مراقبت از کودک و نوجوان دربرابر آزار جنسی و تجاوز

  چهارشنبه، 08 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مراقبت از کودک و نوجوان دربرابر آزار جنسی و تجاوز
اگر دختر شما فربانی یک تجاوز شده است ( با هر سنی که داشته باشد ) احتمال زیادی وجود دارد که فرد حمله کننده را بشناسد . بیش از نیمی از افراد متجاوز دوستان ، آشناهای اتفاقی و یا اقوام قربانی هستند .

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، قبل از بروز هر نوع تجاوزی باید آموزش جنسی لازم را به فرزندتان بدهید. او باید بداند کدام رفتارها بد و نامناسب محسوب می شود و کدام رفتار طبیعی است. بدین ترتیب، بهتر می تواند برای اقدام کردن علیه متجاوز عمل کند. آزار جنسی کودک فقط شامل لمس اندام او نمی شود. برخی از مثال های تجاوز به شکل لمس عبارتند از:

  • لمس کردن اندام های جنسی و اعضای خصوصی کودک به قصد لذت جنسی
  • وادار کردن کودک به لمس اندام های جنسی متجاوز یا مجبور کردن او به انجام بازی های جنسی
  • دخول (انگشت، اندام جنسی یا رابطه دهانی) در واژن، مقعد و دهان کودک به قصد لذت جنسی

برخی از مثال های تجاوز جنسی به کودک به روش غیر لمس عبارتند از:

  • نشان دادن فیلم های مستهجن به کودک
  • نشان دادن تعمدی اندام های جنسی بزرگسالان به کودک
  • عکاسی از کودک در ژست های جنسی
  • تشویق کودک به مشاهده یا شنیدن اعمال جنسی
  • لخت کردن کودک یا تماشای او در حمام یا دستشویی

علاوه بر رفتارهای فوق که نشان دهنده آزار جنسی کودک است، تماشا و دانلود فیلم ها و تصاویر مستهجن کودکان نیز نوعی آزار به شما می رود. مشاهده این تصاویر به معنی شرکت در فعالیت جنسی علیه کودک است. کسانی که در اینترنت به دنبال این نوع تصاویر هستند، به کمک های روانشناسی نیاز دارند.

تجاوز جنسی به نوجوانان و کودکان

اگر بخواهیم بر پایه ی رسانه ها قضاوت کنیم ، به نظر می رسد در جامعه ی ما تجاوز جنسی به نوجوان ها و کودکان تقریبا همه گیر است .

به سختی می توان به آمارهای دقیقی در این باره دست یافت ، چون در بسیاری از موارد ، تجاوز جنسی هرگز برای ثبت به پلیس گزارش نمی شوند . مثلا ، دخترها اگر از طرف پسرهایی که با آن ها ارتباط داشته اند ، مورد تجاوز قرار گیرند ( تجاوز توسط یک دوست ) به ندرت این موضوع را گزارش می دهند .

پسرها مورد تجاوز جنسی

اما بر پایه ی یک تخمین ، از هر ۴ دختر و ۱۱پسر ، قبل از این که به سن ۱۸ سالگی برسند ، یک نفر قربانی زنای با محارم ، تجاوز توسط یک دوست ، تجاوز تبهکارانه و انواع دیگر تجاوز جنسی قرار می گیرد . حدود ۴۰درصد از موارد گزارش شده تجاوز جنسی را پسرها تشکیل می دهند که معمولا توسط پسرهای مسن تر یا مردها و یا بعضی وقت ها زن ها ، مورد آزار جنسی قرار می گیرند .

هم بچه های کم سن و هم نوجوان ها ممکن است قربانی آزارهای جنسی شوند و سن متوسط بچه هایی که مورد آزار جنسی قرار می گیرند ، در حقیقت ۹ تا ۱۰ سال است . به همین دلیل ، شما باید آگاهی های لازم را به فرزند خود بدهید .

نوجوانانی که هنوز چگونگی کنار آمدن با نیروهای جنسی را به طور کامل یاد نگرفته اند ، از روی سادگی و بی تجربگی خود را در موقعیت های اجتماعی خاصی قرار می دهند که احتمال بهره برداری جنسی از آن ها را بیشتر می کند . مطالعات نشان داده اند که حدود ۵۰ درصد از قربانی های تجاوزات جنسی گزارش شده را نوجوان ها تشکیل می دهند .

مراقبت از نوجوان دربرابر آزار جنسی و تجاوز توسط یک دوست

اگر دختر شما فربانی یک تجاوز شده است ( با هر سنی که داشته باشد ) احتمال زیادی وجود دارد که فرد حمله کننده را بشناسد . بیش از نیمی از افراد متجاوز دوستان ، آشناهای اتفاقی و یا اقوام قربانی هستند .

مخصوصا در یک قرار ملاقات ، دخترها دست کم اطلاعاتی درباره پسری که با او هستند دارند ، و البته ، این آشنایی الزاما باعث امنیت آن ها نمی شود . تجاوز توسط یک دوست ، در هر مرحله ای از آشنایی ممکن است رخ دهد . از اولین ملاقات در یک کافه گرفته تا یک رابطه ی دراز مدت .

بیشتر پسرها می گویند که وقتی در مورد دوست دخترشان ، از زور و اجبار استفاده می کنند ، از نظر آن ها به معنی تجاوز نیست و بعضی از آن ها معتقدند که استفاده از زور در یک رابطه ی جنسی ، نشانه ی مردانگی است .

حتی بعضی ها فکرمی کنند خود دخترها ، واقعا می خواهند که دوست پسرشان به زور با آن ها رابطه ی جنسی برقرار کند : ممکنه اون دختر بگه نه ، اما در اصل دلش می خواد بگه آره .

ناپختگی و فقدان تجربه ممکن است منجر به تجاوز شود

در یک مطالعه جدید ، بعضی از عوامل مخرب مرتبط با این موضوع شناسایی شدند . تنها ۲۴ درصد مردها مخالف این گفته بوده اند که : وقتی یک دختر باعث هیجان جنسی یک پسر بشود ، به کارگیری زور برای استفاده ی جنسی قابل قبول است .

تعداد بیشتری از دخترها با این جمله مخالف بوده اند . اما حتی با وجود این ۴۴ درصد از دخترها استفاده از زور را در این موقعیت رد نکرده اند .

شما به عنوان یک والد ، باید به دخترتان بگویید که مواظب باشد . البته بیشتر والدین این حرف را می زنند ، اما علاوه بر آن ، دختر شما ، در این زمینه نیاز به راهنمایی های دقیق تری دارد .

بیشتر نوجوان ها ، به اندازه ی زن های بالغ از این که مورد حمله ی جنسی قرار بگیرند ، نمی ترسند . آن ها به دلیل ناپختگی و فقدان تجربه انتظار ندارند که فرد دیگری بخواهد از آن ها سوء استفاده کند ، با آن ها کاری را انجام بدهند ، اما لازم است که بدانند که تجاوز ممکن است برای آن ها هم اتفاق بیفتد . پس لطفا و لطفا به آن ها آگاهی لازم را بدهید .

آگاهی های لازم به دختران در رفتار با جنس مخالف می تواند از راههای مراقبت از نوجوان دربرابر آزار جنسی باشد

دختر شما حتما باید بفهمد که رفتارهای جنسی خاص در مقابل یک پسر ، ممکن است به مسائل دیگری منجر شود . نوازش کردن ممکن است باعث شود که پسر فکر کند که او در مورد آمیزش هم مخالفتی ندارد ، به همین دلیل ، دخترها باید در رفتار با پسرها دقیق باشند .

آن ها باید آن چه را که می خواهند و آن چه را که نمی خواهند انجام دهند ، جزء به جزء و به دقت بررسی کنند . آن ها باید بدانند که تا آخر روز می خواهند چه برنامه ای داشته باشند و اجازه ندهند کنترل اوضاع از دستشان خارج شود . و اگر وضعیتی پیش آمد که یک پسر به جواب نه آن ها توجهی نکرد ، نباید در فریاد کشیدن ، جیغ زدن ، جنگ و جدال ، یا فرار کردن برای محافظت از خود تردید کنند .

اگر شما یک پسر نوجوان دارید ، حتما باید بفهمد یک دختر حق دارد به او نه بگوید و هر وقت که گفت نه ، معنای آن همان نه است ؛ و درهمین راستا باید به دختران مهارت نه گفتن را نیز بیاموزید .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان