مراکز موساد در اربیل هدف حمله موشکی قرار گرفتند+ فیلم

  یکشنبه، 22 اسفند 1400 ID  کد خبر 196278
مراکز موساد در اربیل هدف حمله موشکی قرار گرفتند+ فیلم
ساعد نیوز: منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در اربیل عراق در ساعات اولیه امروز و هدف قرار گرفتن چندین مرکز متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه تلگرامی صابرین نیوز با انتشار تصاویری اعلام کرد دست کم ۱۴ موشک ۱۲۲ میلی متری گراد به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد.

رسانه های خارجی با ارائه آمار متفاوت مدعی شدند دستکم ۶ موشک بالستیک از خاک ایران مناطقی در اربیل عراق را هدف قرار داده اند. به گفته منابع غیررسمی، این حمله حدود ساعت ۱:۲۰ بامداد رخ داده است.

منابع محلی اعلام کردند دقایقی پس از نیمه شب، صدای انفجار های مهیبی در اربیل عراق شنیده شد و ده ها انفجار این شهر را لرزاند.

شبکه خبری المیادین هم به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد اطلاعات اولیه نشان می دهد پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل هدف حمله چند موشک قرار گرفته است.

مقامات آمریکایی در گفتگو با رسانه ها هدف قرار گرفتن پایگاه های نظامی آمریکا در عراق یا کنسولگری این کشور در اربیل را در این حملات انکار کرده اند. در این میان، برخی منابع خبری از جمله صابرین نیوز گفته اند دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) در اربیل مورد حمله قرار گرفته اند.

چندین مقام آمریکایی به وال استریت ژورنال گفته اند حمله موشکی ایران احتمالا به تلافی حمله هوایی روز دوشنبه اسرائیل به حومه دمشق بوده که در آن دو نیروی سپاه پاسداران جان خود را از دست دادند.

یک مقام آمریکایی دیگر که نخواست نامش فاش شود نیز به خبرگزاری رویترز گفته حمله موشکی رخ داده به اربیل از خاک ایران انجام شده است.

خبرنگار الجزیره گزارش نیز داد این حمله موشکی، ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل واقع در جاده «صلاح الدین» را هدف قرار داده اما یک مقام دولتی آمریکا اعلام کرد هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد کنسولگری آمریکا در اربیل هدف حمله موشکی دیشب بوده است.

همزمان با حملات موشکی در اربیل، صابرین نیوز از پرواز شدید هواپیماهای آمریکایی ها در آسمان این منطقه خبر داد و اعلام کرد گیرنده های سامانه ناوبری نظارتی ADS-B در حریم هوایی اربیل که در زمینه ترافیک هوایی تخصص دارد متوقف شد.

همزمان با آتش سوزی در پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل، آژیر های خطر در کنسولگری آمریکا در این شهر به صدا درآمد.

صابرین نیوز با انتشار تصاویری اعلام کرد دست کم ۱۴ موشک ۱۲۲ میلی متری گراد به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد

فعال شدن آژیر خطر در سفارت آمریکا در بغداد

صابرین نیوز با انتشار فیلمی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در سفارت آمریکا در بغداد خبر داد.

پس از شنیده شدن آژیر های خطر در داخل سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، دروازه های سفارت آمریکا بسته شدند و آماده باش کامل در پایگاه های نظامی در عراق اعلام شد.

نیرو های امنیتی کُرد با اعلام آماده باش، تمام راه های منتهی به فرودگاه اربیل، پایگاه الحریر و مجتمع صلاح الدین را به طور کامل بستند.

صابرین نیوز با انتشار تصاویری اعلام کرد پس از پرواز ناشناس پهپاد، صدای تیراندازی شدید در آسمان اربیل به گوش می رسد. پرواز ها نیز در فرودگاه اربیل متوقف شدند.

کانال خبری النجباء نیز به نقل از شبکه ماهواره ای خود گزارش داده است که حمله به پایگاه های آمریکایی در اربیل به واسطه ۶ موشک بالستیک فتح ۱۱۰ صورت پذیرفته است.

صابرین نیوز: مراکز موساد در اربیل هدف حمله موشکی قرار گرفته اند

صابرین نیوز به نقل از منبع امنیتی نوشت، دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل (سرویس جاسوسی رژیم اشغالگر صهیونیستی) در اربیل مورد حمله موشکی بالستیک قرار گرفتند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرده است: هیچ تلفاتی در میان سربازان آمریکایی در پی حمله به اربیل عراق وجود ندارد.

صابرین نیوز با اعلام «ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد، زمان برخورد موشک ها به پایگاه اسرائیلی در اربیل» نوشت: «این زمان به هیچ وجه تصادفی نیست!»

تصویر

کانال خبری النجباء نوشت، درحالی که مسئولان کاخ سفید مدعی هستند در حمله به اربیل هیچ نیروی آمریکایی کشته نشده است، رصد پرواز ها از پرواز یک هواپیمای C۱۷ آمریکایی (هواپیمای آمبولانس) از پایگاه نیروی هوایی «رامشتاین» به سمت اربیل حکایت دارد.

تصویر

تخریب مقر موساد در جاده صلاح الدین در پی حمله موشکی بامداد امروز

المیادین به نقل از منابع مطلع عراقی اعلام این بمباران با چندین موشک بالستیک دقیق انجام شد که دقیقاً به پایگاه موساد اصابت کرد.

مقر موساد در جاده ی صلاح الدین ویران شد و چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

مدیر دفتر المیادین در بغداد همچنین اعلام کرد به احتمال زیاد این بمباران پاسخی به شهادت افسران ایرانی در بمباران رژیم صهیونیستی در سوریه بوده است. در این حمله، هیچ مرکز عراقی یا آمریکایی در منطقه کردستان هدف قرار نگرفت. این عملیات پاسخ به عملیات قبلی اسرائیل علیه ایران بود که از منطقه کردستان عراق برنامه ریزی شده بود.

خبرنگار المیادین در بغداد همچنین اعلام کرد منابعی وجود فعالیت موساد در اقلیم کردستان عراق را تایید می کنند و، اما مقامات اربیل این موضوع را تکذیب می کند. بمباران مقر موساد می تواند پیامی برای طرف های غربی باشد که امنیت ایران را از طرق مختلف تهدید می کنند.

واکنش ها به حمله موشکی به اربیل

مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات کردستان در واکنش به این حمله گفت حمله بزدلانه به اربیل جنایت علیه بشریت است. با دروغ و فریب نمی توان حقیقت و نیات مهاجمان را کتمان کرد. من از مردم کرد می خواهم در مقابل این تهدید ها و حملات صبور باشند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق امروز یکشنبه حملات موشکی به استان اربیل را محکوم کرد و آن ها را «توهین» توصیف کرد.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز در واکنش به این حمله در یک پیام توئیتری گفت: ««اربیل زیر آتش خیانت و خسران؛ و زیر درد گرسنگی. گویی کرد ها عراقی نیستند. کرد ها به منزله ریه عراق و بخشی لاینفک از آن هستند. اربیل جز برای اعتدال، حاکمیت و استقلال زانو نخواهد زد.»

محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق حمله به اربیل را حمله به حاکمیت عراق و امنیت همه شهروندان آن دانست آن را محکوم کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان