن ها را به ایشان اهدا کرد. رویانیان از ارتباطات خود استفاده نموده و تعدادی خودروی لوکس را در اختیار بازیکنان پرسپولیس قرار داد، اما در پایان بازیکنان پرسپولیس به دلیل عدم در اختیار داشتنِ مدارک این خودروها، امکان فروش آن ها را پیدا ننموده اند

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (354 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (256 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (138 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (129 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (108 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (100 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (61 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (48 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (32 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (32 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 5 مرداد 1403
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....