مشخصات فنی خودروی فیدلیتی بهمن موتور

  دوشنبه، 20 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مشخصات فنی خودروی فیدلیتی بهمن موتور
حداکثر سرعت این خودرو با گیربکس ۶سرعته دوکلاچه و موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ نیز به رقم 180 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. هم‌چنین این شاسی‌بلند چینی حدود 1570 کیلوگرم وزن دارد و در هر صدکیلومتر، معادل ۷.۶ لیتر به طور میانگین سوخت مصرف می‌کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، بهمن موتور با سرمایه گذاری بسیار زیاد برای اولین بار در کشور پلتفرم خودروی مذکور را که در سال 2019 طراحی شده، خریداری کرده است.
کیفیت بالای محصولات گروه بهمن و همکاری با شرکت های تراز نخست ژاپنی مانند مزدا، ایسوزو و میتسوبیشی و شرکت های معتبر چینی مانند هاوال، فاو و... و خدمات پس از فروش مطلوب همواره مورد توجه همگان بوده است.
بهمن موتور مشارکت با قطعه سازان داخلی در زمینه بومی سازی قطعات را آغاز کرده و تا امروز توانسته حضور دو خودروی اس یو وی داخلی سازی شده با نشان تجاری خود را در کشور قطعی کند. فیدلیتی جدیدترین محصول این خودروساز بخش خصوصی است که در جایگاه یک اس یو وی لوکس ضمن دارا بودن امکانات و تجهیزات رفاهی بسیار، با پیشرانه مجهز به توربوشارژ، 157 اسب بخار را با گشتاور 230 نیوتن متر توسط گیربکس اتوماتیک DCT به چرخ ها منتقل می کند.

گفتنی است دیگنیتی محصول دیگر گروه بهمن یک خودرو اس یو وی کوپه بسیار زیبا با طراحی خاص و اسپرت می باشد. دیگنیتی دارای موتور مجهز به توربو شارژ با توان 148 اسب بخار، گشتاور 220 نیوتن متر و استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. این خودرو با امکاناتی از نظر تجهیزات و آپشن های رفاهی و ایمنی بالا روانه بازار خواهد شد و به ایربگ راننده، سرنشین و جانبی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، درب برقی صندوق عقب، سانروف پانوراما، آینه جانبی برقی، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، دی لایت، اتو لایت، دوربین 360 درجه، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سراشیبی، برف پاک کن اتوماتیک، ترمز پارک برقی به همراه سیستم توقف خودکار، سیستم هوشمند ورود بدون کلید و استارت دکمه ای و... مجهز است.

تصویر
طراحی ظاهری فیدلیتی بهمن موتور

مشخصات فنی فیدلیتی بهمن موتور – جتور x70s

گرچه در زمان نگارش این مقاله هنوز اطلاعات فنی خودرو فیدلیتی بهمن موتور به طور کامل منتشر نشده است، اما طبق آخرین داده های دریافتی از گروه بهمن، گویا قرار شده است این خودرو از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک دوکلاچه بهره ببرد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در وب سایت های معتبر خارجی، تنها پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ به خدمت گرفته شده در جتور x70s، قادر به تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور است. هم چنین یک گیربکس شش یا هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک نیز در لیست تجهیزات فنی نمونه های موجود در بازارهای بین المللی به چشم می خورد که به احتمال قوی، یکی از آن ها روی فیدلیتی بهمن موتور نصب خواهد شد.

خبر خوب این است که پیشرانه Fidelity بهمن موتور با کد SQRE4T15B، همان موتور چهارسیلندر توربوشارژ موجود در محصولات چری نظیر تیگو ۷، آریزو ۵ توربو و چری آریزو ۶ است؛ بنابراین خریداران این شاسی بلند شبه لوکس، دغدغه زیادی از بابت تامین قطعات و خدمات پس ازفروش اتومبیل خود در کشور نخواهند داشت.

تصویر
طراحی ظاهری فیدلیتی بهمن موتور

متاسفانه اطلاعات رسمی و دقیقی پیرامون شتاب صفرتاصد این خودرو به دست ما نرسیده است؛ اما با توجه به مشابهت مشخصات فنی فیدلیتی بهمن موتور با چری تیگو ۷، احتمالا باید همان میزان چالاکی را از محصول جدید گروه بهمن نیز انتظار داشت. بر این اساس، احتمالا این خودرو دارای شتاب صفرتاصدی برابر با ۱۰ تا ۱۱ ثانیه باشد.

حداکثر سرعت این خودرو با گیربکس ۶سرعته دوکلاچه و موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ نیز به رقم 180 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. هم چنین این شاسی بلند چینی حدود 1570 کیلوگرم وزن دارد و در هر صدکیلومتر، معادل ۷.۶ لیتر به طور میانگین سوخت مصرف می کند. سیستم تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک فرسون است و در عقب از سیستم تعلیق مالتی لینک مستقل استفاده شده است؛ درنتیجه، از این خودرو کیفیت سواری تقریبا راحت و مطلوبی انتظار می رود.

تصویر
طراحی داخلی فیدلیتی بهمن موتور

آپشن ها و امکانات رفاهی فیدلیتی بهمن موتور

همان طورکه اشاره شد، متاسفانه هنوز کاتالوگ رسمی بهمن موتور فیدلیتی به عنوان یک کراس اوور ۵ و ۷ نفره در ایران منتشر نشده است؛ بنابراین نمی توانیم اظهارنظر دقیق و رسمی نسبت به آپشن های رفاهی این خودرو داشته باشیم؛ اما با توجه به تجهیزات جتور X70S در بازارهای بین المللی و هم چنین سطح توقعات مشتریان ایرانی از چنین کراس اوور نیمه لوکسی، انتظار می رود امکاناتی هم چون موارد زیر در نسخه مونتاژی بهمن موتور یافت شود:

تهویه اتوماتیک، درب برقی صندوق عقب، سانروف و سقف پانوراما، آینه های جانبی برقی، حس گرهای پارک و دوربین دنده عقب، دی لایت، اتولایت، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل حرکت در سرپایینی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، سنسور باران و برف پاک کن خودکار، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای و…

ایمنی فیدلیتی بهمن موتور

متاسفانه جستجو در منابع معتبر خارجی، به نتیجه واضحی پیرامون تست های ایمنی جتور ایکس ۷۰ ختم نشد؛ لذا نمی توانیم به طور دقیق نسبت به سطح ایمنی Fidelity بهمن موتور اظهارنظر کنیم؛ اما ازآن جایی که شرکت چری معمولا استانداردهای ایمنی را به نحوی مطلوب در ساخت پلتفرم و بدنه محصولات خود رعایت می کند، انتظار داریم که جتور ایکس 70 یا همان فیدلیتی بهمن موتور نیز از همین رویه پیروی کند. هم چنین حضور ۴ عدد کیسه هوا ویژه سرنشینان جلو، می تواند نویدی نسبتا دلگرم کننده و قابل قبول در باب ایمنی این خودرو باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (651 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (149 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان