ساعدنیوز
ساعدنیوز

موثرترین روش برق انداختن لوازم و ظروف نقره ای

  یکشنبه، 04 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 12 دقیقه
موثرترین روش برق انداختن لوازم و ظروف نقره ای
اگر شما هم لوازم یا ظروف نقره دارید که سیاه یا کدر شده است می توانید برای تمیز کردن و برق انداختن آن ها از روش های ساده و خانگی استفاده کنید. همراه ساعد نیوز باشید.

نقره از جمله فلزاتی است که نه به اندازه ی طلا ولی بعد از طلا بیشترین مصرف را دارد امروزه به هر خانه ای که برویم مقداری وسایل نقره ای در آنجا می بینیم از جمله کنسولهای نقره ای ، آینه و شمعدان های با شکوه نقره ای ،لوسترهای نقره و زیورآلات نقره ای. اگر عاشق ظروف نقره ای هستید و دوست دارید همیشه ظرف های موردعلاقه تان دارای جلا و شفافیت اولیه باشد و بوفه های پذیرایتان از تللو و درخشش ظروف نقره ای بدرخشد پس باید راه های نگهداری و مواظبت از آن را بیاموزید تا مدتها بتوانید از آنها استفاده کرده و از دیدن آنها لذت کافی را ببرید. راه های متعددی برای براق و شفاف نگاه داشتن ظروف نقره ای وجود دارد افراد متبحر و ماهر در این زمینه اعتقاد دارند که برای اینکه ظرفهای نقره ای براق و شفاف بمانند باید پیوسته مورد ا ستفاده قرار گیرند البته تجربه نیز این ادعا را اثبات کرده است اما بیشتر مردم این وسایل را در کنج خانه ها یا روی میزها و طبقات کمدها پنهان می کنند و بدون اینکه استفاده ی بهینه ای از آن بکنند برای مدتها بلا استفاده می گذارند و تنها در مواقع خاص یا مهمانیهای مخصوص از آن استفاده می کنند. البته در مورد مراقبت از ظروف نقره ای عده ای نیز اعتقاد دارند که برای مواظبت از ظروف نقره ای می توان آنها را درون کیسه های نایلونی نگه داشت اما دانشمندان پس از سالها،کشف کرده اند که اینکار اصلا کاردرستی نیست و سبب صدمه به ظروف می شود زیرا کیسه های نایلونی دارای مقداری گوگرد است که به بافت ظروف نقره صدمه میزند. شاید این سوال در ذهن هر کسی نقش ببندد که چه چیزی موجب می شود تا یک وسیله ی نقره ای جلا و شفافیت خود را از دست داده و کدر و سیاه شود چه روشهایی برای از بین بردن تیرگی از روی سطوح نقره ای موثر است و چه روشهایی برای برگشتن شفافیت اولیه ی وسایل نقره ای کمک می کند. در جواب این سوال باید گفت که اجناس نقره ای وقتی با اکسیژن موجود در هوا ترکیب شوند ( اکسیداسیون) خراشهایی بر سطح آن ایجاد می شود و این لکه ها ی سیاه رنگ و خراشها به علت وجود سولفید هیدروژن در هوا است.در این قسمت سعی داریم چند روش طبیعی برای پاک و شفاف کردن نقره را به شما نشان دهیم.

علل زرد شدن ظروف سیلور

به مرور زمان، جلا و شفافیت فلز نقره کاهش پیدا می کند و تغییر رنگ می دهد. تفاوتی هم ندارد که ظرف باشد یا شعمدان، در هر صورت بعد از گذشت مدتی، قسمت هایی از آن کدر و زرد می شود. علت این تغییر رنگ، واکنش دادن نقره با عناصر موجود در هوا و تشکیل یک لایه به نام سولفید نقره است. این ترکیب موجب سیاهی یا زردی ظروف سیلور می شود. از سوی دیگر، تماس دست آلوده به مواد حاوی گوگرد با ظروف سیلور باعث لکه دار شدن این ظروف می شود. همچنین، رطوبت هوا با ظروف استیل واکنش می دهد و باعث زرد شدن ظروف می شود؛ بنابراین، ظروف سیلور را در مناطق مرطوب قرار ندهید و بعد از هر بار شستشو به طور کامل خشک کنید.

سه راه کار عالی برای شفاف و پاک کردن وسایل و لوازم نقره ای

  • در ابتدا یک ورقه ی آلومینیومی را در درون یک ظرف بزرگ بگذارید البته قسمت براق آن به سمت بالا باشد و بعد وسایل نقره ای سیاه شده را بر روی ورقه ی آلومینیومی بگذارید و داخل آن آب جوش بریزید و در انتها چند قاشق غذا خوری نمک طعام به آن بیافزایید. خواهید دید که لکه های سیاه و کدر چگونه از لوازم نقره ای جدا شده و به ورقه ی آلومینیومی می چسبند.اگر لکه ها کمتر از بین رفتند جای نگرانی نیست چرا که می توانید این کار را چندین بار تکرار نیز نمایید بعد از اینکه مطمئن شدید ظروف نقره ای تمیز و شفاف شد می توانید با صابون و آب گرم به خوبی شسته و ظرف را خشک کنید.
پوسنر ورقه آلمینیومی
  • خمیر دندان هم جزو روشهایی است که از آن برای تمیز کردن وسایل نقره ای می توان بهره برد برای این کار باید مقداری خمیر دندان را به کمک یکی از انگشتان دست یا به وسیله ی یک پارچه ی نرم به روی قسمتهای تیره و کدر ظرف کشید و بعد با آب گرم ظرف را شسته و با یک دستمال تمیز خشک نمود اگر می خواهید نتیجه ی بهتری کسب کنید پس بهتر است این کار را یکی دوبار دیگر نیز انجام دهید تا نتیجه ی مورد نظر حاصل شود .
پوستر تمیزکردن قاشق با خمیردندان
  • در این بخش یک روش کاملا طبیعی برای از بین بردن لکه های تیره و کدر پیشنهاد می کنیم برای این منظور ابتدا یک اسفنج تهیه کرده و آن را با آب گرم، نمدار می کنیم و بعد اسفنج را فشار داده تا کاملا آب آن از بین برود سپس مقداری نمک طعام را به روی اسفنج ریخته و به آهستگی بر سطوح ظرف نقره ای می کشیم برای کسب نتیجه بهتر می توان این کار را چندین بار تکرار نمود این یک روش طبیعی و بی ضرر است البته در هنگام کار باید مواظب بود تا به ظروف هیچ صدمه ای وارد نگردد. اگر می خواهید که وسایل نقره ای کدر نشوند و زیبایی اولیه خود را حفظ کنند بهترین روش این است که ظروف نقره ای را بعد از استفاده یا خیس شدن سریع خشک کرد تا هیچ اثری از نم و آب بر روی آن نماند.

ترفندهایی دیگر برای برق انداختن وسایل نقره ای

همانطور که سایر فلزات روز به روز در حال گران شدن است نقره نیز با افزایش قیمت روبه رو می شود به همین جهت افرادی که علاقه مند به نقره جات هستند همواره این ناراحتی را دارند که چگونه از وسایل نقره مواظبت کنند تا آنها صدمه نبینند و یا رنگشان کدر نشود. در این قسمت سعی داریم علاوه بر روشهایی که در بالا ذکر شد چند روش دیگر برای برق انداختن وسایل نقره ای به شما یاد دهیم که شاید تا به حال از معجزه آنها در این باره چیزی نشنیده باشید.

  • مایع دستشویی: یک روش عالی دیگر برای درخشان کردن لوازم نقره ای استفاده از مایع دستشویی می باشد برای این کار اول چند قطره از مایع دستشویی را روی یک پارچه ی نرم و تمیز ریخته و نقاط تیره شده را خوب بمالید خواهید دید که وسایل نقره تان به خوبی پاک و درخشان شده است با مایع دستشویی می توانید به نبرد با جرم ظروف نیز بروید و مطمئنا برنده ی میدان نیز شما خواهید بود.
  • شیشه شوی: شیشه شوی یک مایع عالی برای تمیز کردن شیشه ها می باشد اما استفاده ی دیگری نیز می توانید از آن بکنید و آن پاک کردن وسایل نقره ای با شیشه شوی است اسپری شیشه شوی را بر روی یک پارچه یا مسواک و برس بزنید و قسمتهای تیره و کدر شده را با آن به خوبی پاک کنید تا ظروفتان جلا و شفافیت قبلی خود را به دست آورد.
  • شیرخشک و آبلیمو: اگر می خواهید که لوازم نقره تان بدرخشد و از دیدن آنها لذت ببرید پس این روش را برای درخشان کردن آنها امتحان کنید لوازم نقره را در مخلوطی از نصف فنجان شیر خشک ، نصف فنجان آب و یک قاشق غذاخوری آب لیمو به مدت یک شب بخیسانید روز بعد خواهید دید که چگونه وسایلتان زیبا و شفاف شده اند.
  • سس کچاپ: اگر لوازم نقره مورد علاقه تان سیاه و تیره شده و این امر شما را ناراحت می کند اینجاست که سس کچاپ معجزه می کند مقداری از سس کچاپ را روی کاغذ دستمالی بریزید و به آهستگی روی قسمتهای کدر و تیره بکشید. اگر وسایل نقره تان به حالت اولیه برنگشت پس اجازه دهید تا سس کچاپ به مدت ١5 دقیقه روی سطوح ظرف باقی بماند و بعد آن را با یک دستمال نرم و تمیز پاک کنید و بعد آن را به خوبی شسته و خشک کنید البته بعضی وسایل هستند که دارای سطوح بافت دار هستند مثل بعضی از جا شمعی ها یا وسایل دکوری که برای تمیز کردن شکافها و درزهای آنها از برس و مسواک باید استفاده کرد.

پوستر سس کچاپ

  • نوشیدنی گاز دار لیمویی: با استفاده از نوشیدنی گازدار می توانید درخشش قبلی ظروف نقره ای خود را بر گردانید به این روش که نوشیدنی گازدار لیمو را در یک ظرف ریخته و لوازم را در آن قراردهید و اجازه دهید یک ساعت در آن باقی بماند و بعد از آن خارج کرده و کاملا خشک و تمیز کنید خواهید دید که چگونه شفاف و زیبا شده است.
  • نرم کننده ی مو: یکی از روش های مخصوص این بخش از نکات خانه داری ساعد نیوز استفاده از نرم کننده موی سر است ، برای از بین بردن تیرگی و کدرشدن لوازم نقره، نرم کننده موی سر نیز گزینه مناسبی است برای این کار کمی نرم کننده موی سر را روی سطوح نقره ای بزنید نرم کننده ها ویژگی تمیز کنندگی بسیار خوبی دارند.
  • آمونیاک: اگر لوازم و بدلیجات نقره دوست داشتنیتان شفافیت اولیه خود را از دست داده هیچ نگران نباشید چرا که آمونیاک درخشندگی قبلی را به شما باز خواهد گرداند اگر به مدت ده دقیقه آنها را در محلولی از نصف فنجان آمونیاک و یک فنجان آب گرم قرار دهید و به آرامی بشویید و خشک کنید مشاهده خواهید کرد که چگونه این وسایل دوباره زیبا و جذاب شده اند.
  • نشاسته ی ذرت: نشاسته هم یکی دیگر از روشهای مناسب برای اینکار می باشد خمیری از نشاسته ی ذرت و آب درست کنید و بعد با یک دستمال نمدار این خمیر را روی سطح کدر و تیره قرار دهید تا خشک گردد و بعد با یک دستمال نسبتا زبر یا حوله یا دستمال کتان آن را پاک کنید.
  • گچ: در محلی که ظروف نقره را در آن نگه می دارید اگر چند عدد گچ بگذارید ظروف شما همیشه درخشان و زیبا می ماند برای اینکه گچ رطوبت موجود را جذب خود می کند و از کدر و سیاه شدن نقره جات جلوگیری می کند و ظروف شما همیشه درخشان و زیبا می مانند.
  • سرکه: سرکه به عنوان یک محلول معجزه گر عمل می کند و برای تمیز کردن هر چیزی می توان از آن کمک گرفت شاید خیلی ها از خاصیت این محلول تمیز کننده بی خبر باشند نصف فنجان سرکه را با دو قاشق غذا خوری جوش شیرین مخلوط کرده و نقره جات خود را به مدت دو الی سه ساعت در آن قرار دهید و بعد آنها را با آب سرد بشویید و اجازه دهید تا کاملا خشک و عاری از آب گردد.
  • پودر لباسشویی: برای تمیز کردن ظروف نقره با استفاده از پودر لباسشویی، درون یک کاسه، فویل آلومینیوم قرار داده و آن را با آب جوش پر کنید. سپس یک قاشق پودر لباسشویی درون آب ریخته و پس از حل شدن ظرف نقره مورد نظر را درون آن قرار دهید تا سفید شود. در نهایت ظرف مورد نظر را کاملا شسته و با یک دستمال تمیز خشک کنید.
  • ورق آلومینیوم: نقره های تیره و سیاه شده به هیچ عنوان نمی توانند در برابر این دستورالعمل مقابله کنند. یک لیتر آب، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک تکه ورق آلومینیوم را مخلوط کرده و بجوشانید. نقره را به مدت ۱۰ ثانیه و یا بیشتر در این مواد قرار داده و پس از این مدت آن را خارج کنید. معجزه ای که دنبالش بودید اتفاق می افتد. اگر احیاناً نقره همچنان مات مانده است، خمیر غلیظی با یک چهارم فنجان جوش شیرین و دو قاشق آب درست کرده و با یک اسفنج مرطوب بر روی نقره قرار دهید؛ سپس آن را شستشو داده و خشک کنید.

چند نکته برای نگهداری ظروف نقره

  • تا حد امکان ظروف و زیورآلات دست ساز خود را با دست بشویید و از شستن آن ها با استفاده از سیم و یا ماشین ظرف شویی بپرهیزید تا از خط و خش و صدمه به آن ها جلوگیری کنید.
  • هرگز وسایل نقره و ظروف خود را در کنار اجسام تیز و برنده ای همچون کارد، چاقو، چنگال و … قرار ندهید. توجه داشته باشید که فلز نقره بسیار نرم بوده و در طی برخورد با اجسام تیز به راحتی دچار آسیب و خراش می شود. در نتیجه مکان نگهداری ظروف نقره یکی از مهم ترین موارد برای جلوگیری از آسیب و صدمه به آن ها محسوب می شوند.
  • به منظور از بین بردن گرد و غبار از روی ظروف نقره می توانید با استفاده از یک برس نرم و یا پارچه ی پنبه ای به راحتی ظرف مورد نظر را قبل از کدر شدن تمیز کنید.
  • یکی از مهم ترین نکات برای شستشوی ظروف نقره، جلوگیری از قرار دادن آن ها به مدت طولانی در زیر آب است. در نتیجه ظروف مورد نظر را خود در زمان کمی با آب شسته و در نهایت آن را به طور کامل خشک کنید.
  • اسید ها یکی از مهم ترین عواملی هستند که موجب سیاهی لوازم نقره و یا زیورآلات دست ساز می شوند. اسید باعث خرابی و در نتیجه از بین رفتن ظروف نقره ای می شوند. در این راستا توجه داشته باشید که سرو کردن غذاهای اسیدی در ظروف نقره باعث سیاهی این وسایل می شود. پس اگر مجبور به استفاده ظروف نقره برای غذاهایی مانند سس، خردل و یا تخم مرغ شده اید، در کمترین زمان آن ها را با آب و صابون گرم شسته و به خوبی خشک کنید.
پوستر ظروف نقره ای

نکات پایانی

در هنگام استفاده از موارد بالا باید دقت کرد که لوازم هیچ صدمه ای نبینند چرا که با هر خط و خشی که به روی آن بیفتد از قیمت و ارزش آن کاسته می شود و تعمیر آن نیز هزینه ی گزاف می خواهد اگر از لوازم نقره ای به عنوان دکور برای زیباتر کردن منازلتان استفاده می کنید پس حتما مواردی که به آن اشاره شد را رعایت کنید تا هم زیبایی و شفافیت لوازمتان حفظ گردد و هم هزینه های بیخودی برای تعمیر نپردازید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (80 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (36 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (32 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (29 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (29 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (26 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (24 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (24 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (22 نظر)
دیگران می‌خوانند   
استایل جذاب و شیک ارسلان قاسمی، وحید سریال فاصله ها در کنسرت خواننده محبوبش/ زمین تا آسمون فرق کرده!+عکس عکس های یادگاری و رابطه صمیمی بازیگران سریال ساختمان پزشکان در پشت صحنه/ چه انرژی خوبی داشتن! عکسی تاریخی و جالب از مغازه یک بقال گیلانی در زمان ناصرالدین شاه قاجار/ چقدرم شلوغ و پلوغ هست+عکس کودکی و نوجوانی بامزه امین میری، زهرمارخان سریال گیلدخت با تیپ کیوت و مردانه شیک/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس رونمایی هادی چوپان از دکوراسیون منحصر به فرد و لاکچری باشگاهش/ طراحی خاص با الهام از تخت جمشید+عکس تم جذاب و شیک جشن تولد دختر علیرضا بیرانوند با لباس پرنسسی/ چه گل آرایی منحصر به فردی+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس تشکر احساسی پربازدید یک گوسفند خوش شانس از قهرمان زندگی‌اش/ سگ چوپان گله را از دست گرگ نجات داد+عکس نگاهی به خانه و زندگی ساده و بدون تجملات حاج آقا قرائتی در پایتخت/ منزلی که حتی از راه آهن تهران پایین تر است!+عکس خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری مرگ خبرساز کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد/ او در سال 1356 بازنشست شد+عکس عجیب ترین مدل پارک کردن ماشین با روش های خلاقانه و هوش پران/ مغز آدم سوت میکشه+عکس ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس رونمایی از همسران مجریان معروف و محبوب تلویزیونی/ از رامبد جوان تا پدرام کریمی و ...+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد تصاویری جالب از بازدید یهودیان اسرائیل از موشک ایرانی / مواجهه جالب اسرائیلی ها با دست نوشته یا حیدر کرار ... نگاهی به حیاط باصفا و دلباز خانه زیبای مهدی قائدی در ایران/ خونه نگو باغ بگو+عکس رونمایی رضا گلزار از مادر جوان و کم سن و سالش/ چه خانم ایرانی باکلاس و اصیلی+عکس هدف BBC از مطرح کردن دوباره ماجرای نیکا شاکرمی چه بود؟ حضور دختران ابراهیم رئیسی در یک همایش بین المللی+عکس شباهت بی حد و انداره پردیس پورعابدینی به خواهر باکلاس و بزرگتر از خودش/ مگه داریم این همه شباهت؟+عکس از زنده پیدا شدن یسنا تا قاری قرآن کشف حجاب کرده در حواشی داغ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 تیکه انداختن خنده دار به بهرام افشاری، بهتاش پایتخت/ داداش تو با این رشدت سال بعد نارگیل میدی!+ویدیو نگاهی به مراسم ازدواج لاکچری و باشکوه یک مرد 86 ساله با اولین عشق زندگی‌اش/ بعد از 60 سال چه بریز و بپاشی کرده براش+ویدیو مازندرانی حرف زدن شهاب حسینی در حضور نقی و ارسطوی پایتخت+ویدیو/ محسن تنابنده: برای نقش شوهر فهیمه گزینه خوبی هستی😂 حضور پدربزرگ و دایی مژده لواسانی در برنامه زنده و بوسیدن دست پدربزرگ توسط خانم مجری +ویدیو/ خدا برا هم حفظتون کنه نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس
تیتر امروز   
خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...