مشکلات ازدواج و زندگی کردن با آدم خسیس

  شنبه، 02 اسفند 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مشکلات ازدواج و زندگی کردن با آدم خسیس
همسر حق قانونی دارد تا از امکانات اولیه و آسایش ، غذا ، لباس ، اقامت ، آموزش و معالجه پزشکی ، برای خودش و فرزندانش از سوی شوهر تأمین شود . بنابراین ، بدانید که به عنوان یک زن خانه دار ، دیگر لازم نیست که از شوهرتان پول بخواهید . او طبق قانون موظف است آن را به شما بدهد و هزینه های شما را تأمین کند .

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در ازدواج با فردی خسیس، باید با مشکلاتی ازجمله نحوه پول گرفتن از همسر، دعوا بر سر مخارج، انزوای اجتماعی و بسیاری موارد آزارنده ی دیگر دست وپنجه نرم کنید. آدم خسیس زندگی خود همسرش و فرزندان را قربانی روز مبادا می کند. مهم نیست چقدر پول پس انداز داشته باشد، گویی هیچ گاه قصد خرج کردنش را ندارد. او به طور بیمارگونه ای در مصرف کوچک ترین چیزها صرفه جویی می کند و حتی برای هزینه های لازم زندگی نیز ارزش قائل نمی شود.
اما اگر در زندگی مشترک و ازدواج با آدم خسیس هستید و قبل از آن ، به این موضوع پی نبرده بودید ، ابتدا به یک مشاور ازدواج رجوع کنید و موارد زیر را در نظر داشته باشید :

– از حقوق مالی خود مطلع شوید .

این نکته تنها در مورد ازدواج با آدم خسیس نیست . به طور کلی ، بدانید که همسر حق قانونی دارد تا از امکانات اولیه و آسایش ، غذا ، لباس ، اقامت ، آموزش و معالجه پزشکی ، برای خودش و فرزندانش از سوی شوهر تأمین شود . بنابراین ، بدانید که به عنوان یک زن خانه دار ، دیگر لازم نیست که از شوهرتان پول بخواهید . او طبق قانون موظف است آن را به شما بدهد و هزینه های شما را تأمین کند . همچنین ، زن طبق هر حکمی از سوی دادگاه عالی ، حق دارد از جزئیات حقوق همسر خود مطلع شود .

این مهم است زیرا حقوق باعث می شود همسر شما درمورد اینکه چه مقدار پول برای هزینه های خانوار و شخصی می تواند در اختیار شما قرار دهد ، با شما صحبت کند . بی شک ازدواج با آدم خسیس مشکلات زیادی دارد ، اما اگر کار از کار گذشته است ، پیش از آن که بخواهید موضوع را قانونی و منطقی رفع کنید ، به یک مشاور مراجعه کنید . شاید همسر شما متوجه اشتباه بودن رفتار خود نمی شود یا خساست در شخصت او نهادینه شده است ، همچنین ممکن است خاطره ی بدی داشته یا در خانواده ای این چنینی بزرگ شده باشد . یک روانشناس می تواند به او کمک کند تا به اشتباه خود پی ببرد و برای رفع آن تلاش کند .

– علاقه خود را به تقسیم اطلاعات مالی نشان دهید .

اگر شوهرتان اطلاعات مالی را با شما به اشتراک نگذاشته باشد ، ممکن است او آدم خسیسی نباشد و فقط احساس کند شما علاقه ای به دانستن مسائل مالی ندارید . یا شاید همسرتان در کار خود به مشکلاتی خورده و از بازگو کردن آن با شما ، احساس شرمندگی می کند . اگر می خواهید وضع موجود را تغییر دهید ، در مورد آن با همسرتان صحبت کنید . این مهم است که نه تنها علاقه نشان دهید ، بلکه مسئولیت های مالی را بر حسب مهارت های فردی خود به عهده بگیرید .

می توانید در پرداخت اقساط وام ها یا برنامه ریزی خریدهای زندگی با همسرتان وارد مذاکره شوید . او کم کم به شما در امور مالی اعتماد می کند . بسیاری از افراد خسیس ، احساس می کنند هیچ کس به اندازه ی خودشان نمی تواند به خوبی برنامه ریزی مالی کند و از پول ها مراقبت کند . در ازدواج با آدم خسیس شما باید به همسرتان نشان دهید که به اندازه ی او و حتی بیشتر از خود او ، نگران تلاش ها و زحمات وی و دستمزد او از ساعت های طولانی که بیرون از خانه کار می کند ، هستید .

-دریافت اطلاعات .

اگر شوهرتان اطلاعاتی را به طور عادت یا تنبلی به اشتراک نمی گذارد ، یا اگر به شما هزینه ها را پرداخت نمی کند ، نه با کدورت ، بلکه دوستانه و با مهربانی به او یادآوری کنید و سوال بپرسید . ممکن است همسرتان واقعا فراموش کرده باشد . هر دو نفر در زندگی مشترک ، باید در مورد جنبه های مهم مالی آگاهی داشته باشند . هیچ گاه از اطلاعات حساب بانکی همسرتان برای گرو کشی استفاده نکنید .

– در صورت امتناع شوهر ، یک واسطه پیدا کنید .

اگر سعی کرده اید در مورد لزوم به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم اقتصادی ، با همسر خود صحبت کنید ، یا وظیفه ی او را در قبال هزینه ها به او بفهمانید و او تمایلی نشان نداده و مسئولیت خود را به درستی انجام نداد ، سعی کنید به دنبال یک واسطه باشید. این شخص می تواند و بهتر است یک مشاوره خانواده و ازدواج باشد که محرم اسرار زندگی مشترک شما خواهد بود . چرا که ممکن است مشکل تنها ازدواج با آدم خسیس نباشد و همسر شما ، مشکلات و ضعف های دیگری را در پس خسیس بودن خود ، داشته باشد و شما از آن بی اطلاع هستید . اگر مشاوره ازدواج نیز کارساز نبود ، مشاور به شما کمک می کند تا با یک مشاور مالی صحبت کنید و به صورت قانونی بتوانید حقوق مالی خود را در زندگی مشترک دنبال کنید . بسیاری از افراد ، خصوصا اگر مرد باشند و زن خانه دار داشته باشند ، با خود فکر می کنند که زن ها ولخرج هستند و می خواهند تمام هزینه های ساعت ها کار کردن و خسته شدن شان را در آرایشگاه ها و مزون های لباس ، خرج کنند .

شما در ابتدا باید مطمئن شوید که آیا واقعا سطح توقعات مالی شما ، نسبت به درآمد همسرتان معقول هست یا خیر . اگر بیش از درآمد همسرتان انتظار دارید ، انتظارات خود را پایین بیاورید . اگر درآمد همسرتان اندک است و تنها از پس مخارج اجاره خانه و موارد ضروری بر می آید ، یا می توانید به او کمک کنید و در کسب درآمد شما نیز فعال شوید و یا اینکه هزینه ها را تا جای ممکن کاهش دهید و مخارجی که درآمد همسرتان به آن نمی رسد را حذف کنید . گاهی کمبود درآمد و نرسیدن حقوق همسرتان تا آخر ماه ، او را مجبور می کند که مانند یک فرد خسیس رفتار کند . چرا که نمیخواهد پایان ماه ، مجبور به قرض گرفتن شود .

به عنوان یک خانم ، بهتر است همیشه برنامه ای برای پس اندازهای مالی داشته باشید . هر چقدر اندک ، ممکن است انجام کار سبکی در خانه باشد ، یا ساعات کوتاهی کار کردن بیرون از خانه ، و یا حتی پس انداز از هزینه هایی که همسر شما برای مخارج خانه در اختیارتان می گذارد . ازدواج با آدم خسیس می تواند شما را بسیار اذیت کند و به شما این حس را بدهد که برای همسرتان مهم نیستید ، ابتدا از نظر مالی سعی کنید همیشه پس انداز داشته باشید و سپس برای حل این مشکل حتما تلاش کنید .


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (164 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (92 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (82 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (72 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (61 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (53 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (46 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...